Coronavirus

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tiel »

jallah schreef:
za 24 okt 2020, 23:05
Demtsjenko schreef:
za 24 okt 2020, 17:27
Tiel schreef:
za 24 okt 2020, 16:16
Demtsjenko schreef:
za 24 okt 2020, 16:13
Tiel schreef:
za 24 okt 2020, 12:54
Demtsjenko schreef:
za 24 okt 2020, 12:39

Komt door van alles... gaat mij erom dat ze met vervuilde, weinig zeggende cijfers smijten...
Maar de ziekenhuis bezetting liegt niet, sterker nog die loopt er ook vaak achteraan qua cijfers (die hebben wel iets beters te doen dan getalletjes doorgeven), dus het gaat eerder slechter dan beter. Vanaf dag 1 van dit virus is dat het enige waar naar gekeken wordt en waar beleid op gemaakt wordt (anders was er deze week al wel ingegrepen). Dus laat de vuile cijfers los en stoor je er niet aan. Of ben je inmiddels zover dat je ook denkt dat er acteurs in de ziekenhuizen werken (geloof mij daar vallen die wappies verpleegkundigen mee lastig). Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat dat jou overkomt. :wink:


Maar weinig zeggende cijfers, wat zullen het zijn 10% nagekomen meldingen. Volgens mij zeggen de cijfers best veel.

In Duitsland dat land waar ze zo goed ventileren gaat het ook niet echt goed.
Was het maar zo simpel. Ook de dataset voor het aantal ziekenhuisopnames hebben ze onlangs gewijzigd. Eerst ging het RIVM uit van de cijfers verzameld door de GGD’s. Sinds kort van de cijfers van NICE. Die cijfers van NICE zijn bijna twee keer zo hoog... dat betekent dat tot voor kort de opnamecijfers veel te laag waren of dat de cijfers nu veel te hoog zijn. In beide gevallen wordt/werd beleid gemaakt met deze cijfers...

Tuurlijk neemt het aantal in Duitsland ook toe, maar verhoudingsgewijs veel minder...
Nee, de cijfers zijn altijd te laag geweest. Dat is al lang bekent. Maar dat maakt verder niet uit. Wij zijn in Nederland al te hersenloos om ons aan de huidige regels te houden dus strengere heeft geen zin.

Duitsland loopt een paar weken achter op ons, komt nog wel. Al zal het daar altijd beter gaan gezien de mentaliteit van de bevolking.
Het is echt te makkelijk om het met name op de mentaliteit van de bevolking te gooien. Mijn vriendin was een paar weken terug een week in Duitsland en vond de naleving van de regels juist minder dan hier. Amateurvoetbalwedstrijden met publiek opeengepakt, zingend en schreeuwend. Bruiloften met veel gasten die allemaal dicht bij elkaar zaten, mensen op straat dicht bij elkaar. Zo op het oog allemaal echt niet veel beter dan in Nederland. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om alleen de naleving van de regels als oorzaak te zien, in plaats van de regels zelf eens kritisch onder de loep te nemen.

Mijn nieuwe voorspelling: over twee/drie maanden gaat het RIVM om en zal aangeven dat aerosolen toch een grotere rol spelen dan gedacht of ze houden vast aan het huidige grote druppel beleid om vervolgens aan het eind van het voorjaar te zeggen dat de regels eindelijk hun vruchten afwerpen... de enige reden kan dan zijn dat we ons eindelijk aan de regels hebben gehouden...
dat denk ik ook.. als ik met mondkapje in de winkel, de parfum van een voorbij lopende dame kan ruiken, dan krijg ik ook wel meer binnen dan dat.. al denk ik dat mondkapjes wel zorgen voor een mindere opkomst in winkels, omdat mensen er de pest aan hebben..
Klopt een mondkapje is geen gasmasker............. Maar om dan weer de conclusie te trekken dat het helemaal niet helpt is het andere uiterste. Voor besmetting door aerosolen moet je die langer in ademen, dus van een mevr. die langs loopt wordt je niet ziek. Kapjes helpen enkel tegen spatten. Je raakt met je hand ook je mond of neus niet aan, ook een heel groot voordeel.
Laatst gewijzigd door Tiel op za 24 okt 2020, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Demtsjenko »

Dat ging over het feit dat veel scholen niet eens aan de huidige wettelijke normen voldoen... het vrijgemaakte geld is bedoeld om de ventilatie aan die minimale eisen uit het bouwbesluit te laten voldoen... en dus niet gerelateerd aan de corona aanpak.

Sterker nog: op de site van de rijksoverheid waar dit staat staat ook meteen dat aerosolen geen relevante rol spelen bij de verspreiding van Covid-19...

Dus nee... ventilatie is geen onderdeel van de maatregelen...

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Demtsjenko »

Tiel schreef:
za 24 okt 2020, 23:05
Kanchelskis schreef:
za 24 okt 2020, 22:46
Demtsjenko schreef:
za 24 okt 2020, 22:03
Het zou inderdaad en en moeten zijn..., maar dat er vol wordt ingezet op ventilatie is gewoon niet waar... kijk maar op de site van het RIVM... er wordt plichtmatig iets gezegd over ventilatie conform het bouwbesluit. In duitsland hebben de scholen vanuit de overheid het advies gekregen goed te ventileren door ramen en deuren open te zetten. hier zwijgen het kabinet en het RIVM in alle talen over ventilatie. Er zijn nu veel scholen die, naar het voorbeeld van duitsland, zelf de ramen en deuren openzetten... dat is op geen enkele manier zo gecommuniceerd en geen onderdeel van de aanpak. Wij hoeven alleen maar 1,5 meter afstand te houden, thuis te werken en onze handen stuk te wassen... dus in nederland doen we niet en en... was het maar zo...
Zwijgen? Slob riep voordat de scholen open gingen na de vakantie op tot ventileren? Er is begin oktober extra geld beschikbaar gemaakt om te investeren in ventilatie?
:withstupid:
In Wijchen gaan ze op kosten van de gemeente de hele installatie vervangen omdat hij niet goed genoeg is. Het is wel en en.

https://www.technieknederland.nl/nieuws ... et%20nemen.
Niet dus... zie mijn vorige reactie...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tiel »

Demtsjenko schreef:
za 24 okt 2020, 23:10
Tiel schreef:
za 24 okt 2020, 23:05
Kanchelskis schreef:
za 24 okt 2020, 22:46
Demtsjenko schreef:
za 24 okt 2020, 22:03
Het zou inderdaad en en moeten zijn..., maar dat er vol wordt ingezet op ventilatie is gewoon niet waar... kijk maar op de site van het RIVM... er wordt plichtmatig iets gezegd over ventilatie conform het bouwbesluit. In duitsland hebben de scholen vanuit de overheid het advies gekregen goed te ventileren door ramen en deuren open te zetten. hier zwijgen het kabinet en het RIVM in alle talen over ventilatie. Er zijn nu veel scholen die, naar het voorbeeld van duitsland, zelf de ramen en deuren openzetten... dat is op geen enkele manier zo gecommuniceerd en geen onderdeel van de aanpak. Wij hoeven alleen maar 1,5 meter afstand te houden, thuis te werken en onze handen stuk te wassen... dus in nederland doen we niet en en... was het maar zo...
Zwijgen? Slob riep voordat de scholen open gingen na de vakantie op tot ventileren? Er is begin oktober extra geld beschikbaar gemaakt om te investeren in ventilatie?
:withstupid:
In Wijchen gaan ze op kosten van de gemeente de hele installatie vervangen omdat hij niet goed genoeg is. Het is wel en en.

https://www.technieknederland.nl/nieuws ... et%20nemen.
Niet dus... zie mijn vorige reactie...
Ik vind van wel sorry. Er staat duidelijk ook ivm corona en RIVM bij. Dat jij het RIVM niet streng genoeg vindt kan ik niets aan doen. Dat vind ik ook. We moeten veel en veel strenger zijn. Dat is waar. Maar niet enkel blind varen op de aerosolen en ook niet op de andere manier van overdracht.

Maar goed scholen zijn binnen nu en 2 of 3 weken toch dicht, let maar op. Binnen 2 of 3 weken heb je niet alles op orde in Nederland, dat duurt jaren.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Demtsjenko »

Nou ja... als jij een verwijzing naar bestaand beleid uit 2012 (waar dus veel openbare gebouwen nog niet aan voldoen) ziet als duidelijk hebben van aandacht voor ventilatie als deelmaatregel voor de aanpak van covid-19 dan verschillen we daarover van mening.

Ik zou echt graag zien dat ze internationale inzichten gaan verwerken in hun aanpak en niet alleen nederlands onderzoek meenemen... het is een pandemie... maak dan alsjeblieft ook gebruik van internationale onderzoeken en oplossingen...

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Coronavirus

Bericht door Kanchelskis »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... et-op-orde

En in augustus werd al geroepen de ramen te openen ivm ventilatie. Dus zwijgen? Nee.
Kan het nog beter? Wellicht wel.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Demtsjenko »

Kanchelskis schreef:
za 24 okt 2020, 23:58
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... et-op-orde

En in augustus werd al geroepen de ramen te openen ivm ventilatie. Dus zwijgen? Nee.
Kan het nog beter? Wellicht wel.
Dit artikel geeft precies het probleem weer. Er wordt gesteld dat het RIVM ventilatienormen heeft opgesteld. Dat is niet zo. Die normen staan in het bouwbesluit. Corona heeft er nu alleen voor gezorgd dat het oude beleid onder de loep wordt genomen en nu komen ze er (opnieuw) achter dat veel openbare gebouwen niet voldoen. Dit wist men al lang. Het RIVM zegt nu dat als je aan het bouwbesluit voldoet het ok is. Het ministerie van onderwijs is nu alleen maar achterstallig onderhoud aan het wegwerken... de reden is natuurlijk geweest dat ze geen revolte onder het lerarencorps wilden...

En ja, ze zeggen ook iets over ramen openzetten, maar ventilatie is (nog) geen officieel onderdeel van het beleid, omdat het RIVM nog steeds op het standpunt staat dat aerosolen nauwelijks een rol spelen. Ventilatie is dan ook niet belangrijk... als je op 1,5 meter blijft is het goed...

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Coronavirus

Bericht door Kanchelskis »

Gisteren en vandaag de 3-delige docu 'Veerkracht' gezien. Over de IC in ziekenhuis Bernhoven in Uden in de coronatijd. Indrukwekkend kijkje, deze mensen (helden) zetten wij in de kou.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tiel »

Kanchelskis schreef:
zo 25 okt 2020, 13:11
Gisteren en vandaag de 3-delige docu 'Veerkracht' gezien. Over de IC in ziekenhuis Bernhoven in Uden in de coronatijd. Indrukwekkend kijkje, deze mensen (helden) zetten wij in de kou.
Eigenlijk een schande dat RTL4 die niet gewoon op TV uitzendt. Mensen die je gezien hebt worden nu trouwens voor acteurs uitgemaakt door de wappies..... Die vinden het geen docu maar een film met acteurs.. Het ziekenhuis heeft volgens hun nooit vol gelegen. Klopt ook er waren 200 bedden leeg, dat is het gevolg van 100 corona bedden.....
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door pjottr »

Hou op over die gekkies.... :crazy2:

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Mark Ariaans »

Hier in het academisch ziekenhuis de capaciteit op de afdeling infectieziektes verdubbeld naar 55 bedden, allemaal vol met covid patienten. Collegaziekenhuis verderop in de stad hebben inmiddels een vierde (!) infectieafdeling geopend en liggen ook bijna vol. We zitten haast alweer op het niveau van april, maar ondertussen gaan de andere ziekenhuisactiviteiten nog wel gewoon door en is er niet dezelfde assistentie van junior verpleegkundigen etc als in het voorjaar. Puinhoop hier in GB.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door burp »

Tiel schreef:
zo 25 okt 2020, 13:41
Kanchelskis schreef:
zo 25 okt 2020, 13:11
Gisteren en vandaag de 3-delige docu 'Veerkracht' gezien. Over de IC in ziekenhuis Bernhoven in Uden in de coronatijd. Indrukwekkend kijkje, deze mensen (helden) zetten wij in de kou.
Eigenlijk een schande dat RTL4 die niet gewoon op TV uitzendt. Mensen die je gezien hebt worden nu trouwens voor acteurs uitgemaakt door de wappies..... Die vinden het geen docu maar een film met acteurs.. Het ziekenhuis heeft volgens hun nooit vol gelegen. Klopt ook er waren 200 bedden leeg, dat is het gevolg van 100 corona bedden.....
Onbegrijpelijk inderdaad dat ze dat weggestopt hebben op Videoland.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door TT »

burp schreef:
do 29 okt 2020, 20:48
Tiel schreef:
zo 25 okt 2020, 13:41
Kanchelskis schreef:
zo 25 okt 2020, 13:11
Gisteren en vandaag de 3-delige docu 'Veerkracht' gezien. Over de IC in ziekenhuis Bernhoven in Uden in de coronatijd. Indrukwekkend kijkje, deze mensen (helden) zetten wij in de kou.
Eigenlijk een schande dat RTL4 die niet gewoon op TV uitzendt. Mensen die je gezien hebt worden nu trouwens voor acteurs uitgemaakt door de wappies..... Die vinden het geen docu maar een film met acteurs.. Het ziekenhuis heeft volgens hun nooit vol gelegen. Klopt ook er waren 200 bedden leeg, dat is het gevolg van 100 corona bedden.....
Onbegrijpelijk inderdaad dat ze dat weggestopt hebben op Videoland.
Ze moeten het op SBS uitzenden, dan bereik je de meeste mensen die wel nieuw inzicht kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Bottendaal »

https://m.youtube.com/watch?v=RvInPnwmK3M

Wat is Nederland toch een heerlijk land... 🤣🤣🤣

nmgn2018
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 18 mei 2018, 15:35
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door nmgn2018 »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... f-te-geven

Voor de voetbalwedstrijden met publiek wordt gedacht aan de Johan Cruyff Arena, het Goffert Stadion of het Rat Verlegh Stadion Breda.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Coronavirus

Bericht door flipsen »

nmgn2018 schreef:
wo 11 nov 2020, 16:21
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... f-te-geven

Voor de voetbalwedstrijden met publiek wordt gedacht aan de Johan Cruyff Arena, het Goffert Stadion of het Rat Verlegh Stadion Breda.
dat zou leuk zijn ...
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Bottendaal »

nmgn2018 schreef:
wo 11 nov 2020, 16:21
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... f-te-geven

Voor de voetbalwedstrijden met publiek wordt gedacht aan de Johan Cruyff Arena, het Goffert Stadion of het Rat Verlegh Stadion Breda.
Ze kunnen beter én-én testen kijken of er verschil is per regio/populatie.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Gerard Lopez »

Fijn dat er eindelijk geexperimenteerd wordt. Alleen had dit veel eerder gemoeten. Nu hebben we er weinig meer aan denk ik. Eer die onderzoeken zijn afgerond worden de eerste vaccins al toegediend.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Curva »

Gerard Lopez schreef:
wo 11 nov 2020, 19:33
Fijn dat er eindelijk geexperimenteerd wordt. Alleen had dit veel eerder gemoeten. Nu hebben we er weinig meer aan denk ik. Eer die onderzoeken zijn afgerond worden de eerste vaccins al toegediend.
...ach dan hebben we alvast de data voor de volgende pandemie

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Coronavirus

Bericht door BennyT »

Curva schreef:
wo 11 nov 2020, 21:49
Gerard Lopez schreef:
wo 11 nov 2020, 19:33
Fijn dat er eindelijk geexperimenteerd wordt. Alleen had dit veel eerder gemoeten. Nu hebben we er weinig meer aan denk ik. Eer die onderzoeken zijn afgerond worden de eerste vaccins al toegediend.
...ach dan hebben we alvast de data voor de volgende pandemie
Dat klinkt wel erg negatief meneertje. Hoop dat we snel weer overgaan op normaal en al deze horror ellende achter ons kunnen laten. Ik mis mijn pilsjes en wil ze graag weer kunnen drinken in mijn café!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Curva »

BennyT schreef:
do 12 nov 2020, 06:01
Curva schreef:
wo 11 nov 2020, 21:49
Gerard Lopez schreef:
wo 11 nov 2020, 19:33
Fijn dat er eindelijk geexperimenteerd wordt. Alleen had dit veel eerder gemoeten. Nu hebben we er weinig meer aan denk ik. Eer die onderzoeken zijn afgerond worden de eerste vaccins al toegediend.
...ach dan hebben we alvast de data voor de volgende pandemie
Dat klinkt wel erg negatief meneertje. Hoop dat we snel weer overgaan op normaal en al deze horror ellende achter ons kunnen laten. Ik mis mijn pilsjes en wil ze graag weer kunnen drinken in mijn café!
Een lekkere corona in "cafe de natte nerts"....ik smacht zoals iedereen denk ik ook naar het oude normaal.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door mschr »

Gerard Lopez schreef:
wo 11 nov 2020, 19:33
Fijn dat er eindelijk geexperimenteerd wordt. Alleen had dit veel eerder gemoeten. Nu hebben we er weinig meer aan denk ik. Eer die onderzoeken zijn afgerond worden de eerste vaccins al toegediend.
Jamaar, er was onvoldoende testcapaciteit in NEderland. Dan kan er ook niet zinvol geëxperimenteerd worden.


Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3604
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Justian »

:withstupid:

Ik vraag me altijd ff of ze nog steeds zo anti zijn als ze er zelf zo ziek van worden en opgenomen dienen te worden in het ziekenhuis.
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Curva »

Justian schreef:
zo 15 nov 2020, 19:06
:withstupid:

Ik vraag me altijd ff of ze nog steeds zo anti zijn als ze er zelf zo ziek van worden en opgenomen dienen te worden in het ziekenhuis.
Je zou het idd bijna gaan hopen....met de nadruk op bijna.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten