Balkenshirt moet het terug.

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.

Balkenshirt terug

Ja
56
39%
Nee
79
55%
Geen mening
9
6%
 
Totaal aantal stemmen: 144

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

Janssen schreef:
vr 09 nov 2018, 12:03
Mark Ariaans schreef:
vr 09 nov 2018, 10:35
Nou ja, schoppen tegen de kloten is een sterke term. Het feit is dat er eigenlijk nooit echt draagvlak is geweest voor een verhuizing. Een nieuw stadion uit de grond pompen kost een kapitaal, geld dat NEC niet had en waar de investeerders uiteindelijk ook nooit concreet over geweest zijn. Maar het gaat nu een beetje zijn eigen verhaal leiden, alsof NEC zo goed als zeker een mooi nieuw stadion aan de rand van de stad had kunnen hebben maar dat sentimentele supporters dat hebben afgeremd. En dat is gewoon niet zo. We zullen het nu nooit weten natuurlijk, maar persoonlijk lijkt het me sterk dat zelfs als supporters en club vol achter een verhuizing gestaan hadden, we nu op Bijsterhuizen gevoetbald hadden. Een nieuw stadion kost handenvol geld en dat geld is er niet, noch de animo onder investeerders. Niet dat ik daar rouwig om ben, zal ik meteen bekennen, maar ik krijg soms het gevoel alsof alles wat slecht gaat bij de club steeds weer wordt afgewenteld op sentimentele supporters door sommigen hier. De nuance is een beetje zoek.
Als je het balkenshirt wilt dan ben je ook sentimenteel (tenminste dat werd ook vaak als argument genoemd). Sentiment wordt als het uitkomt positief of negatief gebruikt.....
Hoezo? Je kan het ook gewoon mooier en authentieker vinden. Ik ken NEC niet anders dan dat ze in jokershirt speelde, maar ik vind het balkenshirt veel meer identiteit uitstralen. Het jokershirt vind ik een 13 in een dozijnshirt, een groot deel van de clubs heeft eenzelfde indeling van het shirt.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door burp »

Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat eerste logo zou ik wel erg mooi vinden, zoiets hebben ze bij NAC ook gedaan toch?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Tiel »

bertje schreef:
vr 09 nov 2018, 12:27
burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat eerste logo zou ik wel erg mooi vinden, zoiets hebben ze bij NAC ook gedaan toch?
Nee man geen oud logo anders gaan de spelers slechter spelen.............
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Legendario »

Tiel schreef:
vr 09 nov 2018, 12:31
bertje schreef:
vr 09 nov 2018, 12:27
burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat eerste logo zou ik wel erg mooi vinden, zoiets hebben ze bij NAC ook gedaan toch?
Nee man geen oud logo anders gaan de spelers slechter spelen.............
:biggrin:
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Pol »

Janssen schreef:
vr 09 nov 2018, 10:00
bertje schreef:
do 08 nov 2018, 09:07
Janssen schreef:
wo 07 nov 2018, 20:43
DR schreef:
wo 07 nov 2018, 20:26
Legendario schreef:
wo 07 nov 2018, 18:59
DR schreef:
wo 07 nov 2018, 16:17


Men had eerst moeten inventariseren onder ALLE NEC supporters of er uberhaupt wel behoefte was aan een shirtwissel.
Goed idee. En hoe bepalen we of iemand echt een NEC supporter is?
Bv een aantal wedstrijden alle binnenkomende thuis supporters een flyer meegeven met informatie over de shirtkeuze en dan na een wedstrijd of 3 a 4 laten stemmen in het stadion middels formulieren. En de vraag op die flyer had moeten zijn: "Bent u tevreden over het huidige thuisshirt of vind u dat deze moet veranderen". Als de meerderheid daarop ja zegt, herhaal je de stemming maar dan met een aantal shirts waarop men kan kiezen. Balkenshirt is daarbij dan een van de opties. Dat zou toch heel wat toegankelijker zijn geweest en veel meer NEC supporters zouden worden bereikt.
Nu was het ineens balkenshirt of iets anders en moest je aanloggen (alleen als SCC-er) op internet om een keuze te kunnen maken. Voorstanders balkenshirt zullen gemotiveerd zijn om het doen, de rest veel minder of niet. En dan win je het wel, ook volgens de regels.
Ik heb twee balkenshirts dus ik mag 2 x tegen stemmen?
Waarom heb je 2, en dan gebruik ik even jouw termen, "kutshirts"?
Destijds had ik er van geleerd om er van te houden ondanks al die negatieve kritiek die ze destijds kregen. Was een andere tijd waarin we incidentele successen hadden. Daarna met het jokershirt hadden we mega successen en dat shirt vond ik ook echt een stuk mooier! Dan weer die verandering terug naar oude tijden.... Letterlijk.... Wederom incidentele successen en geen rol van betekenis doet me teveel aan oude tijden denken waar ik eigenlijk zo snel mogelijk vanaf wou. Ik schop waarschijnlijk ook iedereen tegen zijn kloten als ik zeg dat de Goffert onze groei tegen houdt/hield. We hebben niet 1 boot maar 3 boten gemist sinds 2008.
Het jokershirt zoals jij het noemt doet me denken aan de tijden dat er onverantwoorde financiele risico's werden genomen en de toekomst van de club op het spel werd gezet.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

Legendario schreef:
vr 09 nov 2018, 12:44
Tiel schreef:
vr 09 nov 2018, 12:31
bertje schreef:
vr 09 nov 2018, 12:27
burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat eerste logo zou ik wel erg mooi vinden, zoiets hebben ze bij NAC ook gedaan toch?
Nee man geen oud logo anders gaan de spelers slechter spelen.............
:biggrin:
Dat was ook mijn eerste gedachte.
:schater:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Beaker »

Ik vind die met die adelaar ook wel mooi! Heeft iets nostalgisch toch mensen?
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Bleum »

RobertvdW schreef:
di 06 nov 2018, 11:59
bertje schreef:
di 06 nov 2018, 10:42
RobertvdW schreef:
di 06 nov 2018, 10:24
Bleum schreef:
ma 05 nov 2018, 22:37
Mark Ariaans schreef:
ma 05 nov 2018, 16:47
Prima, Polleke, maar dat was niet hoe je het eerder beschreef. Als het balkenshirt voor jou symbool staat voor slecht voetbal via associatie, prima. Daar staat eenieder vrij in. Succes met een tegenlobby. Mij ging het puur om de herhaaldelijk gemaakte ridicule claim dat het balkenshirt debet is aan de slechte prestaties. Over smaak valt niet te twisten.


En Janssen, nuil met plezier een eind raak. Een tegengeluid is prima, maar hier gaat het echt geen zoden aan de dijk zetten. Als je er zo gepassioneerd over bent, waarom doe je dan niet wat de balkenshirt voorstanders deden en start je een lobby? Niemand die je tegenhoudt, hoor.
:withstupid:
Natuurlijk is het grote onzin, dat het b-shirt debet is aan de huidige slechte resultaten. Net zo goed als het grote onzin is, dat het b-shirt debet is aan goede resultaten en kampioenschappen (zie website van De Trouwe Honden, deel geschiedenis: de terzijde opmerking in periode 1930-1940!).
Maar dat beweert DTH toch ook helemaal niet? Alleen dat dit als argument door de voorstanders als argument werd aangehaald..
Waarom maakt de schrijver deze “terzijde” opmerking in dit historisch overzicht? Die hoort daar helemaal niet thuis. In het geheel niet terzake! Een vriend vertelde, dat Bleum de schrijver van dit historisch overzicht is. Klop dat Bleum? Als dat zo is, waarom dan zo’n “terzijde-opmerking”?
Asjeblieft Robert, ga een beetje spijkers op laag water zoeken. Iedereen die serieus een causaal verband denkt te kunnen maken tussen shirt en resultaten (positief of negatief), spoort niet. Als jij de knipoog niet kunt halen uit het stuk op dth en alles in het leven letterlijk en serieus ziet, dan snap ik je kruistocht hier steeds beter. Get a life!
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door RobertvdW »

Bleum schreef:
di 27 nov 2018, 10:03
RobertvdW schreef:
di 06 nov 2018, 11:59
bertje schreef:
di 06 nov 2018, 10:42
RobertvdW schreef:
di 06 nov 2018, 10:24
Bleum schreef:
ma 05 nov 2018, 22:37
Mark Ariaans schreef:
ma 05 nov 2018, 16:47
Prima, Polleke, maar dat was niet hoe je het eerder beschreef. Als het balkenshirt voor jou symbool staat voor slecht voetbal via associatie, prima. Daar staat eenieder vrij in. Succes met een tegenlobby. Mij ging het puur om de herhaaldelijk gemaakte ridicule claim dat het balkenshirt debet is aan de slechte prestaties. Over smaak valt niet te twisten.


En Janssen, nuil met plezier een eind raak. Een tegengeluid is prima, maar hier gaat het echt geen zoden aan de dijk zetten. Als je er zo gepassioneerd over bent, waarom doe je dan niet wat de balkenshirt voorstanders deden en start je een lobby? Niemand die je tegenhoudt, hoor.
:withstupid:
Natuurlijk is het grote onzin, dat het b-shirt debet is aan de huidige slechte resultaten. Net zo goed als het grote onzin is, dat het b-shirt debet is aan goede resultaten en kampioenschappen (zie website van De Trouwe Honden, deel geschiedenis: de terzijde opmerking in periode 1930-1940!).
Maar dat beweert DTH toch ook helemaal niet? Alleen dat dit als argument door de voorstanders als argument werd aangehaald..
Waarom maakt de schrijver deze “terzijde” opmerking in dit historisch overzicht? Die hoort daar helemaal niet thuis. In het geheel niet terzake! Een vriend vertelde, dat Bleum de schrijver van dit historisch overzicht is. Klop dat Bleum? Als dat zo is, waarom dan zo’n “terzijde-opmerking”?
Asjeblieft Robert, ga een beetje spijkers op laag water zoeken. Iedereen die serieus een causaal verband denkt te kunnen maken tussen shirt en resultaten (positief of negatief), spoort niet. Als jij de knipoog niet kunt halen uit het stuk op dth en alles in het leven letterlijk en serieus ziet, dan snap ik je kruistocht hier steeds beter. Get a life!
Nou, mijn "kruistocht" snap jij in het geheel niet; ik zie gelukkig de shirtgeschiedenis in zijn geheel: vanaf het allereerste shirt in 1910 t/m
het huidige! Ik benoem niet eenzijdig het B-shirt tot cult-shirt; tot HET NEC-shirt. Dat is het namelijk niet. Jouw eenzijdige insteek doet de geschiedenis van de NEC-shirts zwaar onrecht! Mijn visie is duidelijk: alle historische shirts (t/m het huidige) naar het museum en een nieuw, eigentijds shirt. Ik vind dat jij veel meer met een kruistocht bezig bent, fanatiek!
Trouwens, ik leid al 75 jaar een zeer prettig leven en ben volop bezig met het nu en de toekomst (die ik nu voor NEC wat somber inzie!), maar ik
vind geschiedenis ook belangrijk (als je een beetje weet hebt van de historie leer je het heden beter begrijpen). En zo weet ik van de NEC-shirts heel veel: mijn opa was in 1910 21 jaar en heeft mij veel over NEC toen en dat eerste, authentieke shirt verteld. Mijn vader werd al snel lid van NEC, kende de Lodenstijns goed en heeft het begin van het B-shirt en ik heb zelf in veel verschillende NEC-shirts gevoetbald. Ja, dat is het voordeel van het 75 jaar zijn: een prachtig overzicht van de geschiedenis van NEC. En het nu? Wel, ik maak me aardig druk over de huidige situatie van onze club. Al is dat in de geschiedenis van onze club ook weer niet vreemd. We hebben veel van dit soort periodes gehad!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

Robert, Robert. Je kan toch wel onderscheid maken tussen een fansite en een officiële clubsite?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Dogfather
Berichten: 817
Lid geworden op: do 01 dec 2011, 17:09
Locatie: Nijmegen-Zuid
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Dogfather »

burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat balkenlogo blijft toch het mooist vind ik. Die drie lijnen en die adelaar.
Makkers, staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Tiel »

Dogfather schreef:
wo 28 nov 2018, 08:09
burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat balkenlogo blijft toch het mooist vind ik. Die drie lijnen en die adelaar.
Nee man daarmee gaan we nog slechter spelen :biggrin: :wink: .
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door De Kletskop »

Tiel schreef:
wo 28 nov 2018, 08:52
Dogfather schreef:
wo 28 nov 2018, 08:09
burp schreef:
vr 09 nov 2018, 12:22
Over sentiment gesproken, dat logo daar moet toch echt nog eens wat mee.
Dat huidige geval met die papegaaien en dat Engelse since blijft een doorn in het oog.

Afbeelding
Dat balkenlogo blijft toch het mooist vind ik. Die drie lijnen en die adelaar.
Nee man daarmee gaan we nog slechter spelen :biggrin: :wink: .
Halen we in ieder geval een bekerfinale.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door RobertvdW »

In een column op de website van DTH gebruikt Wichard het volgende zinnetje i.v.m. de bestuurssituatie (o.a. kwestie Oversier) : “Het vermogen om de poot stijf te houden als de rest wil dat je ‘m buigt”. Hij legt dat duidelijk uit. Op het B-shirt toegepast: als Bart van Ingen destijds de poot stijf had gehouden, dan was er nooit een B-shirt geweest; door een kleine groep is er dankbaar (mis)gebruik gemaakt van de zeer moeilijke en kwetsbare positie waarin hij zich toen bevond. Niet lang daarna moest hij dus om allerlei redenen weg ook weg! Er is wat gelobbyed richting Bart; “achterkamertjes”!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door De Kletskop »

Jezus Christus Robert, het zit je nogal hoog hé.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Tiel »

De Kletskop schreef:
wo 12 dec 2018, 16:02
Jezus Christus Robert, het zit je nogal hoog hé.
:jestera:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Pol »

RobertvdW schreef:
wo 12 dec 2018, 15:41
In een column op de website van DTH gebruikt Wichard het volgende zinnetje i.v.m. de bestuurssituatie (o.a. kwestie Oversier) : “Het vermogen om de poot stijf te houden als de rest wil dat je ‘m buigt”. Hij legt dat duidelijk uit. Op het B-shirt toegepast: als Bart van Ingen destijds de poot stijf had gehouden, dan was er nooit een B-shirt geweest; door een kleine groep is er dankbaar (mis)gebruik gemaakt van de zeer moeilijke en kwetsbare positie waarin hij zich toen bevond. Niet lang daarna moest hij dus om allerlei redenen weg ook weg! Er is wat gelobbyed richting Bart; “achterkamertjes”!
Bart van Ingen zat van 2013 tot juli 2017 bij NEC. Al in 2015 werd het balkenshirt gepresenteerd (waarna de verkiezing volgde), het traject was al veel eerder ingezet.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

De Kletskop schreef:
wo 12 dec 2018, 16:02
Jezus Christus Robert, het zit je nogal hoog hé.
Ja inderdaad, en dan iedere keer een fanzine erop aanvallen dat ze een voorkeur hebben. :party:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door DR »

En hoewel het er niets mee te maken heeft spelen we historisch kut sinds we in het balkenshirt spelen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

DR schreef:
do 13 dec 2018, 12:22
En hoewel het er niets mee te maken heeft spelen we historisch kut sinds we in het balkenshirt spelen.
Ook daarvoor al.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Pol »

bertje schreef:
do 13 dec 2018, 12:34
DR schreef:
do 13 dec 2018, 12:22
En hoewel het er niets mee te maken heeft spelen we historisch kut sinds we in het balkenshirt spelen.
Ook daarvoor al.
Echt slecht is het pas gegaan nadat de Unox rookworst uit het assortiment ging en vervangen werd door de Hema worst. Ik vind m lekker, maar het is niet best voor de resultaten.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14452
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door Bottendaal »

Pol schreef:
do 13 dec 2018, 12:58
bertje schreef:
do 13 dec 2018, 12:34
DR schreef:
do 13 dec 2018, 12:22
En hoewel het er niets mee te maken heeft spelen we historisch kut sinds we in het balkenshirt spelen.
Ook daarvoor al.
Echt slecht is het pas gegaan nadat de Unox rookworst uit het assortiment ging en vervangen werd door de Hema worst. Ik vind m lekker, maar het is niet best voor de resultaten.
Eruit met die worst! :angryfire:

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door DR »

bertje schreef:
do 13 dec 2018, 12:34
DR schreef:
do 13 dec 2018, 12:22
En hoewel het er niets mee te maken heeft spelen we historisch kut sinds we in het balkenshirt spelen.
Ook daarvoor al.
Nee hoor. De laatste keer dat we zo dramatisch voetbalden was de vorige periode toen we dat shirt droegen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt moet het terug.

Bericht door bertje »

DR schreef:
do 13 dec 2018, 13:52
bertje schreef:
do 13 dec 2018, 12:34
DR schreef:
do 13 dec 2018, 12:22
En hoewel het er niets mee te maken heeft spelen we historisch kut sinds we in het balkenshirt spelen.
Ook daarvoor al.
Nee hoor. De laatste keer dat we zo dramatisch voetbalden was de vorige periode toen we dat shirt droegen.
Ah jij hebt dus genoten van het sprankelende voetbal in ons eerste degradatiejaar?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten