NEC-Jong Utrecht

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door eniesee12 »

mschr schreef:
za 02 feb 2019, 10:31
gladiator schreef:
za 02 feb 2019, 09:07
een kritische noot......wat springen er veel ballen van de voeten af, wat een hoop verkeerde aannames.
sommige kijken iets te veel tv maar beseffen niet dat zij het simpel moeten houden
Je moet niet te veel naar Sanniez of Labylle kijken. Doe ik ook niet en ik erger me aanzienlijk minder tijdens de wedstrijd. De rest van NEC kan nl. wel ballen. Op een Okita na.

Okita kan wel voetballen, alleen niet in het soort spel wat nec hanteert. Okita is als counterspits levens gevaarlijk en aangezien nec zo niet speelt is dit eigenlijk gewoon een overbodige aankoop geweest.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Kanchelskis »

mschr schreef:
za 02 feb 2019, 10:35
De Kletskop schreef:
za 02 feb 2019, 07:25
Kanchelskis schreef:
za 02 feb 2019, 02:05
mschr schreef:
za 02 feb 2019, 00:18
NEC speelde goed en overklaste Jong Utrecht. Dijkstra en Druijf waren uitstekend. Labylle was matig. Van de invallers viel Bruijn zwaar tegen. Loopvermogen en diepgang totaal afwezig. Wolters speelde naar verwachting: niet veel soeps. Dajjiesjimmie is drie klasses beter.
Wat een grap weer dit over Bruijn en Wolters, je bent niet serieus te nemen.

Overigens had Bruijn een formidabele pass over 40 meter.
Bruin viel idd prima in.
Ons werd door de Friese supporters een dynamische middenvelder beloofd. Een middenvelder met diepgang, techniek en loopvermogen. Zo’n middenvelder hebben we niet. Na gisteravond kan ik concluderen dat we zo’n middenvelder nog steeds niet hebben. Passes over 40 meter zonder druk van de tegenstander doen Joey en Dijkstra ook. De ballen bij de verdediging ophalen doen Overtoom, Joey en Dijkstra ook...
Als we iemand kan afserveren om 25 minuten, ik vind het knap. En dat uitgerekend door iemand die 80% van de tijd onzin uitkraamt en zichzelf kenner noemt. Als we dan een conclusie kunnen trekken en dat naar voetbal vertalen had jij inmiddels op veld 3 in de 6e klasse op zondag stelselmatig mogen banken.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door mschr »

De kritiek die men alhier op Darri heeft, had ik al na 25 minuten Darri tijdens NEC-Cambuur. Toen werd me verteld dat je een speler pas moet beoordelen na een reeks van wedstrijden. Nou, die beoordeling was na die reeks exact dezelfde als na die eerste 25 minuten. Het kennersoog doorziet snel.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
za 02 feb 2019, 00:18
NEC speelde goed en overklaste Jong Utrecht.klopt, ondanks dat het een mindere ploeg is heb ik een NEC gezien dat we in lange tijd niet gezien hebben Dijkstra en Druijf waren uitstekend.Druif uitstekend, Dijkstra voor het eerst sinds ??? een goede pot gespeeld Labylle was matig. Van de invallers viel Bruijn zwaar tegen. Loopvermogen en diepgang totaal afwezig. ook dat komt wel goed,let maar op Wolters speelde naar verwachting: niet veel soeps.kan ook nie na zo'n lange afwezigheid, ook dat komt wel goed Dajjiesjimmie is drie klasses beter. ik neem aan dat je Mike Tresor enz bedoelt? heb vanaf het begin gezegd dat die jongen in de basis moet, laat maar staan dan hebben we daar nog veel plezier van
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
za 02 feb 2019, 11:04
De kritiek die men alhier op Darri heeft, had ik al na 25 minuten Darri tijdens NEC-Cambuur. Toen werd me verteld dat je een speler pas moet beoordelen na een reeks van wedstrijden. Nou, die beoordeling was na die reeks exact dezelfde als na die eerste 25 minuten. Het kennersoog doorziet snel.
Darri is een speler van momenten. Dat is niet erg als je net als gisteren met 4-1 voor staat maar wie kun je nu anders op die positie zetten die beter is?
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door JBNMGN »

eniesee12 schreef:
za 02 feb 2019, 10:41
mschr schreef:
za 02 feb 2019, 10:31
gladiator schreef:
za 02 feb 2019, 09:07
een kritische noot......wat springen er veel ballen van de voeten af, wat een hoop verkeerde aannames.
sommige kijken iets te veel tv maar beseffen niet dat zij het simpel moeten houden
Je moet niet te veel naar Sanniez of Labylle kijken. Doe ik ook niet en ik erger me aanzienlijk minder tijdens de wedstrijd. De rest van NEC kan nl. wel ballen. Op een Okita na.

Okita kan wel voetballen, alleen niet in het soort spel wat nec hanteert. Okita is als counterspits levens gevaarlijk en aangezien nec zo niet speelt is dit eigenlijk gewoon een overbodige aankoop geweest.
Onzin, een trainer moet het spel van de andere spelers aanpassen aan de voorhoede, dat is altijd al zo geweest. Een spits die een bal aanneemt en dan met een beweging richting de goal gaat moet je niet vanaf de zijkanten bedienen net als dat je een statische spits die op de m2 voor de goal de bal in de voet wil hebben die moet je niet met een steek pass de diepte in willen sturen.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door JBNMGN »

gladiator schreef:
za 02 feb 2019, 09:07
een kritische noot......wat springen er veel ballen van de voeten af, wat een hoop verkeerde aannames.
sommige kijken iets te veel tv maar beseffen niet dat zij het simpel moeten houden
Klopt en ook de bal meteen doorspelen naar vrijstaande buitenspelers wordt te weinig gedaan. Er wordt nog steeds te veel gelopen met de bal en dan is de snelheid uit het spel al weg
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Heumen
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 12:02
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Heumen »

Sannies, van de berg en overtoom waren matig. ik vond de rest prima.

Glorie-NEC
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Glorie-NEC »

mschr schreef:
za 02 feb 2019, 11:04
De kritiek die men alhier op Darri heeft, had ik al na 25 minuten Darri tijdens NEC-Cambuur. Toen werd me verteld dat je een speler pas moet beoordelen na een reeks van wedstrijden. Nou, die beoordeling was na die reeks exact dezelfde als na die eerste 25 minuten. Het kennersoog doorziet snel.
Hahaha! Lang geleden dat ik zo hard gelachen heb, bedankt voor deze bijdrage :jestera: .
Ad astra per aspera.

Zico
Berichten: 982
Lid geworden op: do 03 mar 2016, 15:59
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Zico »

Blij met de drie punten ,met de hattrick van Druijf, met de rentree van Wolters (niet omdat het een goede voetballer is, maar omdat hij wel iemand is de boel wakker kan houden). Maar vertrouwen geeft deze wedstrijd me niet, daarvoor kreeg zelfs de zwakste ploeg van de KKD teveel kansen. Bovendien vermoed ik dat de Gier zal blijven wisselen. Dat is het enige zekerheidje dat we hebben met Jack, hij zal blijven wisselen.

Maar win je volgende week, dan kijg ik zowaar weer wat hoop. Zoals ik al vaker heb gezegd, we moeten pieken in april en mei. We zijn natuurlijk ook niet zo slecht als ze hier doen voorkomen. Ik vind dat we in bijna alle ''top''wedtrijden hebben laten zien minimaal gelijkwaardig te zijn (DB, Sparta, GAE etc) aan de top KKD.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door eniesee12 »

JBNMGN schreef:
za 02 feb 2019, 11:14
eniesee12 schreef:
za 02 feb 2019, 10:41
mschr schreef:
za 02 feb 2019, 10:31
gladiator schreef:
za 02 feb 2019, 09:07
een kritische noot......wat springen er veel ballen van de voeten af, wat een hoop verkeerde aannames.
sommige kijken iets te veel tv maar beseffen niet dat zij het simpel moeten houden
Je moet niet te veel naar Sanniez of Labylle kijken. Doe ik ook niet en ik erger me aanzienlijk minder tijdens de wedstrijd. De rest van NEC kan nl. wel ballen. Op een Okita na.

Okita kan wel voetballen, alleen niet in het soort spel wat nec hanteert. Okita is als counterspits levens gevaarlijk en aangezien nec zo niet speelt is dit eigenlijk gewoon een overbodige aankoop geweest.
Onzin, een trainer moet het spel van de andere spelers aanpassen aan de voorhoede, dat is altijd al zo geweest. Een spits die een bal aanneemt en dan met een beweging richting de goal gaat moet je niet vanaf de zijkanten bedienen net als dat je een statische spits die op de m2 voor de goal de bal in de voet wil hebben die moet je niet met een steek pass de diepte in willen sturen.

Oké duidelijk verhaal :???:

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Curva »

mschr schreef:
za 02 feb 2019, 10:35
De Kletskop schreef:
za 02 feb 2019, 07:25
Kanchelskis schreef:
za 02 feb 2019, 02:05
mschr schreef:
za 02 feb 2019, 00:18
NEC speelde goed en overklaste Jong Utrecht. Dijkstra en Druijf waren uitstekend. Labylle was matig. Van de invallers viel Bruijn zwaar tegen. Loopvermogen en diepgang totaal afwezig. Wolters speelde naar verwachting: niet veel soeps. Dajjiesjimmie is drie klasses beter.
Wat een grap weer dit over Bruijn en Wolters, je bent niet serieus te nemen.

Overigens had Bruijn een formidabele pass over 40 meter.
Bruin viel idd prima in.
Ons werd door de Friese supporters een dynamische middenvelder beloofd. Een middenvelder met diepgang, techniek en loopvermogen. Zo’n middenvelder hebben we niet. Na gisteravond kan ik concluderen dat we zo’n middenvelder nog steeds niet hebben. Passes over 40 meter zonder druk van de tegenstander doen Joey en Dijkstra ook. De ballen bij de verdediging ophalen doen Overtoom, Joey en Dijkstra ook...
Alleen komen ze bij die laatste drie zelden aan en gisteren opeens wel

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door flipsen »

Curva schreef:
vr 01 feb 2019, 23:06
6 punten in de komende twee uitwedstrijden en ik ontdooi weer een beetje.
Gewonnen van JONG Utrecht en het lek is boven , de neuzen staan dezelfde kant op , deze lijn vasthouden :jestera:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door DJTEEF! »

Zico schreef:
za 02 feb 2019, 11:48
Blij met de drie punten ,met de hattrick van Druijf, met de rentree van Wolters (niet omdat het een goede voetballer is, maar omdat hij wel iemand is de boel wakker kan houden). Maar vertrouwen geeft deze wedstrijd me niet, daarvoor kreeg zelfs de zwakste ploeg van de KKD teveel kansen. Bovendien vermoed ik dat de Gier zal blijven wisselen. Dat is het enige zekerheidje dat we hebben met Jack, hij zal blijven wisselen.

Maar win je volgende week, dan kijg ik zowaar weer wat hoop. Zoals ik al vaker heb gezegd, we moeten pieken in april en mei. We zijn natuurlijk ook niet zo slecht als ze hier doen voorkomen. Ik vind dat we in bijna alle ''top''wedtrijden hebben laten zien minimaal gelijkwaardig te zijn (DB, Sparta, GAE etc) aan de top KKD.
Je kunt aan het einde beter 9e staan en in vorm zijn, dan 2e en uit vorm zijn, inderdaad. Zie vorig jaar.

Multatuli
Berichten: 15
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 07:48
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Multatuli »

Pol schreef:
vr 01 feb 2019, 15:04
Ben overigens ook erg benieuwd naar de filosofie van Jong AZ en het verhuren van hun topscorer.
Daar zijn wij Az supporters ook nog altijd heel benieuwd naar :biggrin:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door mschr »

Multatuli schreef:
za 02 feb 2019, 16:47
Pol schreef:
vr 01 feb 2019, 15:04
Ben overigens ook erg benieuwd naar de filosofie van Jong AZ en het verhuren van hun topscorer.
Daar zijn wij Az supporters ook nog altijd heel benieuwd naar :biggrin:
Hij is beter dan Johnsen. Op zeker. Meer een teamspeler ook.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door karlo »

Kanchelskis schreef:
vr 01 feb 2019, 23:18
Gerard Lopez schreef:
vr 01 feb 2019, 22:48
Gerard Lopez schreef:
di 29 jan 2019, 17:59
Ik heb vandaag alvast een touw gekocht. Als de spelers na winst in deze wedstrijd hand in hand met elkaar voor vak 080 het juichritueel gaan doen dan hang ik mezelf daarmee op.
Ik denk dat ik maar de daad bij het woord ga voegen. Wat een droevigheid om zo te gaan juichen als je 15e staat, 6 wedstrijden op rij niet hebt gewonnen en een hele 2e helft geen goal kan maken tegen zo'n zwak Jong Utrecht.....maar het is feest!!! :hail: :hail: :hail:
Ik vond ook ongepast. Net als de keiharde 'feestmuziek' na het eindsignaal. Ik word ook doodmoe van het eentonige deuntje van 'Schatje mag ik je foto' vanuit vak 080. Het is geen zingen meer om sfeer, het is geen inspelen op de wedstrijd of situatie (behalve bij de wissel van Wolters). Het is gewoon steeds hetzelfde kunstje, wedstrijd na wedstrijd, ongeacht wat er op het veld gebeurd. Van mij hoeft het geen bibliotheek te zijn, maar dit is gewoon irritant aan het worden. De doeken kan ik daarentegen wel waarderen.
Als ze zingen moeten ze stil zijn
Als ze stil zijn, dan voegen ze niks toe.
Of ze zingen op het verkeerde moment,
Of ze zijn niet met de wedstrijd bezig,
Iedereen beleeft nec op zijn eigen manier
Het blijft toch je club.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door zuurpruim »

Cambuur en de Eagles worden de graadmeter, daar moet het gaan gebeuren. De ruime overwinning op Utrecht had ik voorspeld maar is ook niet moeilijk . Een veredeld jeugdelftal wat gewoon niet thuis hoort in deze competitie , het spijt mij maar ik verbind hier geen conclusies aan.We hebben een heel zwak programma gehad, laat het nu maar eens zien tegen de sterke jongens.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Gerard Lopez »

Gijscoman schreef:
za 02 feb 2019, 09:05
Prima wedstrijd, maar wat me de meeste hoop geeft is dat de combinatie van Kvida en Bossaerts goed functioneerde en dat Sjimmie en Okita elkaar redelijk goed leken te vinden, waardoor er icm Druijff een echt dynamische aanval stond.
Hoe kan je beoordelen of Kvida-Bossaerts functioneerde tegen zo een slechte tegenstander? Bovendien, toch weer een goal weggegeven en in de 2e helft kon een Utrechter alleen op Branderhorst doorlopen.

Eerst maar eens Cambuur en GAE doorstaan voordat je kan zeggen dat ze goed functioneren.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Gerard Lopez »

Multatuli schreef:
za 02 feb 2019, 16:47
Pol schreef:
vr 01 feb 2019, 15:04
Ben overigens ook erg benieuwd naar de filosofie van Jong AZ en het verhuren van hun topscorer.
Daar zijn wij Az supporters ook nog altijd heel benieuwd naar :biggrin:
Ik snap het wel. Ze willen ervaren hoe hij ermee omgaat om met druk te spelen. Druk van het mag niet, maar het moet. Druk van een (grotendeels) vol stadion. Dat is allemaal heel anders dan Jong AZ, waar resultaat niet op 1 staat.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Bottendaal »

Gerard Lopez schreef:
zo 03 feb 2019, 15:54
Multatuli schreef:
za 02 feb 2019, 16:47
Pol schreef:
vr 01 feb 2019, 15:04
Ben overigens ook erg benieuwd naar de filosofie van Jong AZ en het verhuren van hun topscorer.
Daar zijn wij Az supporters ook nog altijd heel benieuwd naar :biggrin:
Ik snap het wel. Ze willen ervaren hoe hij ermee omgaat om met druk te spelen. Druk van het mag niet, maar het moet. Druk van een (grotendeels) vol stadion. Dat is allemaal heel anders dan Jong AZ, waar resultaat niet op 1 staat.
Dus hebben de jongteams geen enkele toegevoegde waarde. Het verhuren van spelers van topclubs aan mindere goden is dus vele malen waardevoller...

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door zuurpruim »

Gerard Lopez schreef:
zo 03 feb 2019, 15:52
Gijscoman schreef:
za 02 feb 2019, 09:05
Prima wedstrijd, maar wat me de meeste hoop geeft is dat de combinatie van Kvida en Bossaerts goed functioneerde en dat Sjimmie en Okita elkaar redelijk goed leken te vinden, waardoor er icm Druijff een echt dynamische aanval stond.
Hoe kan je beoordelen of Kvida-Bossaerts functioneerde tegen zo een slechte tegenstander? Bovendien, toch weer een goal weggegeven en in de 2e helft kon een Utrechter alleen op Branderhorst doorlopen.

Eerst maar eens Cambuur en GAE doorstaan voordat je kan zeggen dat ze goed functioneren.
Helemaal eens al geniet een Rens die niet in de basis staat mijn voorkeur.Die kan het niet meer bolwerken.Ik ben al blij met twee keer een gelijkspel de aankomende weken,dan is er iets van een omslag gaande en haal je wellicht nog de play offs.De wedstrijd tegen Utrecht O19 vergeet ik liever snel.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13329
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Pol »

Bottendaal schreef:
zo 03 feb 2019, 16:12
Gerard Lopez schreef:
zo 03 feb 2019, 15:54
Multatuli schreef:
za 02 feb 2019, 16:47
Pol schreef:
vr 01 feb 2019, 15:04
Ben overigens ook erg benieuwd naar de filosofie van Jong AZ en het verhuren van hun topscorer.
Daar zijn wij Az supporters ook nog altijd heel benieuwd naar :biggrin:
Ik snap het wel. Ze willen ervaren hoe hij ermee omgaat om met druk te spelen. Druk van het mag niet, maar het moet. Druk van een (grotendeels) vol stadion. Dat is allemaal heel anders dan Jong AZ, waar resultaat niet op 1 staat.
Dus hebben de jongteams geen enkele toegevoegde waarde. Het verhuren van spelers van topclubs aan mindere goden is dus vele malen waardevoller...
Exact.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door De Kletskop »

Gerard Lopez schreef:
zo 03 feb 2019, 15:54
Multatuli schreef:
za 02 feb 2019, 16:47
Pol schreef:
vr 01 feb 2019, 15:04
Ben overigens ook erg benieuwd naar de filosofie van Jong AZ en het verhuren van hun topscorer.
Daar zijn wij Az supporters ook nog altijd heel benieuwd naar :biggrin:
Ik snap het wel. Ze willen ervaren hoe hij ermee omgaat om met druk te spelen. Druk van het mag niet, maar het moet. Druk van een (grotendeels) vol stadion. Dat is allemaal heel anders dan Jong AZ, waar resultaat niet op 1 staat.
:withstupid: dit was een trainingspotje.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC-Jong Utrecht

Bericht door Bottendaal »

Het grootste verschil tussen deze wedstrijd en alle voorgaande was het aanvalsspel.
Voor het eerst heb ik steekballen, diepe ballen en crosspasses gezien. Dat maakte de aanvallen gevarieerder, onvoorspelbaarder en daarmee gevaarlijker.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: H-Zenkamp, jackynec, Javaku, Legendario, svenniessee en 34 gasten