Ferdy Druijf

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4993
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Ferdy Druijf

Bericht door OAFFERE »

Welkom

ForzAZ
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 04 jan 2019, 19:38
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door ForzAZ »

Net eerder wat verteld in het topic 'Nieuwe spelers' over jullie nieuwe spits Ferdy Druijf. Maar dit hoort in zijn eigen topic vind ik. Dus bij deze nogmaals hieronder.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe spits Ferdy Druijf. Ik ken hem al jaren en volg hem uiteraard bij (Jong) AZ. Zal wat over hem vertellen.

Hij heeft zich goed ontwikkeld sinds ie op z'n 14e bij AZ kwam. Heeft in alle elftallen van AZ zijn goals gemaakt. Sterk karakter. Enorme werklust. Fysiek sterk. Goede kaatser met oog voor lopende medespelers. Sterk aan de bal dus, maar ook in de lucht. Is ook redelijk snel. Lijkt niet de meest verfijnde speler, maar heeft toch een goede techniek. Ik vergelijk hem bij AZ een beetje met oudspits Wout Weghorst, die het nu bij onze oosterburen in Wolfsburg goed doet.

Heeft bij AZ een paar andere spitsen hoger in de pikorde. Vooral van ons jonge talent Myron Boadu van bijna 18 jaar wordt veel van verwacht.

Ik ga hem missen bij de wedstrijden van Jong AZ die ik ook bezoek. Was voor mij een reden om te gaan kijken hoe een jonge, gretige speler zich beter en beter maakt, en belangrijker wordt voor zijn team. Maar nu ga ik des te meer NEC volgen. Hopelijk doet ie het goed bij jullie en maakt ie veel goals. Succes Ferdy in Nijmegen en Forza NEC.

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4543
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door gladiator »

wie zal er nu bij nec aan de touwtjes trekken nu oversier weg is en zijn tijdelijke vervanger de gier in Spanje bivakkeert
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Tiel »

gladiator schreef:
vr 04 jan 2019, 20:47
wie zal er nu bij nec aan de touwtjes trekken nu oversier weg is en zijn tijdelijke vervanger de gier in Spanje bivakkeert
Telefoon, email, fax?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Demtsjenko »

Aardige spits... hopelijk brengt hij wat extra power...

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4543
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door gladiator »

Tiel schreef:
vr 04 jan 2019, 20:52
gladiator schreef:
vr 04 jan 2019, 20:47
wie zal er nu bij nec aan de touwtjes trekken nu oversier weg is en zijn tijdelijke vervanger de gier in Spanje bivakkeert
Telefoon, email, fax?
ja ja met behulp van een fax versla je ted van leeuwen van fc twente
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Tiel »

gladiator schreef:
vr 04 jan 2019, 21:08
Tiel schreef:
vr 04 jan 2019, 20:52
gladiator schreef:
vr 04 jan 2019, 20:47
wie zal er nu bij nec aan de touwtjes trekken nu oversier weg is en zijn tijdelijke vervanger de gier in Spanje bivakkeert
Telefoon, email, fax?
ja ja met behulp van een fax versla je ted van leeuwen van fc twente
Nee maar met kans op speelminuten en een fax wel.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Nijmegen0413 »

Erg blij met deze jongen, volste vertrouwen in.
Welkom Ferdy!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door burp »

Ok, erg interessante spits.
Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Bottendaal »

Ben benieuwd, heb zeer goede hoop.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Legendario »

gladiator schreef:
vr 04 jan 2019, 20:47
wie zal er nu bij nec aan de touwtjes trekken nu oversier weg is en zijn tijdelijke vervanger de gier in Spanje bivakkeert
Vorig jaar zat Oversier ook in Spanje.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door harold »

Op zich een prima spits lijkt mij, vraag me wel af hoeveel goals Braken zou maken als hij bij een jong AZ zou spelen. Wat dat betreft begrijp ik wel wat mschr schrijft.

En hij heeft dus speelgarantie. Dus Braken wordt sowieso overbodig. Zal dat geen negatieve invloed op zijn verkoopwaarde hebben?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door zuurpruim »

harold schreef:
vr 04 jan 2019, 22:30
Op zich een prima spits lijkt mij, vraag me wel af hoeveel goals Braken zou maken als hij bij een jong AZ zou spelen. Wat dat betreft begrijp ik wel wat mschr schrijft.

En hij heeft dus speelgarantie. Dus Braken wordt sowieso overbodig. Zal dat geen negatieve invloed op zijn verkoopwaarde hebben?
Ik denk dat Braken al verkocht is en dat dat zeer snel naar buiten zal worden gebracht.Anders doe je dit niet ongeacht de lulkoek die Wilco hierover uitsloeg.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door jackkreta »

Nijmegen0413 schreef:
vr 04 jan 2019, 21:22
Erg blij met deze jongen, volste vertrouwen in.
Welkom Ferdy!
:withstupid:
Edit: gehuurd voor 1 half jaar zonder opties, dat valt dan wel weer tegen.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door pjottr »

wat is je beleid dan in hemelsnaam ?

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4543
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door gladiator »

pjottr schreef:
za 05 jan 2019, 00:00
wat is je beleid dan in hemelsnaam ?
beleid???
een kat in het nauw maakt rare sprongen
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Bottendaal »

pjottr schreef:
za 05 jan 2019, 00:00
wat is je beleid dan in hemelsnaam ?
Er gaat een spits, er komt een spits. Zo eenvoudig is dat bij NEC.
Ik snap wel waarom ze geen noodzaak zien een nieuwe TD aan te stellen... :crazy2:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door zuurpruim »

Hoe meer ik erover na aan het denken ben des te vreemder komt het op mij over.Jong Az staat stijf onderaan(kunnen weliswaar niet degraderen) en laten de spits gaan die bijna een op een loopt.Ze verhuren hem zonder optie tot koop,aan een KKD club...
Ze zien hem in Alkmaar iedere dag trainen en hebben alles bij de hand,ik begrijp er weinig van vanuit het perspectief van de Alkmaarders.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Kanchelskis »

zuurpruim schreef:
za 05 jan 2019, 01:12
Hoe meer ik erover na aan het denken ben des te vreemder komt het op mij over.Jong Az staat stijf onderaan(kunnen weliswaar niet degraderen) en laten de spits gaan die bijna een op een loopt.Ze verhuren hem zonder optie tot koop,aan een KKD club...
Ze zien hem in Alkmaar iedere dag trainen en hebben alles bij de hand,ik begrijp er weinig van vanuit het perspectief van de Alkmaarders.
Precies wat je zegt denk ik. In feite spelen ze mee voor spek en bonen. Ze kunnen deze jongen nu een half jaar laten rijpen bij een club waar de belangen anders liggen, de druk groter is, in een voller stadion gespeeld wordt ipv trosteloze omgeving zonder supporters en ondanks alles op een wat hoger niveau gespeeld wordt. Dat is goed voor deze jongen en meteen een test. En als die slaagt dan schuift die wellicht wat door in de pikorde bij AZ? Optie tot koop zal wellicht niet wenselijk zijn daarom en/of financieel ongunstiger voor NEC?

Multatuli
Berichten: 15
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 07:48
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Multatuli »

Kanchelskis schreef:
za 05 jan 2019, 01:36
zuurpruim schreef:
za 05 jan 2019, 01:12
Hoe meer ik erover na aan het denken ben des te vreemder komt het op mij over.Jong Az staat stijf onderaan(kunnen weliswaar niet degraderen) en laten de spits gaan die bijna een op een loopt.Ze verhuren hem zonder optie tot koop,aan een KKD club...
Ze zien hem in Alkmaar iedere dag trainen en hebben alles bij de hand,ik begrijp er weinig van vanuit het perspectief van de Alkmaarders.
Precies wat je zegt denk ik. In feite spelen ze mee voor spek en bonen. Ze kunnen deze jongen nu een half jaar laten rijpen bij een club waar de belangen anders liggen, de druk groter is, in een voller stadion gespeeld wordt ipv trosteloze omgeving zonder supporters en ondanks alles op een wat hoger niveau gespeeld wordt. Dat is goed voor deze jongen en meteen een test. En als die slaagt dan schuift die wellicht wat door in de pikorde bij AZ? Optie tot koop zal wellicht niet wenselijk zijn daarom en/of financieel ongunstiger voor NEC?
De reden is heel simpel dat nu er 2 spitsen terugkomen van blessures Az opeens 5 spitsen voor 2 teams heeft omdat Seuntjens (Die praktisch overal kan spelen) nu in de spits staat en het de laatste wedstrijden goed gedaan heeft. Az zit nu met Seuntjens, Jonhnsen, Boadu, Mihalik en Druijf. Druijf moest gewoon plaats maken voor Boadu en Mihalik bij Jong Az. NEC lijkt (geen eredivisie, plek op de ranglijst, geen buitenspeler met een goede voorzet) niet de beste keus, maar het zal wel de enige club zijn geweest met een soort garantie dat hij er veel wedstrijden speelt.

Ik hoop voor jullie dat hij er komend halfjaar veel inschiet en zelfs tegen jong Az hoop ik op een hattrick van Druijf.

Heumen
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 12:02
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Heumen »

Zeer goed gedaan bij jong AZ. zeer geschrikt als counter spits.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Kanchelskis »

Heumen schreef:
za 05 jan 2019, 08:03
Zeer goed gedaan bij jong AZ. zeer geschrikt als counter spits.
Laten wij nou net geen countervoetbal spelen..

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Curva »

Multatuli schreef:
za 05 jan 2019, 08:02
Kanchelskis schreef:
za 05 jan 2019, 01:36
zuurpruim schreef:
za 05 jan 2019, 01:12
Hoe meer ik erover na aan het denken ben des te vreemder komt het op mij over.Jong Az staat stijf onderaan(kunnen weliswaar niet degraderen) en laten de spits gaan die bijna een op een loopt.Ze verhuren hem zonder optie tot koop,aan een KKD club...
Ze zien hem in Alkmaar iedere dag trainen en hebben alles bij de hand,ik begrijp er weinig van vanuit het perspectief van de Alkmaarders.
Precies wat je zegt denk ik. In feite spelen ze mee voor spek en bonen. Ze kunnen deze jongen nu een half jaar laten rijpen bij een club waar de belangen anders liggen, de druk groter is, in een voller stadion gespeeld wordt ipv trosteloze omgeving zonder supporters en ondanks alles op een wat hoger niveau gespeeld wordt. Dat is goed voor deze jongen en meteen een test. En als die slaagt dan schuift die wellicht wat door in de pikorde bij AZ? Optie tot koop zal wellicht niet wenselijk zijn daarom en/of financieel ongunstiger voor NEC?
De reden is heel simpel dat nu er 2 spitsen terugkomen van blessures Az opeens 5 spitsen voor 2 teams heeft omdat Seuntjens (Die praktisch overal kan spelen) nu in de spits staat en het de laatste wedstrijden goed gedaan heeft. Az zit nu met Seuntjens, Jonhnsen, Boadu, Mihalik en Druijf. Druijf moest gewoon plaats maken voor Boadu en Mihalik bij Jong Az. NEC lijkt (geen eredivisie, plek op de ranglijst, geen buitenspeler met een goede voorzet) niet de beste keus, maar het zal wel de enige club zijn geweest met een soort garantie dat hij er veel wedstrijden speelt.

Ik hoop voor jullie dat hij er komend halfjaar veel inschiet en zelfs tegen jong Az hoop ik op een hattrick van Druijf.
Hij neemt toch niet een vrachtlading papierklappers mee hè?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door mschr »

Kanchelskis schreef:
za 05 jan 2019, 09:14
Heumen schreef:
za 05 jan 2019, 08:03
Zeer goed gedaan bij jong AZ. zeer geschrikt als counter spits.
Laten wij nou net geen countervoetbal spelen..
... en Jong AZ ook niet.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Wessel »

Misschien kan die "D" in een "C" veranderd worden ... Dan neemt zijn transferwaarde gelijk met een factor 10 toe :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten