Moestafa El Kabir

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
ernie

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door ernie »

Ik snap dat dan echt niet... die gast zou inmiddels wel helemaal zijn opgebloeid, maar het was toch gewoon een lamme graftak in Nijmegen? Dat hij kon voetballen zag ik toen ook al, maar met zo'n ruk instelling kom je gewoon niet ver in Nijmegen. Fijn voor hem dat hij het nu goed doet, maar toen hij bij NEC speelde was ik hem ook liever kwijt dan rijk.

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Biarmicus »

Bij NEC nooit echt een kans gehad, terwijl de ploeg me nodig had'

Moestafa El Kabir is met een wel heel opmerkelijke revival in zijn carrière bezig. Via de jeugd van Ajax, Feyenoord en FC Utrecht maakte hij zijn debuut op het hoogste niveau bij NEC, maar na meerdere conflicten vertrok hij uiteindelijk bij de Nijmegenaren. Via het Zweedse Mjällby speelt de 23-jarige aanvaller nu plotseling in de Serie A voor Cagliari.

Daar begon El Kabir direct sterk; tegen AS Roma, waar Maarten Stelekenburg op doel staat, maakte de aanvaller de winnende treffer en bezorgde hij zijn ploeg de overwinning. Een heerlijk gevoel, aldus de Amsterdammer. “Een supergevoel. Prachtig om meteen in je eerste wedstrijd belangrijk te zijn voor de ploeg”, aldus El Kabir in een interview met Voetbal International.
Hij vindt het jammer dat hij zich niet heeft kunnen bewijzen in de Eredivisie bij NEC. “Dat ik kan voetballen, heb ik wel bij Mjällby laten zien, maar nu ziet iedereen het. Bij NEC heb ik nooit echt een kans gehad, terwijl ik voelde dat de ploeg me nodig had. Ik heb te weinig echt goede wedstrijden gespeeld bij NEC. En ik was misschien niet de gemakkelijkste jongen, ik ben nu volwassener en gedisciplineerder.”

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7234
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Keizerstad1994 »

Biarmicus schreef:
Bij NEC nooit echt een kans gehad, terwijl de ploeg me nodig had'

Moestafa El Kabir is met een wel heel opmerkelijke revival in zijn carrière bezig. Via de jeugd van Ajax, Feyenoord en FC Utrecht maakte hij zijn debuut op het hoogste niveau bij NEC, maar na meerdere conflicten vertrok hij uiteindelijk bij de Nijmegenaren. Via het Zweedse Mjällby speelt de 23-jarige aanvaller nu plotseling in de Serie A voor Cagliari.

Daar begon El Kabir direct sterk; tegen AS Roma, waar Maarten Stelekenburg op doel staat, maakte de aanvaller de winnende treffer en bezorgde hij zijn ploeg de overwinning. Een heerlijk gevoel, aldus de Amsterdammer. “Een supergevoel. Prachtig om meteen in je eerste wedstrijd belangrijk te zijn voor de ploeg”, aldus El Kabir in een interview met Voetbal International.
Hij vindt het jammer dat hij zich niet heeft kunnen bewijzen in de Eredivisie bij NEC. “Dat ik kan voetballen, heb ik wel bij Mjällby laten zien, maar nu ziet iedereen het. Bij NEC heb ik nooit echt een kans gehad, terwijl ik voelde dat de ploeg me nodig had. Ik heb te weinig echt goede wedstrijden gespeeld bij NEC. En ik was misschien niet de gemakkelijkste jongen, ik ben nu volwassener en gedisciplineerder.”
Wat verstaat hij onder kansen? Heeft onder Been kansen zat gehad en ook onder Lodeweges. Heeft het gewoon zelf verprutst.
'Justice knows every mans number'

T.S.
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 14:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door T.S. »

Hij moet zich kapot schamen. Kreeg ontzettend veel kansen en had voor een niets zeggend talent heel veel krediet.
Je kon zeker zien dat hij een hoop potentie had, maar tegelijkertijd zag ik hem echt iedere donderdag en zaterdagavond in de Molenstraat om 4 uur s'nachts. Voor mij als student niet zo gek, voor hem redelijk vreemd. Keek er nogal van op als ik hem de avond voor de wedstrijd rond zag lopen. Heb er 1x wat van gezegd, ben toen door al z'n vriendjes uitgescholden.. of nou ja dat denk ik dan want ik versta geen Turks.
Meer positieve beleving in de Goffert!

WestHamersUnited
Berichten: 593
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 17:25
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door WestHamersUnited »

T.S. schreef:Hij moet zich kapot schamen. Kreeg ontzettend veel kansen en had voor een niets zeggend talent heel veel krediet.
Je kon zeker zien dat hij een hoop potentie had, maar tegelijkertijd zag ik hem echt iedere donderdag en zaterdagavond in de Molenstraat om 4 uur s'nachts. Voor mij als student niet zo gek, voor hem redelijk vreemd. Keek er nogal van op als ik hem de avond voor de wedstrijd rond zag lopen. Heb er 1x wat van gezegd, ben toen door al z'n vriendjes uitgescholden.. of nou ja dat denk ik dan want ik versta geen Turks.
Het is een Marokkaan, en als je het niet verstaat waarom neem je dan aan dat je wordt uitgescholden. Ik vind deze simpele reactie van de categorie oerwoudgeluiden.

vooruit
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 11:36
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door vooruit »

Misschien bedoeld ie wel:
Ik heb weinig scoringskansen gekregen !

Daar kan ik wel inkomen. De meeste kansen die hij uiteindelijk kreeg creëerde hijzelf.
En idem dito hielp hij ze weer om zeep.

Leuk voor hem dat het goed gaat.
Jammer voor NEC dat hij dat niet eerder deed.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

valt nog mee dat z'n kritiek dit keer via een voetbalblad kom en niet via twitter

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Biarmicus »

WestHamersUnited schreef:
T.S. schreef:Hij moet zich kapot schamen. Kreeg ontzettend veel kansen en had voor een niets zeggend talent heel veel krediet.
Je kon zeker zien dat hij een hoop potentie had, maar tegelijkertijd zag ik hem echt iedere donderdag en zaterdagavond in de Molenstraat om 4 uur s'nachts. Voor mij als student niet zo gek, voor hem redelijk vreemd. Keek er nogal van op als ik hem de avond voor de wedstrijd rond zag lopen. Heb er 1x wat van gezegd, ben toen door al z'n vriendjes uitgescholden.. of nou ja dat denk ik dan want ik versta geen Turks.
Het is een Marokkaan, en als je het niet verstaat waarom neem je dan aan dat je wordt uitgescholden. Ik vind deze simpele reactie van de categorie oerwoudgeluiden.
Toch moet ik T.S. beamen dat ik El Kabir ook wel erg vaak tegenkwam in het Nijmeegse uitgaansleven. Een speler mag van mij best een sociaal leven hebben en uitgaan, maar deze man kwam ik elke donderdagavond wel ergens tegen.

WestHamersUnited
Berichten: 593
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 17:25
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door WestHamersUnited »

Biarmicus schreef:
WestHamersUnited schreef:
T.S. schreef:Hij moet zich kapot schamen. Kreeg ontzettend veel kansen en had voor een niets zeggend talent heel veel krediet.
Je kon zeker zien dat hij een hoop potentie had, maar tegelijkertijd zag ik hem echt iedere donderdag en zaterdagavond in de Molenstraat om 4 uur s'nachts. Voor mij als student niet zo gek, voor hem redelijk vreemd. Keek er nogal van op als ik hem de avond voor de wedstrijd rond zag lopen. Heb er 1x wat van gezegd, ben toen door al z'n vriendjes uitgescholden.. of nou ja dat denk ik dan want ik versta geen Turks.
Het is een Marokkaan, en als je het niet verstaat waarom neem je dan aan dat je wordt uitgescholden. Ik vind deze simpele reactie van de categorie oerwoudgeluiden.
Toch moet ik T.S. beamen dat ik El Kabir ook wel erg vaak tegenkwam in het Nijmeegse uitgaansleven. Een speler mag van mij best een sociaal leven hebben en uitgaan, maar deze man kwam ik elke donderdagavond wel ergens tegen.
Het gaat mij enkel om de laatste zin.

(Y)Sfeervak(Y)
Berichten: 980
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door (Y)Sfeervak(Y) »

WestHamersUnited schreef:
T.S. schreef:Hij moet zich kapot schamen. Kreeg ontzettend veel kansen en had voor een niets zeggend talent heel veel krediet.
Je kon zeker zien dat hij een hoop potentie had, maar tegelijkertijd zag ik hem echt iedere donderdag en zaterdagavond in de Molenstraat om 4 uur s'nachts. Voor mij als student niet zo gek, voor hem redelijk vreemd. Keek er nogal van op als ik hem de avond voor de wedstrijd rond zag lopen. Heb er 1x wat van gezegd, ben toen door al z'n vriendjes uitgescholden.. of nou ja dat denk ik dan want ik versta geen Turks.
Het is een Marokkaan, en als je het niet verstaat waarom neem je dan aan dat je wordt uitgescholden. Ik vind deze simpele reactie van de categorie oerwoudgeluiden.

jah dus jij vind het normaal als WIE DAN OOK opeens in een buitenlandse taal tegen je begint te praten als ze ook Nederlands kunnen dan steur hun met hun oerwoudgeluiden maar naar het oerwoud... en nee ik heb niks tegen buitelanders.

ernie

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door ernie »

Maar je praat racistisch als de nete. "Met hun oerwoudgeluiden".

veurzetje
Berichten: 306
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:26
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door veurzetje »

Ik herinner me een wedstrijd in het 2e elftal, waarin hij geweldig voetbalde.
Ik zat op de tribune naast een voor mij onbekende man die speciaal uit Utrecht naar hem kwam kijken en helemaal lyrisch over hem was.Wat me vooral bij is gebleven was zijn opmerking:dat hij hoopte dat hij bij nec goed zou worden opgevangen en zou worden begeleid, zoniet dan zou er niets van terecht komen.
Deze nu pas 20 jarige jongen kan een grote voetbal toekomst tegemoet zien als hij met beide benen op de grond blijft en ik denk dat het gaat lukken.

Bij nec was het nog een puber.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Curva »

we zijn allemaal wel heel erg politiek correct de laatste tijd.....misschien moeten we er rekening meehouden dat veel uitspraken op dit forum gechargeerd zijn of niet vanuit een racistische intentie bedoeld zijn maar misschien zo overkomen.

Anyway, vond Kabir uit tegen HSV best aardig en gedreven voetballen, én ik heb m niet op de reeperbahn gezien toen.

Gebruikersavatar
Gijss
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 00:03
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Gijss »

Moestafa El Kabir (23) is aan de zijde van Cagliari hersteld van een hamstringblessure en hoopt op speelminuten. Al in de eerste Serie A-wedstrijd van dit seizoen scoorde de in het verleden bij NEC weggestuurde aanvaller. Tegen AS Roma passeerde hij Maarten Stekelenburg. In gesprek met VI bespreekt de aanvaller zijn goal en seizoen tot op heden.

'Op dat moment schoot er van alles door me heen. Een supergevoel. Voor die wedstrijd liep ik nog naar Stekelenburg toe. Succes hé, lange!, zei ik, "Dank je wel", zei hij terug, maar ik weet eigenlijk niet of-ie wist wie ik was. Na de wedstrijd wist hij dat wel! Nu ziet iederéén dat ik kan voetballen. Bij NEC werd het toentertijd niet geaccepteerd als ik als twintigjarige coachte. Ramon Zomer bijvoorbeeld. Ik zat naast hem in de kleedkamer, maar als ik op het veld iets riep als: opendraaien, kreeg ik een grote mond. Werd niet geaccepteerd. Ik heb daar nooit een kans gehad.'

Bron: vi.nl
Support your local footballclub!

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

Gijss schreef:Moestafa El Kabir (23) is aan de zijde van Cagliari hersteld van een hamstringblessure en hoopt op speelminuten. Al in de eerste Serie A-wedstrijd van dit seizoen scoorde de in het verleden bij NEC weggestuurde aanvaller. Tegen AS Roma passeerde hij Maarten Stekelenburg. In gesprek met VI bespreekt de aanvaller zijn goal en seizoen tot op heden.

'Op dat moment schoot er van alles door me heen. Een supergevoel. Voor die wedstrijd liep ik nog naar Stekelenburg toe. Succes hé, lange!, zei ik, "Dank je wel", zei hij terug, maar ik weet eigenlijk niet of-ie wist wie ik was. Na de wedstrijd wist hij dat wel! Nu ziet iederéén dat ik kan voetballen. Bij NEC werd het toentertijd niet geaccepteerd als ik als twintigjarige coachte. Ramon Zomer bijvoorbeeld. Ik zat naast hem in de kleedkamer, maar als ik op het veld iets riep als: opendraaien, kreeg ik een grote mond. Werd niet geaccepteerd. Ik heb daar nooit een kans gehad.'

Bron: vi.nl
dat kan kabir nu wel roepen, en hij kan deels gelijk hebben, maar in de wedstrijden dat hij wel speelde was ik ook niet bijster gecharmeerd van hem.
nu is die een paar jaar verder en heeft hij blijkbaar stappen gezet die die bij nec en daarvoor niet zetten. prima voor hem maar ga nu niet na lopen trappen.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door SanderNEC »

El Kabir wordt teruggestuurd naar Mjallby. Ik dacht dat ie gekocht was door Cagliari...
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

SanderNEC schreef:El Kabir wordt teruggestuurd naar Mjallby. Ik dacht dat ie gekocht was door Cagliari...
ja, 4 jaar contract was destijds de berihtgeving. Blijkt nu ineens huur met optie te zijn.

Haakt Mjalby dus ook weer af voor de overname van Fejzullahu hierdoor.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door T.I.G.O. »

Feit: hij was uitblinker in het tweede!
Feit: been kon niet omgaan met " moeilijke" jongens
Feit: hij was moeilijk
Feit: lodeweges moeten we niet serieus nemen
Feit: echte kans heeft hij niet gehad,zie zeefuik die pastoor gewoon liet staan
Feit: we hebben met zijn allen zijn talent verkeerd ingeschat
Feit: deze scenario 's ontkom je niet aan
Feit: laat maar waaie verders

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door DJTEEF! »

T.I.G.O. schreef:Feit: hij was uitblinker in het tweede!
Feit: been kon niet omgaan met " moeilijke" jongens
Feit: hij was moeilijk
Feit: lodeweges moeten we niet serieus nemen
Feit: echte kans heeft hij niet gehad,zie zeefuik die pastoor gewoon liet staan
Feit: we hebben met zijn allen zijn talent verkeerd ingeschat
Feit: deze scenario 's ontkom je niet aan
Feit: laat maar waaie verders
Feit: hij wordt teruggestuurd naar Mjallby (o.i.d.). M.a.w. Hij kan er niet zoveel van.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

SanderNEC schreef:El Kabir wordt teruggestuurd naar Mjallby. Ik dacht dat ie gekocht was door Cagliari...
Goed nieuws! Carlos, haal hem!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

DJTEEF! schreef:
T.I.G.O. schreef:Feit: hij was uitblinker in het tweede!
Feit: been kon niet omgaan met " moeilijke" jongens
Feit: hij was moeilijk
Feit: lodeweges moeten we niet serieus nemen
Feit: echte kans heeft hij niet gehad,zie zeefuik die pastoor gewoon liet staan
Feit: we hebben met zijn allen zijn talent verkeerd ingeschat
Feit: deze scenario 's ontkom je niet aan
Feit: laat maar waaie verders
Feit: hij wordt teruggestuurd naar Mjallby (o.i.d.). M.a.w. Hij kan er niet zoveel van.
hij is bijna alleen maar geblesseerd geweest dit seizoen, bij Mjalby deed hij het daarvoor uitstekend.
Ligt daar nog tot 2015 vast.

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door ronnyguitar »

ik wil hem wel voor vfb oldenburg 3jaar naar duitsland halen en begeleiden, dan leert hij een beetje discipline , daarna kan hij bij nec aan de bak........
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

JapapaBertus
Berichten: 1104
Lid geworden op: ma 20 sep 2010, 17:12
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door JapapaBertus »

Nee joh daar moet Nec nooit meer iets mee doen. Alleen van leren; dus voortaan een jonge speler naar Mjallby want daar bloeien ze op, dat zie je wel aan Fejzullahu.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door LT »

SanderNEC schreef:El Kabir wordt teruggestuurd naar Mjallby. Ik dacht dat ie gekocht was door Cagliari...
In Italië is het heel gebruikelijk om op die manier spelers aan te trekken. Zie je ook vaak met de grote clubs die eerst een jaar een speler huren van een sub-topper, kijken of hij het niveau aankan en dan definitief aantrekken. Helemaal geen slecht plan om te doen, heb het hier alleen gezien met Arouna Koné (Roda JC > PSV).

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door illestyl »

LT schreef:
SanderNEC schreef:El Kabir wordt teruggestuurd naar Mjallby. Ik dacht dat ie gekocht was door Cagliari...
In Italië is het heel gebruikelijk om op die manier spelers aan te trekken. Zie je ook vaak met de grote clubs die eerst een jaar een speler huren van een sub-topper, kijken of hij het niveau aankan en dan definitief aantrekken. Helemaal geen slecht plan om te doen, heb het hier alleen gezien met Arouna Koné (Roda JC > PSV).
Tyton ook o.a.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten