Als je het hoger wat compact maakt hoeft dat niet eens zo te zijn hoor, dan moet je vooral een aantal spelers hebben dat bereid is flink wat strijd te leveren voorin. Een targetman die een bal kan vasthouden is vooral belangrijk als het gat tussen je spits en de rest van je team te groot wordt, dan is er tijd nodig om aan te sluiten om verder te kunnen voetballen. Als je je daar (met momenten) wat meer op instelt en het team al meer laat aanlsuiten is dat minder van belang.beeros schreef: ↑wo 30 okt 2024, 11:07bertje schreef: ↑wo 30 okt 2024, 10:54Voor mij is het inmiddels gewoon duidelijk dat wanneer je (vrijwel) al je voetballende spelers mist om van achteruit op te bouwen je niet stronteigenwijs daaraan vast moet houden en toch van achteruit opbouwen. Als je dan bij een doeltrap van Gassel, Nuytinck en Marquez rond de 5 meter ziet staan om even lekker op te gaan bouwen dan zakt de moed me als supporter echt volledig in de schoenen. Dat wordt 3x over tikken, waarna er een lange lel wordt gegeven of de bal over de zijlijn wordt gepeerd omdat ze dat gewoon écht niet kunnen. Probleem is dan alleen met de lange bal dat Koki op een eiland staat omdat het middenveld veel verder ingezakt staat, waardoor die lange bal structureel balverlies is. Maak het dan gewoon niet zo moeilijk, sluit met je middenveld bij Koki, laat je buitenspelers knijpen, je verdediging (en vooral de backs) een stuk hoger laat van Gassel (of straks Roefs die dat nog veel beter kan) die lange bal geven en strijden voor die 2e bal. Met zo'n Sano, van Crooij, Önal, Hansen heb je genoeg spelers die daar veel energie in kunnen leggen en daar best goed in zijn hoor. Maar dat geforceerde opbouwen van achteruit, je brengt alleen maar spelers als Nuytinck, Marquez en Pereira in de problemen. Die zijn ook veel beter in het reageren op afvallende ballen dan een positiespelletje..Mcel schreef: ↑wo 30 okt 2024, 10:26Ik zou het niet per se opportunisme noemen.TT schreef: ↑wo 30 okt 2024, 09:20Uiteraard. Anders scoort zo'n jongen een keer vijf wedstrijden niet en wordt 'ie alweer voor miskoop uitgemaakt. Veel en veel te vroeg voor een basisplaats, maar het opportunisme viert bij menigeen hoogtij.
Iedereen, echt iedereen, hier op het forum ziet dat Meijers Plan A niet werkt, zonder Proper en (zeker) Sandler. Maar hij houdt er wel 80 minuten aan vast. Ook gisteren waren de eerste wissels gewoon andere poppetjes in hetzelfde concept.
Alleen over het alternatief wordt (uiteraard) verschillend gedacht. Met de punt naar achter. Verdonk centraal. 5-3-2. En nog wel meer.
Maar Meijer heeft geen enkel alternatief uitgeprobeerd. (Misschien kun je Fortuna-uit een uitzondering noemen.) En nu is er sinds gisteren weer een alternatief bij gekomen. Dus natuurlijk wordt dat dan ook geopperd als mogelijkheid. In de hoop dat Meijer dit dan misschien ook als alternatief ziet. Omdat het gisteren werkte in een fase van de wedstrijd waarin Meijer echt geen andere keuze meer had. Maar velen hier zien liever dat zo'n speelwijze vanaf het eerste fluitsignaal. Kun je naïef noemen, maar dan gebeurt er wel wat.
Meijers standaard plan werkt niet als er maar 1 creatieveling in de CV-CM-rechthoek staat. Dan moet je dus iets anders verzinnen om gevaarlijk te worden op de helft van de tegenstander. En de variant van gisteren werkte. Dus natuurlijk wordt daar dan om gevraagd. Want we weten allemaal dat het anders weer stroperig geschuif wordt, wat tot niks leidt. En daar heeft niemand hier nog zin in. Want zoals de eerste helft gisteren, waarbij de bal veel te lang op eigen helft bleef, omdat Sano en Hoedemakers allebei de opbouw moesten verzorgen, dat wil je toch niet meer zien?
(Maar zondag is Sandler er misschien weer bij en kan Meijer aan Plan A vasthouden, wat misschien ook weer wat oplevert. Dat wel.)
Helemaal mee eens. Maar dan had je een targetman moeten halen die het niet n bal kan vast houden.
Kento Shiogai
Re: Kento Shiogai
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Hebben te lang gegokt op Lammers,waardoor andere spitsen voor een andere club hebben gekozen
Ze waren rond met een spits uit het buitenland maar toen kwamen er zaakwaarnemers die geld wilde hebben en ging het niet door waarschijnlijk die Chilleen
Ze waren rond met een spits uit het buitenland maar toen kwamen er zaakwaarnemers die geld wilde hebben en ging het niet door waarschijnlijk die Chilleen
Wat wil je hier nou mee zeggen ?
Prima derde keusje. Snel, behendig en fel. En bovendien piepjong en van de andere kant van de wereld. Over een paar maanden staat zelfs jij voor hem op de banken.
Meer positieve beleving in de Goffert!
Dat had hij ook met Sano. Het is een zegen als Mschr het niet in je ziet zitten, dan ligt een gouden toekomst voor je als speler.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Ja volledig eens. Ik zie hem ook niet als 'derde keusje'. Refereerde naar de misplaatste opmerking van -uiteraard- mschr.
Meer positieve beleving in de Goffert!
-
- Contacteer:
Ik zou hem opstellen: wekelijks en in de basis. Met Koki samen.Nijmegen0413 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 20:30Schaduwspits als in 2e keuze?
Dat zou ik ook wel eens willen zien.Polleke schreef: ↑wo 30 okt 2024, 22:22Ik zou hem opstellen: wekelijks en in de basis. Met Koki samen.Nijmegen0413 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 20:30Schaduwspits als in 2e keuze?
★★
Een 442, met op het middenveld Ouwejan, Proper, Sano en Önal/Hansen zou ik wel willen zien. Rechts kan toch dichtgelopen worden door Pereira.H-Zenkamp schreef: ↑do 31 okt 2024, 07:55Dat zou ik ook wel eens willen zien.Polleke schreef: ↑wo 30 okt 2024, 22:22Ik zou hem opstellen: wekelijks en in de basis. Met Koki samen.Nijmegen0413 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 20:30Schaduwspits als in 2e keuze?
いつでも戦える
Ik vind vooral z'n versnelling in combinatie met techniek (wat je nu al kan zien) super leuk. Hopelijk investeren ze ook flink in integratie / taalcursus zodat hij kan aarden. Kan echt een topper worden.
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.Nummer 9 schreef: ↑do 31 okt 2024, 09:17Een 442, met op het middenveld Ouwejan, Proper, Sano en Önal/Hansen zou ik wel willen zien. Rechts kan toch dichtgelopen worden door Pereira.H-Zenkamp schreef: ↑do 31 okt 2024, 07:55Dat zou ik ook wel eens willen zien.Polleke schreef: ↑wo 30 okt 2024, 22:22Ik zou hem opstellen: wekelijks en in de basis. Met Koki samen.Nijmegen0413 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 20:30Schaduwspits als in 2e keuze?
Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.Nummer 9 schreef: ↑do 31 okt 2024, 09:17Een 442, met op het middenveld Ouwejan, Proper, Sano en Önal/Hansen zou ik wel willen zien. Rechts kan toch dichtgelopen worden door Pereira.
-
- Contacteer:
De Fortuna variant lijkt eenmalig te zijn geweest. Onbegrijpelijk eigenlijk.Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 11:45Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.
Ouwejan als linksbuiten bedoel je? De NaC-variant? Vond je dat goed gaan?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 11:45Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.
Tegen Fortuna speelden we met Sano en Proper op het middenveld.mschr schreef: ↑do 31 okt 2024, 13:48Ouwejan als linksbuiten bedoel je? De NaC-variant? Vond je dat goed gaan?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 11:45Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.
Tegen NAC met Schöne en Hoedemakers.
Meer uitleg is niet nodig, mag ik hopen.
Maar Proper was toch uit vorm en kon wel eens op de bank terecht komen volgens sommige?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:17Tegen Fortuna speelden we met Sano en Proper op het middenveld.mschr schreef: ↑do 31 okt 2024, 13:48Ouwejan als linksbuiten bedoel je? De NaC-variant? Vond je dat goed gaan?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 11:45Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.
Klopt. Die was nog niet de oude. Maar het verschil wordt vooral gemaakt door de aanwezigheid van Sano daar.Tyson schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:23Maar Proper was toch uit vorm en kon wel eens op de bank terecht komen volgens sommige?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:17Tegen Fortuna speelden we met Sano en Proper op het middenveld.mschr schreef: ↑do 31 okt 2024, 13:48Ouwejan als linksbuiten bedoel je? De NaC-variant? Vond je dat goed gaan?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 11:45Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.
Inderdaad. Een Proper met Sano floreert veel meer dan een Proper met Hoedemakers.Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:31Klopt. Die was nog niet de oude. Maar het verschil wordt vooral gemaakt door de aanwezigheid van Sano daar.Tyson schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:23Maar Proper was toch uit vorm en kon wel eens op de bank terecht komen volgens sommige?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:17Tegen Fortuna speelden we met Sano en Proper op het middenveld.mschr schreef: ↑do 31 okt 2024, 13:48Ouwejan als linksbuiten bedoel je? De NaC-variant? Vond je dat goed gaan?Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 11:45Als Sandler er niet is zou ik Ouwejan opstellen, zodat je de Fortuna-variant hebt. Is Sandler er weer bij, doe dan maar Önal. Maar ligt misschien ook aan de tegenstander en of je zelf het spel moet maken.Nijmegen0413 schreef: ↑do 31 okt 2024, 10:36
Een 442 zou vooral Ouwejan goed uitkomen. Ik zie toch liever Önal.
Iedereen floreert meer met Sano dan met Hoedemakers..E.B schreef: ↑do 31 okt 2024, 15:03Inderdaad. Een Proper met Sano floreert veel meer dan een Proper met Hoedemakers.Mcel schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:31Klopt. Die was nog niet de oude. Maar het verschil wordt vooral gemaakt door de aanwezigheid van Sano daar.Tyson schreef: ↑do 31 okt 2024, 14:23Maar Proper was toch uit vorm en kon wel eens op de bank terecht komen volgens sommige?
Ik niet hoorbertje schreef: ↑do 31 okt 2024, 15:04Iedereen floreert meer met Sano dan met Hoedemakers..E.B schreef: ↑do 31 okt 2024, 15:03Inderdaad. Een Proper met Sano floreert veel meer dan een Proper met Hoedemakers.