De financiële situatie bij NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tiel »

Napoleon schreef:
do 19 mar 2020, 14:37
Tiel schreef:
ma 16 mar 2020, 23:06
burp schreef:
ma 16 mar 2020, 19:33
Dit gaat nog heel zwaar worden, überhaupt om de club te laten overleven.

Hoop niet dat een uitwedstrijd Jong Utrecht de laatste was van NEC.
Doe niet zo dramatisch joh.
Leef jij onder een steen ofzo joh?
Nee, ik denk na voordat ik iets schrijf. Uit emotie roepen of schrijven is altijd fout.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door JBNMGN »

Dit zijn zeer zware tijden, niet alleen voor NEC maar voor bijna alle clubs. Er komt niets binnen, maar de salarissen gaan door.
WW aanvragen kan, maar zelfs dan kost het geld. En als de competitie niet snel hervat kan worden zul je zien dat er clubs zijn die omvallen.
Triest allemaal en ik denk dat veel clubs erg afhankelijk worden van sponsoren die de verliezen gaan dekken anders hebben we straks nog maar 1 competitie over.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Brabander »

Dan vrees ik toch het ergste voor NEC. De sponsoren wijzen al jaren naar elkaar en het is duidelijk dat ze elkaar niet veel licht in de ogen gunnen.
Ik blijf hopen op een totale overname door een groot en betrouwbaar bedrijf die wel oog houdt voor de traditie en waardes van onze club NEC.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door BennyT »

Brabander schreef:
vr 20 mar 2020, 08:43
Dan vrees ik toch het ergste voor NEC. De sponsoren wijzen al jaren naar elkaar en het is duidelijk dat ze elkaar niet veel licht in de ogen gunnen.
Ik blijf hopen op een totale overname door een groot en betrouwbaar bedrijf die wel oog houdt voor de traditie en waardes van onze club NEC.
Dat is er maar 1 en dat is Marcel Boekhoorn!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tiel »

Brabander schreef:
vr 20 mar 2020, 08:43
Dan vrees ik toch het ergste voor NEC. De sponsoren wijzen al jaren naar elkaar en het is duidelijk dat ze elkaar niet veel licht in de ogen gunnen.
Ik blijf hopen op een totale overname door een groot en betrouwbaar bedrijf die wel oog houdt voor de traditie en waardes van onze club NEC.
He? Dat maakte jou toch geen zak uit?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

Alle contracten die opgezegd kunnen worden, worden ook opgezegd. Niet verassend en logisch ook.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door BennyT »

burp schreef:
vr 20 mar 2020, 19:25
Alle contracten die opgezegd kunnen worden, worden ook opgezegd. Niet verassend en logisch ook.
Volgend jaar weer een kans...

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Gerard Lopez »

burp schreef:
vr 20 mar 2020, 19:25
Alle contracten die opgezegd kunnen worden, worden ook opgezegd. Niet verassend en logisch ook.
Prima. Alleen wel Adrie Bogers verlengen aub
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door JBNMGN »

JBNMGN schreef:
do 19 mar 2020, 23:39
Dit zijn zeer zware tijden, niet alleen voor NEC maar voor bijna alle clubs. Er komt niets binnen, maar de salarissen gaan door.
WW aanvragen kan, maar zelfs dan kost het geld. En als de competitie niet snel hervat kan worden zul je zien dat er clubs zijn die omvallen.
Triest allemaal en ik denk dat veel clubs erg afhankelijk worden van sponsoren die de verliezen gaan dekken anders hebben we straks nog maar 1 competitie over.
Het blijkt nu dat WW aanvragen geen optie is. Wel kijkt men naar andere oplossingen. Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
Vindt alleen wel dat in deze zware financiele tijden de kleinere clubs meer moeten krijgen dan b.v Ajax en de andere financieel zeer gezonde clubs.
Juist de kleinere clubs die al in zwaar weer zitten kunnen juist nu extra financiele hulp gebruiken.
Bij VI was net een man (naam kwijt) die ook vindt dat de clubs volgend jaar heel soepel moeten omgaan met buisines leden die nu zelf met hun bedrijf in zwaar weer zitten om die tegen of een veel lager tarief of gratis een jaarkaart te geven om ze toch te binden aan de club.

Wat zou jij doen als we de rest van het seizoen geen wedstrijden meer hebben, volgend jaar dezelfde prijs betalen?
Ik wel want NEC kan aan deze malaise niets doen, maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dan zeggen, verlengen ok, maar tegen een lager tarief.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Gerard Lopez »

JBNMGN schreef:
za 21 mar 2020, 00:54
JBNMGN schreef:
do 19 mar 2020, 23:39
Dit zijn zeer zware tijden, niet alleen voor NEC maar voor bijna alle clubs. Er komt niets binnen, maar de salarissen gaan door.
WW aanvragen kan, maar zelfs dan kost het geld. En als de competitie niet snel hervat kan worden zul je zien dat er clubs zijn die omvallen.
Triest allemaal en ik denk dat veel clubs erg afhankelijk worden van sponsoren die de verliezen gaan dekken anders hebben we straks nog maar 1 competitie over.
Het blijkt nu dat WW aanvragen geen optie is. Wel kijkt men naar andere oplossingen. Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
Vindt alleen wel dat in deze zware financiele tijden de kleinere clubs meer moeten krijgen dan b.v Ajax en de andere financieel zeer gezonde clubs.
Juist de kleinere clubs die al in zwaar weer zitten kunnen juist nu extra financiele hulp gebruiken.
Bij VI was net een man (naam kwijt) die ook vindt dat de clubs volgend jaar heel soepel moeten omgaan met buisines leden die nu zelf met hun bedrijf in zwaar weer zitten om die tegen of een veel lager tarief of gratis een jaarkaart te geven om ze toch te binden aan de club.

Wat zou jij doen als we de rest van het seizoen geen wedstrijden meer hebben, volgend jaar dezelfde prijs betalen?
Ik wel want NEC kan aan deze malaise niets doen, maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dan zeggen, verlengen ok, maar tegen een lager tarief.
Niet dat NEC er veel mee opschiet? Juist wel! Dat lijkt me de belangrijkste factor zelfs.
De seizoenkaarten worden neem ik aan ook niet teruggestort, dus dat is ook geen kostenpost.
Dan blijft alleen nog over dat ze de losse kaartverkoop mis gaan lopen. En dan hebben we het over misschien 500 kaarten a 15 euro per stuk x 5 wedstrijden = 37.500 euro. Oke, misschien nog een klein beetje catering en fanshop inkomsten, maar al met al is dat bijna te verwaarlozen.
Wat betreft de salarissen zie ik geen probleem. Deze werden in een normale situatie t/m 30 Juni doorbetaald en nu ook. Wat verandert er? Zolang de competitie voor 30 Juni is afgerond niks.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door De Kletskop »

JBNMGN schreef:
za 21 mar 2020, 00:54
Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
:eek:

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Brabander »

Dan vrees ik toch het ergste voor NEC. De sponsoren wijzen al jaren naar elkaar en het is duidelijk dat ze elkaar niet veel licht in de ogen gunnen.
Ik blijf hopen op een totale overname door een groot en betrouwbaar bedrijf die wel oog houdt voor de traditie en waardes van onze club NEC....

Als ik moet kiezen tussen een faillissement en nog jaren zo kwakkelen met waardeloos voetbal of een grote betrouwbare sponsor die niet heel veel met de club NEC op heeft maar wel de clubnaam een beetje in ere houdt, dan kies ik toch voor het laatste!

Op de manier waarop NEC de laatste jaren beleid voert en belabberd voetbal laat zien, is dat geen jaren meer vol te houden als supporter.
Je ziet toch ook dat het stadion steeds leger is? Je merkt toch zelf ook dat er geen enkele beleving meer is?
Dit beleid nog een paar jaar volhouden en we zijn een soort van veredelde amateurclub.
Misschien leuke start van de avond voor Nijmeegse supporters die al wandelend of met de fiets naar de Goffert komen en daarna gezellig de stad in gaan, maar die motivatie kan ik steeds minder opbrengen.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door JBNMGN »

De Kletskop schreef:
za 21 mar 2020, 09:56
JBNMGN schreef:
za 21 mar 2020, 00:54
Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
:eek:
Ja hoeveel dacht jij dat NEC beurt aan tv gelden? Tonnen?
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Gerard Lopez »

JBNMGN schreef:
zo 22 mar 2020, 19:29
De Kletskop schreef:
za 21 mar 2020, 09:56
JBNMGN schreef:
za 21 mar 2020, 00:54
Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
:eek:
Ja hoeveel dacht jij dat NEC beurt aan tv gelden? Tonnen?
Over dit seizoen kan ik geen bronnen vinden, maar vorig seizoen werd er 7 miljoen verdeeld aan TV gelden in de KKD waarbij de Jong-teams niks krijgen. Daarvan 3,5 gelijkwaardig over alle clubs (dat is dus 220K per club) en 3,5 miljoen op basis van prestaties. Aangezien we iets boven het gemiddelde presteren momenteel kan je dat als 250K neerzetten. Dus we ontvangen, als de bedragen nog gelijk zijn aan vorig seizoen (denk eerder hoger dan lager), ongeveer 470K aan tv gelden per seizoen. Natuurlijk zijn er nog maar 9 wedstrijden te gaan, wat 23,7% is van 38 wedstrijden, dus zou er momenteel nog 0,237 x 470K = 111K aan tv gelden openstaat. Wel degelijk een aanzienlijk bedrag dus.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door bertje »

Gerard Lopez schreef:
zo 22 mar 2020, 20:39
JBNMGN schreef:
zo 22 mar 2020, 19:29
De Kletskop schreef:
za 21 mar 2020, 09:56
JBNMGN schreef:
za 21 mar 2020, 00:54
Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
:eek:
Ja hoeveel dacht jij dat NEC beurt aan tv gelden? Tonnen?
Over dit seizoen kan ik geen bronnen vinden, maar vorig seizoen werd er 7 miljoen verdeeld aan TV gelden in de KKD waarbij de Jong-teams niks krijgen. Daarvan 3,5 gelijkwaardig over alle clubs (dat is dus 220K per club) en 3,5 miljoen op basis van prestaties. Aangezien we iets boven het gemiddelde presteren momenteel kan je dat als 250K neerzetten. Dus we ontvangen, als de bedragen nog gelijk zijn aan vorig seizoen (denk eerder hoger dan lager), ongeveer 470K aan tv gelden per seizoen. Natuurlijk zijn er nog maar 9 wedstrijden te gaan, wat 23,7% is van 38 wedstrijden, dus zou er momenteel nog 0,237 x 470K = 111K aan tv gelden openstaat. Wel degelijk een aanzienlijk bedrag dus.
Oftewel we ontvangen wel tonnen aan televisiegeld en JB blèrt voor z’n beurt :party:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door De Kletskop »

JBNMGN schreef:
zo 22 mar 2020, 19:29
De Kletskop schreef:
za 21 mar 2020, 09:56
JBNMGN schreef:
za 21 mar 2020, 00:54
Een klein voordeeltje is dat de TV gelden gewoon betaald gaan worden ook nu alles stil ligt. Niet dat NEC daar erg veel mee opschiet, maar alle kleine beetjes helpen.
:eek:
Ja hoeveel dacht jij dat NEC beurt aan tv gelden? Tonnen?
Ja tonnen ja.
Je loopt weer een te schreeuwen maar je weet van de hoed en de rand.


noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door noviomagum »

NECNijmeguh schreef:
do 26 mar 2020, 12:01
Ideetje voor Wilco: https://www.vi.nl/nieuws/roep-om-actie- ... nd-seizoen
Maar er bestaat ook nog een kans dat de competitie begint zonder publiek in het nieuwe seizoen , ik denk niet dat veel supporters dit zouden doen in NL

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door bertje »

En veel mensen die zelf in onzekerheid zitten mbt werk of erger zelfs, gezondheid..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Demtsjenko »

Nou... volgens de Fifa moet Fenerbahce per ommegaande die € 700.000 overmaken... ben benieuwd of ze het doen...


Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Nummer 11 »

Wel goed nieuws. Als ze zich er aan houden kan er getütert worden op het Stadionplein.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

Er zullen vast veel meer clubs Fener hebben aangeklaagd.De vraag is of ze zich nu niet zullen verschuilen achter het Coronavirus.Ik denk dat we nog wel even kunnen wachten op onze centen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tiel »

zuurpruim schreef:
do 26 mar 2020, 16:13
Er zullen vast veel meer clubs Fener hebben aangeklaagd.De vraag is of ze zich nu niet zullen verschuilen achter het Coronavirus.Ik denk dat we nog wel even kunnen wachten op onze centen.
Zou toch jammer zijn he als het toch kwam................

Sorry hoor maar dat is de gedachte bij jou als ik nu al een maand of 8 al je posts lees.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

Tiel schreef:
do 26 mar 2020, 18:10
zuurpruim schreef:
do 26 mar 2020, 16:13
Er zullen vast veel meer clubs Fener hebben aangeklaagd.De vraag is of ze zich nu niet zullen verschuilen achter het Coronavirus.Ik denk dat we nog wel even kunnen wachten op onze centen.
Zou toch jammer zijn he als het toch kwam................

Sorry hoor maar dat is de gedachte bij jou als ik nu al een maand of 8 al je posts lees.
Dat blijft zo als Wilco zijn bekende riedeltjes af blijft draaien en er niks concreet wordt.
Fener,een nieuwe TD ,het stadion.
Ik ben het gelul helemaal zat van deze praatjesmaker.
Een AD met een eredivisie salaris moet gewoon leveren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten