Wilco van Schaik

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9675
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Gerard Lopez »

Tiel schreef:
do 18 jun 2020, 10:32
Legendario schreef:
do 18 jun 2020, 10:00
Gerard Lopez schreef:
do 18 jun 2020, 01:19
Nou, 3 van mn vragen zijn warempel toch behandeld....de interessantste zie 41:00 op de youtube video
https://www.youtube.com/watch?v=xxpPvZZgX4E

Maar Wilco kwam weer met een lulverhaal over "als we de 4500 seizoenkaarten halen bla bla" wat dus geen reet te maken heeft met zijn opmerking dat het vorige seizoen niet afmaken ons 8 ton heeft gekost. Wel had hij het nog over wat misgelopen losse kaartverkoop en cateringsinkomsten maar ik weiger te geloven dat dit 8 ton is, of eigenlijk nog meer dan 8 ton want iedereen heeft ook salaris ingeleverd.
Stel je verkoopt 1500 losse kaarten, wat nog hoog ingeschat is, dan is dat 1500 x 15 = 22.500 per wedstrijd.
x5 = 112.500. Maar je maakt ook kosten qua personeel dat de fans in het stadion moet begeleiden dus maak daar 100.000 van.
Dan catering....laten we zeggen dat 3000 van de 6000 man daadwerkelijk van de catering gebruik maken (ook een hoge inschatting) en gemiddeld 5 euro p.p. uitgeven. Dat is 15.000 per wedstrijd x 5 = 75.000. Dat is dan alleen pas de omzet en daar moeten de inkoopkosten, personeelskosten nog van af. Dus laat het dan 60.000 zijn.
We lopen dus 160.000 euro mis, geen 8 ton. Wilco zit aantoonbaar uit zijn nek te lullen.

Knap trouwens ook dat Wilco 17 juni "begin juni" noemt (44:52 op de video) :schater:
Ik wist meteen dat die vraag van jou kwam. :jestera: Maar goed, er werd gevraagd naar het verlies en Wilco komt met de terugloop van het aantal seizoenskaarten. Dan denken Fons de Poel, mschr en Jochem van Gelder: "Oh tuurlijk. Helemaal logisch." Terwijl de rest van de NEC supporters denkt: "Neeeeee, Jochem zegt het hem. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen."
De losse kaartverkoop moet hoger zijn dan 1500. Dat kun je weten door de toeschouwers aantallen die doorgegeven worden. Dat zijn alle seizoenskaarten (ook de niet aanwezige) plus de losse verkoop. Gemiddeld 7613. INleveren van salaris zal trouwens niet met terugwerkende kracht zijn neem ik aan. Ik denk eerder vanaf 01-07-20 of 01-06-20 (aanvang nieuwe seizoen?). Waarom zouden Wolters en andere vertrekkende inleveren?

Maar waarom denken jullie dat er moedwillig gelogen wordt? Dat vind ik veel interessanter, waarom zou Wilco dat doen?
Nou, waarom hij zou liegen lijkt me duidelijk: extra zielig doen bij de gemeente om nog langer uitstel stadionhuur te krijgen en wellicht zelfs een schenking via een bepaalde constructie. Als dat zo is dan is het gehaaid maar wel slim en dan hoop ik maar dat de gemeente dit topic niet leest (en dat doen ze vast niet gelukkig).
Maar wat ik persoonlijk denk is dat het gewoon een bedrag met de natte vinger bepaald is, en dat zou ik wel slecht vinden van iemand die 24/7 met de club bezig is. Zulke bedragen moet je serieus tot op de euro uitrekenen. Eerst was het 8 ton en 2 regels later noemde hij het al "6 tot 8 ton".

En wat betreft de losse verkoop: oke, laat het dan 2500 zijn. Dan wordt het 235.000 ipv 160.000.
Salaris weet ik niet per wanneer en hoeveel het is, maar ik heb dat bedrag dan ook niet in mijn berekening meegenomen dus dat is alleen maar bonus.
When Wilco talks, people listen!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Kanchelskis »

BennyT schreef:
do 18 jun 2020, 12:40
Kanchelskis schreef:
do 18 jun 2020, 12:28
BennyT schreef:
do 18 jun 2020, 12:18
Wat mij overigens ook tegenstaat zijn de stadionplannen, sociale huurwoningen?? Dat klinkt echt niet goed. Verschrikkelijk om appartementen te zien in het stadion..Het is toch geen allergaartje..
Als het geld oplevert en er mensen willen wonen. Voor jou ideaal mbt uitlaten van de honden.
Maar wat is er over van de plannen om uit te breiden naar 17,5 tot 20000 man. Met het aanhouden van 12500 maakt NEC nog steeds geen stap hogerop. Je maakt Benny niet wijs dat die paar boxen en een grotere gaanderij miljoenen meer gaan opbrengen....
Of je nu 7.000 stoeltjes hebt gevuld in een stadion van 12.500 of 7.000 stoeltjes hebt gevuld in een stadion van 17.500.

Zoals je kon lezen zal opschalen van capaciteit pas plaatsvinden als daar aanleiding toe is. Prima besluit mijn inziens. Zolang je het huidige stadion niet uitverkoopt is er geen reden.

SuperSub
Berichten: 829
Lid geworden op: za 03 dec 2011, 12:17
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door SuperSub »

JBNMGN schreef:
do 18 jun 2020, 09:50
mschr schreef:
wo 17 jun 2020, 22:55
Legendario schreef:
wo 17 jun 2020, 22:22
mschr schreef:
wo 17 jun 2020, 21:56
Waarom zou Wilco op zo’n vraag antwoord gaan geven?
Jij hebt nog nooit een kritisch interview gezien, gehoord of gelezen?
NEC-tv is een NEC-medium. Alles wat daarop verschijnt is zorgvuldig geregisseerd. Net als elke voetbalclub wenst men elke vorm van nieuws over de club in eigen hand te houden. Zuurpruim kat altijd op De Gelderlander en Danny vd Broek en dat ze niet kritisch zijn en dat als Jaap van Essen nog zou leven, een Wilco er nog van langs had gekregen. Maar de tijd van kritische volgers van profclubs is voorbij. Een kritische volger krijgt geen toegang tot de club en krijgt geen nieuws.
Een goeie gespreksleider moet in staat zijn om vragen te stellen die niet van te voren zijn besproken. Niet alles hoeft van een van te voren ingevuld papiertje te komen. Maar goed Jochem is een NEC man en wil graag dit soort dingen blijven doen voor de club en niet het risico lopen de volgende keer niet meer gevraagd te worden.
Ik had de vraag ingestuurd of Wilco kan aangeven wat hij nu werkelijk voor heeft met de club en hoe lang hij nog denkt te blijven zitten. Niet behandeld. Dat soort te kritische vragen komen gewoon niet aan bod omdat die van te voren al weggegooid zijn.
Had je hier een (serieus) antwoord op verwacht dan? :jestera:
'Mijn plan is om de club de grond in te werken en aan te blijven totdat dit gelukt is' ?

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Polleke »

Kijk, dit was een door NEC gecontroleerd interview. Er zijn weinig interviews waarin de verantwoordelijke gepusht worden. Wat mij opviel is dat onze nieuwe trainer niet echt een media man is. Als Van Schaik aan het woord was (en eerlijk gezegd kan deze man serieus praten), keek hij wel eens op zijn horloge. Niet slim, want dat geeft een beeld. Maar wat Meijer zei uiteindelijk beviel me wel. Heel realistisch: hij houdt van aanvallend voetbal, maar hij gaat dit niet spelen tegen teams die ons op de omschakeling kunnen pakken. Hij heeft een speelwijze en een visie, maar dat hangt af van de selectie of dit mogelijk is en in hoeverre dit mogelijk is per wedstrijd en wie de tegenstander is. Het klonk extreem realistisch, dus dat voelt goed.

Als alles wat er gezegd is klopt, dan is het stadion nog steeds een optie. Dan zijn de uitspraken van van Schaik betreffende het geld: worst case scenarios. Je kan hier echt wel wat uithalen.

Ik ben een fan van Jochem hoor, en ik had het idee dat hij ook wel probeerde kritisch te zijn. Het blijft voor mij toch een kindervriend.

Maar laten we ff eerlijk zijn. Ongeveer 17 spelers zijn weg. Voor de Coronoa zouden er 8 voor terugkomen, nu slechts 4... tenzij de tranfser(s) doorgaan, dan 6 a 7. Het klinkt realistisch. Het is jammer dat Van Schaik overkomt als de uberpositieve marktkoopman. Maar als je analyseert wat hij in 10000 woorden zegt, dan is de kern wel eerlijk denk ik.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door mschr »

Legendario schreef:
do 18 jun 2020, 10:00
Gerard Lopez schreef:
do 18 jun 2020, 01:19
Nou, 3 van mn vragen zijn warempel toch behandeld....de interessantste zie 41:00 op de youtube video
https://www.youtube.com/watch?v=xxpPvZZgX4E

Maar Wilco kwam weer met een lulverhaal over "als we de 4500 seizoenkaarten halen bla bla" wat dus geen reet te maken heeft met zijn opmerking dat het vorige seizoen niet afmaken ons 8 ton heeft gekost. Wel had hij het nog over wat misgelopen losse kaartverkoop en cateringsinkomsten maar ik weiger te geloven dat dit 8 ton is, of eigenlijk nog meer dan 8 ton want iedereen heeft ook salaris ingeleverd.
Stel je verkoopt 1500 losse kaarten, wat nog hoog ingeschat is, dan is dat 1500 x 15 = 22.500 per wedstrijd.
x5 = 112.500. Maar je maakt ook kosten qua personeel dat de fans in het stadion moet begeleiden dus maak daar 100.000 van.
Dan catering....laten we zeggen dat 3000 van de 6000 man daadwerkelijk van de catering gebruik maken (ook een hoge inschatting) en gemiddeld 5 euro p.p. uitgeven. Dat is 15.000 per wedstrijd x 5 = 75.000. Dat is dan alleen pas de omzet en daar moeten de inkoopkosten, personeelskosten nog van af. Dus laat het dan 60.000 zijn.
We lopen dus 160.000 euro mis, geen 8 ton. Wilco zit aantoonbaar uit zijn nek te lullen.

Knap trouwens ook dat Wilco 17 juni "begin juni" noemt (44:52 op de video) :schater:
Ik wist meteen dat die vraag van jou kwam. :jestera: Maar goed, er werd gevraagd naar het verlies en Wilco komt met de terugloop van het aantal seizoenskaarten. Dan denken Fons de Poel, mschr en Jochem van Gelder: "Oh tuurlijk. Helemaal logisch." Terwijl de rest van de NEC supporters denkt: "Neeeeee, Jochem zegt het hem. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen."
Nou, ik vind dat de rest van de supporters gelijk heeft, maar dat komt alleen omdat mijn economenhart bloedt, als hij bij de winst-/verliesrekening van het afgelopen seizoen kosten en baten van het volgende seizoen gaat meetellen. Als interviewer denk ik slechts: “Wanneer houdt die man op met spreken?” en “laat ik geen wedervraag stellen want voordat ik het weet, lult ie weer een half uur zonder onderbreking.”

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door zuurpruim »

Polleke schreef:
do 18 jun 2020, 16:39
Kijk, dit was een door NEC gecontroleerd interview. Er zijn weinig interviews waarin de verantwoordelijke gepusht worden. Wat mij opviel is dat onze nieuwe trainer niet echt een media man is. Als Van Schaik aan het woord was (en eerlijk gezegd kan deze man serieus praten), keek hij wel eens op zijn horloge. Niet slim, want dat geeft een beeld. Maar wat Meijer zei uiteindelijk beviel me wel. Heel realistisch: hij houdt van aanvallend voetbal, maar hij gaat dit niet spelen tegen teams die ons op de omschakeling kunnen pakken. Hij heeft een speelwijze en een visie, maar dat hangt af van de selectie of dit mogelijk is en in hoeverre dit mogelijk is per wedstrijd en wie de tegenstander is. Het klonk extreem realistisch, dus dat voelt goed.

Als alles wat er gezegd is klopt, dan is het stadion nog steeds een optie. Dan zijn de uitspraken van van Schaik betreffende het geld: worst case scenarios. Je kan hier echt wel wat uithalen.

Ik ben een fan van Jochem hoor, en ik had het idee dat hij ook wel probeerde kritisch te zijn. Het blijft voor mij toch een kindervriend.

Maar laten we ff eerlijk zijn. Ongeveer 17 spelers zijn weg. Voor de Coronoa zouden er 8 voor terugkomen, nu slechts 4... tenzij de tranfser(s) doorgaan, dan 6 a 7. Het klinkt realistisch. Het is jammer dat Van Schaik overkomt als de uberpositieve marktkoopman. Maar als je analyseert wat hij in 10000 woorden zegt, dan is de kern wel eerlijk denk ik.
Meijer is een realistische coach,die gaat inderdaad tegen de topploegen geen gekke dingen doen.Haalde vaak met de o19 degelijke resultaten tegen de toppers,een enkele veegpartij daargelaten.De vraag is of hij communicatief overeind blijft.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Wilco van Schaik

Bericht door noviomagum »

zuurpruim schreef:
do 18 jun 2020, 18:26
Polleke schreef:
do 18 jun 2020, 16:39
Kijk, dit was een door NEC gecontroleerd interview. Er zijn weinig interviews waarin de verantwoordelijke gepusht worden. Wat mij opviel is dat onze nieuwe trainer niet echt een media man is. Als Van Schaik aan het woord was (en eerlijk gezegd kan deze man serieus praten), keek hij wel eens op zijn horloge. Niet slim, want dat geeft een beeld. Maar wat Meijer zei uiteindelijk beviel me wel. Heel realistisch: hij houdt van aanvallend voetbal, maar hij gaat dit niet spelen tegen teams die ons op de omschakeling kunnen pakken. Hij heeft een speelwijze en een visie, maar dat hangt af van de selectie of dit mogelijk is en in hoeverre dit mogelijk is per wedstrijd en wie de tegenstander is. Het klonk extreem realistisch, dus dat voelt goed.

Als alles wat er gezegd is klopt, dan is het stadion nog steeds een optie. Dan zijn de uitspraken van van Schaik betreffende het geld: worst case scenarios. Je kan hier echt wel wat uithalen.

Ik ben een fan van Jochem hoor, en ik had het idee dat hij ook wel probeerde kritisch te zijn. Het blijft voor mij toch een kindervriend.

Maar laten we ff eerlijk zijn. Ongeveer 17 spelers zijn weg. Voor de Coronoa zouden er 8 voor terugkomen, nu slechts 4... tenzij de tranfser(s) doorgaan, dan 6 a 7. Het klinkt realistisch. Het is jammer dat Van Schaik overkomt als de uberpositieve marktkoopman. Maar als je analyseert wat hij in 10000 woorden zegt, dan is de kern wel eerlijk denk ik.
Meijer is een realistische coach,die gaat inderdaad tegen de topploegen geen gekke dingen doen.Haalde vaak met de o19 degelijke resultaten tegen de toppers,een enkele veegpartij daargelaten.De vraag is of hij communicatief overeind blijft.
Als ie maar goed op de spelers overkomt in de media vind ik niet zo'n probleem

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Wilco van Schaik

Bericht door BennyT »

noviomagum schreef:
do 18 jun 2020, 18:49
zuurpruim schreef:
do 18 jun 2020, 18:26
Polleke schreef:
do 18 jun 2020, 16:39
Kijk, dit was een door NEC gecontroleerd interview. Er zijn weinig interviews waarin de verantwoordelijke gepusht worden. Wat mij opviel is dat onze nieuwe trainer niet echt een media man is. Als Van Schaik aan het woord was (en eerlijk gezegd kan deze man serieus praten), keek hij wel eens op zijn horloge. Niet slim, want dat geeft een beeld. Maar wat Meijer zei uiteindelijk beviel me wel. Heel realistisch: hij houdt van aanvallend voetbal, maar hij gaat dit niet spelen tegen teams die ons op de omschakeling kunnen pakken. Hij heeft een speelwijze en een visie, maar dat hangt af van de selectie of dit mogelijk is en in hoeverre dit mogelijk is per wedstrijd en wie de tegenstander is. Het klonk extreem realistisch, dus dat voelt goed.

Als alles wat er gezegd is klopt, dan is het stadion nog steeds een optie. Dan zijn de uitspraken van van Schaik betreffende het geld: worst case scenarios. Je kan hier echt wel wat uithalen.

Ik ben een fan van Jochem hoor, en ik had het idee dat hij ook wel probeerde kritisch te zijn. Het blijft voor mij toch een kindervriend.

Maar laten we ff eerlijk zijn. Ongeveer 17 spelers zijn weg. Voor de Coronoa zouden er 8 voor terugkomen, nu slechts 4... tenzij de tranfser(s) doorgaan, dan 6 a 7. Het klinkt realistisch. Het is jammer dat Van Schaik overkomt als de uberpositieve marktkoopman. Maar als je analyseert wat hij in 10000 woorden zegt, dan is de kern wel eerlijk denk ik.
Meijer is een realistische coach,die gaat inderdaad tegen de topploegen geen gekke dingen doen.Haalde vaak met de o19 degelijke resultaten tegen de toppers,een enkele veegpartij daargelaten.De vraag is of hij communicatief overeind blijft.
Als ie maar goed op de spelers overkomt in de media vind ik niet zo'n probleem
Precies, Ron is ook geen communicatie wonder. Dat hoeft ook niet, als hij maar duidelijk is naar de groep!!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Demtsjenko »

van schaik: "wij willen het az van de eerste divisie zijn".... nee kloothommel... wij willen NEC zijn... geen az... en we willen geen NEC van de eerste, maar van de eredivisie zijn... wat een waardeloze vergelijking...

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door bertje »

Demtsjenko schreef:
ma 29 jun 2020, 15:09
van schaik: "wij willen het az van de eerste divisie zijn".... nee kloothommel... wij willen NEC zijn... geen az... en we willen geen NEC van de eerste, maar van de eredivisie zijn... wat een waardeloze vergelijking...
Vreemde uitspraak ja, zeker voor een club die uit die divisie wil geraken..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Juul »

Niks vreemds of ingewikkelds aan deze uitspraak. Hij wil naar het model van AZ kampioen worden. Maar Van Schaik is kennelijk de gebeten hond en daarom worden zijn uitspraken bewust verkeerd geïnterpreteerd. Beetje flauw.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Wilco van Schaik

Bericht door BennyT »

Juul schreef:
ma 29 jun 2020, 15:49
Niks vreemds of ingewikkelds aan deze uitspraak. Hij wil naar het model van AZ kampioen worden. Maar Van Schaik is kennelijk de gebeten hond en daarom worden zijn uitspraken bewust verkeerd geïnterpreteerd. Beetje flauw.
Klopt, denk dat het idee/filosofie erachter erg goed is. Jonge spelers laten komen en met een mooie winst verkopen. Niets mis mee. Eindelijk na jaren van gekloot nu weer eens een visie en dito beleid!! Wilco is meer dan een verkoper, het is een visionair! Ik stel mijn mening bij, nu het stadion nog!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Don Corleone »

BennyT schreef:
ma 29 jun 2020, 15:57
Juul schreef:
ma 29 jun 2020, 15:49
Niks vreemds of ingewikkelds aan deze uitspraak. Hij wil naar het model van AZ kampioen worden. Maar Van Schaik is kennelijk de gebeten hond en daarom worden zijn uitspraken bewust verkeerd geïnterpreteerd. Beetje flauw.
Klopt, denk dat het idee/filosofie erachter erg goed is. Jonge spelers laten komen en met een mooie winst verkopen. Niets mis mee. Eindelijk na jaren van gekloot nu weer eens een visie en dito beleid!! Wilco is meer dan een verkoper, het is een visionair! Ik stel mijn mening bij, nu het stadion nog!
:withstupid:

mag je als AZ zijnde dan ook niet uitspreken dat je bij de top4 wilt horen dan? maar dat je de enige topclub wilt worden?

denk dat elke club jaloers is op manier van werken wat AZ doet met oa transfers, kleinere spelers halen, door laten groeien en flink verpatsen

dat wilt elke club, en nu heeft nec, als je de lijstjes pakt, toch ook aardig gedaan met aantal spelers.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

WijchenNEC
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door WijchenNEC »

Juul schreef:
ma 29 jun 2020, 15:49
Niks vreemds of ingewikkelds aan deze uitspraak. Hij wil naar het model van AZ kampioen worden. Maar Van Schaik is kennelijk de gebeten hond en daarom worden zijn uitspraken bewust verkeerd geïnterpreteerd. Beetje flauw.
:withstupid: Gaat toch gewoon over het beleid dat Wilco wil voeren.
AZ hanteert al een tijd een heel duidelijk beleid, en speelt al jaren met veel spelers uit de goede eigen jeugd & slim gescoute talentvolle jongens van buiten. Hiermee presteren ze meer dan prima en ze verdienen veel geld met de verkoop naar echt grote clubs.

Niks mis mee om het ook zo te willen doen toch?

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door De Kletskop »

WijchenNEC schreef:
ma 29 jun 2020, 16:06
Juul schreef:
ma 29 jun 2020, 15:49
Niks vreemds of ingewikkelds aan deze uitspraak. Hij wil naar het model van AZ kampioen worden. Maar Van Schaik is kennelijk de gebeten hond en daarom worden zijn uitspraken bewust verkeerd geïnterpreteerd. Beetje flauw.
:withstupid: Gaat toch gewoon over het beleid dat Wilco wil voeren.
AZ hanteert al een tijd een heel duidelijk beleid, en speelt al jaren met veel spelers uit de goede eigen jeugd & slim gescoute talentvolle jongens van buiten. Hiermee presteren ze meer dan prima en ze verdienen veel geld met de verkoop naar echt grote clubs.

Niks mis mee om het ook zo te willen doen toch?
:withstupid:

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Jota »

WijchenNEC schreef:
ma 29 jun 2020, 16:06
Juul schreef:
ma 29 jun 2020, 15:49
Niks vreemds of ingewikkelds aan deze uitspraak. Hij wil naar het model van AZ kampioen worden. Maar Van Schaik is kennelijk de gebeten hond en daarom worden zijn uitspraken bewust verkeerd geïnterpreteerd. Beetje flauw.
:withstupid: Gaat toch gewoon over het beleid dat Wilco wil voeren.
AZ hanteert al een tijd een heel duidelijk beleid, en speelt al jaren met veel spelers uit de goede eigen jeugd & slim gescoute talentvolle jongens van buiten. Hiermee presteren ze meer dan prima en ze verdienen veel geld met de verkoop naar echt grote clubs.

Niks mis mee om het ook zo te willen doen toch?
Je kan veel zeggen over v Schaik, maar prima visie.
Ik kan me ook irriteren aan zijn verkoop praatjes maar dat is de buitenkant. Indien er ook daadwerkelijk vastgehouden wordt aan deze visie (dus nu geen Muhren halen) dan kan er pas echt gebouwd worden en kan NEC weer stabiel worden.
Hoop wel dat stadion haalbaar gaat worden want alternatief plan zal nog langer gaan duren.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Demtsjenko »

Prima hoor die visie, maar om jezelf dan neer te zetten als het az van de eerste divisie is wel vreemd. Zeker als je weet hoe az op die positie is gekomen... door bakken en bakken met geld uit te geven...

Ik kan me nog herinneren dat langerak az verkoos boven NEC vanwege de ‘sportieve ambitie’... az speelde toen eerste divisie, NEC eredivisie...

Dat ze het nu al jaren goed doen klopt, maar je gaat toch niet zeggen dat je het az van de eerste divisie wilt zijn... ik hoop toch dat er ergens nog ambities zijn om op het hoogste niveau te willen komen...

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Jota »

Demtsjenko schreef:
ma 29 jun 2020, 17:03
Prima hoor die visie, maar om jezelf dan neer te zetten als het az van de eerste divisie is wel vreemd. Zeker als je weet hoe az op die positie is gekomen... door bakken en bakken met geld uit te geven...

Ik kan me nog herinneren dat langerak az verkoos boven NEC vanwege de ‘sportieve ambitie’... az speelde toen eerste divisie, NEC eredivisie...

Dat ze het nu al jaren goed doen klopt, maar je gaat toch niet zeggen dat je het az van de eerste divisie wilt zijn... ik hoop toch dat er ergens nog ambities zijn om op het hoogste niveau te willen komen...
Volgens mij betaalde NEC ook relatief hoge salarissen dat maakt het extra pijnlijk wanneer je weet welke spelers er mee gehaald zijn.
Ik dacht zelf dat v Schaik het had over het beleid van AZ van nu ( en niet van Scheringa tijd).
Overigens is toen ook dik geïnvesteerd in jeugdopleiding waarvan ze nu de vruchten plukken

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Demtsjenko »

Jota schreef:
ma 29 jun 2020, 17:06
Demtsjenko schreef:
ma 29 jun 2020, 17:03
Prima hoor die visie, maar om jezelf dan neer te zetten als het az van de eerste divisie is wel vreemd. Zeker als je weet hoe az op die positie is gekomen... door bakken en bakken met geld uit te geven...

Ik kan me nog herinneren dat langerak az verkoos boven NEC vanwege de ‘sportieve ambitie’... az speelde toen eerste divisie, NEC eredivisie...

Dat ze het nu al jaren goed doen klopt, maar je gaat toch niet zeggen dat je het az van de eerste divisie wilt zijn... ik hoop toch dat er ergens nog ambities zijn om op het hoogste niveau te willen komen...
Volgens mij betaalde NEC ook relatief hoge salarissen dat maakt het extra pijnlijk wanneer je weet welke spelers er mee gehaald zijn.
Ik dacht zelf dat v Schaik het had over het beleid van AZ van nu ( en niet van Scheringa tijd).
Overigens is toen ook dik geïnvesteerd in jeugdopleiding waarvan ze nu de vruchten plukken
Natuurlijk had van schaik het over het beleid nu, maar dat zou niet hebben bestaan als scheringa er geen miljoenen ingepompt had. Vanaf dat moment heb ik iets tegen az. En ik vind het dus niet prettig om NEC met zo’n club te vergelijken... en al helemaal niet als het lijkt of we gedoemt zijn tot het eindeloos spelen van eerste divisievoetbal... het az van de eerste divisie... brrr...

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door Brabander »

In principe niks mis mee om te zeggen dat wij eenAZ vande 1ste divisie zijn, een soort van opleiding naar een hoger Nivo.
Bij NEC is dat ook voor een deel uit armoede ontstaan, laten we wel eerlijk blijven.
Bij AZ is dat nu een soort van visie, dat was jaren geleden ook wel anders. Az kan, begrijpelijk, financieel niet op tegen PSV en Ajax en zal dit dus ook op een andere manier moeten doen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door mschr »

Als wij het AZ van de eerste divisie zijn volgens Wilco, dan zijn we dus eigenlijk Jong AZ. Jong AZ zou ik niet graag willen zijn als bvo.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Wilco van Schaik

Bericht door BennyT »

Brabander schreef:
di 30 jun 2020, 08:48
In principe niks mis mee om te zeggen dat wij eenAZ vande 1ste divisie zijn, een soort van opleiding naar een hoger Nivo.
Bij NEC is dat ook voor een deel uit armoede ontstaan, laten we wel eerlijk blijven.
Bij AZ is dat nu een soort van visie, dat was jaren geleden ook wel anders. Az kan, begrijpelijk, financieel niet op tegen PSV en Ajax en zal dit dus ook op een andere manier moeten doen.
Ook uit nood geboren initiatieven zijn soms geniaal. NEC heeft zicht goed in de markt gezet. zo goed zelfs dat jonge buitenlandse talenten hier naartoe komen om door te ontwikkelen. En dit zonder hulp van een grote club in het buitenland zoals een Liverpool, Chelsea, Man City.
Dit is de toekomst van het nederlandse voetbal en NEC speelt hier nu al op in.

WijchenNEC
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door WijchenNEC »

Brabander schreef:
di 30 jun 2020, 08:48
In principe niks mis mee om te zeggen dat wij eenAZ vande 1ste divisie zijn, een soort van opleiding naar een hoger Nivo.
Bij NEC is dat ook voor een deel uit armoede ontstaan, laten we wel eerlijk blijven.
Bij AZ is dat nu een soort van visie, dat was jaren geleden ook wel anders. Az kan, begrijpelijk, financieel niet op tegen PSV en Ajax en zal dit dus ook op een andere manier moeten doen.
Dan is het toch bij AZ ook voor een deel uit armoede ontstaan? Alleen dan op ander niveau en met meer mogelijkheden en daardoor ambitie.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door JBNMGN »

Is hij nu onderhand al bij Baretto geweest? Komt hij van de week terug met goed nieuws?
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Wilco van Schaik

Bericht door De Kletskop »

JBNMGN schreef:
wo 01 jul 2020, 11:39
Is hij nu onderhand al bij Baretto geweest? Komt hij van de week terug met goed nieuws?
Houd er nou maar rekening mee dat je tot eind augustus geduld moet hebben...das ongeveer net zolang als dat je destijds om Jack de Gier hebt lopen schreeuwen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Johnvdb en 22 gasten