Vuurwerk-discussie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
CazNEC
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door CazNEC » zo 31 dec 2017, 15:55

zuurpruim schreef:
Tiel schreef:
harold schreef:Janssen net zo goed.
Die overleden vader die was pas gek. Maar dat zegt helemaal niemand.
Misschien omdat het een tikje onbeschaafd is?
Maar wellicht behoor jij tot de steeds groter worden groep in Nederland die alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting vindt vallen?
Soms kan het best handig/fatsoenlijk zijn om eens je mond te houden
.

De beste wensen allemaal en laten we hopen op minder blessures,iets meer centjes en een rustige promotie.
Het feit dat er vrijheden zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat de rand van het toelaatbare altijd opgezocht moet worden. Het mooie van de vrijheid is dat er een zekere discretie in besloten ligt; het kan, maar het hoeft niet - in sommige gevallen zelfs liefst niet. Dat gezegd hebbende is het mijns inziens mens eigen om altijd de grenzen te vinden (na een zoektocht waarbij we onszelf niet zelden de nodige (verspilde) moeite getroosten). Daar waar de schaduw zich bevindt en begint, lijkt onze blik in het oneindige niet te worden gestuit. Ons aller streven naar meer (macht) zit ons niet zelden in de weg. Ik sluit mij derhalve (in abstracto) aan bij het door jou geposteerde - door mij gecursiveerd en onderstreept - zonder mij inhoudelijk uit te laten over de geplaatste reacties. Graag houd ik mij verre van de hele vuurwerk discussie.
Veertien letters, drie woorden!

jetipo
Contacteer:

Bericht door jetipo » zo 31 dec 2017, 19:38

Gewoon verbieden.

Iedereen een mooi, gezond en gelukkig 2018! Hopelijk brengt het NEC veel voorspoed.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel » zo 31 dec 2017, 19:43

jetipo schreef:Gewoon verbieden.

Iedereen een mooi, gezond en gelukkig 2018! Hopelijk brengt het NEC veel voorspoed.
Hoe zie je dat voor je? Zowel het vuurwerk als het tijdstip waarop het afgestoken werd is verboden. Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Juul

Bericht door Juul » zo 31 dec 2017, 22:32

Judgement Day hier. Voor de overlevers... een gelukkig NEC-jaar 2018!

jetipo
Contacteer:

Bericht door jetipo » zo 31 dec 2017, 22:53

Tiel schreef:

Hoe zie je dat voor je? Zowel het vuurwerk als het tijdstip waarop het afgestoken werd is verboden. Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
Je bent niet op de hoogte van de lopende vuurwerkdiscussie mbt het verbieden?

Juul

Bericht door Juul » zo 31 dec 2017, 22:59

jetipo schreef:
Tiel schreef:

Of... we sluiten de discussie en wensen NEC en elkaar een mooi & succesvol 2018?

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel » zo 31 dec 2017, 23:09

jetipo schreef:
Tiel schreef:

Jawel maar dat is totaal zinloos als je niet handhaaft en dat is wat ze nu niet doen. Alle ellende van vuurwerk is met verboden vuurwerk (dat wat sowieso blijft) en daar doen ze niets aan. Sterker nog door alle belachelijke rgels op het legale vuurwerk hebben ze het zelfs in de hand gewerkt.

Arjan van Hout
Contacteer:

Vuurwerk-discussie

Bericht door Arjan van Hout » ma 01 jan 2018, 05:13

Bij ons vandaag mooi vuurwerk en normaal. M’n dochter voor de eerste keer wakker gemaakt en die vondt het geweldig.... overigens zelf niks afgestookt maar genoten van de buren

vak Oost
Contacteer:

Bericht door vak Oost » ma 01 jan 2018, 11:22

Tiel schreef:Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Het zal me reet oxideren.

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel » ma 01 jan 2018, 11:26

vak Oost schreef:
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Dan heeft verbieden dus geen zin.

vak Oost
Contacteer:

Bericht door vak Oost » ma 01 jan 2018, 11:36

Tiel schreef:
vak Oost schreef:
Dan helpt nog 1 ding - in europa dat spul in de ban doen ...
Het zal me reet oxideren.

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel » ma 01 jan 2018, 11:41

vak Oost schreef:
Tiel schreef:
vak Oost schreef:
:withstupid: Maar dat gaat niet gebeuren. Vergeleken bij de rest van Europa worden er in Nederland toch enkel maar trek touwtjes verkocht.

Janssen
Contacteer:

Bericht door Janssen » ma 01 jan 2018, 11:44

Tiel schreef:
harold schreef:Janssen net zo goed.
Die overleden vader die was pas gek. Maar dat zegt helemaal niemand.
Oh dat zeg ik ook hoor. Empatisch vermogen of niet; dat boeit me geen flikker. Zulke gasten zonder verstand zijn beter af zo....
En dan praten we niet eens over het feit dat hij minstens 3 keer de wet overtreed. Maar ja dat moet allemaal maar kunnen. Maar mij en Tiel voor mensen zonder verstand uitmaken dat is heel logisch....Ach ja, ik neem het maar met een korreltje kruit wat hier allemaal geschreven wordt. Moeten jullie ook maar doen in dit nieuwe jaar :biggrin:

JBNMGN
Contacteer:

Bericht door JBNMGN » ma 01 jan 2018, 13:29

Tiel schreef:
vak Oost schreef:
Tiel schreef:
vak Oost schreef:
:withstupid: Maar dat gaat niet gebeuren. Vergeleken bij de rest van Europa worden er in Nederland toch enkel maar trek touwtjes verkocht.
En toch is er voor 68 miljoen de lucht in geschoten, denk je dat daar ooit een verbod tegen komt? En dan zit daar denk ik nog niet eens bij wat er in Duitsland en Belgie gekocht wordt door Nederlanders.
Ben het weekend in Scheveningen geweest en daar leek het wel of de 2e wereldoorlog werd gehouden, dat is geen vuurwerk meer maar dat zijn gewoon mortiergranaten.

Afbeelding

Maar de palletverbranding mocht er weer zijn.
wordt 2019 een beter jaar voor NEC? We zullen het zien!

jetipo
Contacteer:

Bericht door jetipo » ma 01 jan 2018, 15:12

Verschillende mensen mishandeld omdat ze een opmerking maakten over vuurwerk. Dieptepunt in Bemmel waar een vader in het bijzijn van zijn gezin mishandeld werd. Enkele jongens gooide vuurwerk naar het gezin en de vader maakte daar terecht een opmerking over. Verder weer veel gewonden door vooral legaal vuurwerk, met name bij omstanders/kijkers. Veel oogletsel, Nederland is dit jaar de nr 1 mbt oogletsel in Europa. Iedere keer zorgen de afstekers voor genoeg argumenten en draagvlak (neemt ook ieder jaar toe) om particulier afsteken te verbieden.

Particulier afsteken verbieden: in Frankrijk en Zwitserland werkt het al jaren prima, ook handhaving gaat daar uitstekend (dus Tiel, het is prima te regelen, heeft misschien tijd nodig) . Op vastgestelde plaatsen door professionals af laten steken. Wil je kijken, ga je kijken, wil je niet ga je niet. Degenen die toch illegaal afsteken en gepakt worden zeer hard straffen, net als in...Zwitserland en Frankrijk. Zeer hoge en harde straffen schrikt de grootste groep hardnekkige figuren, na een verbod, genoeg af blijkt uit cijfers uit die landen. De schade die je dan voorkomt nog niet eens meegeteld. Ook beter voor fauna en milieu. Kwestie van tijd voordat Nederland volgt.

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel » ma 01 jan 2018, 15:21

jetipo schreef:Verschillende mensen mishandeld omdat ze een opmerking maakten over vuurwerk. Dieptepunt in Bemmel waar een vader in het bijzijn van zijn gezin mishandeld werd. Enkele jongens gooide vuurwerk naar het gezin en de vader maakte daar terecht een opmerking over. Verder weer veel gewonden door vooral legaal vuurwerk, met name bij omstanders/kijkers. Veel oogletsel, Nederland is dit jaar de nr 1 mbt oogletsel in Europa. Iedere keer zorgen de afstekers voor genoeg argumenten en draagvlak (neemt ook ieder jaar toe) om particulier afsteken te verbieden.

Particulier afsteken verbieden: in Frankrijk en Zwitserland werkt het al jaren prima, ook handhaving gaat daar uitstekend (dus Tiel, het is prima te regelen, heeft misschien tijd nodig) . Op vastgestelde plaatsen door professionals af laten steken. Wil je kijken, ga je kijken, wil je niet ga je niet. Degenen die toch illegaal afsteken en gepakt worden zeer hard straffen, net als in...Zwitserland en Frankrijk. Zeer hoge en harde straffen schrikt de grootste groep hardnekkige figuren, na een verbod, genoeg af blijkt uit cijfers uit die landen. De schade die je dan voorkomt nog niet eens meegeteld. Ook beter voor fauna en milieu. Kwestie van tijd voordat Nederland volgt.
:withstupid: Tuurlijk maar nu doen ze niets. Gisteren hebben ze bij mij wel 50 cobra's afgestoken, dan bel je omdat je bang bent dat er iets gebeurt (en nee ik ga er niet naartoe want je kunt niet praten met mensen die niet luisteren). Eerste vraag: moet er een ambulance komen? Nee ik meld het om dat juist te voorkomen. Oh daar hebben we geen tijd voor. Begrijpelijk maar er wordt dus niet gehandhaafd. Dat zal moeten veranderen. Als je verboden vuurwerk afsteekt breng je anderen in gevaar dat moet je niet afdoen met een waarschuwing. Ik weet zeker als ik met een pistool in de lucht was gaan schieten dat er 10 politiewagens waren gekomen. Is dat gevaarlijker?

En tuurlijk zijn wij nr 1 met oogletsel. Wordt er ergens anders ook zoveel particulier afgestoken als hier (zet trouwens een bril op of blijf binnen, tis zo simpel.)

harold
Contacteer:

Bericht door harold » ma 01 jan 2018, 16:36

Hier in Druten op veel plaatsen prachtig groot vuurwerk. Familieleden op verschillende plaatsen in het dorp hebben ervan genoten. Het leek soms wel het vuurwerk van de zomerfeesten, vraag mij af wie daar zoverl geld allemaal in steken. Maar mooi was het! :tu:
Zou toch jammer zijn als dat straks over een jaar of 10 allemaal verleden tijd is, alleen maar omdat een paar randdebielen zich niet kunnen gedragen.

Wim1970

Bericht door Wim1970 » ma 01 jan 2018, 19:23

Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

JBNMGN
Contacteer:

Bericht door JBNMGN » ma 01 jan 2018, 21:10

Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Bij deze ben je nu al door mij uitgeroepen tot de meest irritante, misselijkmakende, wanstaltige kloothommel van 2018.
Gefeliciteerd!

Janssen
Contacteer:

Bericht door Janssen » di 02 jan 2018, 10:03

JBNMGN schreef:
Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Bij deze ben je nu al door mij uitgeroepen tot de meest irritante, misselijkmakende, wanstaltige kloothommel van 2018.
Gefeliciteerd!
:jestera: Ik moet hier toch echt om lachen. Ik vond het wel een leuke opmerking tussendoor maar er zijn toch ook echt mensen hier met een kort lontje.....Whahahaaaaa :lol:

DR
Contacteer:

Bericht door DR » di 02 jan 2018, 10:27

Hmmm, je leek mij meer een trekrotje.

JBNMGN
Contacteer:

Bericht door JBNMGN » di 02 jan 2018, 10:57

Janssen schreef:
JBNMGN schreef:
Gefeliciteerd!
:jestera: Ik moet hier toch echt om lachen. Ik vond het wel een leuke opmerking tussendoor maar er zijn toch ook echt mensen hier met een kort lontje.....Whahahaaaaa :lol:
Nee hoor dat korte lontje valt wel mee, het gaat mij erom dat wim1970 niets ander kan dan zwakzinnige vunzige opmerkingen maken, en dat moet maar eens stoppen.
En ik ben, als ik het zo her en der lees, niet de enige die er zo over denkt.

Wim1970

Bericht door Wim1970 » di 02 jan 2018, 11:34

Janssen schreef:
JBNMGN schreef:
Gefeliciteerd!
:withstupid:
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta » di 02 jan 2018, 11:38

DR schreef:
Hmmm, je leek mij meer een trekrotje.
:withstupid: :biggrin:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie