Jack de Gier

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
burp
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door burp » di 18 dec 2018, 14:46

Polleke schreef:
di 18 dec 2018, 09:43
Hou alsjeblieft op met dat gezeik op de investeerders. Klagen die mensen nu: ehm ja, net als wij. Ze hebben veel geld erin gestoken en we staan nu 11de. Als je miljoenen investeert in een club en ze vergooien zo dat geld: natuurlijk bel je dan op. Het enige verschil tussen de investeerders en ons is dat NEC bij hun de telefoon opneemt en ze belt als ze zelf centen nodig hebben.

Hebben investeerders er trainers doorheen gejaagd: nee. Hebben ze ooit aangedrongen op ontslag: ja, net als wij. Hebben ze ooit spelers opgedrongen: nee. Investeerders bepalen niet het beleid bij NEC. Ze hebben invloed en een duidelijke mening. Maar ik zie nergens de hand van de investeerders in het directie, de staf of de spelers. En iedereen die hier iets anders roept zal met feiten moeten komen: noem 2 a 3 beslissingen die komen door de investeerders die negatieve gevolgen had.
Het is niet zo zeer gezeik op de investeerders, maar wel dat de investeerders binnen de club wel degelijk een factor zijn. En voor de nu circa 30% aandelen vaak wel veel voor het zeggen met weinig verantwoordelijkheden.

2013 was wel een jaar dat de investeerders eerst organisatorisch de boel naar hun hand zetten (stak, rvc). Daar hebben we nu mede die onwerkbare organisatiestructuur aan te danken. Ook valt het 'we investeren niet zolang Pastoor er nog zit' in die zomer te zien als een van de directe oorzaken voor de degradatie dat seizoen.

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! » di 18 dec 2018, 15:23

zuurpruim schreef:
di 18 dec 2018, 10:02
'hebben investeerders trainers erdoorheen gejaagd?nee' :brancard: mijn god,hoe naïef kan je zijn zeg.
:withstupid:

Wat een giller.

GIJS
Contacteer:

Bericht door GIJS » di 18 dec 2018, 15:38

Al meerdere seizoenen lopen "de supporters"te gillen dat de ene na de andere trainer op moet rotten. Dan worden er trainers ontslagen en dan zijn de investeerders dat schuld.
LET WEL: Hiermee wil ik niet zeggen dat de supporters dat schuld zijn, maar om alles op de investeerders af te schuiven is ook wel erg kort door de bocht.

Mark Ariaans
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mark Ariaans » di 18 dec 2018, 18:52

Wie betaalt, bepaalt.

vak Oost
Contacteer:

Bericht door vak Oost » di 18 dec 2018, 19:03

Mark Ariaans schreef:
di 18 dec 2018, 18:52
Wie betaalt, bepaalt.
:withstupid: En die het beter weet staat aan wal.
Het was nix, het is nix en het wordt nix

Gerard Lopez
Contacteer:

Bericht door Gerard Lopez » di 18 dec 2018, 19:08

Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
Zo is dat. Ik snap werkelijk niet wat er op tegen is om een paar ton aan de club te schenken met de mededeling: "alleen te gebruiken voor Van Eijden". Gewoon even Van Eijden erbij krijgen op je toch al ruime spelersbudget voor KK-divisie maatstaven, dat is toch heerlijk voor een TD? Wat belemmert hem ervan om los van cadeautjes die hij kreeg zoals Van Eijden, Van den Berg en Okita een goed technisch beleid te voeren en een goed elftal samen te stellen? Niks!

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol » di 18 dec 2018, 19:31

Polleke schreef:
di 18 dec 2018, 09:43
Hou alsjeblieft op met dat gezeik op de investeerders. Klagen die mensen nu: ehm ja, net als wij. Ze hebben veel geld erin gestoken en we staan nu 11de. Als je miljoenen investeert in een club en ze vergooien zo dat geld: natuurlijk bel je dan op. Het enige verschil tussen de investeerders en ons is dat NEC bij hun de telefoon opneemt en ze belt als ze zelf centen nodig hebben.

Hebben investeerders er trainers doorheen gejaagd: nee. Hebben ze ooit aangedrongen op ontslag: ja, net als wij. Hebben ze ooit spelers opgedrongen: nee. Investeerders bepalen niet het beleid bij NEC. Ze hebben invloed en een duidelijke mening. Maar ik zie nergens de hand van de investeerders in het directie, de staf of de spelers. En iedereen die hier iets anders roept zal met feiten moeten komen: noem 2 a 3 beslissingen die komen door de investeerders die negatieve gevolgen had.
Bart van Ingen is door de investeerders aangedragen

Zico
Contacteer:

Bericht door Zico » di 18 dec 2018, 19:55

Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
:withstupid: en wij hebben de domme pech dat diegene die bij ons betalen geen verstand van voetbal hebben.

GIJS
Contacteer:

Bericht door GIJS » di 18 dec 2018, 20:11

Zico schreef:
di 18 dec 2018, 19:55
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
:withstupid: en wij hebben de domme pech dat diegene die bij ons betalen geen verstand van voetbal hebben.
DIe chinees bij ADO wel dan?

zuurpruim
Contacteer:

Bericht door zuurpruim » di 18 dec 2018, 20:22

GIJS schreef:
di 18 dec 2018, 20:11
Zico schreef:
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
nee maar wel van centjes denk ik,die heeft binnenkort zijn aandelen terug en dan gaat het feest weer beginnen.

Bottendaal
Contacteer:

Bericht door Bottendaal » wo 19 dec 2018, 07:47

Gerard Lopez schreef:
di 18 dec 2018, 19:08
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
Zo is dat. Ik snap werkelijk niet wat er op tegen is om een paar ton aan de club te schenken met de mededeling: "alleen te gebruiken voor Van Eijden". Gewoon even Van Eijden erbij krijgen op je toch al ruime spelersbudget voor KK-divisie maatstaven, dat is toch heerlijk voor een TD? Wat belemmert hem ervan om los van cadeautjes die hij kreeg zoals Van Eijden, Van den Berg en Okita een goed technisch beleid te voeren en een goed elftal samen te stellen? Niks!
En wat als die TD nou net een idee had met zijn selectie? Kan hij die ouwe jongens ook weigeren? Want NEC moet de langlopende en dure contracten met ze afsluiten en betalen.
En de trainer, kan die ook zeggen dat hij ze even niet zo best vind spelen, of ze dat ze niet in zijn systeem passen, en vervolgens 30 wedstrijden op de bank zetten??
Zo leuk zijn die ‘cadeautjes’ niet...

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr » wo 19 dec 2018, 08:06

Gerard Lopez schreef:
di 18 dec 2018, 19:08
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
Ze schenken niks. Ze lenen aan NEC. NEC kan immers nog niet eens de leesportefeuille betalen. En ze willen alleen aan NEC lenen, als het voor hen interessante spelers zijn.

Zico
Contacteer:

Bericht door Zico » wo 19 dec 2018, 08:35

GIJS schreef:
Zico schreef:
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
Ook niet echt nee. Mede daarom heeft hij zijn doelstelling bij ADO (om Europees voetbal spelen) bij lange na niet gehaald. Wat dan wel weer opvallend is dat sinds Wang uit de RvC is gezet, het iets beter gaat bij ADO.

Maar je hebt gelijk , een investeerder hoeft niet perse verstand van voetbal te hebben. Hij kan er ook voor kiezen ervaren onafhankelijke mensen aan het roer te zetten, zoals van Seumeren bij Utrecht, en als investeerder dan die mensen hun werk laten doen. Helaas is dat laatste bij NEC ook niet het geval.

JBNMGN
Contacteer:

Bericht door JBNMGN » wo 19 dec 2018, 10:44

Zico schreef:
wo 19 dec 2018, 08:35
GIJS schreef:
Zico schreef:
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
Ook niet echt nee. Mede daarom heeft hij zijn doelstelling bij ADO (om Europees voetbal spelen) bij lange na niet gehaald. Wat dan wel weer opvallend is dat sinds Wang uit de RvC is gezet, het iets beter gaat bij ADO.

Maar je hebt gelijk , een investeerder hoeft niet perse verstand van voetbal te hebben. Hij kan er ook voor kiezen ervaren onafhankelijke mensen aan het roer te zetten, zoals van Seumeren bij Utrecht, en als investeerder dan die mensen hun werk laten doen. Helaas is dat laatste bij NEC ook niet het geval.
Het is denk ik erg lastig om bij NEC de juiste mensen aan het roer te krijgen. En dat hangt weer allemaal samen met mensen die in het bestuur zitten en investeerders die elkaar niet mogen.
ALS Boekhoorn echt de knip wil trekken, dan zal het zo moeten zijn dat er bepaalde mensen vertrekken bij NEC.
Maar dan vraag ik mij wel af: wie moet er dan voor in de plaats komen, zijn er namen bekend van mensen die door de investeerders wel gepruimd worden, die voetbalverstand hebben en die ook nog eens NEC een echt warm hart toedragen?
wordt 2019 een beter jaar voor NEC? We zullen het zien!

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje » wo 19 dec 2018, 14:38

GIJS schreef:
Zico schreef:
Mark Ariaans schreef:
Wie betaalt, bepaalt.
Misschien niet, maar die stelt dan wel mensen aan die hun taken vrij kunnen uitvoeren binnen de club. Bij ons staat er al gauw een kippenboer of drankorgel over een schouder te kijken als het even wat minder loopt. Dat zijn praktijken voor Italiaanse of Turkse clubs, je ziet hoe het daar vaak vergaat..
Eens(Y)

Vespared
Contacteer:

Bericht door Vespared » wo 19 dec 2018, 15:38

En waarom stuurt PEC Zwolle John van 't Schip weg? Volkomen normaal in deze wereld. Meer dan 5 nederlagen en de stormvlag gaat omhoog! Daarna een pak jas bij AZ en wat denkt men in Zwolle: "Dit gaat niet meer goed komen." En terecht, voorbeelden genoeg wanneer je een trainer te lang laat zitten. De match tussen trainer en coach is negatief en er zal een Godswonder nodig zijn om dit weer recht te breien. En op wonderen kunnen wij niet wachten, waar we ook al langer op wachten zijn de bestuurlijke besluiten bij ons.

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop » wo 19 dec 2018, 15:55

Vespared schreef:
wo 19 dec 2018, 15:38
En waarom stuurt PEC Zwolle John van 't Schip weg? Volkomen normaal in deze wereld. Meer dan 5 nederlagen en de stormvlag gaat omhoog! Daarna een pak jas bij AZ en wat denkt men in Zwolle: "Dit gaat niet meer goed komen." En terecht, voorbeelden genoeg wanneer je een trainer te lang laat zitten. De match tussen trainer en coach is negatief en er zal een Godswonder nodig zijn om dit weer recht te breien. En op wonderen kunnen wij niet wachten, waar we ook al langer op wachten zijn de bestuurlijke besluiten bij ons.
Zo zijn er ook legio voorbeelden waarbij een trainerswissel enkel nog slechtere resultaten bracht. Niet écht een argument dus.

zuurpruim
Contacteer:

Bericht door zuurpruim » wo 19 dec 2018, 16:14

Volgens mij is er maar een ding belangrijk bij gerede twijfel over een coach;is hij in staat om op korte termijn. de boel om te draaien?
Jack heeft een goede selectie,misschien met een of twee mutaties,akkoord.
Dan hoor en zie ik een Van der Gaag na afloop van een wedstrijd,helder analyserend,kritisch naar zichzelf en proberen oplossingen te zoeken.
Wij hebben een coach die of ruzie zoekt met de scheids,een 18 jarig talent kapot maakt of niet verder komt dan 'het ziet veel dieper dan ik dacht'..
Het gaat niet meer goed komen met jack en als ik de afgelopen dagen hem zie tijdens de training weet hij dat zelf ook.

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop » wo 19 dec 2018, 16:33

zuurpruim schreef:
wo 19 dec 2018, 16:14
Volgens mij is er maar een ding belangrijk bij gerede twijfel over een coach;is hij in staat om op korte termijn. de boel om te draaien?
Dan hoor en zie ik een Van der Gaag na afloop van een wedstrijd,helder analyserend,kritisch naar zichzelf en proberen oplossingen te zoeken.
Wij hebben een coach die of ruzie zoekt met de scheids,een 18 jarig talent kapot maakt of niet verder komt dan 'het ziet veel dieper dan ik dacht'..
Het gaat niet meer goed komen met jack en als ik de afgelopen dagen hem zie tijdens de training weet hij dat zelf ook.
Eens.

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr » wo 19 dec 2018, 17:47

zuurpruim schreef:
Belangrijker is of ie op lange termijn de boel ten goede kan keren. Als dat vertrouwen ontbreekt, moet ie wieberen. De korte termijn is veel minder belangrijker dan de lange termijn.

Gerd
Contacteer:

Bericht door Gerd » wo 19 dec 2018, 19:06

Ach, vrijdag weer een dikke nederlaag en dan is het klaar. Waarom zo lang wachten? Met dit slappe zooitje ben je vrijdag kanonnenvoer. De Gier doei-doei.....

eniesee12
Contacteer:

Bericht door eniesee12 » wo 19 dec 2018, 19:19

Gerd schreef:
wo 19 dec 2018, 19:06
Ach, vrijdag weer een dikke nederlaag en dan is het klaar. Waarom zo lang wachten? Met dit slappe zooitje ben je vrijdag kanonnenvoer. De Gier doei-doei.....

Hyballa taferelen , lekker aan laten tobben en zien waar het schip strand.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje » do 20 dec 2018, 08:21

De Kletskop schreef:
wo 19 dec 2018, 16:33
zuurpruim schreef:
Eens.
:withstupid:
Eens(Y)

Nummer 11
Contacteer:

Bericht door Nummer 11 » vr 21 dec 2018, 08:30

https://www.gelderlander.nl/nec/nec-spr ... ~a13b6f46/

Nou, als men dat zegt..... ben ik weer hoopvol! #jackout

Brabander
Contacteer:

Bericht door Brabander » vr 21 dec 2018, 08:44

Uiteraard gaat NEC achter de trainer staan. Dat zou zo vlak voor de wedstrijd tegen Twente ook wel echt waardeloos zijn om dan wantrouwen uit te spreken.
Ik hoop dat er in de winterstop echte beslissingen gaan vallen.
Van mij mag De Gier blijven zitten maar wel met iemand naast zich.
Pothuizen en Bogers geven echt te weinig tegengas aan Jack. Er moet weer vol getraind worden en met een vaste basis gespeeld worden!
Op deze manier krijgt de selectie geen enkel vertrouwen in zichzelf en zijn ze na 70 minuten conditioneel totaal gesloopt waardoor je nog tegen een paar lullige goals aanloopt!

Plaats reactie