Moestafa El Kabir

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Alsof het allemaal alleen maar aan de club ligt. Beetje makkelijk hoor. Zat spelers te bedenken die bij een club totaal niet presteren, om ergens anders ineens te gaan draaien. Lekker makkelijk weer om het op het conto van NEc te schuiven dat El Kabir in Zweden ineens een topseizoen draait. Overigens twijfelden weinigen aan zijn voetbalkwaliteiten, het was gewoon een moeilijke jongen met een onprofessionele instelling. NEC was echt niet de eerste club die daarmee geconfronteerd werd. In Zweden haal je hem uit zijn 'gemakzuchtige' wereldje met allerhande invloeden van buitenaf en is hij volledig op zijn sport aangewezen, en dan kan het blijkbaar wel. Leuk voor El Kabir, maar om NEC iets te verwijten is erg simpel.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

valkhof schreef:hij heeft genoeg begeleiding en sturing gehad, het was ook niet zo dat hij pas bij nec zulks gedrag begon te vertonen, in de jeugd bij ajax en bij utrecht ook al.
blijkbaar is hij ouder en wijzer geworden en heeft het buitenland iets met hem gedaan.
Hij heeft geen sturing gehad, deze zit bij vites.... :tong:
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6488
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Strooper »

Mark Ariaans schreef:Alsof het allemaal alleen maar aan de club ligt. Beetje makkelijk hoor. Zat spelers te bedenken die bij een club totaal niet presteren, om ergens anders ineens te gaan draaien. Lekker makkelijk weer om het op het conto van NEc te schuiven dat El Kabir in Zweden ineens een topseizoen draait. Overigens twijfelden weinigen aan zijn voetbalkwaliteiten, het was gewoon een moeilijke jongen met een onprofessionele instelling. NEC was echt niet de eerste club die daarmee geconfronteerd werd. In Zweden haal je hem uit zijn 'gemakzuchtige' wereldje met allerhande invloeden van buitenaf en is hij volledig op zijn sport aangewezen, en dan kan het blijkbaar wel. Leuk voor El Kabir, maar om NEC iets te verwijten is erg simpel.
:withstupid:

Daarnaast speelde hij bij NEC linksbuiten in een 4-3-3 systeem. Ik zie in hem toch meer een spits voor een 4-4-2 systeem. Een mannetje kwam hij in iedere geval niet of nauwelijks langs.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

Mark Ariaans schreef:Alsof het allemaal alleen maar aan de club ligt. Beetje makkelijk hoor. Zat spelers te bedenken die bij een club totaal niet presteren, om ergens anders ineens te gaan draaien. Lekker makkelijk weer om het op het conto van NEc te schuiven dat El Kabir in Zweden ineens een topseizoen draait. Overigens twijfelden weinigen aan zijn voetbalkwaliteiten, het was gewoon een moeilijke jongen met een onprofessionele instelling. NEC was echt niet de eerste club die daarmee geconfronteerd werd. In Zweden haal je hem uit zijn 'gemakzuchtige' wereldje met allerhande invloeden van buitenaf en is hij volledig op zijn sport aangewezen, en dan kan het blijkbaar wel. Leuk voor El Kabir, maar om NEC iets te verwijten is erg simpel.
Ik neem aan dat je op mij reageert? Ik vind het alleen jammer dat er vanuit de club geen mentalcoach oid is die dit soort gasten kan sturen.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Zoals ik op de vorige pagina al aangaf, die is er wel. Niet op de loonlijst van NEC zelf, maar wordt wel ingehuurd. In 2007 was het Paul van Zwam. Wie het nu is weet ik niet. Meen nog wel interviews met Cillisen, Nuytinck en Goossens (?) te hebben gelezen waar ze de mentale coaching in ieder geval adresseren.

Dat iemand niet vast bij NEC in dienst is betekent niet dat het niet bestaat. Zijn vaak adviesbureau's (in dit geval zijn ze in 2007 begonnen met Vlemmings-van Zwam. Van Leon Vlemmings die nu bij Feijenoord zit, en Paul van Zwam, sportpsycholoog)

Wie ze nu inhuren weet ik niet, maar er is zeker wel sprake van.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Op jou en op degenen voor je die zeggen dat NEC een flater heeft geslagen door El Kabir transfervrij te laten vertrekken. We kunnen wel allerlei randvoorwaarden wensen die spelers beter zouden maken (als het aan algarve zou liggen dan hebben we voor iedere positie op het veld een voormalige international die dagelijks de speler op die plek begeleidt), maar met beperkte financiele middelen kun je dat soort zaken nu eenmaal niet regelen. NEC heeft een part-time mental coach (gehad?), die Van Zwam, weet niet of die zo nu en dan nog steeds langs komt. Maar die was er ten tijde van El Kabir en dat hielp duidelijk niet. Ik denk eerder dat het weghalen uit zijn leefomgeving die jongne eindelijk een beetje opgeschud heeft.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Inderdaad. Ten tijde van El Kabir was er 100% zeker mentale begeleiding. Daar valt niet over te twisten. Dus iedereen die het bij El Kabir aan gebrekkige begeleiding wijt zit sowieso fout.

Gezien de ervaringen in het verleden met probleemjongens in de selectie kan ik me moeilijk voorstellen dat ze er tegenwoordig vanaf zien. Ik zie dat idee bevestigd in enkele interviews en opmerkingen van spelers dat ze er nogsteeds mee bezig zijn..

Dus; mensen die zeggen dat er geen begeleiding is, zitten hoogstwaarschijnlijk fout (duidelijke indicaties)
mensen die zeggen dat er geen begeleiding geweest is zitten 100% zeker fout
En mensen die zeggen dat El Kabir beter begeleid had moeten worden zitten ook fout, aangezien het juist in zijn periode intensief gebeurde.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
valkhof schreef:hij heeft genoeg begeleiding en sturing gehad, het was ook niet zo dat hij pas bij nec zulks gedrag begon te vertonen, in de jeugd bij ajax en bij utrecht ook al.
blijkbaar is hij ouder en wijzer geworden en heeft het buitenland iets met hem gedaan.
Hij heeft geen sturing gehad, deze zit bij vites.... :tong:
:bye:

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Wessel »

jd schreef:Inderdaad. Ten tijde van El Kabir was er 100% zeker mentale begeleiding. Daar valt niet over te twisten. Dus iedereen die het bij El Kabir aan gebrekkige begeleiding wijt zit sowieso fout.

Gezien de ervaringen in het verleden met probleemjongens in de selectie kan ik me moeilijk voorstellen dat ze er tegenwoordig vanaf zien.
Er zal ongetwijfeld weleens vanuit NEC-kant weleens contact geweest zijn met een mental coach, maar dat is zeker niet structureel geweest. Iemand die b.v. wekelijks met de spelers praat. Het NEC management wil altijd zo graag laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn, dat ze zeker niet nagelaten zouden hebben dat te vermelden.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door pjottr »

Er is ook nog zo iets als gebrek aan mentaliteit.
Zie je die Berg van fc lampje lopen zie je duidelijk iemand die in de put zit.
Daar kan een mental coach helpen.
Maar figuren als el kabir, collins john of een leonardo trekken zich nergens iets van aan,
ook niet van een mental coach.
Het is net als de psycholoog, als je daar niet voor open staat kan deze je ook niet helpen.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door BIESKE »

Over wie hebben we het nu helemaal. El Kabir heeft bij NEC bewezen het NEC-shirt niet waard te zijn. Al dat gewauwel over mental coaching...........mijn reet. El Kabir heeft geluk gehad dat ie niet in 1 elftal speelde met Dries Visser of Frans Paymans. Die hadden hem op de training die mentaliteit wel bijgebracht. Maar deze verwende blagen hebben het alleen maar over respect. Respect moet je verdienen. Hij mag van mij een topper worden.........dan nog is de beslissing van NEC de enige juiste geweest.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door pjottr »

:withstupid:

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Jackiegoal »

Wessel schreef:Er zit een "klein" verschil tussen transfervrij laten vertrekken en laten vertrekken met behoud van contract zonder een transfersom te bedingen.
Jep, transfervrij laten vertrekken kost je niets, waar je hem anders moet blijven betalen.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NEC af te kunnen zeiken. Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en hoeveel waarde je aan zo'n opinie moet hechten.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Jackiegoal »

Mark Ariaans schreef:Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NEC af te kunnen zeiken. Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en hoeveel waarde je aan zo'n opinie moet hechten.
True.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

Mark Ariaans schreef:Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NEC af te kunnen zeiken. Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en hoeveel waarde je aan zo'n opinie moet hechten.
Ik wil je even attenderen wat ik schreef :

"Ik vind het schrijnend om te lezen dat deze jongen deze stap nu maakt. Was er nu helemaal niemand binnen de club die jonge gasten omvangt en begeleid?"

Dit was is een oprechte opmerking waarbij ik niemand kwets. Overigens heb ik direct aan Carlos gevraagt in een 1 op 1 gesprek waarom jongens als El Kabir en Joel toendertijd niet sociaal begeleid werden, hij vertelde toen dat daar geen mensen voor waren. En vind ik triest, vooral als je weet wat die jonge gasten al verdienen.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Wessel schreef:
jd schreef:Inderdaad. Ten tijde van El Kabir was er 100% zeker mentale begeleiding. Daar valt niet over te twisten. Dus iedereen die het bij El Kabir aan gebrekkige begeleiding wijt zit sowieso fout.

Gezien de ervaringen in het verleden met probleemjongens in de selectie kan ik me moeilijk voorstellen dat ze er tegenwoordig vanaf zien.
Er zal ongetwijfeld weleens vanuit NEC-kant weleens contact geweest zijn met een mental coach, maar dat is zeker niet structureel geweest. Iemand die b.v. wekelijks met de spelers praat. Het NEC management wil altijd zo graag laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn, dat ze zeker niet nagelaten zouden hebben dat te vermelden.
Als je 2 redenaties zijn dat je 1) nog nooit van hem gehoord hebt en nu 2) dat NEC er anders wel mee te koop had gelopen dan zijn we klaar denk ik.

Het lijkt me geen reclame namelijk om te koop te lopen dat je zoveel in (moet) zet(ten) op mental coaching. Zegt aardig wat over de sfeer en cultuur maar ok. Ze hebben het zeker wel (extern ingehuurd) gedaan in de periode van El Kabir. Of ze dat nu nog doen durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken, er zijn echter duidelijk indicaties dat dat wel het geval is. Interpreteer ze zoals je wil.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

jd schreef:
Wessel schreef:
jd schreef:Inderdaad. Ten tijde van El Kabir was er 100% zeker mentale begeleiding. Daar valt niet over te twisten. Dus iedereen die het bij El Kabir aan gebrekkige begeleiding wijt zit sowieso fout.

Gezien de ervaringen in het verleden met probleemjongens in de selectie kan ik me moeilijk voorstellen dat ze er tegenwoordig vanaf zien.
Er zal ongetwijfeld weleens vanuit NEC-kant weleens contact geweest zijn met een mental coach, maar dat is zeker niet structureel geweest. Iemand die b.v. wekelijks met de spelers praat. Het NEC management wil altijd zo graag laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn, dat ze zeker niet nagelaten zouden hebben dat te vermelden.
Als je 2 redenaties zijn dat je 1) nog nooit van hem gehoord hebt en nu 2) dat NEC er anders wel mee te koop had gelopen dan zijn we klaar denk ik.

Het lijkt me geen reclame namelijk om te koop te lopen dat je zoveel in (moet) zet(ten) op mental coaching. Zegt aardig wat over de sfeer en cultuur maar ok. Ze hebben het zeker wel (extern ingehuurd) gedaan in de periode van El Kabir. Of ze dat nu nog doen durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken, er zijn echter duidelijk indicaties dat dat wel het geval is. Interpreteer ze zoals je wil.
Aalbers vertelde toendertijd anders, er was geen mentalcoach voor individuen. Er is in de Been tijd wel een poging gedaan om eens een mentalcoach te gebruiken alleen in groepsverband.... en die was zo klaar.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Mja dan hebben wij andere dingen gehoord. Ik trek jouw bronnen (en wat Aalbers je vertelde) absoluut niet in twijfel aan de andere kant. Hoe dan ook zijn de redenen van redenatie voor mij meer een struikelblok. So what als je nog nooit van iemand gehoord hebt of dat NEC er niet mee te koop loopt. Dat zijn voor mij geen fundamenten om conclusies te trekken.
Laatst gewijzigd door jd op vr 08 apr 2011, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

jd schreef:Mja dan hebben wij andere dingen gehoord. Ik trek jouw bronnen (en wat Aalbers je vertelde) absoluut niet in twijfel aan de andere kant.
vice versa
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

:tu:

Terug naar El Kabir :biggrin:

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

jd schreef::tu:

Terug naar El Kabir :biggrin:
zonde dat hij geen mental coach had.... :biggrin:
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Ik hoor van bronnen in Zweden dat hij er daar 4 heeft! :biggrin:

kunnen ze daar wél betalen, van het geld dat ze voor Erton gevangen hebben :tong:

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

jd schreef:Ik hoor van bronnen in Zweden dat hij er daar 4 heeft! :biggrin:
die kosten waarschijnlijk anderhalve ton, en die hebben dan x miljoen verdient.....slim... :wink:
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Mja, in dat deel van Zweden is mental coaching wel nodig hoor. En dan speelt 'ie ook nog in geel-zwart :crazy:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten