Opmerkelijk nieuws

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12268
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Opmerkelijk nieuws

Bericht door harold »

Man zwaargewond bij echtelijke ruzie
Uitgegeven: 3 juni 2007 16:29
Laatst gewijzigd: 3 juni 2007 16:30

AMSTERDAM - Een 62-jarige man uit Leidschendam is zaterdag zwaargewond geraakt toen zijn vrouw hem meerdere keren met een mes in zijn borst stak.

Het slachtoffer is naar de intensive care-afdeling van een ziekenhuis gebracht. Hij maakt het naar omstandigheden redelijk, meldt de politie zondag. De 57-jarige vrouw is in de woning opgepakt.



Omdat het slachtoffer veel bloed verloor, kon hij niet via de trap. Hij moest door een takelwagen uit het slaapkamerraam worden gehesen om te zorgen dat hij recht bleef en niet nog meer bloed zou verliezen.

Oorzaak

De steekpartij vond rond 15.45 uur plaats in de woning van het echtpaar aan de Duinmeierij. De oorzaak van de steekpartij ligt in de relationele sfeer.

De politie laat weten dat de vrouw dronken was. Het is niet duidelijk of dat een rol speelde bij de steekpartij

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: opmerkelijk nieuws

Bericht door vak Oost »

WASHINGTON - Het Amerikaanse seksmagazine Hustler biedt een miljoen dollar aan degene die uit de school wil klappen over een seksaffaire met een lid van het Congres of een andere hooggeplaatste Amerikaanse functionaris.

Dat berichtten Amerikaanse media zondag. Hustler eist wel deugdelijke bewijsstukken voordat er geld op tafel komt.

Het blad van Larry Flynt bood in 1998 ook al eens veel geld voor dit soort onthullingen. Dat was ten tijde van het seksschandaal rond president Bill Clinton. Het leidde uiteindelijk niet tot een broekscheurend schandaal.
Alles komt goed !!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Don Corleone »

Lachwekkende straf dierenmishandelaar

AMSTERDAM - De man die hond Bobo bijna doodsloeg met een hamer,
hoeft maar tachtig uur werkstraf op te knappen.

Bobo bijna dood door hamer, baasje krijgt maar 80 uur werkstraf

De eigenaar van de zo bruut mishandelde Bobo, Jan P., was na maar liefst achttien halve liters bier en zeker drie slaappillen zo bedwelmd dat hij niet meer meekreeg wat er was gebeurd met zijn clumber spaniel.

Toch gaf hij daags nadat de dierenambulance het dier hevig bloedend meenam een zeer gedetailleerde verklaring af aan agenten.

Zo zou hij hebben gezegd dat hij met het mes de keel van het dier niet kon doorsnijden omdat het daar niet geschikt voor was. Daarom had hij het dier maar gestoken. Op de vraag hoe vaak Bobo met een hamer was geslagen antwoordde hij lachend: "Zeker drie keer".

Bijna een jaar na het dierdrama blijft Jan P. echter bij zijn latere ontkenning. Na alle commotie over de mishandeling, waarbij de automonteur zelf werd belaagd op straat en zijn ruiten werden ingegooid, trok hij zijn verklaring in. Zo zou hij de schuld op zich hebben genomen voor Paul L. Deze vriend had niet alleen al elf jaar gezeten voor diverse gewapende bankovervallen, maar moest opnieuw voorkomen voor het mishandelen van zijn vrouw en het neerschieten van haar kat. "Paul wilde de politie niet bellen vanwege al zijn problemen. Ik zei daarom maar dat ik het had gedaan en dat hij het dan later moest rechtzetten", vertelde de Hagenaar bij de politierechter. Tot op heden ontkent Paul L. zelf enige betrokkenheid.

Tachtig uur

De rechtbank liet gisteren weten niets te geloven van het verhaal en achtte bewezen dat hij zelf zijn clumber spaniel toetakelde. Voor het elf keer steken en zeker drie keer op de kop slaan met een hamer kreeg de Hagenaar een werkstraf van tachtig uur opgelegd.
:td:
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Necco
Berichten: 1664
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Necco »

Don Corleone schreef:
Lachwekkende straf dierenmishandelaar

AMSTERDAM - De man die hond Bobo bijna doodsloeg met een hamer,
hoeft maar tachtig uur werkstraf op te knappen.

Bobo bijna dood door hamer, baasje krijgt maar 80 uur werkstraf

De eigenaar van de zo bruut mishandelde Bobo, Jan P., was na maar liefst achttien halve liters bier en zeker drie slaappillen zo bedwelmd dat hij niet meer meekreeg wat er was gebeurd met zijn clumber spaniel.

Toch gaf hij daags nadat de dierenambulance het dier hevig bloedend meenam een zeer gedetailleerde verklaring af aan agenten.

Zo zou hij hebben gezegd dat hij met het mes de keel van het dier niet kon doorsnijden omdat het daar niet geschikt voor was. Daarom had hij het dier maar gestoken. Op de vraag hoe vaak Bobo met een hamer was geslagen antwoordde hij lachend: "Zeker drie keer".

Bijna een jaar na het dierdrama blijft Jan P. echter bij zijn latere ontkenning. Na alle commotie over de mishandeling, waarbij de automonteur zelf werd belaagd op straat en zijn ruiten werden ingegooid, trok hij zijn verklaring in. Zo zou hij de schuld op zich hebben genomen voor Paul L. Deze vriend had niet alleen al elf jaar gezeten voor diverse gewapende bankovervallen, maar moest opnieuw voorkomen voor het mishandelen van zijn vrouw en het neerschieten van haar kat. "Paul wilde de politie niet bellen vanwege al zijn problemen. Ik zei daarom maar dat ik het had gedaan en dat hij het dan later moest rechtzetten", vertelde de Hagenaar bij de politierechter. Tot op heden ontkent Paul L. zelf enige betrokkenheid.

Tachtig uur

De rechtbank liet gisteren weten niets te geloven van het verhaal en achtte bewezen dat hij zelf zijn clumber spaniel toetakelde. Voor het elf keer steken en zeker drie keer op de kop slaan met een hamer kreeg de Hagenaar een werkstraf van tachtig uur opgelegd.
:td:
:bigcry:
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Gebruikersavatar
Hilversum FC
Berichten: 999
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 14:05
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Hilversum FC »

Necco schreef:
Don Corleone schreef:
Lachwekkende straf dierenmishandelaar

AMSTERDAM - De man die hond Bobo bijna doodsloeg met een hamer,
hoeft maar tachtig uur werkstraf op te knappen.

Bobo bijna dood door hamer, baasje krijgt maar 80 uur werkstraf

De eigenaar van de zo bruut mishandelde Bobo, Jan P., was na maar liefst achttien halve liters bier en zeker drie slaappillen zo bedwelmd dat hij niet meer meekreeg wat er was gebeurd met zijn clumber spaniel.

Toch gaf hij daags nadat de dierenambulance het dier hevig bloedend meenam een zeer gedetailleerde verklaring af aan agenten.

Zo zou hij hebben gezegd dat hij met het mes de keel van het dier niet kon doorsnijden omdat het daar niet geschikt voor was. Daarom had hij het dier maar gestoken. Op de vraag hoe vaak Bobo met een hamer was geslagen antwoordde hij lachend: "Zeker drie keer".

Bijna een jaar na het dierdrama blijft Jan P. echter bij zijn latere ontkenning. Na alle commotie over de mishandeling, waarbij de automonteur zelf werd belaagd op straat en zijn ruiten werden ingegooid, trok hij zijn verklaring in. Zo zou hij de schuld op zich hebben genomen voor Paul L. Deze vriend had niet alleen al elf jaar gezeten voor diverse gewapende bankovervallen, maar moest opnieuw voorkomen voor het mishandelen van zijn vrouw en het neerschieten van haar kat. "Paul wilde de politie niet bellen vanwege al zijn problemen. Ik zei daarom maar dat ik het had gedaan en dat hij het dan later moest rechtzetten", vertelde de Hagenaar bij de politierechter. Tot op heden ontkent Paul L. zelf enige betrokkenheid.

Tachtig uur

De rechtbank liet gisteren weten niets te geloven van het verhaal en achtte bewezen dat hij zelf zijn clumber spaniel toetakelde. Voor het elf keer steken en zeker drie keer op de kop slaan met een hamer kreeg de Hagenaar een werkstraf van tachtig uur opgelegd.
:td:
:bigcry:
Ja lang leven het rechtsysteem in Nederland. Belachelijke uitspraak natuurlijk!!! 80 uur werkstraf voor het bijna vermoorden van een onschuldig beest! Gelukkig kan de beste man in zijn regio niet meer over straat want hij wordt aan alle kanten lastig gevallen. Verdiende loon!
NEC is al lang geen volksclub meer.

Topdude

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Topdude »

Ik heb wel een paar suggesties wat te doen :evil: , maar dat zal me wel een ban opleveren.

Topdude

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Topdude »

'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:

Gebruikersavatar
woutertilburg
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 20:43
Locatie: tilburg / nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door woutertilburg »

Topdude schreef:'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:
Ik niet! Roken hoort er nou eenmaal gewoon bij, net als een biertje en een jointje op de tribune. Al rook ik zelf niet, veel mensen zien dit ook als iets gezelligs. Waarom moet ze dat óok daar weer afgepakt worden?

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3717
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Justian »

Topdude schreef:'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:
:withstupid:
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Don Corleone »

Topdude schreef:'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:
vind het een beetje dubbel, ene kant is het fijn dat je niet in een rookwalm binnen stapt ergens, maar aan de andere kant, je zoekt het ook op als je gaat stappen.

persoonlijk had ik liever een verschil gezien tussen een restaurant en een kroeg/bar.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Frans »

Wij hebben er 2 jaar geleden in Ierland (Cork) al mee te maken gehad, ik vind het ook niet verkeerd eerlijk gezegd.....
NECTheBest

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12268
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door harold »

Zou zo maar kunnen dat ik door dat ontmoedigingsbeleid straks ook maar eens probeer te stoppen met roken. Bovendien wordt gvd steeds meer als een junk gezien als je een peuk opsteekt...

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Jomano »

woutertilburg schreef: Ik niet! Roken hoort er nou eenmaal gewoon bij, net als een biertje en een jointje op de tribune. Al rook ik zelf niet, veel mensen zien dit ook als iets gezelligs. Waarom moet ze dat óok daar weer afgepakt worden?
Goh wat is dat gezellig hoor, wanneer de persoon naast je zo'n stinkding opsteekt. Behalve dat die lucht niet te pruimen is gaan ook je kleren er naar ruiken. :pukeface:

Gebruikersavatar
chica
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:04
Locatie: BRG & DL
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door chica »

harold schreef:Zou zo maar kunnen dat ik door dat ontmoedigingsbeleid straks ook maar eens probeer te stoppen met roken. Bovendien wordt gvd steeds meer als een junk gezien als je een peuk opsteekt...
Dán pas? Weet je nog, met zn 6en in een autootje en jullie maar stomen :tong: :mrgreen:
"Voetbal is als een neus... Haal alles eruit wat erin zit"... by teammate Kim :-)

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12268
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door harold »

chica schreef:
harold schreef:Zou zo maar kunnen dat ik door dat ontmoedigingsbeleid straks ook maar eens probeer te stoppen met roken. Bovendien wordt gvd steeds meer als een junk gezien als je een peuk opsteekt...
Dán pas? Weet je nog, met zn 6en in een autootje en jullie maar stomen :tong: :mrgreen:
Yep, onze ''tere'' longetjes naar de klote.., dan die van jouw ook... ;)

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Jeroentje »

Don Corleone schreef:
Topdude schreef:'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:
vind het een beetje dubbel, ene kant is het fijn dat je niet in een rookwalm binnen stapt ergens, maar aan de andere kant, je zoekt het ook op als je gaat stappen.

persoonlijk had ik liever een verschil gezien tussen een restaurant en een kroeg/bar.

Ik ben zelf een zware roker maar vind dit een geweldig plan: een kater wordt meer veroorzaakt doordat een roker bij ieder biertje een peuk opsteekt. Als je voor iedere peuk even naar buiten moet doe je dat niet. 20 bier staat niet meer gelijk aan een pakjes maar aan een peuk of 3-4. En dat scheelt echt in het opstaan de dag erna.

Als we nu in NL net zo beleeft kunnen worden als in de VS (waar je gewoon weer op je eigen barkruk kunt gaan zitten na je peukje) gaat het werken!
Even a broken clock is right twice a day.

Gebruikersavatar
mad dog
Berichten: 3067
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:18
Locatie: De Steeg
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door mad dog »

Voor mij persoonlijk een prima plan, vooral in restaurants vindt ik het erg ranzig als je lekker aan je tournedos-tje zit en er naast je flink gestoomt wordt.
Maar ik kan me voorstellen dat de rokers onder ons er toch behoorlijke problemen mee hebben. Was misschien beter geweest om een soort van compromis te vinden in ons om zijn poldermodel bekend staande kikkerlandje....
einde van deze poging.....

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Nummer 11 »

Prima plan. Dan loop je maar even naar buiten of naar het speciaal ingerichte rokershok ofzo.
In een kroeg kan het me nog niet eens zoveel schelen, maar in een restaurant is het echt té ranzig.

jpnec
Berichten: 1722
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door jpnec »

Jeroentje schreef:
Don Corleone schreef:
Topdude schreef:'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:
vind het een beetje dubbel, ene kant is het fijn dat je niet in een rookwalm binnen stapt ergens, maar aan de andere kant, je zoekt het ook op als je gaat stappen.

persoonlijk had ik liever een verschil gezien tussen een restaurant en een kroeg/bar.

Ik ben zelf een zware roker maar vind dit een geweldig plan: een kater wordt meer veroorzaakt doordat een roker bij ieder biertje een peuk opsteekt. Als je voor iedere peuk even naar buiten moet doe je dat niet. 20 bier staat niet meer gelijk aan een pakjes maar aan een peuk of 3-4. En dat scheelt echt in het opstaan de dag erna.

Als we nu in NL net zo beleeft kunnen worden als in de VS (waar je gewoon weer op je eigen barkruk kunt gaan zitten na je peukje) gaat het werken!
Wat jij zegt is onzin... dat dacht ik ook altijd maar ik heb nu een maand niet gerookt (vrijwel niet) en heb het idee dat m'n katers alleen maar erger zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 966
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Daan »

AZFanpge.nl schreef:AZ denkt aan stadion 60.000

AZ heeft gisteren de nieuwe bouwtekeningen ontvangen voor de uitbreiding van het stadion. In hoofdlijnen zijn er twee opties: 1. Uitbreiding naar 40.000 toeschouwers. 2. Uitbreiding naar liefst 60.000 man, wat zou betekenen dat in Alkmaar het grootste stadion van Nederland wordt gerealiseerd. ,,Die laatste mogelijkheid is erg heftig", vindt preses Dirk Scheringa zelf.

Onderzoek heeft aangetoond, dat er een steeds groter draagvlak is voor zijn club. ,,Momenteel zouden we kunnen rekenen op 28.000 man bezetting."

De 'kleinere' uitbreiding dreigt ook verstrikt te raken in de brij van Nederlandse regelgeving. "Wij verlangen in dit land een VOC-mentaliteit. Als je in Amerika ergens aan begint, proberen ze je aan alle kanten te helpen. Hier zeggen ze vooral waarom iets niet kan." Een struikelblok is onder andere de eis dat er 7000 parkeerplaatsen bij moeten komen. Scheringa heeft al een systeem in zijn hoofd, waarbij een leger aan bussen Noord-Holland doorkruist. ,,Ik ga binnenkort praten met de burgemeester van Alkmaar om te bezien of we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen."

Als het collectieve tv-contract volgend jaar afloopt, wil AZ alles in eigen beheer gaan exploiteren. Collega-clubs bezien die insteek met de nodige nieuwsgierigheid, maar Scheringa denkt met die gedurfde manier weer een stap te kunnen maken. ,,We hebben alle expertise in huis." De Alkmaarse club zal niet rigoureus veranderen qua selectie. De huidige onderhandelingen zijn redelijk duidelijk. De overgang van Tim de Cler naar PSV is overigens nog lang niet rond. ,,Er zijn onderhand vier clubs in binnen- en buitenland, die hem willen. Er is al het dubbele geboden van wat PSV bij ons heeft neergelegd, terwijl die clubs ook de indicatie hebben gegeven dat Tim elders veel meer kan verdienen", zegt Scheringa.

In technisch opzicht verandert ook de insteek van Jong AZ: daar zullen in principe geen eerste elftal-spelers meer in actie komen, maar dat wordt voornamelijk een ambitieus team dat mee moet strijden om de titel, met daarbij een sterk accent op doorstroming van eigen jeugd.
:oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Nummer 11 »

The sky is the limit bij Scheringa.

Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door necmaniacs »

woutertilburg schreef:
Topdude schreef:'Alle horeca rookvrij in 2008'
Uitgegeven: 6 juni 2007 19:41
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 20:03

AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.


Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Bron: NU.NL

Ik vind het geweldig dit plan! :tu: :cheer:
Ik niet! Roken hoort er nou eenmaal gewoon bij, net als een biertje en een jointje op de tribune. Al rook ik zelf niet, veel mensen zien dit ook als iets gezelligs. Waarom moet ze dat óok daar weer afgepakt worden?
Ernstig achterhaalde gedachte, roken is gewoon niet meer van deze tijd, het is niet stoer en ook niet gezellig, gezellig zijn de mensen waar je mee bent.
Ik heb vroeger veel gerookt maar ben gruwelijk blij dat ik er vanaf ben, nooit meer zo erg hoeven hoesten als toen. Wat mij betreft mag de horeca meteen rookvrij!

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Danish Dynamite »

Daan schreef:
AZFanpge.nl schreef:AZ denkt aan stadion 60.000

AZ heeft gisteren de nieuwe bouwtekeningen ontvangen voor de uitbreiding van het stadion. In hoofdlijnen zijn er twee opties: 1. Uitbreiding naar 40.000 toeschouwers. 2. Uitbreiding naar liefst 60.000 man, wat zou betekenen dat in Alkmaar het grootste stadion van Nederland wordt gerealiseerd. ,,Die laatste mogelijkheid is erg heftig", vindt preses Dirk Scheringa zelf.

Onderzoek heeft aangetoond, dat er een steeds groter draagvlak is voor zijn club. ,,Momenteel zouden we kunnen rekenen op 28.000 man bezetting."

De 'kleinere' uitbreiding dreigt ook verstrikt te raken in de brij van Nederlandse regelgeving. "Wij verlangen in dit land een VOC-mentaliteit. Als je in Amerika ergens aan begint, proberen ze je aan alle kanten te helpen. Hier zeggen ze vooral waarom iets niet kan." Een struikelblok is onder andere de eis dat er 7000 parkeerplaatsen bij moeten komen. Scheringa heeft al een systeem in zijn hoofd, waarbij een leger aan bussen Noord-Holland doorkruist. ,,Ik ga binnenkort praten met de burgemeester van Alkmaar om te bezien of we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen."

Als het collectieve tv-contract volgend jaar afloopt, wil AZ alles in eigen beheer gaan exploiteren. Collega-clubs bezien die insteek met de nodige nieuwsgierigheid, maar Scheringa denkt met die gedurfde manier weer een stap te kunnen maken. ,,We hebben alle expertise in huis." De Alkmaarse club zal niet rigoureus veranderen qua selectie. De huidige onderhandelingen zijn redelijk duidelijk. De overgang van Tim de Cler naar PSV is overigens nog lang niet rond. ,,Er zijn onderhand vier clubs in binnen- en buitenland, die hem willen. Er is al het dubbele geboden van wat PSV bij ons heeft neergelegd, terwijl die clubs ook de indicatie hebben gegeven dat Tim elders veel meer kan verdienen", zegt Scheringa.

In technisch opzicht verandert ook de insteek van Jong AZ: daar zullen in principe geen eerste elftal-spelers meer in actie komen, maar dat wordt voornamelijk een ambitieus team dat mee moet strijden om de titel, met daarbij een sterk accent op doorstroming van eigen jeugd.
:oops: :oops: :oops:
:jestera: :jestera: :jestera:
De grootheidswaanzin van die scheringa wordt steeds groter........ :crazy:

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door tweety »

in de "SPITS"stond vandaag een ingezonden artikel van een twintig jarige man : hij was een liefhebber van voetbal maar niet voor een speciefieke club , hij had shirtje in de kast liggen van o.a. NEC , Ajax , PSV , Vitesse etc. nou loopt hij op Plein 44 met zijn Vitesse shirt aan en voelt hij plotseling een schop in zijn rug vanwege dat shirt , dus hij beledigd en kwaad . maar wat doet hij nou een week later loopt hij op de Korenmarkt in Arnhem met een NEC shirt aan , hadden ze hem weer te pakken en nou heeft hij genoeg van voetbal :nut: deze brief stond echt in de SPITS mar ik kon hem via internet niet vinden anders had ik hem wel gequot
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws

Bericht door Danish Dynamite »

tweety schreef:in de "SPITS"stond vandaag een ingezonden artikel van een twintig jarige man : hij was een liefhebber van voetbal maar niet voor een speciefieke club , hij had shirtje in de kast liggen van o.a. NEC , Ajax , PSV , Vitesse etc. nou loopt hij op Plein 44 met zijn Vitesse shirt aan en voelt hij plotseling een schop in zijn rug vanwege dat shirt , dus hij beledigd en kwaad . maar wat doet hij nou een week later loopt hij op de Korenmarkt in Arnhem met een NEC shirt aan , hadden ze hem weer te pakken en nou heeft hij genoeg van voetbal :nut: deze brief stond echt in de SPITS mar ik kon hem via internet niet vinden anders had ik hem wel gequot
:schater: :schater: :schater:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten