Jonathan Okita

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Masuba
Berichten: 522
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 17:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Masuba »

jallah schreef:
wo 16 sep 2020, 11:24
mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 11:14
Forlán schreef:
wo 16 sep 2020, 10:53
mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 10:44
Polleke schreef:
wo 16 sep 2020, 10:23
In dit team past hij niet. Keihard werken en knokken? Dat zie ik hem niet doen
Tavsan is dreigender op rechts en op links komt Okita niet goed uit de verf. Okita moet snel verkocht worden.
Kan je na twee wedstrijden waarin Tavsan 70 minuten speelde direct concluderen dat die op rechts vele malen beter uit de verf komt dan op links?

Werklust kan ook aanstekelijk werken, dus wie weet of dat niet ook voor Okita geldt. Zoals NEC af en toe inzakt, zou Okita met een Barretto en Bruyn achter zich goed tot zijn recht kunnen komen...
Het liep op rechts met Tavsan en Bartje als een tierelier. Dat ga je niet wijzigen voor een Okita. Vd Sluijs en ElKarouani doen het prima op links. Geen enkele reden om dat te wijzigen voor een Okita.
zet je hem met janga in de spits :tu: romeny even een helftje rust.. en als je dan met 3-0 voorstaat haal je Vd Sluijs er af en pas je romeny in als aanvallende mid..
:withstupid:
Dat leek mij inderdaad ook een interessante optie. Okita achter Janga in een soort vrije rol. Dat kan wel eens levensgevaarlijk worden.
Eens een :sjaal:'er, altijd een :sjaal:'er

Gebruikersavatar
hoMer
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 18:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door hoMer »

Misschien is het wat naïef, maar na gisteren hoop ik alleen maar meer dat ie blijft. Het is een superleuk team met veel voetbal en veel inzet en ik ben alweer aan het dromen van promotie, dat dit hét seizoen kan worden. Maar daarvoor heb je een brede selectie nodig en voor een brede selectie kun je je beste aanvaller (die weliswaar wat moeite heeft met zichzelf motiveren) er maar beter bij hebben. Dit team gaat namelijk niet elke week zo voetballen en er komen blessures, schorsingen en terugvallen.

Ik heb me de laatste jaren geweldig geërgerd aan het feit dat potentieel belangrijke spelers (Achahbar, VD Berg, Bossaerts, Ndayishimiye, Darri) geen wedstrijden meer speelden vanwege allerlei 'motivatieproblemen'. Als dat zo vaak gebeurt ga ik vermoeden dat dit ook deels de schuld van NEC is, slechte begeleiding, niet nagekomen afspraken, geen toekomstperspectief schetsen, noem maar op. NEC heeft het niet voor het uitkiezen qua aanvallers, een Okita met ook nog een perfecte instelling is gewoon te veel gevraagd voor NEC, dus ik hoop dat Meijer hem aan de praat krijgt, ik moet daarbij terugdenken aan hoe er over Jermaine Lens werd gesproken na 1 seizoenshelft en hoe Been hem uiteindelijk aan de praat kreeg, en niet zo'n beetje ook.
Daar doet hoMer dus niet aan mee

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door necnmgn »

hoMer schreef:
wo 16 sep 2020, 17:05
Misschien is het wat naïef, maar na gisteren hoop ik alleen maar meer dat ie blijft. Het is een superleuk team met veel voetbal en veel inzet en ik ben alweer aan het dromen van promotie, dat dit hét seizoen kan worden. Maar daarvoor heb je een brede selectie nodig en voor een brede selectie kun je je beste aanvaller (die weliswaar wat moeite heeft met zichzelf motiveren) er maar beter bij hebben. Dit team gaat namelijk niet elke week zo voetballen en er komen blessures, schorsingen en terugvallen.

Ik heb me de laatste jaren geweldig geërgerd aan het feit dat potentieel belangrijke spelers (Achahbar, VD Berg, Bossaerts, Ndayishimiye, Darri) geen wedstrijden meer speelden vanwege allerlei 'motivatieproblemen'. Als dat zo vaak gebeurt ga ik vermoeden dat dit ook deels de schuld van NEC is, slechte begeleiding, niet nagekomen afspraken, geen toekomstperspectief schetsen, noem maar op. NEC heeft het niet voor het uitkiezen qua aanvallers, een Okita met ook nog een perfecte instelling is gewoon te veel gevraagd voor NEC, dus ik hoop dat Meijer hem aan de praat krijgt, ik moet daarbij terugdenken aan hoe er over Jermaine Lens werd gesproken na 1 seizoenshelft en hoe Been hem uiteindelijk aan de praat kreeg, en niet zo'n beetje ook.
Mee eens, misschien trekt hij zich juist op aan het team. Hij zal zien dat een basisplaats niet meer zeker is. Hij kan niet meer teren op die paar momentjes in de slotfase van wedstrijden. Het is namelijk in mijn ogen bij Okita absoluut een mentale kwestie dat hij nog niet hoger speelt dan dat hij nu doet.

jallah
Berichten: 2548
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:59
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door jallah »

necnmgn schreef:
wo 16 sep 2020, 20:12
hoMer schreef:
wo 16 sep 2020, 17:05
Misschien is het wat naïef, maar na gisteren hoop ik alleen maar meer dat ie blijft. Het is een superleuk team met veel voetbal en veel inzet en ik ben alweer aan het dromen van promotie, dat dit hét seizoen kan worden. Maar daarvoor heb je een brede selectie nodig en voor een brede selectie kun je je beste aanvaller (die weliswaar wat moeite heeft met zichzelf motiveren) er maar beter bij hebben. Dit team gaat namelijk niet elke week zo voetballen en er komen blessures, schorsingen en terugvallen.

Ik heb me de laatste jaren geweldig geërgerd aan het feit dat potentieel belangrijke spelers (Achahbar, VD Berg, Bossaerts, Ndayishimiye, Darri) geen wedstrijden meer speelden vanwege allerlei 'motivatieproblemen'. Als dat zo vaak gebeurt ga ik vermoeden dat dit ook deels de schuld van NEC is, slechte begeleiding, niet nagekomen afspraken, geen toekomstperspectief schetsen, noem maar op. NEC heeft het niet voor het uitkiezen qua aanvallers, een Okita met ook nog een perfecte instelling is gewoon te veel gevraagd voor NEC, dus ik hoop dat Meijer hem aan de praat krijgt, ik moet daarbij terugdenken aan hoe er over Jermaine Lens werd gesproken na 1 seizoenshelft en hoe Been hem uiteindelijk aan de praat kreeg, en niet zo'n beetje ook.
Mee eens, misschien trekt hij zich juist op aan het team. Hij zal zien dat een basisplaats niet meer zeker is. Hij kan niet meer teren op die paar momentjes in de slotfase van wedstrijden. Het is namelijk in mijn ogen bij Okita absoluut een mentale kwestie dat hij nog niet hoger speelt dan dat hij nu doet.
hij is nu ook eindelijk nederlands aan het leren.. dat speeld ook een rol denk ik..

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

hoMer schreef:
wo 16 sep 2020, 17:05
Misschien is het wat naïef, maar na gisteren hoop ik alleen maar meer dat ie blijft. Het is een superleuk team met veel voetbal en veel inzet en ik ben alweer aan het dromen van promotie, dat dit hét seizoen kan worden. Maar daarvoor heb je een brede selectie nodig en voor een brede selectie kun je je beste aanvaller (die weliswaar wat moeite heeft met zichzelf motiveren) er maar beter bij hebben.
Onze beste aanvaller is Tavsan. Hij kan uit de voeten in de kleine ruimte. okita absoluut niet. Met Okita kun je alleen op de counter spelen en dat is niet ons spel.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door pjottr »

Maar dat moet je wel ook kunnen als ploeg.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Ron Delgado »

mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 20:38
Met Okita kun je alleen op de counter spelen en dat is niet ons spel.
Dat mag dan niet ons spel zijn, maar het komt wel goed van pas in een tweede helft als afgelopen dinsdag.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Ron Delgado schreef:
do 17 sep 2020, 09:49
mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 20:38
Met Okita kun je alleen op de counter spelen en dat is niet ons spel.
Dat mag dan niet ons spel zijn, maar het komt wel goed van pas in een tweede helft als afgelopen dinsdag.
We hadden het niet nodig. Ik zat geen moment in de rats tijdens de tweede helft. NEC bleef simpel overeind.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door karlo »

mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 20:38
hoMer schreef:
wo 16 sep 2020, 17:05
Misschien is het wat naïef, maar na gisteren hoop ik alleen maar meer dat ie blijft. Het is een superleuk team met veel voetbal en veel inzet en ik ben alweer aan het dromen van promotie, dat dit hét seizoen kan worden. Maar daarvoor heb je een brede selectie nodig en voor een brede selectie kun je je beste aanvaller (die weliswaar wat moeite heeft met zichzelf motiveren) er maar beter bij hebben.
Onze beste aanvaller is Tavsan. Hij kan uit de voeten in de kleine ruimte. okita absoluut niet. Met Okita kun je alleen op de counter spelen en dat is niet ons spel.
we doen al twee en een halve wedstrijd niet anders.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11644
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door DJTEEF! »

Als Okita zich kan motiveren, zie ik hem graag blijven. Kan mooi de concurrentie aan met Tavsan, van der Sluis, Fase, Sellouf en Romeny(?) voor de posities aan de buitenkant voorin.

Iemand die de concurrentie aankan met Janga en Romeny voor de posities centraal voorin zou wel lekker zijn. Voor de positie van Janga hebben we eigenlijk niemand anders. Voor de positie van Romeny momenteel alleen Beekman en Sellouf(?) (wellicht later ook de Wolf(?)). Velikonja lijkt me een verloren zaak.

Nigel Hasselbaink zit zonder club...

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door burp »

6 oktober weten we meer over z'n 'blessure'.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Demtsjenko »

DJTEEF! schreef:
do 17 sep 2020, 10:11
Als Okita zich kan motiveren, zie ik hem graag blijven. Kan mooi de concurrentie aan met Tavsan, van der Sluis, Fase, Sellouf en Romeny(?) voor de posities aan de buitenkant voorin.

Iemand die de concurrentie aankan met Janga en Romeny voor de posities centraal voorin zou wel lekker zijn. Voor de positie van Janga hebben we eigenlijk niemand anders. Voor de positie van Romeny momenteel alleen Beekman en Sellouf(?) (wellicht later ook de Wolf(?)). Velikonja lijkt me een verloren zaak.

Nigel Hasselbaink zit zonder club...
tja... eigenlijk best vreemd dat velikonja juist nu wordt afgeschreven... juist in een elftal met een 4-4-2 formatie, met snelheid op de flanken en rond een sterke spits kan hij van waarde zijn... dan komt hij namelijk automatisch dichter bij de vijandelijke 16 met spelers om zich heen. bij lierse leidde dat tot heel veel goals.. ik vraag me af of er momenteel een betere afmaker in de selectie zit dan velikonja. ik denk het niet.

tot nu toe liep hij er in een 4-3-3 formatie met een defensief ingesteld middenveld met name verloren bij...

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Jonathan Okita

Bericht door Kanchelskis »

Demtsjenko schreef:
do 17 sep 2020, 12:22
DJTEEF! schreef:
do 17 sep 2020, 10:11
Als Okita zich kan motiveren, zie ik hem graag blijven. Kan mooi de concurrentie aan met Tavsan, van der Sluis, Fase, Sellouf en Romeny(?) voor de posities aan de buitenkant voorin.

Iemand die de concurrentie aankan met Janga en Romeny voor de posities centraal voorin zou wel lekker zijn. Voor de positie van Janga hebben we eigenlijk niemand anders. Voor de positie van Romeny momenteel alleen Beekman en Sellouf(?) (wellicht later ook de Wolf(?)). Velikonja lijkt me een verloren zaak.

Nigel Hasselbaink zit zonder club...
tja... eigenlijk best vreemd dat velikonja juist nu wordt afgeschreven... juist in een elftal met een 4-4-2 formatie, met snelheid op de flanken en rond een sterke spits kan hij van waarde zijn... dan komt hij namelijk automatisch dichter bij de vijandelijke 16 met spelers om zich heen. bij lierse leidde dat tot heel veel goals.. ik vraag me af of er momenteel een betere afmaker in de selectie zit dan velikonja. ik denk het niet.

tot nu toe liep hij er in een 4-3-3 formatie met een defensief ingesteld middenveld met name verloren bij...
Van mij mag Velikonja zich ook nog wel bewijzen :tu:

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Voorwaarts »

Kanchelskis schreef:
do 17 sep 2020, 12:37
Demtsjenko schreef:
do 17 sep 2020, 12:22
DJTEEF! schreef:
do 17 sep 2020, 10:11
Als Okita zich kan motiveren, zie ik hem graag blijven. Kan mooi de concurrentie aan met Tavsan, van der Sluis, Fase, Sellouf en Romeny(?) voor de posities aan de buitenkant voorin.

Iemand die de concurrentie aankan met Janga en Romeny voor de posities centraal voorin zou wel lekker zijn. Voor de positie van Janga hebben we eigenlijk niemand anders. Voor de positie van Romeny momenteel alleen Beekman en Sellouf(?) (wellicht later ook de Wolf(?)). Velikonja lijkt me een verloren zaak.

Nigel Hasselbaink zit zonder club...
tja... eigenlijk best vreemd dat velikonja juist nu wordt afgeschreven... juist in een elftal met een 4-4-2 formatie, met snelheid op de flanken en rond een sterke spits kan hij van waarde zijn... dan komt hij namelijk automatisch dichter bij de vijandelijke 16 met spelers om zich heen. bij lierse leidde dat tot heel veel goals.. ik vraag me af of er momenteel een betere afmaker in de selectie zit dan velikonja. ik denk het niet.

tot nu toe liep hij er in een 4-3-3 formatie met een defensief ingesteld middenveld met name verloren bij...
Van mij mag Velikonja zich ook nog wel bewijzen :tu:
Die zat niet lekker in zijn vel. Heimwee?
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door pjottr »

Dan moet ie of zijn contract laten ontbinden en naar huis gaan, of ophouden met jammeren.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Jonathan Okita

Bericht door Juul »

Kanchelskis schreef:
do 17 sep 2020, 12:37

Van mij mag Velikonja zich ook nog wel bewijzen :tu:
Van mij ook. Bijvoorbeeld laatste kwartier laten invallen in een vrije rol rond Janga. Hij maakt makkelijk een goal.

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2630
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Dirk Eijlander »

burp schreef:
do 17 sep 2020, 10:29
6 oktober weten we meer over z'n 'blessure'.
:biggrin:
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Glorie-NEC
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Glorie-NEC »

:withstupid:
mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 11:14
Forlán schreef:
wo 16 sep 2020, 10:53
mschr schreef:
wo 16 sep 2020, 10:44
Polleke schreef:
wo 16 sep 2020, 10:23
In dit team past hij niet. Keihard werken en knokken? Dat zie ik hem niet doen
Tavsan is dreigender op rechts en op links komt Okita niet goed uit de verf. Okita moet snel verkocht worden.
Kan je na twee wedstrijden waarin Tavsan 70 minuten speelde direct concluderen dat die op rechts vele malen beter uit de verf komt dan op links?

Werklust kan ook aanstekelijk werken, dus wie weet of dat niet ook voor Okita geldt. Zoals NEC af en toe inzakt, zou Okita met een Barretto en Bruyn achter zich goed tot zijn recht kunnen komen...
Het liep op rechts met Tavsan en Bartje als een tierelier. Dat ga je niet wijzigen voor een Okita. Vd Sluijs en ElKarouani doen het prima op links. Geen enkele reden om dat te wijzigen voor een Okita.
Ad astra per aspera.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Juul schreef:
do 17 sep 2020, 16:44
Kanchelskis schreef:
do 17 sep 2020, 12:37

Van mij mag Velikonja zich ook nog wel bewijzen :tu:
Van mij ook. Bijvoorbeeld laatste kwartier laten invallen in een vrije rol rond Janga. Hij maakt makkelijk een goal.
Twee goals in vijftien wedstrijden, ik ben niet geheel onder de indruk...

N.E.C.
Berichten: 1156
Lid geworden op: wo 08 jul 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door N.E.C. »

mschr schreef:
za 19 sep 2020, 00:59
Juul schreef:
do 17 sep 2020, 16:44
Kanchelskis schreef:
do 17 sep 2020, 12:37

Van mij mag Velikonja zich ook nog wel bewijzen :tu:
Van mij ook. Bijvoorbeeld laatste kwartier laten invallen in een vrije rol rond Janga. Hij maakt makkelijk een goal.
Twee goals in vijftien wedstrijden, ik ben niet geheel onder de indruk...
457 minuten en 4 assists

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Jonathan Okita

Bericht door Juul »

N.E.C. schreef:
za 19 sep 2020, 02:02
457 minuten en 4 assists
Precies. Adri bracht hem meestal in de 88ste minuut in. Logisch dat je niet lekker in je vel zit. Ik zeg niet dat hij een topspits is, maar hij kan meer dan hij heeft kunnen laten zien.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Juul schreef:
za 19 sep 2020, 09:14
N.E.C. schreef:
za 19 sep 2020, 02:02
457 minuten en 4 assists
Precies. Adri bracht hem meestal in de 88ste minuut in. Logisch dat je niet lekker in je vel zit. Ik zeg niet dat hij een topspits is, maar hij kan meer dan hij heeft kunnen laten zien.
Wat dan? Hij is een balletjesafwachter die op de verkeerde plaats staat. Hij past niet in het Vollgas-voetbal van Meijer.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Jonathan Okita

Bericht door Juul »

mschr schreef:
za 19 sep 2020, 10:11
Juul schreef:
za 19 sep 2020, 09:14
N.E.C. schreef:
za 19 sep 2020, 02:02
457 minuten en 4 assists
Precies. Adri bracht hem meestal in de 88ste minuut in. Logisch dat je niet lekker in je vel zit. Ik zeg niet dat hij een topspits is, maar hij kan meer dan hij heeft kunnen laten zien.
Wat dan? Hij is een balletjesafwachter die op de verkeerde plaats staat. Hij past niet in het Vollgas-voetbal van Meijer.
Ik denk aan een kopgoal uit een vrijwel onmogelijke hoek, een doorkopbal/assist op Okita van waaruit een belangrijke goal kwam. Nog wat assists en dat terwijl hij maar een paar minuten speelde onder Adri. In dit systeem heb je meer aan Velikonja dan in 4-3-3 met 3 controleurs op het middenveld. Nogmaals geen wereldspits maar rondom Janga in de 16 kan hij zijn waarde hebben.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Och ja, een invalbeurt van een kwartier kan geen kwaad. Maar ik zie dan toch liever Beekman invallen dan Velikonja.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

Juul schreef:
za 19 sep 2020, 10:46
mschr schreef:
za 19 sep 2020, 10:11
Juul schreef:
za 19 sep 2020, 09:14
N.E.C. schreef:
za 19 sep 2020, 02:02
457 minuten en 4 assists
Precies. Adri bracht hem meestal in de 88ste minuut in. Logisch dat je niet lekker in je vel zit. Ik zeg niet dat hij een topspits is, maar hij kan meer dan hij heeft kunnen laten zien.
Wat dan? Hij is een balletjesafwachter die op de verkeerde plaats staat. Hij past niet in het Vollgas-voetbal van Meijer.
Ik denk aan een kopgoal uit een vrijwel onmogelijke hoek, een doorkopbal/assist op Okita van waaruit een belangrijke goal kwam. Nog wat assists en dat terwijl hij maar een paar minuten speelde onder Adri. In dit systeem heb je meer aan Velikonja dan in 4-3-3 met 3 controleurs op het middenveld. Nogmaals geen wereldspits maar rondom Janga in de 16 kan hij zijn waarde hebben.
Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat die gozer gewoon al maanden met zijn ziel onder zijn arm loopt.
Werd in oefenpotjes als rechtsbuiten (lees opvulling) gebruikt en heeft 0,00 toegevoegde waarde voor NEC.
Verder heb je Fase, Romeny, Okita, Beekman, Janga, Vd Sluijs die allemaal in de spits of eromheen kunnen spelen.
Nu Velikonja speelminuten geven zou gekkenwerk zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten