Zelfs toen werden er minder shirts verkocht dan bij vergelijkbare clubs. De trots zit niet in de regio. De groep die dat heeft is te klein.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
Fanshop en Merchandising
Re: Fanshop en Merchandising
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: Fanshop en Merchandising
Als dat al zo is, dan is dat is een andere discussie. Ik geef aan dat niet het maximale er uit gehaald is.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 14:04Zelfs toen werden er minder shirts verkocht dan bij vergelijkbare clubs. De trots zit niet in de regio. De groep die dat heeft is te klein.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
Re: Fanshop en Merchandising
Klopt helemaal, je ziet het aan het aantal seizoenskaarten..het is een eredivisie club onwaardig.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 14:04Zelfs toen werden er minder shirts verkocht dan bij vergelijkbare clubs. De trots zit niet in de regio. De groep die dat heeft is te klein.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
Re: Fanshop en Merchandising
Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Fanshop en Merchandising
De winst is in beide gevallen toch hetzelfde. Wat maakt het dan uit? Het aantal verkochte shirts?JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 10:24Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: Fanshop en Merchandising
Precies. Maar dat snap jij waarschijnlijk nietjetipo schreef: ↑wo 17 jul 2019, 11:03De winst is in beide gevallen toch hetzelfde. Wat maakt het dan uit? Het aantal verkochte shirts?JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 10:24Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Fanshop en Merchandising
Wel, als jij denkt dat ik het waarschijnlijk niet snap, dan zou ik graag jouw uitleg tegemoet zien.JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 15:33Precies. Maar dat snap jij waarschijnlijk nietjetipo schreef: ↑wo 17 jul 2019, 11:03De winst is in beide gevallen toch hetzelfde. Wat maakt het dan uit? Het aantal verkochte shirts?JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 10:24Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: Fanshop en Merchandising
JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 15:33Precies. Maar dat snap jij waarschijnlijk nietjetipo schreef: ↑wo 17 jul 2019, 11:03De winst is in beide gevallen toch hetzelfde. Wat maakt het dan uit? Het aantal verkochte shirts?JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 10:24Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
Re: Fanshop en Merchandising
OK ga het proberen.jetipo schreef: ↑do 18 jul 2019, 00:12Wel, als jij denkt dat ik het waarschijnlijk niet snap, dan zou ik graag jouw uitleg tegemoet zien.JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 15:33Precies. Maar dat snap jij waarschijnlijk nietjetipo schreef: ↑wo 17 jul 2019, 11:03De winst is in beide gevallen toch hetzelfde. Wat maakt het dan uit? Het aantal verkochte shirts?JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 10:24Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
Heb jij liever 1000 of liever 500 klanten?
Het gaat erom dat je afzetmarkt groter is en die bereik je eerder door de prijzen te verlagen waardoor meer mensen bereid zijn te kopen.
Uiteindelijk is de winstmarge op de totaal omzet van de shirt hetzelfde echter je hebt 2x zoveel klanten waarvan er procentueel gezien meer zijn die ook andere artikelen kopen waardoor je omzet en dus ook je winst groeit.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Fanshop en Merchandising
Dat is zo bij een supermarkt maar niet bij een fanshop.JBNMGN schreef: ↑do 18 jul 2019, 08:42OK ga het proberen.jetipo schreef: ↑do 18 jul 2019, 00:12Wel, als jij denkt dat ik het waarschijnlijk niet snap, dan zou ik graag jouw uitleg tegemoet zien.JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 15:33Precies. Maar dat snap jij waarschijnlijk nietjetipo schreef: ↑wo 17 jul 2019, 11:03De winst is in beide gevallen toch hetzelfde. Wat maakt het dan uit? Het aantal verkochte shirts?JBNMGN schreef: ↑wo 17 jul 2019, 10:24Heb ik het over top clubs? En wat vraag en aanbod betreft: de vraag kun je creeeren door een beter aanbod.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39
Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
De prijzen van met name de shirts kan goedkoper, je kunt beter 1000 shirts verkopen met 10 euro winst per stuk dan 500 met 20 euro winst.
Heb jij liever 1000 of liever 500 klanten?
Het gaat erom dat je afzetmarkt groter is en die bereik je eerder door de prijzen te verlagen waardoor meer mensen bereid zijn te kopen.
Uiteindelijk is de winstmarge op de totaal omzet van de shirt hetzelfde echter je hebt 2x zoveel klanten waarvan er procentueel gezien meer zijn die ook andere artikelen kopen waardoor je omzet en dus ook je winst groeit.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: Fanshop en Merchandising
Dat en ik denk dat je zult ontdekken dat de prijselasticiteit van een shirt niet zo groot is. Oftewel met een lagere prijs ga je er niet opeens heel veel meer verkopen.Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:09Dat is zo bij een supermarkt maar niet bij een fanshop.JBNMGN schreef: ↑do 18 jul 2019, 08:42OK ga het proberen.jetipo schreef: ↑do 18 jul 2019, 00:12Wel, als jij denkt dat ik het waarschijnlijk niet snap, dan zou ik graag jouw uitleg tegemoet zien.
Heb jij liever 1000 of liever 500 klanten?
Het gaat erom dat je afzetmarkt groter is en die bereik je eerder door de prijzen te verlagen waardoor meer mensen bereid zijn te kopen.
Uiteindelijk is de winstmarge op de totaal omzet van de shirt hetzelfde echter je hebt 2x zoveel klanten waarvan er procentueel gezien meer zijn die ook andere artikelen kopen waardoor je omzet en dus ook je winst groeit.
Re: Fanshop en Merchandising
Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
いつでも戦える
Re: Fanshop en Merchandising
Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.JBNMGN schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:54Het jammer bij NEC is dat er nog steeds geen mensen bij de merchandise zitten die een echt fatsoenlijk assortiment op de markt weten te brengen.
Als je kijkt wat er bij andere clubs in de shops ligt dan denk je: wat een amateuristisch zooitje. Jammer want je kunt zoveel leuke dingen op de markt brengen die geld opleveren.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
Re: Fanshop en Merchandising
Precies. En zo zijn er veel meer factoren en randvoorwaarden die JBNMGN even vergeet. Voordat men iemand beschimpt van het niet snappen van iets, moet je het in eerste instantie zelf wel snappen. Ik was dus benieuwd naar de uitleg van JBNMGN, maar het is een uitleg van de koude grond gebleken.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:12Dat en ik denk dat je zult ontdekken dat de prijselasticiteit van een shirt niet zo groot is. Oftewel met een lagere prijs ga je er niet opeens heel veel meer verkopen.Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:09Dat is zo bij een supermarkt maar niet bij een fanshop.JBNMGN schreef: ↑do 18 jul 2019, 08:42OK ga het proberen.
Heb jij liever 1000 of liever 500 klanten?
Het gaat erom dat je afzetmarkt groter is en die bereik je eerder door de prijzen te verlagen waardoor meer mensen bereid zijn te kopen.
Uiteindelijk is de winstmarge op de totaal omzet van de shirt hetzelfde echter je hebt 2x zoveel klanten waarvan er procentueel gezien meer zijn die ook andere artikelen kopen waardoor je omzet en dus ook je winst groeit.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: Fanshop en Merchandising
Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39
Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
いつでも戦える
Re: Fanshop en Merchandising
Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.
Re: Fanshop en Merchandising
Klopt Pol, er is bij NEC al jaren een tekort aan creativiteit wat merchandise aangaat en dat is jammer,dat zijn gemiste inkomsten.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:32Tien jaar geleden toen het stadion vol zat en we een merk als Nike als kledingleverancier hadden.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:28Hoogtijdagen? Waar denk jij aan?Pol schreef: ↑zo 14 jul 2019, 13:27Het aanbod is nooit fatsoenlijk geweest, zelfs in de hoogtijdagen. Vraag kun je deels ook creëren. Zelfs een leek kan zien dat er veel meer uit te halen valt.Tiel schreef: ↑zo 14 jul 2019, 12:39
Allemaal vraag en aanod.Als de vraag groter is wordt het aanbod vanzelf groter.Ik weet wel zeker dat bv ook de shirt verkoop ruim achter blijft bij andere clubs. Dat zie je al op de tribune.
JIj begrijpt toch ook wel dat wij geen assortiment kunnen hebben zoals topclubs dat hebben?
Slimmigheid moet er ingebracht worden. Kijk naar het witte retro shirt dat laatst is uitgebracht.
Beperkt leverbaar, beperkt in maat keuze, erg duur. En wat doet Jan Linders (Hennisee) die bedrukt t-shirts met het zelfde logo zonder Legia of welk merk dan ook er op. En dat voor slechts € 25,00. Ik ken mensen die daar voor zichzelf EN 2 kinderen net zo duur uit waren als voor 1 shirt bij NEC.
Dus waarom kan NEC dat niet bedenken? Waarom kan een Jan Diebels wel elk jaar of soms wel 2 of 3 keer per jaar een mooi Nijmegen shirt uitbrengen, betaalbaar en voldoende leverbaar? Omdat het een slimme ondernemer is. En die ontbreekt bij NEC. Misschien moeten ze Jan Diebels vragen de merchandise te gaan runnen?
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Fanshop en Merchandising
NEC brengt geen Nijmegen shirts uit omdat het een voetbal vereniging is en geen Primark. Het witte NEC shirt is duur omdat Copa een merk is. Wat snap je niet. Omdat het niet in een plastic zak zit maar in een mooi doosje. Omdat het shirts maakt voor verzamelaars, unieke produkten en geen Wibra shirts met een vage opdruk.JBNMGN schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:02Klopt Pol, er is bij NEC al jaren een tekort aan creativiteit wat merchandise aangaat en dat is jammer,dat zijn gemiste inkomsten.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.
Slimmigheid moet er ingebracht worden. Kijk naar het witte retro shirt dat laatst is uitgebracht.
Beperkt leverbaar, beperkt in maat keuze, erg duur. En wat doet Jan Linders (Hennisee) die bedrukt t-shirts met het zelfde logo zonder Legia of welk merk dan ook er op. En dat voor slechts € 25,00. Ik ken mensen die daar voor zichzelf EN 2 kinderen net zo duur uit waren als voor 1 shirt bij NEC.
Dus waarom kan NEC dat niet bedenken? Waarom kan een Jan Diebels wel elk jaar of soms wel 2 of 3 keer per jaar een mooi Nijmegen shirt uitbrengen, betaalbaar en voldoende leverbaar? Omdat het een slimme ondernemer is. En die ontbreekt bij NEC. Misschien moeten ze Jan Diebels vragen de merchandise te gaan runnen?
Perfecte clubs ook om mee te vergelijken, PSV en Twente..........
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: Fanshop en Merchandising
Daar ben ik het met je mee eens en daar moet NEC ook actiever in zijn. Ik zie een NEC-shirt bijvoorbeeld nu niet bij de Intersport of andere winkels in Nijmegen hangen.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:53Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.
いつでも戦える
Re: Fanshop en Merchandising
Omdat ze samenwerkten met voetbalshop.nl, logisch toch? Dat levert extra geld op. Hoeveel zou intersport er op voorraad nemen. Alle seizoenskaarthouders kregen 10% korting en gratis verzenden. Dan ga ik toch niet maar stad om er een te kopen? Het parkeren is bijna net zo duur als het shirt.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:29Daar ben ik het met je mee eens en daar moet NEC ook actiever in zijn. Ik zie een NEC-shirt bijvoorbeeld nu niet bij de Intersport of andere winkels in Nijmegen hangen.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:53Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: Fanshop en Merchandising
Op internet zijn zoveel producten goedkoper te vinden dan in het centrum, maar toch zijn er nog genoeg winkels die wel omzet draaien. Bovendien heeft niet iedereen een seizoenkaart en kan bijvoorbeeld een oma ook als cadeau voor haar kleinkind een shirtje willen halen in het centrum. Daarnaast ben je ook meteen wat meer zichtbaar waardoor mensen ook geneigd zijn het eerder te kopen.Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:30Omdat ze samenwerkten met voetbalshop.nl, logisch toch? Dat levert extra geld op. Hoeveel zou intersport er op voorraad nemen. Alle seizoenskaarthouders kregen 10% korting en gratis verzenden. Dan ga ik toch niet maar stad om er een te kopen? Het parkeren is bijna net zo duur als het shirt.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:29Daar ben ik het met je mee eens en daar moet NEC ook actiever in zijn. Ik zie een NEC-shirt bijvoorbeeld nu niet bij de Intersport of andere winkels in Nijmegen hangen.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:53Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34
Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.
いつでも戦える
Re: Fanshop en Merchandising
Ooit had de Blokker in de Broerstraat vitrines en etalageruimte mbt fanartikelen NEC. Zoiets zou er weer moeten zijn.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:40Op internet zijn zoveel producten goedkoper te vinden dan in het centrum, maar toch zijn er nog genoeg winkels die wel omzet draaien. Bovendien heeft niet iedereen een seizoenkaart en kan bijvoorbeeld een oma ook als cadeau voor haar kleinkind een shirtje willen halen in het centrum. Daarnaast ben je ook meteen wat meer zichtbaar waardoor mensen ook geneigd zijn het eerder te kopen.Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:30Omdat ze samenwerkten met voetbalshop.nl, logisch toch? Dat levert extra geld op. Hoeveel zou intersport er op voorraad nemen. Alle seizoenskaarthouders kregen 10% korting en gratis verzenden. Dan ga ik toch niet maar stad om er een te kopen? Het parkeren is bijna net zo duur als het shirt.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:29Daar ben ik het met je mee eens en daar moet NEC ook actiever in zijn. Ik zie een NEC-shirt bijvoorbeeld nu niet bij de Intersport of andere winkels in Nijmegen hangen.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:53Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: Fanshop en Merchandising
Heel simpel. Toen werkten we samen met Blokker en nu niet. De blokker verkocht duizenden artikelen............... Wanneer begrijpt men nu eens dat er nagenoeg geen vraag is. EN dat is helemaal niet gek. Heb je de fanshops van de andere clubs in de Keukendivisie gezien.jetipo schreef: ↑do 18 jul 2019, 14:08Ooit had de Blokker in de Broerstraat vitrines en etalageruimte mbt fanartikelen NEC. Zoiets zou er weer moeten zijn.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:40Op internet zijn zoveel producten goedkoper te vinden dan in het centrum, maar toch zijn er nog genoeg winkels die wel omzet draaien. Bovendien heeft niet iedereen een seizoenkaart en kan bijvoorbeeld een oma ook als cadeau voor haar kleinkind een shirtje willen halen in het centrum. Daarnaast ben je ook meteen wat meer zichtbaar waardoor mensen ook geneigd zijn het eerder te kopen.Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:30Omdat ze samenwerkten met voetbalshop.nl, logisch toch? Dat levert extra geld op. Hoeveel zou intersport er op voorraad nemen. Alle seizoenskaarthouders kregen 10% korting en gratis verzenden. Dan ga ik toch niet maar stad om er een te kopen? Het parkeren is bijna net zo duur als het shirt.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:29Daar ben ik het met je mee eens en daar moet NEC ook actiever in zijn. Ik zie een NEC-shirt bijvoorbeeld nu niet bij de Intersport of andere winkels in Nijmegen hangen.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:53Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43
Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: Fanshop en Merchandising
Dat vind ik nog al een opmerking in de huidige tijd. Daar zullen bijzonder weinig economen het me eens zijn. Die oma kan dat shirtje trouwens gewoon iedere dag kopen in het stadion. Het kan dus wel.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:40Op internet zijn zoveel producten goedkoper te vinden dan in het centrum, maar toch zijn er nog genoeg winkels die wel omzet draaien. Bovendien heeft niet iedereen een seizoenkaart en kan bijvoorbeeld een oma ook als cadeau voor haar kleinkind een shirtje willen halen in het centrum. Daarnaast ben je ook meteen wat meer zichtbaar waardoor mensen ook geneigd zijn het eerder te kopen.Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:30Omdat ze samenwerkten met voetbalshop.nl, logisch toch? Dat levert extra geld op. Hoeveel zou intersport er op voorraad nemen. Alle seizoenskaarthouders kregen 10% korting en gratis verzenden. Dan ga ik toch niet maar stad om er een te kopen? Het parkeren is bijna net zo duur als het shirt.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:29Daar ben ik het met je mee eens en daar moet NEC ook actiever in zijn. Ik zie een NEC-shirt bijvoorbeeld nu niet bij de Intersport of andere winkels in Nijmegen hangen.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:53Ook deze discussie gaat weer een hele andere kant. Je hebt best een punt, maar mijn commentaar is alleen dat er niet het maximale uitgehaald is. Toen niet en nu nog steeds niet.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 12:43Alleen zijn PSV en Twente vele malen groter dan NEC. Met de hoeveelheden die NEC kan inkopen hebben ze veel minder marche dan grote clubs en al helemaal dan een Intersport. Bovendien heeft NEC niet zijn eigen webshop en al helemaal weinig ruimte voor een winkel, dus dat schiet niet op. Het is niet voor niets dat PSV nu met Umbro speelt omdat het veel meer geld oplevert. Twente is volgens mij ook geswitcht.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: Fanshop en Merchandising
Wat ik niet snap is dat jij niet snapt waar het om draait in de merchandise wereld. En draag jij Wibra shirts met vage opdruk?Tiel schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:26NEC brengt geen Nijmegen shirts uit omdat het een voetbal vereniging is en geen Primark. Het witte NEC shirt is duur omdat Copa een merk is. Wat snap je niet. Omdat het niet in een plastic zak zit maar in een mooi doosje. Omdat het shirts maakt voor verzamelaars, unieke produkten en geen Wibra shirts met een vage opdruk.JBNMGN schreef: ↑do 18 jul 2019, 13:02Klopt Pol, er is bij NEC al jaren een tekort aan creativiteit wat merchandise aangaat en dat is jammer,dat zijn gemiste inkomsten.Pol schreef: ↑do 18 jul 2019, 11:15Juist daarom moet je dus veel meer met het merk zelf doen. NEC heeft dat niet tot nauwelijks gedaan. Clubs als PSV en FC Twente deden dat destijds veel beter. Die verkochten voetbalschoenen van Nike, shirts van NL elftal en verzorgden een eigen kledinglijn met Nike producten waar ze zelf een clubbadge op zetten.Nummer 9 schreef: ↑do 18 jul 2019, 10:34Nike is prachtig, maar er zit een veel kleinere marche op voor NEC per shirt. Waarschijnlijk krijgt NEC van Legea ook gewoon geld toe in tegenstelling tot een groot merk. Bovendien was Nike zelf niet de kledingleverancier maar een groothandel die een deal met Nike had.
Slimmigheid moet er ingebracht worden. Kijk naar het witte retro shirt dat laatst is uitgebracht.
Beperkt leverbaar, beperkt in maat keuze, erg duur. En wat doet Jan Linders (Hennisee) die bedrukt t-shirts met het zelfde logo zonder Legia of welk merk dan ook er op. En dat voor slechts € 25,00. Ik ken mensen die daar voor zichzelf EN 2 kinderen net zo duur uit waren als voor 1 shirt bij NEC.
Dus waarom kan NEC dat niet bedenken? Waarom kan een Jan Diebels wel elk jaar of soms wel 2 of 3 keer per jaar een mooi Nijmegen shirt uitbrengen, betaalbaar en voldoende leverbaar? Omdat het een slimme ondernemer is. En die ontbreekt bij NEC. Misschien moeten ze Jan Diebels vragen de merchandise te gaan runnen?
Perfecte clubs ook om mee te vergelijken, PSV en Twente..........
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten