Jonathan Okita

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Jonathan Okita

Bericht door Wessel »

Hij is momenteel misschien niet in zijn beste vorm maar ik vind die slechte passing in een wedstrijd als gisteren toch wel meevallen. Dat overkomt andere spelers ook weleens. Moet je niet overdrijven. Zijn kracht is de dreiging die er toch altijd van hem uitgaat. Je weet dat als hij voor het doel komt het heel gevaarlijk kan worden. Je ziet dat tegenstanders de organisatie van hun verdediging daarop aanpassen. Gewoon een belangrijke speler in ons tactisch concept.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Wat een gezeur.ja er zal best nog een hoop te verbeteren zijn maar zijn statistieken zeggen mij genoeg.Bij niet promoveren heb je al kans dat hij nu al gaat vertrekken.Dat lijkt mij een behoorlijke aderlating aangezien je Bruijn ook al kwijt raakt en Druiff waarschijnlijk ook.

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Henkiepenkie »

Dus omdat meneer regelmatig een assist of doelpunt maakt mag je niet meer kritisch zijn?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Henkiepenkie schreef:
za 27 apr 2019, 11:23
Dus omdat meneer regelmatig een assist of doelpunt maakt mag je niet meer kritisch zijn?
Natuurlijk wel maar deze meneer gaat er straks voor zorgen dat we financieel weer ff vooruit kunnen.Buitenlandse clubs kijken alleen naar de statistieken, de rest boeit ze niet.In ieder elftal wat nog behoudener speelt gaat hij meer uitblinken.Hoe aanvallender hoe minder je aan Okita hebt.

AyniL
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 15 sep 2017, 08:22
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door AyniL »

Henkiepenkie schreef:
vr 26 apr 2019, 23:49
Het was weer 3x niets. Goede voorzet, maar als Twente de bal beter inschiet is het gewoon 0-1 door dat achterlijke balverlies van hem.
Onzin natuurlijk. Het was in elk geval 3x iets: goed wegdraaien en meegeven aan Druif bij de 2-0, heerlijke voorzet bij de 1-0 en zijn eigen doelpunt.

Tuurlijk mag je kritisch op hem zijn, dat slordige moet er echt uit, maar je kan het ook overdrijven. Hij bewijst keer op keer van grote waarde te zijn voor ons.

Waarom moet het bij sommigen toch altijd zo zwart-wit?
All you need is Lok

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4993
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door OAFFERE »

Wat een geweldige voorzet op Mike Tresor, perfect gewoo .

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Henkiepenkie »

AyniL schreef:
za 27 apr 2019, 12:01
Henkiepenkie schreef:
vr 26 apr 2019, 23:49
Het was weer 3x niets. Goede voorzet, maar als Twente de bal beter inschiet is het gewoon 0-1 door dat achterlijke balverlies van hem.
Onzin natuurlijk. Het was in elk geval 3x iets: goed wegdraaien en meegeven aan Druif bij de 2-0, heerlijke voorzet bij de 1-0 en zijn eigen doelpunt.

Tuurlijk mag je kritisch op hem zijn, dat slordige moet er echt uit, maar je kan het ook overdrijven. Hij bewijst keer op keer van grote waarde te zijn voor ons.

Waarom moet het bij sommigen toch altijd zo zwart-wit?
Het is zeker niet zwart-wit. Want wat ik ook eerder heb gezegd is dat als je Okita de diepte in kan sturen hij enorm van toegevoegde waarde is. Echter dat nonchalante kan ik me aan ergeren. Assaidi moet gewoon de 0-1 maken, door een belabberde pass van Okita. En dat stoort me, dat daar het hele seizoen geen verbetering in zit.

AyniL
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 15 sep 2017, 08:22
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door AyniL »

Henkiepenkie schreef:
za 27 apr 2019, 12:52
AyniL schreef:
za 27 apr 2019, 12:01
Henkiepenkie schreef:
vr 26 apr 2019, 23:49
Het was weer 3x niets. Goede voorzet, maar als Twente de bal beter inschiet is het gewoon 0-1 door dat achterlijke balverlies van hem.
Onzin natuurlijk. Het was in elk geval 3x iets: goed wegdraaien en meegeven aan Druif bij de 2-0, heerlijke voorzet bij de 1-0 en zijn eigen doelpunt.

Tuurlijk mag je kritisch op hem zijn, dat slordige moet er echt uit, maar je kan het ook overdrijven. Hij bewijst keer op keer van grote waarde te zijn voor ons.

Waarom moet het bij sommigen toch altijd zo zwart-wit?
Het is zeker niet zwart-wit. Want wat ik ook eerder heb gezegd is dat als je Okita de diepte in kan sturen hij enorm van toegevoegde waarde is. Echter dat nonchalante kan ik me aan ergeren. Assaidi moet gewoon de 0-1 maken, door een belabberde pass van Okita. En dat stoort me, dat daar het hele seizoen geen verbetering in zit.
Misschien handig om het dan niet '3x niets' te noemen, dat klinkt behoorlijk zwart. Voor de rest kan ik je goed volgen.
All you need is Lok

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Jonathan Okita

Bericht door jsentani »

Henkiepenkie schreef:
vr 26 apr 2019, 23:49
Het was weer 3x niets. Goede voorzet, maar als Twente de bal beter inschiet is het gewoon 0-1 door dat achterlijke balverlies van hem.
Ik zou lekker thuis blijven als je dit drie keer niets.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Henkiepenkie »

jsentani schreef:
za 27 apr 2019, 13:52
Henkiepenkie schreef:
vr 26 apr 2019, 23:49
Het was weer 3x niets. Goede voorzet, maar als Twente de bal beter inschiet is het gewoon 0-1 door dat achterlijke balverlies van hem.
Ik zou lekker thuis blijven als je dit drie keer niets.
Excuses dat ik je tegen de schenen schop, maar ik blijf gewoon trouw mijn cluppie bezoeken. :sjaal:

Heumen
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 12:02
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Heumen »

Zo wissel vallig in een wedstrijd. Eerst zo slecht en dan zo geweldig.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Super-Simr »

Heumen schreef:
zo 28 apr 2019, 10:21
Zo wissel vallig in een wedstrijd. Eerst zo slecht en dan zo geweldig.
Dat is meestal zo met buitenspelers.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Jongens,hij schiet er 15 in ,waarvan 7 als eerste goal in de wedstrijd en 0 pingels. Dat zijn wel statistieken hoor,voor een buitenspeler. Druiff maakt er als spits 28 waarvan 11 pingels. Okita is geen typische buitenspeler die aan de kalklijn staat te wachten tot hij een mannetje voorbij gaat.De rol van Depay in Oranje,dat ligt hem denk ik het beste.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door DJTEEF! »

zuurpruim schreef:
zo 28 apr 2019, 12:51
Jongens,hij schiet er 15 in ,waarvan 7 als eerste goal in de wedstrijd en 0 pingels. Dat zijn wel statistieken hoor,voor een buitenspeler. Druiff maakt er als spits 28 waarvan 11 pingels. Okita is geen typische buitenspeler die aan de kalklijn staat te wachten tot hij een mannetje voorbij gaat.De rol van Depay in Oranje,dat ligt hem denk ik het beste.
Ik snap de kritiek op Okita ook niet zo. Zijn spel is technisch niet erg gepolijst en hij mist wat overzicht, maar hij is beresterk, ontzettend snel en heeft veel scorend vermogen. Als hij technisch beter was, heette hij Groeneveld en speelde hij in Oranje.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

DJTEEF! schreef:
zo 28 apr 2019, 13:39
zuurpruim schreef:
zo 28 apr 2019, 12:51
Jongens,hij schiet er 15 in ,waarvan 7 als eerste goal in de wedstrijd en 0 pingels. Dat zijn wel statistieken hoor,voor een buitenspeler. Druiff maakt er als spits 28 waarvan 11 pingels. Okita is geen typische buitenspeler die aan de kalklijn staat te wachten tot hij een mannetje voorbij gaat.De rol van Depay in Oranje,dat ligt hem denk ik het beste.
Ik snap de kritiek op Okita ook niet zo. Zijn spel is technisch niet erg gepolijst en hij mist wat overzicht, maar hij is beresterk, ontzettend snel en heeft veel scorend vermogen. Als hij technisch beter was, heette hij Groeneveld en speelde hij in Oranje.
:tu: en de techniek,daar kan nog aan gesleuteld worden. Je enige speler met een forse transferwaarde op dit moment.

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Vergeet Dijkstra niet :sjaal:

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4879
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Tim Janssen »

dacht dat dit een speler die op de brommer was.
Maar denk dat de benzine op is want zelfs mulder kon hij er niet onderuit rennen

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Henkiepenkie »

Dat nonchalante moet er echt een keer uit.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Tim Janssen schreef:
vr 10 mei 2019, 22:23
dacht dat dit een speler die op de brommer was.
Maar denk dat de benzine op is want zelfs mulder kon hij er niet onderuit rennen
Inderdaad. Als je op snelheid geklopt wordt door Hans Mulder, dan houdt het op.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Gewoon een keer het lef hebben om hem te wisselen voor Musaba. Die is nu drie keer ingevallen voor Wolters terwijl dat helemaal zijn positie niet is.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Jonathan Okita

Bericht door Kanchelskis »

mschr schreef:
vr 10 mei 2019, 23:43
Tim Janssen schreef:
vr 10 mei 2019, 22:23
dacht dat dit een speler die op de brommer was.
Maar denk dat de benzine op is want zelfs mulder kon hij er niet onderuit rennen
Inderdaad. Als je op snelheid geklopt wordt door Hans Mulder, dan houdt het op.
:withstupid: Precies wat ik tijdens de wedstrijd zei, hoe kon dat? Doet hij mee aan de Ramadan, Okita?

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Demtsjenko »

zuurpruim schreef:
za 11 mei 2019, 03:45
Gewoon een keer het lef hebben om hem te wisselen voor Musaba. Die is nu drie keer ingevallen voor Wolters terwijl dat helemaal zijn positie niet is.
Wolters had geel... logisch dat hij eruit werd gehaald en niet okita... okita speelde ongelukkig, maar als enkele zaken net iets anders vallen: kopbal, schot naast, bijna penalty dan is okita de man die NEC naar de volgende ronde schiet...

Ik zou okita altijd laten staan, ook als hij ongelukkig speelt... denk aan die rush tegen volendam...

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Jota »

Demtsjenko schreef:
za 11 mei 2019, 07:59
zuurpruim schreef:
za 11 mei 2019, 03:45
Gewoon een keer het lef hebben om hem te wisselen voor Musaba. Die is nu drie keer ingevallen voor Wolters terwijl dat helemaal zijn positie niet is.
Wolters had geel... logisch dat hij eruit werd gehaald en niet okita... okita speelde ongelukkig, maar als enkele zaken net iets anders vallen: kopbal, schot naast, bijna penalty dan is okita de man die NEC naar de volgende ronde schiet...

Ik zou okita altijd laten staan, ook als hij ongelukkig speelt... denk aan die rush tegen volendam...
:withstupid:
Ongelofelijk dat er supporters zijn die hem willen wisselen. Heeft al meerdere ongelukkige wedstrijden afgesloten met een doelpunt of beslissende assist

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Okita moet altijd spelen, met zijn snelheid en slimheid is hij altijd gevaarlijk. En...ook hij kan een keer zijn dagje niet hebben!
Wolters is gewoon een druistige speler die heel snel risico loopt op een gele kaart, dat risico moet je niet willen nemen in dit soort belangrijke wedstrijden!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Brabander schreef:
za 11 mei 2019, 09:30
Okita moet altijd spelen, met zijn snelheid en slimheid is hij altijd gevaarlijk. En...ook hij kan een keer zijn dagje niet hebben!
Wolters is gewoon een druistige speler die heel snel risico loopt op een gele kaart, dat risico moet je niet willen nemen in dit soort belangrijke wedstrijden!
Okita is snel, alhoewel niet zo snel als Hans Mulder. Maar op slimheid heb ik hem nooit kunnen betrappen. Op buitenspel staan heb ik hem wel kunnen betrappen. Heel vaak zelfs. Da’s niet zo slim. Op dom balverlies heb ik hem ook kunnen betrappen. Niet zo slim.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten