NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Mark Ariaans »

Dijkstra krediet gehad? De man is vanaf dag één (en destijds ook volledig terecht) verguisd, maar het is juist te prijzen dat hij zich als een van de weinigen herpakt heeft en momenteel wekelijks een van de betere NEC'ers is. Al zegt dat momenteel helaas weinig. Aan Dijkstra lag het vanavond echter wederom niet.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door TT »

Mark Ariaans schreef:
vr 23 feb 2018, 22:40
Dijkstra krediet gehad? De man is vanaf dag één (en destijds ook volledig terecht) verguisd, maar het is juist te prijzen dat hij zich als een van de weinigen herpakt heeft en momenteel wekelijks een van de betere NEC'ers is. Al zegt dat momenteel helaas weinig. Aan Dijkstra lag het vanavond echter wederom niet.
:withstupid:

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8875
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door JBNMGN »

Als het gemiddelde cijfer voor de spelers een 5- is, dan krijgt Kadioglu van mij een dikke 3-.
Verder was het ronduit bagger en een schande voor het voetbal. Met deze ploeg promoveren zou een lachertje zijn.

Wat ging er fout:
Druk zetten_____kunnen ze niet
Bal passen_____kunnen ze niet
Corners nemen_____kunnen ze niet
Bal in de ploeg houden____kunnen ze niet.

Wat ging er goed? HELEMAAL NIKS!

Oh nog wat vergeten, die 3- voor Kadioglu was niet het slechtste cijfer, die geef ik aan onze prutser van de afgelopen weken: DELLE !
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Rotturdam
Berichten: 749
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 10:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Rotturdam »

Aan Dijkstra lag het vandaag zeker niet, er zijn genoeg anderen die je eruit kan halen, keus genoeg zou ik zeggen, Delle bijvoorbeeld, die loopt ook flink te kloten de laatste tijd.
Maar goed, er zit geen voetbal in, dan kun je erin zetten wie je wil, er zit geen enkele lijn in het spel en daar is de technische staf verantwoordelijk voor, we kunnen nu allemaal naar Lijnders wijzen maar de rest zit er toch ook niet voor niets

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4359
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Nummer 11 »

Delle ja. Daar komt geen portret van op de wall of fame

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door valkhof »

wat mij meer iriteert is dat de hele site nu anders is, avatars rechts tekst links, compleet onduidelijk maar goed.
ook na vandaag weer een martelgang ga je toch gewoon promoveren maar alleen groeneveld en breinburg zijn dan basisspelers, dijkstra, ferdi en golla zijn dan bruikbare spelers. de rest komt gewoon echt te kort

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8875
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door JBNMGN »

Schijtziek wordt je van die ploeg. En warm krijg je het er zeker niet van.
Temp. -6 gevoelstemp. -10 VOETBALTEMP -15
Ik ga denk ik pas weer als de temp. +20 is :biggrin:
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Juul »

Dijkstra had een stuk of vier goeie interventies maar dat was het wel. Aanvallend heb je niets aan hem. Je hebt een balafpakker nodig die een actie kan maken, diep gaat en gevaar sticht rond de 16. Die hebben we het hele jaar op de bank zitten. In creatief opzicht heb je Ferdi en Groeneveld en Langil die op rechts op een eiland staat. Dat is duidelijk te weinig zoals de afgelopen weken te zien is.

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Henkiepenkie »

Fijn dat we pas kunnen voetballen bij een 0-1 achterstand. Één steekpass en de verdediging lag meteen open bij hun. Waarom niet zo fel beginnen. Verder blijf ik het onbegrijpelijk vinden waarom wij nooit iemand op de middenlijn zetten bij een corner voor de tegenstander.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door TT »

Juul schreef:
vr 23 feb 2018, 23:06
Dijkstra had een stuk of vier goeie interventies maar dat was het wel. Aanvallend heb je niets aan hem. Je hebt een balafpakker nodig die een actie kan maken, diep gaat en gevaar sticht rond de 16. Die hebben we het hele jaar op de bank zitten. In creatief opzicht heb je Ferdi en Groeneveld en Langil die op rechts op een eiland staat. Dat is duidelijk te weinig zoals de afgelopen weken te zien is.
Bal afpakken, actie maken, diep gaan én gevaar stichten rond de zestien. Ik neem aan dat je op Bikel doelt, maar die dicht je dan echt teveel specialiteiten toe....

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door burp »

:redface: :redface: :redface: :bye: :crazy2:

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Gerd »

Beste man van het veld was de scheidsrechter. probeerde er nog een wedstrijd van te maken door niet zo veel te fluiten. Alleen de ploegen wilden dat niet Nec is tenenkrommend slecht.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Juul »

TT schreef:
vr 23 feb 2018, 23:13
Juul schreef:
vr 23 feb 2018, 23:06
Dijkstra had een stuk of vier goeie interventies maar dat was het wel. Aanvallend heb je niets aan hem. Je hebt een balafpakker nodig die een actie kan maken, diep gaat en gevaar sticht rond de 16. Die hebben we het hele jaar op de bank zitten. In creatief opzicht heb je Ferdi en Groeneveld en Langil die op rechts op een eiland staat. Dat is duidelijk te weinig zoals de afgelopen weken te zien is.
Bal afpakken, actie maken, diep gaan én gevaar stichten rond de zestien. Ik neem aan dat je op Bikel doelt, maar die dicht je dan echt teveel specialiteiten toe....
Dijkstra is alleen bal afpakken, inleveren en zoek het maar uit. Heb ik liever Bikel die in ieder geval de intentie toont om diep te gaan en aanvallend een actie te maken.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8875
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door JBNMGN »

Van Forza NEC:

NEC-trainer Pepijn Lijnders kan wel leven met het punt dat zijn ploeg vrijdag pakte tegen Fortuna Sittard (1-1).Nou ik NIET! Toch zat er meer in, zag ook de oefenmeester.Waar in?

"Als je ziet hoe vaak we de afgelopen tijd op achterstand zijn gekomen en daarna weer terugkomen, ben ik tevreden met een punt"In welke wedstrijd zijn we na een achterstand terug gekomen?, zei Lijnders tegen FOX Sports. "Zonde dat we niet gewonnen hebben? Absoluut. Zat er meer in? Ja, zeker als we 1-0 hadden gemaakt."Ja en ALS we 2-0 en 3-0 en 4-0 hadden gemaakt dan hadden we nog gewonnen ook!

Daar kreeg NEC wel de kansen voor. Wanneer?"Vooral in de eerste helft. De start was goed, intens. We zetten goed druk,Druk? De spelers weten niet eens wat dat woord "DRUK" betekent veroverden vaak de bal en haalden hun counters eruit. Dan krijg je twee, drie kansen en die moet je gewoon maken.We hebben zeggen en schrijven 1 kansJE gehad ik weet niet waar hij naar heeft zitten te kijken maar zeker niet naar NEC Dan wordt het spel anders en krijgt je team vleugels. Dat lieten we na en daar baal ik wel van."

Lijnders zag zijn ploeg naar eigen zeggen goed reageren na de nederlaag bij MVV.Ze zijn de klap van MVV en van die wedstrijden daarvoor nog lang niet te boven "Het was beter dan vorige week. Het was niet beter maar slechter, maar omdat Fortuna ook bagger speelde leek het of wij ietsje beter warenWe speelden dichter bij elkaar. Het is nog niet onvoorspelbaar genoeg en niet vloeiend genoeg, maar we spelen wel vanuit een goede organisatie. Daarin hebben we vertrouwen geboekt. We hebben het uiterste gegeven. De ploeg heeft goed gereageerd." Kort gezegd: Lijnders je loopt WEER gruwelijk dom en slap te lullen.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Wessel »

Juul schreef:
vr 23 feb 2018, 23:06
Dijkstra had een stuk of vier goeie interventies maar dat was het wel. Aanvallend heb je niets aan hem. Je hebt een balafpakker nodig die een actie kan maken, diep gaat en gevaar sticht rond de 16. Die hebben we het hele jaar op de bank zitten. In creatief opzicht heb je Ferdi en Groeneveld en Langil die op rechts op een eiland staat. Dat is duidelijk te weinig zoals de afgelopen weken te zien is.
Ik kan het voor een deel wel eens zijn met je analyse. Het middenveld was het zwakke onderdeel van het elftal. Zoals ook al eens in eerdere wedstrijden. Dijkstra speelt meestal aanvallend wel aardig maar viel in dit opzicht vanavond nogal tegen. Breinburg speelt al een hele tijd vrij anoniem en is niet zo dwingend aanwezig als je van hem gewend bent. Ferdi speelt wisselvallig en kon vanavond het verschil niet maken. Dat alles gecombineerd maakt dat je op het middenveld machteloos bent en dat het moeilijk is een vuist te maken tegen een verdedigend goed georganiseerde tegenstander.. Het geeft het beeld van een vrij matte wedstrijd, een wedstrijd met weinig verrassende momenten.

Desondanka had NEC de drie punten kunnen pakken als Delle niet zo in de fout was gegaan. Jammer want voor het zelfvertrouwen was een 3-punter mooi geweest. Maar toch een acceptabel resultaat tegen een Fortuna dat beslist een aardig ploegje heeft. Normaliter zullen ze niet met NEC kunnen wedijveren maar ook zo'n relatief kleine club kan zomaar ineens de verrassing van de competitie worden als ze geluk hebben met het aantrekken van spelers die elkaar goed aanvullen.

Gebruikersavatar
NECNijmeguh
Berichten: 1588
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:28
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door NECNijmeguh »

Die kerel is nie wies of roept maar wat? :bye:

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Tiel »

Als Ferdi van 40 meter een boogballetje tussen de palen krijgt pakken we ook 3 punten. Wat ik aangeef is dat het nooit van een actie afhangt. Hoe slecht het ook was.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door mschr »

Tiel schreef:
vr 23 feb 2018, 23:44
Als Ferdi van 40 meter een boogballetje tussen de palen krijgt pakken we ook 3 punten. Wat ik aangeef is dat het nooit van een actie afhangt. Hoe slecht het ook was.
Normaal gesproken ben ik het met je eens, maar de actie van Delle kostte ons twee punten. Als Smits niet zo’n brekebeen was, zat Delle nu al wekenlang op de bank.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door mschr »

TT schreef:
vr 23 feb 2018, 22:34
Vannuilekumphuile schreef:
vr 23 feb 2018, 22:30
Weer een trainerswissel, zou dat helpen? Haal er dan een adviseur bij zoals Advocaat destijds werd toegevoegd aan Van Bronckhorst. Maar hebben we niet gewoon een kwalitatief probleem bij de spelers? Met wegvallen van Rayhi en ontbreken van Larsson hebben we ook weinig mogelijkheden. Aan Kadioglu moet je echt een individuele trainer toekennen die die jongen naar een volgend level brengt.Groenevelt is nog niet terug op niveau voor blessure. Als Langil niet verder komt dan toch echt weer Braken en Achahbar samen opstellen. En haal die Dijkstra eruit en zet Bikel er nu eens in. Spreek een keer goed met Breinburg dat die moet gaan dragen met Ferdi en GOGOGO.
Dijkstra eruit? Als je niet ziet hoeveel die heeft opgeknapt vandaag dan zat je muts voor je ogen denk ik.
Dijkstra een linie naar achter en Bikel op het middenveld. Simpel zat. Wat mij verraste was het geringe krachtsverschil tussen NEC en de nummer laatst van periode 3. Zonder Rayhi en Groeneveld zouden we onder De Graafschap staan. Nu Kadioglu hopeloos uit vorm is, missen we elke vorm van creativiteit en moeten we vrezen dat we niet in de top-2 gaan eindigen.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door valkhof »

het is lijdensweg dit seizoen maar nog steeds op koers

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Kanchelskis »

Voor mijn gevoel speel je gewoon met een opstelling van 6-4. Voorin heb/had je Braken, Groeneveld, Rahyi en Kardioglu. Laatstgenoemde speelt veelal vanaf de zijkant, maar niet als echte 10. Met deze 4 spelers kun je geen potten breken en zolang je op deze manier blijft spelen heb je meer aan Achabar als dan aan Braken.

We hebben op de backs 2 spelers die niet kunnen aanvallen. Heinloth brengt wat meer aanval, maar nog steeds is het beperkt. Joppen is mwah.

Middenveld met Breinburg en Dijkstra werkt niet. Beide doen het prima maar zijn teveel hetzelfde. Probeer eens wat anders.

Het is tijd om in te grijpen. Klaarblijkelijk werkt niks..

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door mschr »

Grotendeels mee eens. Het wordt tijd dat Pep gaat doorselecteren, want het spel zal toch echt beter moeten.

Gebruikersavatar
Balletje mayo
Berichten: 801
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 18:57
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door Balletje mayo »

mschr schreef:
za 24 feb 2018, 00:29
Tiel schreef:
vr 23 feb 2018, 23:44
Als Ferdi van 40 meter een boogballetje tussen de palen krijgt pakken we ook 3 punten. Wat ik aangeef is dat het nooit van een actie afhangt. Hoe slecht het ook was.
Normaal gesproken ben ik het met je eens, maar de actie van Delle kostte ons twee punten. Als Smits niet zo’n brekebeen was, zat Delle nu al wekenlang op de bank.
Dus jij denkt dat Smits beter is? Heel het team is gewoon ondermaats momenteel, en mist vertrouwen. (Ik moet er wel bij zeggen dat er ook rondlopen die niet eens nec waardig zijn. maar dan kijk ik denk ik te ver terug) Dit is het gewoon, en dit NEC mag blij zijn dat het KAN promoveren. Alleen wat dan? Redden we het dan met Smits?

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door TT »

Balletje mayo schreef:
za 24 feb 2018, 02:51
mschr schreef:
za 24 feb 2018, 00:29
Tiel schreef:
vr 23 feb 2018, 23:44
Als Ferdi van 40 meter een boogballetje tussen de palen krijgt pakken we ook 3 punten. Wat ik aangeef is dat het nooit van een actie afhangt. Hoe slecht het ook was.
Normaal gesproken ben ik het met je eens, maar de actie van Delle kostte ons twee punten. Als Smits niet zo’n brekebeen was, zat Delle nu al wekenlang op de bank.
Dus jij denkt dat Smits beter is? Heel het team is gewoon ondermaats momenteel, en mist vertrouwen. (Ik moet er wel bij zeggen dat er ook rondlopen die niet eens nec waardig zijn. maar dan kijk ik denk ik te ver terug) Dit is het gewoon, en dit NEC mag blij zijn dat het KAN promoveren. Alleen wat dan? Redden we het dan met Smits?
Gaan we die terughalen dan?

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Bericht door DR »

Smits koste ons wekelijks punten, Delle heeft ook wedstrijden gewonnen, denk aan Fortuna uit bv. Bij die blunder mag ook gezegd worden dat daar ook een verdediger tussen hoort te staan die die Cantwell afschermt van de keeper en bal. Die was er ook niet.

Plaats reactie