Probleem is wel dat er niet zo veel borden op en bij de rotonde staan.De Kletskop schreef:We kunnen toch allemaal bordjes lezen?JBNMGN schreef:Precies. Maar wat er wel mis is met rotondes in het algemeen in Nederland: er zijn te veel verschillen. Je hebt ze met en zonder stoplichten, met en zonder rijbaan scheidingen, maar het ergste is dat er verschillen zijn in wie voorrang heeft of niet. Bij de ene rotonde heeft het verkeer op de rotonde voorrang en bij de andere weer het verkeer dat de rotonde nadert. (voorbeeld de "nieuwe" rotonde op de Hatertseweg) En dat maakt het voor veel mensen, en vooral die hier (bijna) nooit komen erg lastig. Bijna hetzelfde probleem kom je dagelijks tegen op het Takenhofplein. Mensen weten niet hoe je moet voorsorteren om de juiste afslag te nemen. En dat moet bij rijscholen meer onder de aandacht gebracht worden omdat er gewoon weg meer en meer rotondes komen.LT schreef:Tweeledig natuurlijk. Enerzijds, als je gewoon fatsoenlijk kan rijden en overzicht hebt in je auto is er niet veel aan de hand. Dat hebben helaas niet alle mensen. Als je de reacties in dat nieuwsbericht leest, dan denk ik echt: verdien je wel je rijbewijs? Muziek uitdoen, 294 scheldwoorden verder, blablabla.Goffert schreef:burp schreef:Onzin, maar een beetje betere uitleg zou wel helpenCurva schreef:https://www.rtlnieuws.nl/buurtfacts/ver ... -nederland
Meeste ongevallen maar jij vindt het onzin.
Dus eerst maar eens alle verkeersregels hetzelfde maken voor rotondes en dan kijken of het nog zo "gevaarlijk" is.
Als we jouw theorie aan gaan houden kunnen we voorrangswegen ook wel afschaffen, of juist iedere weg een voorrangsweg maken.
Nijmegen
Re: Nijmegen
Re: Nijmegen
Die laatste opmerking is nogal kort door de bocht, Kletskop. JBNMGN heeft het alleen over rotondes en niet over de overige verkeerssituaties. Daarnaast heeft hij ergens wel gelijk. In het buitenland hebben weggeberuikers die afslaan op de rotonde voorrang en fietsers hebben nooit voorrang. Ik heb bekenden in het buitenland die gruwelen van alle verschillende rotonderegels hier in Nederland wanneer zij hier zijn. En zij kunnen niet altijd de bordjes lezen, omdat Nederlands niet hun voer- en moedertaal is. Ook valt het aantal borden vaak wel mee. Dus wat te denken van al die toeristen? Verder is het natuurlijk ook bizar dat er (kleinere) rotondes zijn waar fietsers van beide kanten mogen komen; voorrang hebben en je ook nog eens moet opletten voor voetgangers, een aparte afslag voor de bus en het overige verkeer. In Bemmel hebben zo'n schitterende rotonde aangelegd. En wat blijkt? Daar vinden regelmatig ongevallen plaats. Het is algemeen (ook in het buitenland) bekend dat er te veel verschillen in regels zijn voor rotondes.De Kletskop schreef:We kunnen toch allemaal bordjes lezen?JBNMGN schreef:Precies. Maar wat er wel mis is met rotondes in het algemeen in Nederland: er zijn te veel verschillen. Je hebt ze met en zonder stoplichten, met en zonder rijbaan scheidingen, maar het ergste is dat er verschillen zijn in wie voorrang heeft of niet. Bij de ene rotonde heeft het verkeer op de rotonde voorrang en bij de andere weer het verkeer dat de rotonde nadert. (voorbeeld de "nieuwe" rotonde op de Hatertseweg) En dat maakt het voor veel mensen, en vooral die hier (bijna) nooit komen erg lastig. Bijna hetzelfde probleem kom je dagelijks tegen op het Takenhofplein. Mensen weten niet hoe je moet voorsorteren om de juiste afslag te nemen. En dat moet bij rijscholen meer onder de aandacht gebracht worden omdat er gewoon weg meer en meer rotondes komen.LT schreef:Tweeledig natuurlijk. Enerzijds, als je gewoon fatsoenlijk kan rijden en overzicht hebt in je auto is er niet veel aan de hand. Dat hebben helaas niet alle mensen. Als je de reacties in dat nieuwsbericht leest, dan denk ik echt: verdien je wel je rijbewijs? Muziek uitdoen, 294 scheldwoorden verder, blablabla.Goffert schreef:burp schreef:Onzin, maar een beetje betere uitleg zou wel helpenCurva schreef:https://www.rtlnieuws.nl/buurtfacts/ver ... -nederland
Meeste ongevallen maar jij vindt het onzin.
Dus eerst maar eens alle verkeersregels hetzelfde maken voor rotondes en dan kijken of het nog zo "gevaarlijk" is.
Als we jouw theorie aan gaan houden kunnen we voorrangswegen ook wel afschaffen, of juist iedere weg een voorrangsweg maken.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: Nijmegen
Maar het gaat natuurlijk al fout om bij Keizer Karelplein over een rotonde te beginnen want dat is het dus niet. Dat is een verkeersplein.
Re: Nijmegen
Het gaat niet om bordjes lezen, het gaat erom dat verkeersregels op rotondes eenduidig moeten zijn. De politiek heeft zich daar 2 jaar geleden ook mee bezig gehouden op aanraden van veilig verkeer Nederland. Want je hebt ook te maken met fietsers en ook die hebben op de ene rotonde wel en op de andere geen voorrangDe Kletskop schreef:We kunnen toch allemaal bordjes lezen?JBNMGN schreef:Precies. Maar wat er wel mis is met rotondes in het algemeen in Nederland: er zijn te veel verschillen. Je hebt ze met en zonder stoplichten, met en zonder rijbaan scheidingen, maar het ergste is dat er verschillen zijn in wie voorrang heeft of niet. Bij de ene rotonde heeft het verkeer op de rotonde voorrang en bij de andere weer het verkeer dat de rotonde nadert. (voorbeeld de "nieuwe" rotonde op de Hatertseweg) En dat maakt het voor veel mensen, en vooral die hier (bijna) nooit komen erg lastig. Bijna hetzelfde probleem kom je dagelijks tegen op het Takenhofplein. Mensen weten niet hoe je moet voorsorteren om de juiste afslag te nemen. En dat moet bij rijscholen meer onder de aandacht gebracht worden omdat er gewoon weg meer en meer rotondes komen.LT schreef:Tweeledig natuurlijk. Enerzijds, als je gewoon fatsoenlijk kan rijden en overzicht hebt in je auto is er niet veel aan de hand. Dat hebben helaas niet alle mensen. Als je de reacties in dat nieuwsbericht leest, dan denk ik echt: verdien je wel je rijbewijs? Muziek uitdoen, 294 scheldwoorden verder, blablabla.Goffert schreef:burp schreef:Onzin, maar een beetje betere uitleg zou wel helpenCurva schreef:https://www.rtlnieuws.nl/buurtfacts/ver ... -nederland
Meeste ongevallen maar jij vindt het onzin.
Dus eerst maar eens alle verkeersregels hetzelfde maken voor rotondes en dan kijken of het nog zo "gevaarlijk" is.
Als we jouw theorie aan gaan houden kunnen we voorrangswegen ook wel afschaffen, of juist iedere weg een voorrangsweg maken.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Nijmegen
maar met fietsers heeft de overheid zichzelf ook in de vingers gesneden.
het is levensgevaarlijk dat fietsers op een rotonde van beide kanten mogen.
Ik neem dagelijks dezelfde rotonde eerste afslag eraf.
Dit is een kleine rotonde waarbij ik moet letten op:
1 ) auto's van links
2 ) fietsers van links,
3 ) fietsers van rechts ( komende vanaf dezelfde weg als ik ) ,
4) fietsers van rechts komende uit de richting waar ik heen wil.
5) fietsers uit de tegemoetkomende richting want het fietspad is ook nog eens 2 - richting verkeer.
En dan vind met het vreemd dat daar zoveel fietsers tegen de vlakte worden gerekend.
Tsja, het valt al niet mee als ik licht is, laat staan in het donker.
het is levensgevaarlijk dat fietsers op een rotonde van beide kanten mogen.
Ik neem dagelijks dezelfde rotonde eerste afslag eraf.
Dit is een kleine rotonde waarbij ik moet letten op:
1 ) auto's van links
2 ) fietsers van links,
3 ) fietsers van rechts ( komende vanaf dezelfde weg als ik ) ,
4) fietsers van rechts komende uit de richting waar ik heen wil.
5) fietsers uit de tegemoetkomende richting want het fietspad is ook nog eens 2 - richting verkeer.
En dan vind met het vreemd dat daar zoveel fietsers tegen de vlakte worden gerekend.
Tsja, het valt al niet mee als ik licht is, laat staan in het donker.
Re: Nijmegen
Helemaal mee eens, de meest belachelijke maatregel is die van fietsers in 2 richtingen, op welk fietspad dan ook. Neem het fietspad langs de woonboulevard, bij tijd en wijle levens gevaarlijk. Hij is dan wel breed maar als ze met 3 naast elkaar gaan rijden en dan ingehaald worden door (brom)fietsers op de verkeerde baan dan vraag je om ongelukken. Het vreemde: het fietspad aan de overkant is erg rustig......en daar fiets ik dan maar.pjottr schreef:maar met fietsers heeft de overheid zichzelf ook in de vingers gesneden.
het is levensgevaarlijk dat fietsers op een rotonde van beide kanten mogen.
Ik neem dagelijks dezelfde rotonde eerste afslag eraf.
Dit is een kleine rotonde waarbij ik moet letten op:
1 ) auto's van links
2 ) fietsers van links,
3 ) fietsers van rechts ( komende vanaf dezelfde weg als ik ) ,
4) fietsers van rechts komende uit de richting waar ik heen wil.
5) fietsers uit de tegemoetkomende richting want het fietspad is ook nog eens 2 - richting verkeer.
En dan vind met het vreemd dat daar zoveel fietsers tegen de vlakte worden gerekend.
Tsja, het valt al niet mee als ik licht is, laat staan in het donker.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Nijmegen
bruls...... de man die zo voor veiligheid is
en alles wat met openbare orde te maken heeft aan banden legt
Bruls...... is de burgemeester van de onveiligste verkeersplek van nederland
leer je prioriteiten stellen brullie
en alles wat met openbare orde te maken heeft aan banden legt
Bruls...... is de burgemeester van de onveiligste verkeersplek van nederland
leer je prioriteiten stellen brullie
Liever niet degraderen dan twee pandaberen
Re: Nijmegen
Waarom zou het geen rotonde zijn, volgens jou? Niet dat het heel belangrijk is, maar ben toch benieuwd.burp schreef:Maar het gaat natuurlijk al fout om bij Keizer Karelplein over een rotonde te beginnen want dat is het dus niet. Dat is een verkeersplein.
Re: Nijmegen
Hier gaat de gemeenteraad toch over; niet Bruls. Toch?gladiator schreef:bruls...... de man die zo voor veiligheid is
en alles wat met openbare orde te maken heeft aan banden legt
Bruls...... is de burgemeester van de onveiligste verkeersplek van nederland
leer je prioriteiten stellen brullie
Lijkt me een beetje goedkope kritiek i.i.g.
Re: Nijmegen
gaat de gemeenteraad ook over al die beperkingen die worden opgelegdGijscoman schreef:Hier gaat de gemeenteraad toch over; niet Bruls. Toch?gladiator schreef:bruls...... de man die zo voor veiligheid is
en alles wat met openbare orde te maken heeft aan banden legt
Bruls...... is de burgemeester van de onveiligste verkeersplek van nederland
leer je prioriteiten stellen brullie
Lijkt me een beetje goedkope kritiek i.i.g.
bruls is eindverantwoordelijk en nu hoor je hem niet (heel herkenbaar voor die man)
Liever niet degraderen dan twee pandaberen
Re: Nijmegen
Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? Gewoon het recht van de sterkste. Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
Re: Nijmegen
De benaming "verkeersplein" bestaat niet meer, zie ook:burp schreef:Maar het gaat natuurlijk al fout om bij Keizer Karelplein over een rotonde te beginnen want dat is het dus niet. Dat is een verkeersplein.
http://www.verkeersmaatregelen.nl/Info/ ... ondes.aspx
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Nijmegen
Feit blijft dat deze rotonde er al sinds 1882 en toen, en ook in mijn tijd dat is pas mijn rijbewijs had kon je er prachtig rondscheuren. in begin 70er jaren waren er zo'n 2,5 miljoen auto's op de Nederlandse wegen, nu zijn dat er ruim 3x zoveel, ca. 8,5 miljoen, Tja, mag het dan wat drukker zijn op het Keizer Karelplein?Bernd schreef:Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? ROTONDE!Gewoon het recht van de sterkste.gewoon het recht van de sterkste? Of gewoon het recht van voorrang en het recht op fatsoen? Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
De enige optie ooit was een rondweg om Nijmegen heen maar dat hebben ze geprobeerd met de Oversteek, en dat is faliekant mislukt. Waarom? Omdat "men" bedacht heeft deze uit te laten komen op de Energieweg die buiten stoplichten ook nog eens 4 rotondes telt. Nee dat moedigt aan om een andere route te nemen!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Re: Nijmegen
Mislukt? ....zie je nog wel eens eeuwige files op de waalbrug?JBNMGN schreef:Feit blijft dat deze rotonde er al sinds 1882 en toen, en ook in mijn tijd dat is pas mijn rijbewijs had kon je er prachtig rondscheuren. in begin 70er jaren waren er zo'n 2,5 miljoen auto's op de Nederlandse wegen, nu zijn dat er ruim 3x zoveel, ca. 8,5 miljoen, Tja, mag het dan wat drukker zijn op het Keizer Karelplein?Bernd schreef:Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? ROTONDE!Gewoon het recht van de sterkste.gewoon het recht van de sterkste? Of gewoon het recht van voorrang en het recht op fatsoen? Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
De enige optie ooit was een rondweg om Nijmegen heen maar dat hebben ze geprobeerd met de Oversteek, en dat is faliekant mislukt. Waarom? Omdat "men" bedacht heeft deze uit te laten komen op de Energieweg die buiten stoplichten ook nog eens 4 rotondes telt. Nee dat moedigt aan om een andere route te nemen!
Volgens mij is het doel, namelijk het ontlasten van de oude brug, redelijk bereikt.
Re: Nijmegen
Redelijk, precies. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat het niet het beoogde resultaat heeft. Heel misschien als straks de Waalbrug op de schop gaat voor een jaartje, en de meeste mensen wel gedwongen worden de Oversteek te nemen dat die daarna ook meer gebruikt gaat worden. Maar als daardoor de drukte op de Energieweg te veel toeneemt gaat het daarna weer zoals vanouds via de Waalbrug.Curva schreef:Mislukt? ....zie je nog wel eens eeuwige files op de waalbrug?JBNMGN schreef:Feit blijft dat deze rotonde er al sinds 1882 en toen, en ook in mijn tijd dat is pas mijn rijbewijs had kon je er prachtig rondscheuren. in begin 70er jaren waren er zo'n 2,5 miljoen auto's op de Nederlandse wegen, nu zijn dat er ruim 3x zoveel, ca. 8,5 miljoen, Tja, mag het dan wat drukker zijn op het Keizer Karelplein?Bernd schreef:Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? ROTONDE!Gewoon het recht van de sterkste.gewoon het recht van de sterkste? Of gewoon het recht van voorrang en het recht op fatsoen? Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
De enige optie ooit was een rondweg om Nijmegen heen maar dat hebben ze geprobeerd met de Oversteek, en dat is faliekant mislukt. Waarom? Omdat "men" bedacht heeft deze uit te laten komen op de Energieweg die buiten stoplichten ook nog eens 4 rotondes telt. Nee dat moedigt aan om een andere route te nemen!
Volgens mij is het doel, namelijk het ontlasten van de oude brug, redelijk bereikt.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
- Arjan van Hout
- Berichten: 20324
- Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
- Locatie: B & D
- Contacteer:
Re: Nijmegen
linkje?JBNMGN schreef:Redelijk, precies. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat het niet het beoogde resultaat heeft. Heel misschien als straks de Waalbrug op de schop gaat voor een jaartje, en de meeste mensen wel gedwongen worden de Oversteek te nemen dat die daarna ook meer gebruikt gaat worden. Maar als daardoor de drukte op de Energieweg te veel toeneemt gaat het daarna weer zoals vanouds via de Waalbrug.Curva schreef:Mislukt? ....zie je nog wel eens eeuwige files op de waalbrug?JBNMGN schreef:Feit blijft dat deze rotonde er al sinds 1882 en toen, en ook in mijn tijd dat is pas mijn rijbewijs had kon je er prachtig rondscheuren. in begin 70er jaren waren er zo'n 2,5 miljoen auto's op de Nederlandse wegen, nu zijn dat er ruim 3x zoveel, ca. 8,5 miljoen, Tja, mag het dan wat drukker zijn op het Keizer Karelplein?Bernd schreef:Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? ROTONDE!Gewoon het recht van de sterkste.gewoon het recht van de sterkste? Of gewoon het recht van voorrang en het recht op fatsoen? Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
De enige optie ooit was een rondweg om Nijmegen heen maar dat hebben ze geprobeerd met de Oversteek, en dat is faliekant mislukt. Waarom? Omdat "men" bedacht heeft deze uit te laten komen op de Energieweg die buiten stoplichten ook nog eens 4 rotondes telt. Nee dat moedigt aan om een andere route te nemen!
Volgens mij is het doel, namelijk het ontlasten van de oude brug, redelijk bereikt.
Re: Nijmegen
Op het KK plein is merendeel een kwestie van goed voor sorteren, niet treuzelen en je ogen open houden voor oprijdend verkeer.
Alles komt goed !!
Re: Nijmegen
Als je nou eens 70 mag op die oversteek, dit schiet gewoon niet op.JBNMGN schreef:Redelijk, precies. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat het niet het beoogde resultaat heeft. Heel misschien als straks de Waalbrug op de schop gaat voor een jaartje, en de meeste mensen wel gedwongen worden de Oversteek te nemen dat die daarna ook meer gebruikt gaat worden. Maar als daardoor de drukte op de Energieweg te veel toeneemt gaat het daarna weer zoals vanouds via de Waalbrug.Curva schreef:Mislukt? ....zie je nog wel eens eeuwige files op de waalbrug?JBNMGN schreef:Feit blijft dat deze rotonde er al sinds 1882 en toen, en ook in mijn tijd dat is pas mijn rijbewijs had kon je er prachtig rondscheuren. in begin 70er jaren waren er zo'n 2,5 miljoen auto's op de Nederlandse wegen, nu zijn dat er ruim 3x zoveel, ca. 8,5 miljoen, Tja, mag het dan wat drukker zijn op het Keizer Karelplein?Bernd schreef:Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? ROTONDE!Gewoon het recht van de sterkste.gewoon het recht van de sterkste? Of gewoon het recht van voorrang en het recht op fatsoen? Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
De enige optie ooit was een rondweg om Nijmegen heen maar dat hebben ze geprobeerd met de Oversteek, en dat is faliekant mislukt. Waarom? Omdat "men" bedacht heeft deze uit te laten komen op de Energieweg die buiten stoplichten ook nog eens 4 rotondes telt. Nee dat moedigt aan om een andere route te nemen!
Volgens mij is het doel, namelijk het ontlasten van de oude brug, redelijk bereikt.
Originele plan was overigens de A73 doortrekken naar de A15.
Re: Nijmegen
Wondertuin: een driedaags festival, van 19 t/m 21 januari.
Re: Nijmegen
Ja maar daar waren weer niet genoeg centjes voor dus hebben ze het op deze knullige manier opgelost. (althans dat dachten ze)burp schreef:Als je nou eens 70 mag op die oversteek, dit schiet gewoon niet op.JBNMGN schreef:Redelijk, precies. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat het niet het beoogde resultaat heeft. Heel misschien als straks de Waalbrug op de schop gaat voor een jaartje, en de meeste mensen wel gedwongen worden de Oversteek te nemen dat die daarna ook meer gebruikt gaat worden. Maar als daardoor de drukte op de Energieweg te veel toeneemt gaat het daarna weer zoals vanouds via de Waalbrug.Curva schreef:Mislukt? ....zie je nog wel eens eeuwige files op de waalbrug?JBNMGN schreef:Feit blijft dat deze rotonde er al sinds 1882 en toen, en ook in mijn tijd dat is pas mijn rijbewijs had kon je er prachtig rondscheuren. in begin 70er jaren waren er zo'n 2,5 miljoen auto's op de Nederlandse wegen, nu zijn dat er ruim 3x zoveel, ca. 8,5 miljoen, Tja, mag het dan wat drukker zijn op het Keizer Karelplein?Bernd schreef:Het Keizer Karelplein is niet levensgevaarlijk; doden zullen er neem ik aan niet vallen. Dat er veel blikschade zal zijn geloof ik meteen en blijkt dus ook wel. Het ìs toch ook een idioot verkeersplein? ROTONDE!Gewoon het recht van de sterkste.gewoon het recht van de sterkste? Of gewoon het recht van voorrang en het recht op fatsoen? Als ervaren automobilist en bekend met de situatie weet je wat je moet doen en is er niet zoveel aan de hand. Als minder ervaren automobilist, of juist een automobilist op leeftijd die wat minder snel denkt; de Tomtom zal je er maar heen leiden. Nee, rotpunt. Maar: het ligt er zoals het er ligt. Oplossingen die niet gelijk leiden tot grote opstoppingen op de Graafsweg of de Oranjesingel lijken me er nauwelijks te zijn. Ja, een enorme tunnelbak die bakken met miljoenen zal kosten en het stadsbeeld drastisch zal aantasten. Nee, dit lijkt me echt een jammer-maar-helaassituatie.
De enige optie ooit was een rondweg om Nijmegen heen maar dat hebben ze geprobeerd met de Oversteek, en dat is faliekant mislukt. Waarom? Omdat "men" bedacht heeft deze uit te laten komen op de Energieweg die buiten stoplichten ook nog eens 4 rotondes telt. Nee dat moedigt aan om een andere route te nemen!
Volgens mij is het doel, namelijk het ontlasten van de oude brug, redelijk bereikt.
Originele plan was overigens de A73 doortrekken naar de A15.
En wat de Oversteek betreft: Ja daar zou je inderdaad gewoon 70 moeten kunnen rijden.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
- jackkreta
- Berichten: 16573
- Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
- Locatie: Ierapetra-Kreta
- Contacteer:
Re: Nijmegen
Link doet het bij mij niet.Ramona schreef:Wondertuin: een driedaags festival, van 19 t/m 21 januari.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Re: Nijmegen
Bij mij wel, festival voor het feit dat Nijmegen Green Capital van Europa is.jackkreta schreef:Link doet het bij mij niet.Ramona schreef:Wondertuin: een driedaags festival, van 19 t/m 21 januari.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Re: Nijmegen
Ziet er vrij vervelend uit.bertje schreef:Bij mij wel, festival voor het feit dat Nijmegen Green Capital van Europa is.jackkreta schreef:Link doet het bij mij niet.Ramona schreef:Wondertuin: een driedaags festival, van 19 t/m 21 januari.
Hoeveel gaat die green capital grap ons eigenlijk kosten?
Re: Nijmegen
Vermoedelijk minder dan NEC per jaar.burp schreef:Ziet er vrij vervelend uit.bertje schreef:Bij mij wel, festival voor het feit dat Nijmegen Green Capital van Europa is.jackkreta schreef:Link doet het bij mij niet.Ramona schreef:Wondertuin: een driedaags festival, van 19 t/m 21 januari.
Hoeveel gaat die green capital grap ons eigenlijk kosten?
Re: Nijmegen
Daar schrijven we geen 3 miljoen op af.Gijscoman schreef:Vermoedelijk minder dan NEC per jaar.burp schreef:Ziet er vrij vervelend uit.bertje schreef:Bij mij wel, festival voor het feit dat Nijmegen Green Capital van Europa is.jackkreta schreef:Link doet het bij mij niet.Ramona schreef:Wondertuin: een driedaags festival, van 19 t/m 21 januari.
Hoeveel gaat die green capital grap ons eigenlijk kosten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten