Documentaires

De onzinhoek van dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Documentaires

Bericht door ApophisEire »

Zijn er fans van docus hier op het forum?

En vooral, hebben mensen bepaalde docus als aanrader?

Zelf ben ik van van verschillende soorten docus
Ik hou van informatief, maar voor plezier kijk ik ook graag naar Conspiracy docus, die zijn altijd vermakelijk vind ik

Mijn eerste aanrader van de genre conspiracy puur ter vermaak is deze:

http://www.youtube.com/watch?v=2Ny_8ZGj ... r_embedded

Deze docu bespreekt een samenzwering omtrent de Olympische spelen in londen
Zoals ik zei, erg vermakelijk zolang je conspiracies niet zo serieus neemt
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Frans »

Ik kijk veel docu's op Investigation Discovery en Zone Reality.
NECTheBest

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door ApophisEire »

Frans schreef:Ik kijk veel docu's op Investigation Discovery en Zone Reality.
Vind ik ook top om te kijken, maar ik hou er ook van om specifieke zaken te bekijken en dan kijk ik ze vaak online
Dus vandaar deze thread, kijken of andere ook leuke docus hebben om te delen en wellicht als ik ze met jullie kan delen genieten er mensen van
Leek me wel leuk om tijdens de zomer te hebben als actieve thread
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door LT »

Denk dat je sommige forummers beter niet op de hoogte kan brengen van documentaires over complottheorieën.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door necnmgn »

LT schreef:Denk dat je sommige forummers beter niet op de hoogte kan brengen van documentaires over complottheorieën.
:schater:

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door ApophisEire »

LT schreef:Denk dat je sommige forummers beter niet op de hoogte kan brengen van documentaires over complottheorieën.
Is dat een samenzwering tegen mij ofzo?

Knowledge is power, and the people deserve to know!!! :biggrin:
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door vak Oost »

Frans schreef:Ik kijk veel docu's op Investigation Discovery en Zone Reality.
ik kijk af en toe hiero http://www.documentairenet.nl/
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Mark Ariaans »

Tijdje geleden al een keer aangeraden, geloof ik: Terry Pratchett - Choosing to die

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door rooie »

Gister 'One life' gezien, heul erg goede natuurdocumentaire! :tu:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door jd »

Vond Jesus Camp fascinerend en héél eng, net als religulous. Inside Job is de beste docu die ik in tijden gezien heb. Praktisch alles van Louis Theroux is de moeite waard, die man is echt een topjournalist. The Bridge & Right to die? zijn luguber en indrukwekkend. Geen lichte kost. Armadillo ligt normaal niet in mijn straatje maar zeker de moeite waard.

Nederlandse documentaire die ik echt briljant vond is Foute vrienden, oh en natuurlijk kroonjuwelen.

Verder, wat Vak Oost zegt. Documentairenet.nl, en af en toe gewoon op imdb een documentaire opzoeken en kijken bij "other people also enjoyed" ofzo. Die Zeitgeist en loose change zaken die binnen 5 uur alweer voor 90% gedebunked worden zijn vermakelijk, maar bijzonder matig.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1552
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door NEC4EVER »

Nederlands: Foute Vrienden, Bikkel, Buddha's Lost Children, Nederwiet, Laatste Zeven Maanden van Anne Frank, André Hazes, Zij Gelooft in Mij, Johan Cruijff - En un Momento Dado, Haagse Sjonnie, Communekind.

Sport: The Two Escobars, Senna, More Than a Game, Hoop Dreams, Through the Fire, Hooked: The Legend of Demetrius Hook Mitchell, Once in a Lifetime: The Extraordinary Story of the New York Cosmos, Bobby Fischer against the World, Len Bias, Murderball, One Day in September, Pumping Iron, Het Surinaamse Legioen, In the Hands of the Gods.

Natuur: Earth, Océans, March of the Penguins, Home, The Cove, Arctic Tale, African Cats: Kingdom of Courage, Turtle: The Incredible Journey.

Muziek: Anvil! The Story of Anvil, Iron Maiden: Flight 666, This Is It, Heima, Notorious, Marley, Shut Up & Sing.

Overige: Cocaine Cowboys, Bowling for Columbine, The King of Kong, Sicko, Catfish, Jesus Camp, Gasland, Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution', The Wildest Dream, 9/11, Exit through the Gift Shop, Stranded, Man on Wire, Super Size Me.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Curva »

"Armadillo" is een hele goede docu als je wilt weten hoe het er in afghanistan echt aan toe gaat buiten de doorgepropagandeerde mediaonzin die je via het ministerie van propaganda hier op tv krijgt te zien.

http://www.imdb.com/title/tt1640680/

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door ApophisEire »

NEC4EVER schreef:Nederlands: Foute Vrienden, Bikkel, Buddha's Lost Children, Nederwiet, Laatste Zeven Maanden van Anne Frank, André Hazes, Zij Gelooft in Mij, Johan Cruijff - En un Momento Dado, Haagse Sjonnie, Communekind.

Sport: The Two Escobars, Senna, More Than a Game, Hoop Dreams, Through the Fire, Hooked: The Legend of Demetrius Hook Mitchell, Once in a Lifetime: The Extraordinary Story of the New York Cosmos, Bobby Fischer against the World, Len Bias, Murderball, One Day in September, Pumping Iron, Het Surinaamse Legioen, In the Hands of the Gods.

Natuur: Earth, Océans, March of the Penguins, Home, The Cove, Arctic Tale, African Cats: Kingdom of Courage, Turtle: The Incredible Journey.

Muziek: Anvil! The Story of Anvil, Iron Maiden: Flight 666, This Is It, Heima, Notorious, Marley, Shut Up & Sing.

Overige: Cocaine Cowboys, Bowling for Columbine, The King of Kong, Sicko, Catfish, Jesus Camp, Gasland, Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution', The Wildest Dream, 9/11, Exit through the Gift Shop, Stranded, Man on Wire, Super Size Me.
Zitten een paar hele goede tussen die ik ook al gezien heb
Zal diegene die ik nog niet ken zeker een kans geven
Goeie post :tu:
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door ApophisEire »

http://www.documentairenet.nl/review/aanvalluh/

Voetbal gerelateerde docu
Best interresant om te zien
En ik ga zometeen Armadillo kijken op jullie advies
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door vak Oost »

https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a2f94f18/

Stille Kracht toont de passie van Wiebo en duizenden andere fans van NEC http://www.besiendershuis.com/
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Frans »

:tu: :tu:
NECTheBest

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door DR »

vak Oost schreef:https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a2f94f18/

Stille Kracht toont de passie van Wiebo en duizenden andere fans van NEC http://www.besiendershuis.com/
Mooi gefilmd en heel erg herkenbaar

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Arjan van Hout »

voor iedereen die meer van dit soort portretten wil :-)

https://www.voordekunst.nl/projecten/6302-stille-kracht

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Documentaires

Bericht door flipsen »

Arjan van Hout schreef:voor iedereen die meer van dit soort portretten wil :-)

https://www.voordekunst.nl/projecten/6302-stille-kracht
mooi gedaan van Martijn.. :tu:
Risus abundat in ore stultorum

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Brabander »

Stille kracht laat het leven van de " gewone" supporter zien. Dit soort mensen zijn zo belangrijk voor de club en laten ook een heel mooi beeld zien wat NEC ook echt is.
Een volksclub!
Jammer dat het bestuur dat beeld van de volksclub al jaren probeert te veranderen naar een club met allerlei afspraken en regelingen, waarbij ze zich erg laten leiden door de KNVB en burgemeester.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Tiel »

Brabander schreef:Stille kracht laat het leven van de " gewone" supporter zien. Dit soort mensen zijn zo belangrijk voor de club en laten ook een heel mooi beeld zien wat NEC ook echt is.
Een volksclub!
Jammer dat het bestuur dat beeld van de volksclub al jaren probeert te veranderen naar een club met allerlei afspraken en regelingen, waarbij ze zich erg laten leiden door de KNVB en burgemeester.
Vreemd ik denk dat juist dit soort (in mijn ogen echte) supporters daar helemaal geen last van hebben.

Dat laten leiden door de KNVB (is dat niet verplicht?) en de burgemeester (zijn ze dat ook niet verplicht?) is meer een last voor andere groeperingen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Pol »

Tiel schreef:
Brabander schreef:Stille kracht laat het leven van de " gewone" supporter zien. Dit soort mensen zijn zo belangrijk voor de club en laten ook een heel mooi beeld zien wat NEC ook echt is.
Een volksclub!
Jammer dat het bestuur dat beeld van de volksclub al jaren probeert te veranderen naar een club met allerlei afspraken en regelingen, waarbij ze zich erg laten leiden door de KNVB en burgemeester.
Vreemd ik denk dat juist dit soort (in mijn ogen echte) supporters daar helemaal geen last van hebben.

Dat laten leiden door de KNVB (is dat niet verplicht?) en de burgemeester (zijn ze dat ook niet verplicht?) is meer een last voor andere groeperingen.
En daar pakken ze als club juist veel te weinig door.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1552
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door NEC4EVER »

https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a2f94f18/
Waarom duizenden mensen tweewekelijks naar de Goffert gaan? Wat hen bezielt om zich 90 minuten lang schor te schreeuwen?
Op een aantal 080'ers na, lijkt het mij sterk dat er iemand met een schorre keel van NEC naar huis gaat :biggrin:
Maar zonder gein, leuke korte film. Vooral mooie beelden op & rond de Goffert en close ups van supporters.
Maar nog steeds stapt ie om het weekend met vader Marinus (76) richting Bloedkuul, zo is te zien in de 90 minuten durende mini-film Stille Kracht van de Beekse filmmaker Martijn Schinkel die donderdag in LUX in première ging.
Even voor de zekerheid, de film duurt toch 9 minuten ipv de 90 minuten waar de Gelderlander het over heeft?!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Documentaires

Bericht door Arjan van Hout »

NEC4EVER schreef:https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a2f94f18/
Waarom duizenden mensen tweewekelijks naar de Goffert gaan? Wat hen bezielt om zich 90 minuten lang schor te schreeuwen?
Op een aantal 080'ers na, lijkt het mij sterk dat er iemand met een schorre keel van NEC naar huis gaat :biggrin:
Maar zonder gein, leuke korte film. Vooral mooie beelden op & rond de Goffert en close ups van supporters.
Maar nog steeds stapt ie om het weekend met vader Marinus (76) richting Bloedkuul, zo is te zien in de 90 minuten durende mini-film Stille Kracht van de Beekse filmmaker Martijn Schinkel die donderdag in LUX in première ging.
Even voor de zekerheid, de film duurt toch 9 minuten ipv de 90 minuten waar de Gelderlander het over heeft?!
klopt, 9 minuten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten