Moestafa El Kabir

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Tiel »

zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 10:01
Kanchelskis schreef:
di 12 mar 2019, 09:33
Legendario schreef:
di 12 mar 2019, 09:19
zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 09:05
burp schreef:
di 12 mar 2019, 08:39
Waarom loopt hij sowieso een plek van een eigen talent in te nemen bij jong?

Het is een huurling. Trainen prima, maar die stel je toch niet op?
Zet dan Ole op zijn plek . Maar NEC heeft weer eens een heel verhaal opgehangen over wat hij allemaal niet moet doen om terug te keren. Dan moet hij ook spelen want je kan nu niet meer terug. Overigens is hij al zijn overtollige kilo's allang kwijt en oogt hij gewoon helemaal fit. Maar goed, als hij zelf niet wil.
Als hij zelf niet wil is het niet zo moeilijk hoor. Dan kun je makkelijk van hem af.
:withstupid: Ik was altijd wel 'fan' van Anass, maar als het klopt dat die niet meer in het eerste wil spelen mag die van mij vandaag nog de trein naar Zwolle pakken.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de verhouding tussen Achahbar en De Gier al maanden heel erg slecht is.Die twee liggen elkaar voor geen meter.Dan denk ik , NEC,wees eerlijk en zeg gewoon hoe het zit. Die jongen is allang weer fit ,scoort regelmatig. Pak je verlies,stuur hem terug naar Zwolle en betaal zijn huursom tot einde seizoen. Dit blijft maar dooretteren.
Vreemd, gisteren zei je nog dat hijzelf niet wilde. NU is het weer NEC die niet wil? En verder denk je het alleen maar.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Bottendaal »

Tiel schreef:
di 12 mar 2019, 10:29
zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 10:01
Kanchelskis schreef:
di 12 mar 2019, 09:33
Legendario schreef:
di 12 mar 2019, 09:19
zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 09:05
burp schreef:
di 12 mar 2019, 08:39
Waarom loopt hij sowieso een plek van een eigen talent in te nemen bij jong?

Het is een huurling. Trainen prima, maar die stel je toch niet op?
Zet dan Ole op zijn plek . Maar NEC heeft weer eens een heel verhaal opgehangen over wat hij allemaal niet moet doen om terug te keren. Dan moet hij ook spelen want je kan nu niet meer terug. Overigens is hij al zijn overtollige kilo's allang kwijt en oogt hij gewoon helemaal fit. Maar goed, als hij zelf niet wil.
Als hij zelf niet wil is het niet zo moeilijk hoor. Dan kun je makkelijk van hem af.
:withstupid: Ik was altijd wel 'fan' van Anass, maar als het klopt dat die niet meer in het eerste wil spelen mag die van mij vandaag nog de trein naar Zwolle pakken.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de verhouding tussen Achahbar en De Gier al maanden heel erg slecht is.Die twee liggen elkaar voor geen meter.Dan denk ik , NEC,wees eerlijk en zeg gewoon hoe het zit. Die jongen is allang weer fit ,scoort regelmatig. Pak je verlies,stuur hem terug naar Zwolle en betaal zijn huursom tot einde seizoen. Dit blijft maar dooretteren.
Vreemd, gisteren zei je nog dat hijzelf niet wilde. NU is het weer NEC die niet wil? En verder denk je het alleen maar.
Wat is er nou zo moeilijk aan zijn verhaal??
Anass wil niet meer voor De Gier spelen en NEC maakt er een kontverhaal van.

“Nuilen: het maakt meer kapot dan je lief is...”

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Tiel »

Bottendaal schreef:
di 12 mar 2019, 11:10
Tiel schreef:
di 12 mar 2019, 10:29
zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 10:01
Kanchelskis schreef:
di 12 mar 2019, 09:33
Legendario schreef:
di 12 mar 2019, 09:19
zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 09:05


Zet dan Ole op zijn plek . Maar NEC heeft weer eens een heel verhaal opgehangen over wat hij allemaal niet moet doen om terug te keren. Dan moet hij ook spelen want je kan nu niet meer terug. Overigens is hij al zijn overtollige kilo's allang kwijt en oogt hij gewoon helemaal fit. Maar goed, als hij zelf niet wil.
Als hij zelf niet wil is het niet zo moeilijk hoor. Dan kun je makkelijk van hem af.
:withstupid: Ik was altijd wel 'fan' van Anass, maar als het klopt dat die niet meer in het eerste wil spelen mag die van mij vandaag nog de trein naar Zwolle pakken.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de verhouding tussen Achahbar en De Gier al maanden heel erg slecht is.Die twee liggen elkaar voor geen meter.Dan denk ik , NEC,wees eerlijk en zeg gewoon hoe het zit. Die jongen is allang weer fit ,scoort regelmatig. Pak je verlies,stuur hem terug naar Zwolle en betaal zijn huursom tot einde seizoen. Dit blijft maar dooretteren.
Vreemd, gisteren zei je nog dat hijzelf niet wilde. NU is het weer NEC die niet wil? En verder denk je het alleen maar.
Wat is er nou zo moeilijk aan zijn verhaal??
Anass wil niet meer voor De Gier spelen en NEC maakt er een kontverhaal van.

“Nuilen: het maakt meer kapot dan je lief is...”
Aanname.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4385
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Nummer 11 »

:offtopic: :tong:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door zuurpruim »

Tiel schreef:
di 12 mar 2019, 13:15
Bottendaal schreef:
di 12 mar 2019, 11:10
Tiel schreef:
di 12 mar 2019, 10:29
zuurpruim schreef:
di 12 mar 2019, 10:01
Kanchelskis schreef:
di 12 mar 2019, 09:33
Legendario schreef:
di 12 mar 2019, 09:19


Als hij zelf niet wil is het niet zo moeilijk hoor. Dan kun je makkelijk van hem af.
:withstupid: Ik was altijd wel 'fan' van Anass, maar als het klopt dat die niet meer in het eerste wil spelen mag die van mij vandaag nog de trein naar Zwolle pakken.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de verhouding tussen Achahbar en De Gier al maanden heel erg slecht is.Die twee liggen elkaar voor geen meter.Dan denk ik , NEC,wees eerlijk en zeg gewoon hoe het zit. Die jongen is allang weer fit ,scoort regelmatig. Pak je verlies,stuur hem terug naar Zwolle en betaal zijn huursom tot einde seizoen. Dit blijft maar dooretteren.
Vreemd, gisteren zei je nog dat hijzelf niet wilde. NU is het weer NEC die niet wil? En verder denk je het alleen maar.
Wat is er nou zo moeilijk aan zijn verhaal??
Anass wil niet meer voor De Gier spelen en NEC maakt er een kontverhaal van.

“Nuilen: het maakt meer kapot dan je lief is...”
Aanname.
Nee hoor,het is zo duidelijk als wat ,Anass wil niet meer spelen voor De Gier.Tenminste,hij heeft dat tot nu toe geweigerd .Wat ik overigens helemaal niet slim vindt maar dat terzijde.En de komst van Darri heeft de verhouding tussen Anass en Jack niet veel beter gedaan.Maar ga het zelf maar eens uitzoeken,bezoek eens een training,spreek eens met het vaste groepje volgers en je zult precies horen waarom die twee elkaar niet moete en dat het al veel eerder is geescaleerd.Succes!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Nummer 11 schreef:
di 12 mar 2019, 13:33
:offtopic: :tong:
Zuurpruim, wat begrijp je hier niet van?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26896
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:
di 12 mar 2019, 08:22
Werkweigering? Hij vond zijn wissel onterecht en schold de trainer uit. Da’s allesbehalve werkweigering.
Prima.
Maar als hij niet meer onder de Gier wilt spelen is het werkweigering, hoe je het verhaal verder ook invult.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22775
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

Genoeg redenen voor een retourtje Zwolle.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Tiel »

burp schreef:
di 12 mar 2019, 21:16
Genoeg redenen voor een retourtje Zwolle.
Dat sowieso al zul je een enkeltje bedoelen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Necnmegen
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 21:36
Locatie: Berghem
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Necnmegen »

Had niet zijn beste dag vandaag..

http://www.sportbible.com/football/fail ... y-20190826

Eerst door zijn eigen club vergeten, heeft toen een taxi moeten nemen en haalde het net op tijd en toen door de bewaking niet binnen gelaten om vervolgens binnen 15 minuten uit te vallen met een gebroken been en zes maanden niet te kunnen voetballen.

Als je denk dat je een slechte dag had...
Zonder NEC geen Nijmegen!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

Wat een pech!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22775
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

Ja, was nou maar gewoon naar huis gegaan als ze al niet het fatsoen hadden om je gewoon mee te nemen naar de wedstrijd. :eek:

Gerher
Berichten: 1342
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 21:15
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Gerher »

mschr schreef:
di 27 aug 2019, 08:52
Wat een pech!

Risico van het vak.
Wel balen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Bottendaal »

Stuk van ‘m op VI pro. Iemand die het hier kan plaatsen?

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Bottendaal schreef:
ma 18 jul 2022, 07:56
Stuk van ‘m op VI pro. Iemand die het hier kan plaatsen?
Heb je een link? Kan het niet vinden.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mcel »

jackkreta schreef:
ma 18 jul 2022, 08:59
Bottendaal schreef:
ma 18 jul 2022, 07:56
Stuk van ‘m op VI pro. Iemand die het hier kan plaatsen?
Heb je een link? Kan het niet vinden.
https://www.vi.nl/pro/robots-etoo-en-mi ... n-el-kabir
Bij voorbaat dank, Jack. :wink:

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Mcel schreef:
ma 18 jul 2022, 12:51
jackkreta schreef:
ma 18 jul 2022, 08:59
Bottendaal schreef:
ma 18 jul 2022, 07:56
Stuk van ‘m op VI pro. Iemand die het hier kan plaatsen?
Heb je een link? Kan het niet vinden.
https://www.vi.nl/pro/robots-etoo-en-mi ... n-el-kabir
Bij voorbaat dank, Jack. :wink:
Lange tijd leek het er niet op dat Moestafa El Kabir (33) ooit profvoetballer zou worden. Na slechts één volledig seizoen in de Eredivisie ging de Marokkaanse aanvaller de wereld over. Zijn reis bracht hem langs veertien clubs in zes verschillende landen.
El Kabir is inmiddels transfervrij en het einde van zijn bruisende loopbaan komt steeds dichterbij. Vanuit Zweden blikt de aanvaller terug op zijn avonturen van Saoedi-Arabië tot Japan. Hij vertelt over een dopingcontrole met Gareth Bale, miljoenencontracten en zijn Turkse periode met wereldsterren als Samuel Eto'o en Samir Nasri.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Er is maar één juist woord als ik terugkijk op mijn carrière: trots. Ik kan verhalen vertellen waar andere mensen alleen maar van kunnen dromen. Ik ben de wereld overgegaan, heb met geweldige spelers gespeeld, mooie doelpunten in prachtige stadions mogen maken én ook nog eens lekker verdiend. Ik heb dingen bereikt wat mensen nooit van me hadden verwacht. Dat is de grootste overwinning van allemaal.’
‘Om mijn verhaal te begrijpen, moet je weten dat ik bij mijn amateurclub Blauw-Wit Amsterdam niet eens bekend stond als het grootste talent. Ik wilde wel profvoetballer worden, maar ik had vrienden die veel meer talent hadden dan ik. Ik liep in die tijd stage bij de Actiesport en maakte niet veel later mijn debuut in het eerste elftal. Ik was in die periode in gesprek om een seizoen later bij de amateurs van Ajax Zaterdag te gaan spelen. Op een dag kreeg ik een belletje van mijn trainer van de A1 van Blauw-Wit: ‘Moes, wil je deze week met Ajax meetrainen?’ Ik dacht direct aan de amateurs, maar hij vertelde me dat ik mee mocht trainen met de A1 van het echte Ajax. Toen ik de telefoon ophing, barstte ik gelijk in tranen uit.’
‘Gregory van der Wiel speelde in die tijd in de A1 van Ajax. Hem kende ik van het Caland Lyceum en mijn buurt Osdorp. Een vriend van me belde Gregory een dag voor die training op: ‘Weet je wie morgen met jullie gaat meetrainen?’ Toen hij hoorde dat het om mij ging, was hij echt in shock. Niemand verwachtte dat ik ooit zou worden uitgenodigd door Ajax.’
'Ik weet nog dat ik een doelpunt maakte en die gasten uit de buurt stonden te juichen en te schreeuwen alsof het de Champions League-finale was'
‘Na het weekend zou ik een oefenwedstrijd spelen met Jong Ajax tegen een collegeteam uit Amerika. Mannen als Danny Blind, Sonny Silooy en trainer Aron Winter waren daar aanwezig. Mijn broers waren ook naar De Toekomst gekomen om me te supporten. Ze hadden half Osdorp meegenomen, allemaal van die straatjongens bij elkaar. Het was voor Ajax natuurlijk een onbelangrijk potje, maar voor mij was het een kans om mezelf te bewijzen. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment een doelpunt maakte en die gasten uit de buurt stonden te juichen en te schreeuwen alsof het de Champions League-finale was. Uiteindelijk scoorde ik twee keer in de eerste helft. In de rust liep Silooy naast me en zei hij tegen een andere speler: “Ik denk dat we wel genoeg hebben gezien van Moestafa.” De tweede helft hoefde ik niet eens meer te spelen.’
‘Een doorbraak in het eerste van Ajax kwam er uiteindelijk niet, waarna ik bij NEC terechtkwam. Ik was daar topscorer van de beloften en op een dag maakte ik me klaar voor een training. Ineens kwam Youssef El Akchaoui de kleedkamer binnenlopen: “Je doet met ons mee vandaag.” Dat weekend stond ik meteen in de basis, uit tegen NAC. Weer een paar dagen later gaf Mario Been me een basisplaats in de thuiswedstrijd tegen Tottenham Hotspur. Stond ik ineens als rechtsbuiten tegenover Gareth Bale. Ik deed gewoon alsof ik op de straat voetbalde en speelde hem helemaal zoek. Na de wedstrijd zaten we ook nog anderhalf uur samen in de dopingcontrole, omdat we allebei niet konden plassen. Hij dronk een biertje en ik water, Cola en Fanta. Dat zijn toch herinneringen die niemand me kan afpakken.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Uiteindelijk wilde NEC aan het einde van het seizoen van me af. Het begon allemaal met een incident op de training. Ik coachte een van onze ervaren spelers, Ramon Zomer, dat hij moest doordraaien. Hij was het daar niet mee eens en zei dat ik mijn bek moest houden. Ik ben een Marokkaanse jongen van de straat en liep meteen met mijn hoofd omhoog naar hem toe: “Wat houd je bek?” De trainer koos natuurlijk de kant van de ervaren speler, waardoor ik uiteindelijk niet eens meer wedstrijden met het tweede mocht spelen. Nu had ik zo’n situatie natuurlijk anders opgelost, maar ervaring komt met de jaren. Na dat incident kwam ik bij Mjällby AIF te spelen. In Zweden speelde ik lekker en stak ik echt boven de rest uit, waardoor ik een tijdje later de clubs voor het uitkiezen had.’
'In Zweden verdiende ik vierduizend euro bruto en daar kon ik ineens twintigduizend euro netto krijgen'
‘Ik heb uiteindelijk zelfs een officiële brief van Everton gehad, maar koos voor het Italiaanse Cagliari. In Zweden verdiende ik vierduizend euro bruto en daar kon ik ineens twintigduizend euro netto krijgen. Ik twijfelde geen seconde en heb het eerste bod direct aangenomen. Ik raakte daar goed bevriend met Radja Nainggolan. Zijn zaakwaarnemer had een rol in mijn deal gespeeld en het klikte snel omdat we allebei Nederlands spraken. Hij was al een halve Italiaan geworden en gaf me tips voor goede restaurants. Hij regelde bij de ervaren spelers dat ik op 21-jarige leeftijd nummer tien zou krijgen. Geweldig, toch?’
‘Door blessures speelde ik maar zeven wedstrijden in Italië, maar daarna kwam ik pas echt los bij BK Häcken in Zweden. Ik trainde in die tijd twee of drie keer per dag, at gezond en ging op tijd slapen. Ik was in die periode een beest geworden en er was geen verdediger die graag tegen mij speelde. Na dat seizoen had ik de clubs weer voor het uitkiezen. Ricardo Moniz wilde me naar 1860 München halen, terwijl ik ook een telefoontje kreeg van Sven-Göran Eriksson. Hij wilde me hebben bij de Chinese topclub Shanghai SIPG, waar ik rond de één miljoen per jaar kon verdienen. Ik kreeg een nog betere aanbieding van Al Ahli uit Saoedi-Arabië. De keuze was makkelijk voor me: ik ben voor de aanbieding met het meeste geld gegaan.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

‘Als kleine jongen groeide ik op in een gezin met zeven kinderen. Sommige vriendjes kregen alles waar ze om vroegen, maar ik had geen PlayStation, merkkleding of nieuwe Nike-schoenen. Er was zelfs een zomer dat we maar net genoeg geld hadden om met z’n allen met de auto op vakantie naar Marokko te gaan. Het was mooi om jaren later zulke contracten te tekenen en mijn familie daarmee te helpen. De bedragen in de voetballerij wennen eigenlijk nooit. Iedere keer als mijn salaris wordt betaald, blijft het onwerkelijk. Dan denk ik terug aan vroeger en denk ik: Dat heb ik toch maar mooi geflikt.’
'In Japan konden we 4-0 verliezen en dan nog bleven ze ons negentig minuten lang ondersteunen'
‘Door mijn voetbalcarrière ben ik ook op prachtige plekken geweest. Na Saoedi-Arabië en het Turkse Gençlerbirliği kwam de Japanse club Sagan Tosu op mijn pad. Mijn oude technisch directeur en trainer van Cagliari zaten daar en haalden mij die kant op. In ieder land heb ik me eigenlijk wel snel aangepast. Een cultuurshock had ik zelfs in Japan niet. De mensen zijn zo vriendelijk en lachen de hele dag door. Kijk, als ik in Turkije een verkeerde bal speelde, scholden de fans mijn hele familie uit. In Japan konden we 4-0 verliezen en dan nog bleven ze ons negentig minuten lang ondersteunen. Er stonden ook regelmatig supporters bij de training te wachten met cadeautjes. Ik weet nog dat ik een keer van die gepersonaliseerde eetstokjes kreeg. Ze hadden in het Japans mijn naam erop gezet. Dat vond ik helemaal geweldig.’
‘Ik ben ook een paar dagen in mijn eentje op vakantie geweest in Tokio. Ik ben daar bij de Shibuya-overgang geweest. Het is ongelooflijk om te zien hoeveel mensen daar tegelijk de kruising oversteken. Ik vergeet ook nooit meer dat ik op een dag in een restaurant was, waar de gasten werden bediend door robots. Die serveerden gewoon het eten. Toen dacht ik wel: Waar ben ik nu weer beland? Leef ik in de toekomst? Japan was echt een fantastische ervaring.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Na een jaartje in Japan belandde ik bij Antalyaspor in Turkije. Ik kwam daar in een elftal terecht met Samuel Eto’o. Dat was natuurlijk wel mooi, die man heeft twee keer de Champions League gewonnen en voor Europese topclubs gespeeld. Op dat moment zat ik in zo’n goede fase in mijn carrière dat ik daar niet echt door geïmponeerd raakte. Het was op dat moment gewoon zo dat ik met Eto’o ging spelen, maar ik ging me niet ineens als een kind in de snoepwinkel gedragen. Hij werd gewoon mijn teamgenoot en hij had mij op dat moment net zo hard nodig als andersom. Hij was in die tijd wat ouder, maar was nog van een verschrikkelijk hoog niveau. Op iedere training was hij nog vlijmscherp in de afronding.’
'Nasri had een abnormaal grote villa van de president gekregen. Ik was daar regelmatig om te chillen, eten en FIFA te spelen'
‘Later kwamen er ook nog jongens als Jérémy Ménez en Samir Nasri naar Antalya. Van Nasri was ik wel onder de indruk op het veld. Die man had de bal constant aan een touwtje. Zijn basistechniek en dribbels waren van zo’n absurd niveau. Met Nasri had ik ook een hele goede band. We zijn allebei straatjongens en hadden dezelfde mentaliteit. Hij had een abnormaal grote villa van de president gekregen. Ik was daar regelmatig om te chillen, eten en FIFA te spelen.’
‘Helaas vertrok op een dag de president van Antalyaspor. Hij betaalde al die grote spelers, dus ineens ging de geldkraan dicht. Op een gegeven moment kreeg ik zes maanden lang geen cent betaald. Na veel vragen en wachten was mijn geduld op een bepaald moment op. Ik liet mijn advocaat een brief sturen waarin stond dat ze me binnen veertien dagen moesten betalen, anders zouden we naar de FIFA stappen. Achteraf had ik dat misschien anders aangepakt, maar door die actie mocht ik niet meer met de groep meetrainen. Ik moest drie maanden lang in mijn eentje rondjes lopen. Vaak ging ik een beetje latje trappen en voetbaltennis spelen, maar dat was natuurlijk niet goed voor mijn fysieke gesteldheid. Gelukkig heb ik twee jaar later al mijn centjes gekregen. Dat was wel lekker om in één keer op mijn rekening te krijgen.’
‘Ik heb uiteindelijk zes seizoenen in Turkije gespeeld, maar dit was de enige keer dat ik problemen heb gehad. Al mijn andere ervaringen in Turkije waren goed. Ze betalen daar soms bonussen van 13.000 euro per wedstrijd, dat krijg je in andere landen niet zo snel. Ik kon vaak gewoon leven van mijn bonussen en hoefde mijn salaris niet eens aan te raken.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jackkreta »

Via Ankaragücü en het Zweedse Kalmar FF ging het vervolgens fout bij Rizespor. In de tweede wedstrijd van het seizoen kreeg ik een diepe bal aan de zijlijn. Een centrale verdediger kwam met een tackle ingevlogen en landde met zijn volle lichaamsgewicht op mijn been. Ik heb een aardige pijngrens, maar dit keer voelde ik meteen dat het goed mis was. Mijn been was gebroken en na die blessure ben ik nooit meer helemaal de oude geworden. Na een jaar revalideren ben ik nog ingegaan op verschillende aanbiedingen uit Turkije en Zweden. Steeds kwam ik daar midden in het seizoen binnen en had ik geen voorbereiding gedraaid. Daardoor heb ik daarna nooit meer helemaal mijn oude vorm teruggevonden.’
‘Momenteel ben ik transfervrij en woon ik met mijn vrouw en twee dochters in Göteborg. Ik speel hier momenteel bij een hoog amateurteam van een vriend van me. Ik heb het profvoetbal nooit opgegeven, maar het is een rustgevende gedachte dat ik al zo’n carrière achter de rug heb. Door mijn buitenlandse avonturen heb ik een deel van de levens van mijn kinderen moeten missen. Het moet financieel wel heel goed zijn, wil ik nog ver weg van ze gaan wonen. Het is me al heel veel waard dat ik mijn kinderen nu iedere dag van school kan ophalen en ze rennend naar me toekomen. Ik heb een mooie reis achter de rug. Eén ding is zeker: ik heb mijn dochters later genoeg mooie verhalen te vertellen.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Babos_Forever
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 14:27
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Babos_Forever »

Leuk verhaal..maximaal eruit gehaald. Goed geld verdiend. Jongensdroom.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22775
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

Babos_Forever schreef:
ma 18 jul 2022, 13:54
Leuk verhaal..maximaal eruit gehaald. Goed geld verdiend. Jongensdroom.
:withstupid:

ook precies zoals we 'm kennen, in ieder geval geen speler die zich anders voordeed of het nu groter gaat lopen maken.
Wel natuurlijk zijn visie, en daar kan je soms best anders over denken maar wel hoe hij er in stond en staat.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Legendario »

Babos_Forever schreef:
ma 18 jul 2022, 13:54
Leuk verhaal..maximaal eruit gehaald. Goed geld verdiend. Jongensdroom.
Zeker, maar het gaat wel erg veel over geld.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten