Jonathan Okita

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Schreeuwert uut L
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 11:50
Locatie: Vakkie L
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Schreeuwert uut L »

Bottendaal schreef:
ma 15 okt 2018, 10:51
Schreeuwert uut L schreef:
ma 15 okt 2018, 09:29
Bottendaal schreef:
ma 15 okt 2018, 07:33
Schreeuwert uut L schreef:
zo 14 okt 2018, 23:16
Bottendaal schreef:
zo 14 okt 2018, 22:33
Schreeuwert uut L schreef:
zo 14 okt 2018, 22:22


Met Okita in de spits moet je veel anders gaan spelen. Ballen sneller diep geven en meer op een goede counter spelen. Met dat oeverloos getikt (wat bij NEC gelijk staat aan balverlies) gaat Okita echt geen potten breken in de spits.
:withstupid:
Het lijkt hem ook afgeleerd om eens diep te gaan. Vrijdag probeerde Sabak hem (enkele keren) weg te steken, maar stond hij te wachten om de bal in de voeten te krijgen.
Hij moet diepte maken en Kvida moet CV om hem ballen van achteruit te geven. Maakt hij zo een goal of 10 in de omschakeling!
Heeft alles met dat "vast zetten van de tegenstander" te maken. Kan deze ploeg gewoon niet. Dan komen ook juist de beperkingen van onze spelers bovendrijven ipv de kwaliteiten. Daarnaast is balverlies dodelijk met die prutser achterin, zeker als je zo hoog druk zet op de helft van de tegenstander.
Wat mij betreft meer verdedigende opstelling, meer achterover leunen, tegenstander laten komen en gaan spelen op snelle counters. Dan gaat onze ploeg vanzelf meer punten pakken.
Leunen op je zwakste linie lijkt mij nou net niet de oplossing. Ik pleit voor directer voetbal, en niet steeds eindeloos rondspelen en van achteruit opbouwen om het opbouwen.
Misschien heb je wel gelijk wat achterhoede betreft. Maar directer spelen, sneller diepgang zoeken en dus ook meer op een snelle goede counter spelen werkt volgens mij beter dan dat oeverloze getik wat alleen maar balverlies oplevert.
Precies (dat bedoelde ik :wink: )
:tu:
:bier:

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Bottendaal »

Polleke schreef:
ma 15 okt 2018, 10:58
Klopt allemaal.... maar we moeten ook stellen dat hij momenteel niet in vorm lijkt te zijn. veel balverlies en in de laatste wedstrijd stond hij ook veel buitenspel als we de bal veroverde = scherpte.
In de laatste wedstrijd vond ik sowieso bijzonder vaak iemand buitenspel staan. Slapende aanvallers, of stapte Eindhoven goed?

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nummer 9 »

Na een aantal wedstrijden van hem gezien te hebben, vind ik hem eigenlijk meer een spits dan een vleugelspeler. Hij is fysiek sterk, heeft snelheid en een goede afwerking. Zijn passeerbewegingen en voorzetten zijn dan weer wat minder. In potentie in ieder geval onze beste aanvaller.
いつでも戦える

Vannuilekumphuile
Berichten: 893
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Vannuilekumphuile »

Nummer 9 schreef:
vr 02 nov 2018, 11:44
Na een aantal wedstrijden van hem gezien te hebben, vind ik hem eigenlijk meer een spits dan een vleugelspeler. Hij is fysiek sterk, heeft snelheid en een goede afwerking. Zijn passeerbewegingen en voorzetten zijn dan weer wat minder. In potentie in ieder geval onze beste aanvaller.
Ik snap wat je zegt. Maken we er gewoon een 4-3-3 (3 spitsen) systeem van zonder vleugels met Braken - Okita en Achahbar, alles door het midden. Briljant, rekent niemand op.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nummer 9 »

Vannuilekumphuile schreef:
vr 02 nov 2018, 11:53
Nummer 9 schreef:
vr 02 nov 2018, 11:44
Na een aantal wedstrijden van hem gezien te hebben, vind ik hem eigenlijk meer een spits dan een vleugelspeler. Hij is fysiek sterk, heeft snelheid en een goede afwerking. Zijn passeerbewegingen en voorzetten zijn dan weer wat minder. In potentie in ieder geval onze beste aanvaller.
Ik snap wat je zegt. Maken we er gewoon een 4-3-3 (3 spitsen) systeem van zonder vleugels met Braken - Okita en Achahbar, alles door het midden. Briljant, rekent niemand op.
Knap dat je dit concludeert, want dat zeg ik dat helemaal niet. Ik zeg ook niet dat hij een slechte vleugelspeler is, maar ik denk dat hij nog meer potentie heeft als 9. Overigens zou ik op dit moment gewoon Braken laten staan, want in deze situatie heb je vooral zekerheden nodig. Een twee-spitsensysteem met Okita en Braken zie ik wel zitten (vooral omdat je verder niets capabel aan de zijkant hebt lopen), maar dan wel na de winterstop.
いつでも戦える

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door bertje »

Poeh, dat was slecht gisteren. Niet normaal.. :brancard:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door BertNEC »

Dit was zijn beste wedstrijd.
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

DR
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door DR »

Inderdaad was de enige die tot de 1-1 goed speelde. En met zijn 1-1, hoewel hij de bal met een gelukje meekreeg, kantelde ook de wedstrijd.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Jota »

BertNEC schreef:
za 01 dec 2018, 06:25
Dit was zijn beste wedstrijd.
:withstupid: voor mij motm

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Als het team echt gaat draaien en Okita nog meer in zijn kracht komt, zal blijken dat hij een topper is.
Prima aankoop, die gaan we niet meer lang in de Goffert zien, vrees ik!

Nimma1
Berichten: 2365
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 11:12
Locatie: Nimma
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nimma1 »

DR schreef:
za 01 dec 2018, 08:39
Inderdaad was de enige die tot de 1-1 goed speelde. En met zijn 1-1, hoewel hij de bal met een gelukje meekreeg, kantelde ook de wedstrijd.
Je vergeet Bossaerts, hij heeft meerdere doelpunten voorkomen

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38424
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Brabander schreef:
za 01 dec 2018, 10:48
Als het team echt gaat draaien en Okita nog meer in zijn kracht komt, zal blijken dat hij een topper is.
Prima aankoop, die gaan we niet meer lang in de Goffert zien, vrees ik!
Zodra er een aanbieding komt, gaat hij dwarsliggen en weigert hij nog te trainen. Zo’n speler is het inderdaad.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Brabander schreef:
za 01 dec 2018, 10:48
Als het team echt gaat draaien en Okita nog meer in zijn kracht komt, zal blijken dat hij een topper is.
Prima aankoop, die gaan we niet meer lang in de Goffert zien, vrees ik!
:tu:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Nimma1 schreef:
za 01 dec 2018, 11:11
DR schreef:
za 01 dec 2018, 08:39
Inderdaad was de enige die tot de 1-1 goed speelde. En met zijn 1-1, hoewel hij de bal met een gelukje meekreeg, kantelde ook de wedstrijd.
Je vergeet Bossaerts, hij heeft meerdere doelpunten voorkomen
Het was meerdere malen totale chaos achterin,vergeet dat ook niet.Maar dat reken ik niet Bossaerts niet aan ,het lag aan die vreselijk slechte keeper Zelenika. Ik heb het al vaker gezegd,die is echt niet veel beter dan Van Duin hoor.Het is een ijshockey keeper,rebounds bij de vleet,daar worden de jongens achterin ook niet blijer van.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38424
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Echt waar, Ofosu is beter. Vandaag samen met Darri uit de wedstrijd gespeeld door een 16-jarige debutant. Het is om je diep te schamen.

Nijmegen0413
Berichten: 10706
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

mschr schreef:
za 15 dec 2018, 08:47
Echt waar, Ofosu is beter. Vandaag samen met Darri uit de wedstrijd gespeeld door een 16-jarige debutant. Het is om je diep te schamen.
Hij kan het niet allemaal alleen.
Vind Okita nog steeds de enige speler met contante dreiging en hij kan uit het niets een doelpunt maken.
De enige speler waar ik nog eventueel een mooie transfer voor in het verschiet zie liggen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Nijmegen0413 schreef:
za 15 dec 2018, 10:59
mschr schreef:
za 15 dec 2018, 08:47
Echt waar, Ofosu is beter. Vandaag samen met Darri uit de wedstrijd gespeeld door een 16-jarige debutant. Het is om je diep te schamen.
Hij kan het niet allemaal alleen.
Vind Okita nog steeds de enige speler met contante dreiging en hij kan uit het niets een doelpunt maken.
De enige speler waar ik nog eventueel een mooie transfer voor in het verschiet zie liggen.
Dat laatste daar begin ik me toch zorgen over te maken.Inderdaad,niet voorbij een 16 jarige komen,het is om je kapot te schamen.Wat was hij slecht.

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4287
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Napoleon »

mschr schreef:
za 15 dec 2018, 08:47
Echt waar, Ofosu is beter. Vandaag samen met Darri uit de wedstrijd gespeeld door een 16-jarige debutant. Het is om je diep te schamen.
Niet zo slecht als Braken, Achabar, Bossaerts, Van Duinen en Labylle.
Come on Wilfried Bony!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Jonathan Okita

Bericht door Kanchelskis »

Okita past gewoon niet in dit systeem en bij een club die de wedstrijd moet maken tegen clubs die de bus parkeren.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5261
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door eniesee12 »

Kanchelskis schreef:
za 15 dec 2018, 13:20
Okita past gewoon niet in dit systeem en bij een club die de wedstrijd moet maken tegen clubs die de bus parkeren.
Zonde want die jongen heeft echt wel potentie. Jammer dat het er niet uit komt.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nummer 9 »

Kanchelskis schreef:
za 15 dec 2018, 13:20
Okita past gewoon niet in dit systeem en bij een club die de wedstrijd moet maken tegen clubs die de bus parkeren.
MVV parkeerde geen eens de bus. Die konden echt helemaal niets. Ik zag net het spiegelbeeld van NEC: een tactiek waar totaal geen lijn in zat. Net als NEC kun je dan af en toe nog met geluk winnen. Okita gaf afgelopen wedstrijd alleen maar belabberde voorzetten, dat heeft helemaal niets met het systeem te maken.
いつでも戦える

Nijmegen0413
Berichten: 10706
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

zuurpruim schreef:
za 15 dec 2018, 11:08
Nijmegen0413 schreef:
za 15 dec 2018, 10:59
mschr schreef:
za 15 dec 2018, 08:47
Echt waar, Ofosu is beter. Vandaag samen met Darri uit de wedstrijd gespeeld door een 16-jarige debutant. Het is om je diep te schamen.
Hij kan het niet allemaal alleen.
Vind Okita nog steeds de enige speler met contante dreiging en hij kan uit het niets een doelpunt maken.
De enige speler waar ik nog eventueel een mooie transfer voor in het verschiet zie liggen.
Dat laatste daar begin ik me toch zorgen over te maken.Inderdaad,niet voorbij een 16 jarige komen,het is om je kapot te schamen.Wat was hij slecht.
Speelde overigens grotendeels van de wedstrijd tegen Maxime Gunst, een gerespecteerde linksback met ervaring. Maar dat is natuurlijk niet goed voor je verhaal.

Gebruikersavatar
Guido-nec
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 07 jul 2014, 14:52
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Guido-nec »

Kanchelskis schreef:
za 15 dec 2018, 13:20
Okita past gewoon niet in dit systeem en bij een club die de wedstrijd moet maken tegen clubs die de bus parkeren.
Precies. Okita zal een fantastische speler zijn voor clubs die op de counter spelen en hem in de diepte weg kunnen sturen (zie vorig jaar, mvv). In de kleine ruimte heb je helaas niet zo veel aan hem.
NEC

Henkiepenkie
Berichten: 6982
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Henkiepenkie »

Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12603
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Curva »

Die hele rechterkant was kut

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten