Rangelo Janga

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Rangelo Janga

Bericht door noviomagum »

druten schreef:
za 12 sep 2020, 09:54
Onbegrijpelijk dat mensen hem al afschrijven nadat hij in zijn eentje alles moest doen voorin, zonder een enkele voorzet vanaf de flanken,
Inderdaad kopt hij een paar keer door op niemand, maar wie zou daar moeten staan? precies, Ole..... maar ja die kan niet zo goed voetballen en is duidelijk veeel te traag.
Tavsan, Fase, Joep, allemaal betere opties, zelfs Okita. volgende pot zul je wel 4-3-3 spelen vermoed ik, dus ook meer steun voor Djanga
:withstupid:

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door DR »

Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 09:32
DR schreef:
za 12 sep 2020, 08:32
Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 08:11
Janga is die nieuwe Mart? Speelde gewoon een sterke, ondankbare wedstrijd.
Maar je had helemaal niets aan hem. Hij was met Sellouf de twee dissonanten in de ploeg.
Volgens mij had je veel aan hem gisteren.
Wat dan?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door jetipo »

noviomagum schreef:
za 12 sep 2020, 11:36
druten schreef:
za 12 sep 2020, 09:54
Onbegrijpelijk dat mensen hem al afschrijven nadat hij in zijn eentje alles moest doen voorin, zonder een enkele voorzet vanaf de flanken,
Inderdaad kopt hij een paar keer door op niemand, maar wie zou daar moeten staan? precies, Ole..... maar ja die kan niet zo goed voetballen en is duidelijk veeel te traag.
Tavsan, Fase, Joep, allemaal betere opties, zelfs Okita. volgende pot zul je wel 4-3-3 spelen vermoed ik, dus ook meer steun voor Janga
:withstupid:
:withstupid: Wij hadden ook het idee dat het beter ging nadat Romeny eruit was.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Tiel »

DR schreef:
za 12 sep 2020, 12:05
Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 09:32
DR schreef:
za 12 sep 2020, 08:32
Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 08:11
Janga is die nieuwe Mart? Speelde gewoon een sterke, ondankbare wedstrijd.
Maar je had helemaal niets aan hem. Hij was met Sellouf de twee dissonanten in de ploeg.
Volgens mij had je veel aan hem gisteren.
Wat dan?
Afjagen, ik vind dat hij wel veel duels won. Verder zoals ik zei een ondankbare positie in het systeem van gisteren.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Bottendaal »

Gister in de rust dacht ik nog: ik zie nog niet wat Janga toevoegt behalve enigszins als bliksemafleider te fungeren voor Romeny.
Hij werkt hard, maar wint nog veel te weinig duels. Voor iemand met zijn lengte gaat hij te vaak onder een bal door. De duels die hij wel wint raakt hij de bal, maar 9 van de 10 keer springen ze van zijn voet of hoofd. Veel heb je er dan niet aan.
In de tweede helft vond ik m al wat beter spelen. Heb ook niet het idee dat hij al op niveau is, ondanks dat hij wedstrijdfit zou zijn.
Als hij die verbetering doorzet, wordt het best een bruikbare spits. Z’n goals zal hij vast wel mee gaan pakken in ander type wedstrijden.

De combinatie Janga-Romeny is wel echt rete traag voorin!

Goffert
Berichten: 4363
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Goffert »

Bottendaal schreef:
za 12 sep 2020, 13:54
Gister in de rust dacht ik nog: ik zie nog niet wat Janga toevoegt behalve enigszins als bliksemafleider te fungeren voor Romeny.
Hij werkt hard, maar wint nog veel te weinig duels. Voor iemand met zijn lengte gaat hij te vaak onder een bal door. De duels die hij wel wint raakt hij de bal, maar 9 van de 10 keer springen ze van zijn voet of hoofd. Veel heb je er dan niet aan.
In de tweede helft vond ik m al wat beter spelen. Heb ook niet het idee dat hij al op niveau is, ondanks dat hij wedstrijdfit zou zijn.
Als hij die verbetering doorzet, wordt het best een bruikbare spits. Z’n goals zal hij vast wel mee gaan pakken in ander type wedstrijden.

De combinatie Janga-Romeny is wel echt rete traag voorin!
:withstupid:

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Rangelo Janga

Bericht door Wessel »

Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 13:09
DR schreef:
za 12 sep 2020, 12:05
Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 09:32
DR schreef:
za 12 sep 2020, 08:32
Tiel schreef:
za 12 sep 2020, 08:11
Janga is die nieuwe Mart? Speelde gewoon een sterke, ondankbare wedstrijd.
Maar je had helemaal niets aan hem. Hij was met Sellouf de twee dissonanten in de ploeg.
Volgens mij had je veel aan hem gisteren.
Wat dan?
Afjagen, ik vind dat hij wel veel duels won. Verder zoals ik zei een ondankbare positie in het systeem van gisteren.
Vond ook dat Janga aardig speelde. Joeg flink door op de tegenstander en deed met de weinige bruikbare ballen die hij kreeg vaak toch iets goeds. En wat is hij snel hè! Haalt volgens mij de 100 meter in 8 seconden. Goede mentaliteit ook. Een vechter die blijft door gaan ook al wordt hij vaak niet goed aangespeeld. Ik denk dat we nog veel plezier aan hem gaan beleven als hij op deze manier doorgaat!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door vak Oost »

De man verdient een liedje

:director: JaJaJanga :tu:
Alles komt goed !!

Glorie-NEC
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Glorie-NEC »

vak Oost schreef:
di 15 sep 2020, 22:52
De man verdient een liedje

:director: JaJaJanga :tu:
In ieder geval een goede pot. Hard gewerkt en zichzelf beloond met twee doelpunten.
Ad astra per aspera.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door necnmgn »

Valt me niks tegen.. sleurt veel, werkt hard. Technisch houdt het niet over, maar kan op deze manier erg belangrijk worden. Die goals zijn dan helemaal lekker!

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Nummer 9 »

Prima wedstrijd van die jongen. Liet echt strijd zien. Lijkt conditioneel ook stappen te zetten.
いつでも戦える

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Gerd »

necnmgn schreef:
di 15 sep 2020, 22:56
Valt me niks tegen.. sleurt veel, werkt hard. Technisch houdt het niet over, maar kan op deze manier erg belangrijk worden. Die goals zijn dan helemaal lekker!
Mee eens, werkt erg hard, fysiek sterk, verdedigd mee, incasseert veel duels en scoort ook nog twee keer. Gaan we plezier aan beleven.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Jota »

necnmgn schreef:
di 15 sep 2020, 22:56
Valt me niks tegen.. sleurt veel, werkt hard. Technisch houdt het niet over, maar kan op deze manier erg belangrijk worden. Die goals zijn dan helemaal lekker!
:withstupid: Ben nog niet overtuigd, maar vandaag prima met de goals en zijn werklust!

SuperSub
Berichten: 829
Lid geworden op: za 03 dec 2011, 12:17
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door SuperSub »

Het is allemaal niet zo verfijnd, waardoor hij door een enkeling snel wordt afgeschreven. Maar man, wat werkt deze man hard! Hij is ontzettend snel en blijft maar gaan/doorjagen en creëert onrust bij de verdedigers, wat weer leidt tot ruimtes voor onze andere aanvallers. Pik ook nog zijn goaltjes mee. Ik ben fan!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door TT »

Het gekke met deze jongen is dat de ene hem 'rete traag' noemt en een ander juist 'enorm snel'. Gisteren was volgens mij te zien dat hij behoorlijk snel is, maar door zijn motoriek (en fysiek) oogt hij trager dan hij is. Een beetje zoals Christine Aaftink vroeger op het ijs had..... :-)

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door pjottr »

Dat zie je wel vaker, had vorig jaar ook zo'n jochie in de onder 15. Was vrij fors en stond laatste man, maar bleek bij de sprintoefeningen gewoon makkelijk mee te kunnen met de rappere jongens.
Kortom, schijnt bedriegt soms.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door mschr »

Nummer 9 schreef:
di 15 sep 2020, 23:02
Prima wedstrijd van die jongen. Liet echt strijd zien. Lijkt conditioneel ook stappen te zetten.
Hij is conditioneel beresterk. Niet voor niets heeft ie nu al 15 competitieduels achter de kiezen dit seizoen. Ik vind hem nuttiger dan Zian Flemming of Sven Braken.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Rangelo Janga

Bericht door Kanchelskis »

TT schreef:
wo 16 sep 2020, 09:47
Het gekke met deze jongen is dat de ene hem 'rete traag' noemt en een ander juist 'enorm snel'. Gisteren was volgens mij te zien dat hij behoorlijk snel is, maar door zijn motoriek (en fysiek) oogt hij trager dan hij is. Een beetje zoals Christine Aaftink vroeger op het ijs had..... :-)
Tegen Jong Ajax had hij ook prima sprints en zeiden we op de tribune tegen elkaar: Die is zo traag nog niet.

Ik vind hem een prima toevoeging tot dusver, hopelijk trekt die deze lijn door. Hard werken, doelpunten meepikken :tu:

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door necnmgn »

Kanchelskis schreef:
wo 16 sep 2020, 10:51
TT schreef:
wo 16 sep 2020, 09:47
Het gekke met deze jongen is dat de ene hem 'rete traag' noemt en een ander juist 'enorm snel'. Gisteren was volgens mij te zien dat hij behoorlijk snel is, maar door zijn motoriek (en fysiek) oogt hij trager dan hij is. Een beetje zoals Christine Aaftink vroeger op het ijs had..... :-)
Tegen Jong Ajax had hij ook prima sprints en zeiden we op de tribune tegen elkaar: Die is zo traag nog niet.

Ik vind hem een prima toevoeging tot dusver, hopelijk trekt die deze lijn door. Hard werken, doelpunten meepikken :tu:
Hij is dan ook gezegend met het postuur en de draaicirkel van Ryan Koolwijk, maar als hij eenmaal op gang is zullen er weinig CV's sneller zijn!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door jetipo »

SuperSub schreef:
wo 16 sep 2020, 09:35
Het is allemaal niet zo verfijnd, waardoor hij door een enkeling snel wordt afgeschreven. Maar man, wat werkt deze man hard! Hij is ontzettend snel en blijft maar gaan/doorjagen en creëert onrust bij de verdedigers, wat weer leidt tot ruimtes voor onze andere aanvallers. Pik ook nog zijn goaltjes mee. Ik ben fan!
:withstupid:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2630
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Dirk Eijlander »

jetipo schreef:
wo 16 sep 2020, 16:54
SuperSub schreef:
wo 16 sep 2020, 09:35
Het is allemaal niet zo verfijnd, waardoor hij door een enkeling snel wordt afgeschreven. Maar man, wat werkt deze man hard! Hij is ontzettend snel en blijft maar gaan/doorjagen en creëert onrust bij de verdedigers, wat weer leidt tot ruimtes voor onze andere aanvallers. Pik ook nog zijn goaltjes mee. Ik ben fan!
:withstupid:
:withstupid: geweldig om een spits te zien die bij balverlies gelijk de focus legt op doorjagen/herstel en dan pas bekijkt of het wat uithaalt ipv andersom.
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door jetipo »

Vandaag een interview in De Gelderlander (achter betaalmuur, dus hierbij de hele tekst):



Van Old Trafford naar De Goffert: Rangelo Janga komt thuis bij NEC


Rangelo Janga komt thuis bij NEC na zijn avontuur bij FC Astana. In De Goffert is Kazachstan plots ver weg en het duel met Manchester United niets meer dan een herinnering.

Terwijl Rogier Meijer zijn wekelijkse rondje bij de pers er al bijna op heeft zitten, slentert Rangelo Janga pas van het veld. De zak met ballen draagt hij over zijn schouder. De spits moet wel. Niet alleen omdat hij als een van de laatste NEC'ers naar binnen gaat, ook omdat hij zojuist een afwerkspelletje heeft verloren. Van vleugelverdediger Souffian El Karouani nota bene.


Nadat hij de ballenzak heeft neergezet, schudt Janga zijn hoofd. ,,Nu moet ik Souf ook nog een fruitschaal gaan brengen. Met alleen maar rode watermeloen", zegt hij lachend. ,,Dat afwerken na een training doe ik regelmatig. Voor het gevoel. En het plezier. Nu ook weer. Dat plezier zit echt in deze groep. En het niet van elkaar willen verliezen ook."

Spelen op Old Trafford blijft mijn hele leven bij. Toen was er nog geen corona hè. Zat het hele stadion vol.

Het is spelvreugde die hij lange tijd heeft gemist. ,,Bij FC Astana (de club waar NEC hem van huurt, DP) had ik het niet naar mijn zin het laatste halfjaar. Ik was alleen maar aan het piekeren, omdat ik niet speelde en ik er in mijn eentje zat. Mijn vriendin en kinderen kwamen slechts maandelijks over. Dat kon ook niet anders. Ik was nauwelijks thuis. De club had zelfs een eigen vliegtuig. Ook voor alle uitduels binnen Kazachstan. De afstanden daar zijn voor een busrit veel te groot, en de temperatuur dan. In de winter is het min 30 en in de zomer juist extreem warm."

Twee landstitels won hij er, maar zijn hoogtepunt bij Astana is toch echt het Europa League-duel bij Manchester United. ,,Spelen op Old Trafford blijft mijn hele leven bij. Toen was er nog geen corona hè. Zat het hele stadion vol. En United kende ik alleen van televisie. Plots stond ik er zelf op het veld. Ik dacht toen wel even aan al die wereldtoppers die daar hebben gestaan. In dat opzicht is de stap naar de eerste divisie best groot, ja. Maar heel eerlijk: bij NEC voel ik me nu wel lekkerder in mijn vel."

In Nijmegen kan Janga, die dit voorjaar nog werd verhuurd aan FC Lugano (Zwitserland), weer de hele dag Nederlands lullen. ,,En dat is heel anders dan Russisch, zo kan ik je verzekeren. Eindelijk weer normale letters, het normale alfabet. Eindelijk geen tijdsverschillen meer, geen cultuurproblemen. Ik kan weer gewoon in de Albert Heijn boodschappen doen. In Astana was er nergens pindakaas en hagelslag verkrijgbaar. De pannenkoeken, die heb ik ook wel gemist."

Janga (28) is een familiemens, zegt Remko Bicentini. ,,Zachtaardig buiten het veld, een beest er binnen", stelt de Wijchenaar, die als voormalig bondscoach van Curaçao betrokken was bij de transfer van Janga. ,,Een echte teamspeler. Bovendien heeft hij een goed gevoel voor ruimtes. Belangrijk is ook dat hij als aanspeelpunt kan fungeren."

Ik was onder de indruk van NEC vanaf het eerste gesprek. De club had zijn huiswerk gedaan. Het gaat er professio­neel aan toe.

Zo vormt hij bij NEC een duo met Ole Romeny. ,,In trainingen komt Ole vaak naar me toe. Een leergierige jongen met een hoge werkethiek en heel veel talent. Een heel ander type dan ik. Hij is creatiever, ik kom vaker voor het doel. Ik wil me geen vaderfiguur voor zulke jonge jongens noemen, maar probeer ze wel te helpen. Maar ik kan ook van hen leren hè. We hebben een goede klik."

Hij voelt zich sowieso op zijn gemak in De Goffert, getuige zijn twee goals tegen FC Volendam (1-3). ,,Ik was onder de indruk van NEC vanaf het eerste gesprek." Hij liet buitenlandse clubs en de eredivisie schieten. ,,NEC had zijn huiswerk gedaan. Het gaat er professioneel aan toe." En avonturen heeft hij genoeg beleefd. Met een knipoog: ,,Financieel was het allemaal goed geregeld.”


Rogier Meijer confronteert spelers NEC met verval
Door twee zeges in vijf dagen zit NEC vol bravoure. De Nijmeegse ploeg treedt morgenavond dan ook met de borst vooruit aan tegen Almere City FC. Dat de profclub uit Flevoland de huidige nummer twee van de eerste divisie is, daar kijkt in De Goffert niemand naar. Bij NEC kijken ze naar zichzelf. ,,Door de overwinning op Jong Ajax konden we de eerste helft tegen Volendam vrijuit voetballen. Dat gevoel moeten we meenemen”, vindt trainer Rogier Meijer.

Desondanks is hij na zeges op Jong Ajax (2-1) en FC Volendam (1-3) nog kritisch. Hij noemt het verval tussen de eerste helft en tweede helft in Volendam. ,,Met beelden hebben we de spelers ermee geconfronteerd. Na rust hebben we in balbezit te weinig energie geleverd.”

Edgar Barreto en Jordy Bruijn moeten daarin sturen. Alleen is het nog de vraag of ze er tegen Almere bij zijn. Beiden sloegen gisteren de groepstraining over.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Rangelo Janga

Bericht door BennyT »

"Een leergierige jongen met een hoge werkethiek" Waren dat echt letterlijk zijn woorden? Dit klinkt meer als een geleerde..

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Rangelo Janga

Bericht door Tiel »

BennyT schreef:
za 19 sep 2020, 19:31
"Een leergierige jongen met een hoge werkethiek" Waren dat echt letterlijk zijn woorden? Dit klinkt meer als een geleerde..
Tja dat zegt weer meer iets over jou dan.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Rangelo Janga

Bericht door BennyT »

Tiel schreef:
za 19 sep 2020, 22:07
BennyT schreef:
za 19 sep 2020, 19:31
"Een leergierige jongen met een hoge werkethiek" Waren dat echt letterlijk zijn woorden? Dit klinkt meer als een geleerde..
Tja dat zegt weer meer iets over jou dan.
Dit soort nette taal hoor ik niet vaak uit de mond van een voetbalspeler..goeie speler, kopen !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten