NEC - MVV

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14451
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Bottendaal »

mschr schreef:
za 28 nov 2020, 08:31
TT schreef:
vr 27 nov 2020, 19:52
Weet iemand of Okita en Van der Sluijs alweer mee kunnen doen? Van mij mag Meijer overigens de elf van afgelopen maandag sowieso weer de wei in sturen, daar niet van.
Joep moet je opstellen tegen goeie ploegen. Sellouf tegen verdedigende ploegen. Sellouf is een dribbelaar en kan een man passeren, Joep niet. Joep heeft loopvermogen en inzicht.
Ik vond Joep de laatste wedstrijden overal te laat komen...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door mschr »

Bottendaal schreef:
za 28 nov 2020, 08:56
mschr schreef:
za 28 nov 2020, 08:31
TT schreef:
vr 27 nov 2020, 19:52
Weet iemand of Okita en Van der Sluijs alweer mee kunnen doen? Van mij mag Meijer overigens de elf van afgelopen maandag sowieso weer de wei in sturen, daar niet van.
Joep moet je opstellen tegen goeie ploegen. Sellouf tegen verdedigende ploegen. Sellouf is een dribbelaar en kan een man passeren, Joep niet. Joep heeft loopvermogen en inzicht.
Ik vond Joep de laatste wedstrijden overal te laat komen...
Omdat die laatste wedstrijden tegen verdedigende ploegen waren.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door jackkreta »

Bottendaal schreef:
za 28 nov 2020, 08:56
mschr schreef:
za 28 nov 2020, 08:31
TT schreef:
vr 27 nov 2020, 19:52
Weet iemand of Okita en Van der Sluijs alweer mee kunnen doen? Van mij mag Meijer overigens de elf van afgelopen maandag sowieso weer de wei in sturen, daar niet van.
Joep moet je opstellen tegen goeie ploegen. Sellouf tegen verdedigende ploegen. Sellouf is een dribbelaar en kan een man passeren, Joep niet. Joep heeft loopvermogen en inzicht.
Ik vond Joep de laatste wedstrijden overal te laat komen...
Dat kan natuurlijk niet, te laat komen voor een wedstrijd.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: NEC - MVV

Bericht door Wessel »

Bij de wedstrijd tegen AZ speelde Janga een belangrijke rol. Je hebt "druk zetten" en "druk zetten". Je kunt in slow tempo op een tegenstander afgaan en de tegenstander alle tijd geven een bal af te spelen of je kunt, zoals Janga doet, volgas met 80 km per uur, op een tegenstander afrennen en deze echt in het nauw brengen. Je tegenspeler raakt in paniek en schiet de bal ongecontroleerd naar voren. Vaak kun je de bal dan al weer snel heroveren. Hoe meer de andere spelers aan dit afjagen meedoen, hoe effectiever dit is. Op die manier kom je lekker in de westrijd zoals tegen AZ. Voor herhaling vatbaar dus!

Wat betreft het nemen van corners: NEC heeft dat een korte periode gedaan met een opstelling waarbij de spelers niet direkt voor het doel gaan staan afwachten tot die bal een keer komt, maar waarbij men zich op enige afstand van het doel opstelt en in komt lopen als de bal gespeeld wordt. Dit is veel dynamischer en levert meer gevaar op. Door een paar mensen wat meer achter de voorste linie te houden kun je de afvallende bal oppikken en gelijk weer richting doel gaan. Leuk om te zien en effectief!

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: NEC - MVV

Bericht door BennyT »

2-0

Ondaan
Janga

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: NEC - MVV

Bericht door flipsen »

BennyT schreef:
zo 29 nov 2020, 21:44
2-0

Ondaan
Janga
Duidelijk...
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door TT »

Okita en Van der Sluijs zitten weer bij de selectie. Beekman niet. Dat laatste is ronduit jammer. Wat een fijne speler om in te kunnen laten vallen.

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Necco »

BennyT schreef:
zo 29 nov 2020, 21:44
2-0

Ondaan
Janga
Ja kut.


Nu hoef ik niet meer te kijken. Je wordt bedankt.
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Necco »

Wessel schreef:
za 28 nov 2020, 11:19
Bij de wedstrijd tegen AZ speelde Janga een belangrijke rol. Je hebt "druk zetten" en "druk zetten". Je kunt in slow tempo op een tegenstander afgaan en de tegenstander alle tijd geven een bal af te spelen of je kunt, zoals Janga doet, volgas met 80 km per uur, op een tegenstander afrennen en deze echt in het nauw brengen. Je tegenspeler raakt in paniek en schiet de bal ongecontroleerd naar voren. Vaak kun je de bal dan al weer snel heroveren. Hoe meer de andere spelers aan dit afjagen meedoen, hoe effectiever dit is. Op die manier kom je lekker in de westrijd zoals tegen AZ. Voor herhaling vatbaar dus!

Wat betreft het nemen van corners: NEC heeft dat een korte periode gedaan met een opstelling waarbij de spelers niet direkt voor het doel gaan staan afwachten tot die bal een keer komt, maar waarbij men zich op enige afstand van het doel opstelt en in komt lopen als de bal gespeeld wordt. Dit is veel dynamischer en levert meer gevaar op. Door een paar mensen wat meer achter de voorste linie te houden kun je de afvallende bal oppikken en gelijk weer richting doel gaan. Leuk om te zien en effectief!
Hear hear! Waardering voor de strijdwijze van Janga. Die jongen is ongemerkt zo belangrijk met al zijn vuile meters die hij maakt. Hopelijk werpt dat tegen de nog meer beperkte verdediging van MVV zijn vruchten ook af.
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

zoete aardbei
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door zoete aardbei »

Dat sleurwerk van Janga valt inderdaad te prijzen.Maar we zullen aan Astana een flinke huursom moeten betalen.Dan zie ik dat liever terug in goals.Met 4 uit 11 vind ik dat (nog) tegenvallen.Kansen genoeg,daar ligt het bij ons niet aan.Een spits moet goals maken,de rest is mooi meegenomen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Gijscoman »

zoete aardbei schreef:
ma 30 nov 2020, 10:33
Dat sleurwerk van Janga valt inderdaad te prijzen.Maar we zullen aan Astana een flinke huursom moeten betalen.Dan zie ik dat liever terug in goals.Met 4 uit 11 vind ik dat (nog) tegenvallen.Kansen genoeg,daar ligt het bij ons niet aan.Een spits moet goals maken,de rest is mooi meegenomen.
Dat lijkt me toch een te statische kijk erop. Een spits die door zijn spel ervoor zorgt dat andere spelers meer scoren zonder zelf te scoren is nuttiger dan een spits die er drie inlegt, maar niets bijdraagt aan het team.

zoete aardbei
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door zoete aardbei »

Gijscoman schreef:
ma 30 nov 2020, 10:44
zoete aardbei schreef:
ma 30 nov 2020, 10:33
Dat sleurwerk van Janga valt inderdaad te prijzen.Maar we zullen aan Astana een flinke huursom moeten betalen.Dan zie ik dat liever terug in goals.Met 4 uit 11 vind ik dat (nog) tegenvallen.Kansen genoeg,daar ligt het bij ons niet aan.Een spits moet goals maken,de rest is mooi meegenomen.
Dat lijkt me toch een te statische kijk erop. Een spits die door zijn spel ervoor zorgt dat andere spelers meer scoren zonder zelf te scoren is nuttiger dan een spits die er drie inlegt, maar niets bijdraagt aan het team.
Hij heeft geloof ik 2 assists? Da's ook niet bijster veel.Ik vind Janga en Ondaan eigenlijk niet zulke geweldige versterkingen.
De kracht en verrassing van dit NEC is dat het achterin goed staat.Een goede keeper die ook nog eens belangrijk is in de coaching.Onze backs zijn misschien wel de beste van de gehele KKD.Van Bartje gaat enorm veel dreiging uit.
Tavsan die los begint te komen en nu nog wat minder egoistisch moet worden.
En een middenveld wat nog iets stabieler moet worden.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Gijscoman »

zoete aardbei schreef:
ma 30 nov 2020, 12:55
Gijscoman schreef:
ma 30 nov 2020, 10:44
zoete aardbei schreef:
ma 30 nov 2020, 10:33
Dat sleurwerk van Janga valt inderdaad te prijzen.Maar we zullen aan Astana een flinke huursom moeten betalen.Dan zie ik dat liever terug in goals.Met 4 uit 11 vind ik dat (nog) tegenvallen.Kansen genoeg,daar ligt het bij ons niet aan.Een spits moet goals maken,de rest is mooi meegenomen.
Dat lijkt me toch een te statische kijk erop. Een spits die door zijn spel ervoor zorgt dat andere spelers meer scoren zonder zelf te scoren is nuttiger dan een spits die er drie inlegt, maar niets bijdraagt aan het team.
Hij heeft geloof ik 2 assists? Da's ook niet bijster veel.Ik vind Janga en Ondaan eigenlijk niet zulke geweldige versterkingen.
De kracht en verrassing van dit NEC is dat het achterin goed staat.Een goede keeper die ook nog eens belangrijk is in de coaching.Onze backs zijn misschien wel de beste van de gehele KKD.Van Bartje gaat enorm veel dreiging uit.
Tavsan die los begint te komen en nu nog wat minder egoistisch moet worden.
En een middenveld wat nog iets stabieler moet worden.
Assists zijn niet de enige manier om bij te dragen aan een doelpunt. Het gaat erom dat Janga veel verdedigers aantrekt, bezig houdt, moe speelt, etc. Daardoor ontstaat meer ruimte voor andere spelers, die kunnen scoren.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: NEC - MVV

Bericht door BennyT »

Necco schreef:
ma 30 nov 2020, 08:37
BennyT schreef:
zo 29 nov 2020, 21:44
2-0

Ondaan
Janga
Ja kut.


Nu hoef ik niet meer te kijken. Je wordt bedankt.
Fijn dat je weet dat er 3 punten bij geschreven kunnen worden toch?

Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Janssen »

TT schreef:
ma 30 nov 2020, 08:22
Okita en Van der Sluijs zitten weer bij de selectie. Beekman niet. Dat laatste is ronduit jammer. Wat een fijne speler om in te kunnen laten vallen.
Ik zie hem liever in de basis! :sjaal:

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door TT »

Janssen schreef:
ma 30 nov 2020, 14:25
TT schreef:
ma 30 nov 2020, 08:22
Okita en Van der Sluijs zitten weer bij de selectie. Beekman niet. Dat laatste is ronduit jammer. Wat een fijne speler om in te kunnen laten vallen.
Ik zie hem liever in de basis! :sjaal:
In plaats van? Ondaan?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door vak Oost »

BennyT schreef:
ma 30 nov 2020, 13:30
Necco schreef:
ma 30 nov 2020, 08:37
BennyT schreef:
zo 29 nov 2020, 21:44
2-0

Ondaan
Janga
Ja kut.


Nu hoef ik niet meer te kijken. Je wordt bedankt.
Fijn dat je weet dat er 3 punten bij geschreven kunnen worden toch?
De uitslag weten is als een film over de Titanic.
Alles komt goed !!

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: NEC - MVV

Bericht door flipsen »

vak Oost schreef:
ma 30 nov 2020, 16:29
BennyT schreef:
ma 30 nov 2020, 13:30
Necco schreef:
ma 30 nov 2020, 08:37
BennyT schreef:
zo 29 nov 2020, 21:44
2-0

Ondaan
Janga
Ja kut.


Nu hoef ik niet meer te kijken. Je wordt bedankt.
Fijn dat je weet dat er 3 punten bij geschreven kunnen worden toch?
De uitslag weten is als een film over de Titanic.
tja, of Rambo..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2630
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Dirk Eijlander »

vak Oost schreef:
ma 30 nov 2020, 16:29
BennyT schreef:
ma 30 nov 2020, 13:30
Necco schreef:
ma 30 nov 2020, 08:37
BennyT schreef:
zo 29 nov 2020, 21:44
2-0

Ondaan
Janga
Ja kut.


Nu hoef ik niet meer te kijken. Je wordt bedankt.
Fijn dat je weet dat er 3 punten bij geschreven kunnen worden toch?
De uitslag weten is als een film over de Titanic.
Ik zou toch kijken, Benny's voorspelling betreft alleen de eerste helft! :sjaal:
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: NEC - MVV

Bericht door Wessel »

Cambuur heeft onverdiend gewonnen tegen een zeer zwak PSV. Maar de afstand met ze blijft, als het vanavond goed gaat, te overzien!

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: NEC - MVV

Bericht door noviomagum »

Wessel schreef:
ma 30 nov 2020, 19:20
Cambuur heeft onverdiend gewonnen tegen een zeer zwak PSV. Maar de afstand met ze blijft, als het vanavond goed gaat, te overzien!
Cambuur is geen haalbare kaart de rest is aan elkaar gewaagd

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14451
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Bottendaal »

Laten we maar eens profiteren van de andere uitslagen...!

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door harold »

We hebben de laatste jaren wel vaker gedacht dat het lek boven was en dat we dan toch weer de deksel op de neus kregen. Hopen dat we nu echt eens een serie kunnen neerzetten.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door Demtsjenko »

Goed... knallen NEC!!!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC - MVV

Bericht door De Kletskop »

Wat een slordig begin man

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: H-Zenkamp, Justian en 28 gasten