jetipo schreef: ↑di 23 mei 2023, 23:17
Bottendaal schreef: ↑di 23 mei 2023, 19:37
jetipo schreef: ↑ma 22 mei 2023, 08:26
Bottendaal schreef: ↑zo 21 mei 2023, 22:56
jetipo schreef: ↑zo 21 mei 2023, 22:52
Mcel schreef: ↑zo 21 mei 2023, 20:47
Vorig seizoen speelde Meijer een groot deel een spel dat paste bij de selectie. Dit seizoen wilde hij (God mag weten waarom) koste wat kost 433 spelen, terwijl hij daar duidelijk de spelers niet voor had. Dan ben je afhankelijk van de kwaliteiten van je twee beste spelers. Gelukkig was één daarvan een keeper, zodat we weinig tegengoals kregen (tot hij uit vorm was). De ander zorgde op cruciale momenten voor doelpunten en assists.
Vorig jaar was toch niet veel beter? Sterker, op basis van de tweede seizoenshelft alleen zou NEC kansloos gedegradeerd zijn.
Dit stokpaardje is zo treurig.
Kun je vinden, maar wederom, cijfers liegen niet. Overigens blijkt afgelopen tweede seizoenshelft niet veel beter. Maar wat vooral treurig is, is continu bagatelliseren en zaken ontkennen. Wat heeft het publiek de afgelopen twee seizoenen nou feitelijk voorgeschoteld gekregen?
Juist. Dat zeg je precies goed. De cijfers liegen niet. En selectief shoppen in die cijfers om je punt te maken is treurig.
Iedere club heeft elk seizoen goeie en slechte periodes, maar jij kiest er al een jaar voor om je steeds te focussen op de 2e seizoenshelft van vorig seizoen.
Als je het daarop wijzen graag bagatelliseren wil noemen: prima.
Ik kan er ook tegenover zetten dat we op basis van de eerste 23 wedstrijden PO’s Europees zouden hebben gehaald. Of roepen dat we op basis van uitwedstrijden 7e waren geworden. Allemaal net zo selectief, en op gegeven moment vervelend om dat maar te blijven herhalen. Het doet er namelijk niet zo veel toe en het maakt je punt niet.
Tja, je mist de essentie en met een dergelijke reactie schiet je je doel voorbij. Het gaat niet om selectief shoppen en om de tweede seizoenshelft van vorig seizoen en dit seizoen (dat zijn voorbeelden cq argumenten, meer niet). Blijkbaar zie je dat niet en/of je negeert de context. Op deze wijze ben jij juist degene die selectief schopt om een punt te maken dat niet te maken valt. Logisch dat je het met die insteek vervelend vindt.
Maar goed, ik ga het niet eens meer proberen toe te lichten. Laten we het erop houden dat jij Meijer de beste trainer vindt die NEC ooit gehad heeft (tenminste, die indruk wek je ondertussen, kritisch zijn op Meijer is schijnbaar taboe) en dat er ook supporters zijn die twijfelen aan de capaciteiten van Meijer. En nee, de meesten daarvan kijken/shoppen daarbij niet selectief. Maar daarvoor moet je verder kijken dan je neus lang is.
Volgens mij zie ik juist de context wel, maar laten we daarover geen ellelange discussie voeren.
Ik vind Meijer zeker niet de beste trainer voor NEC. Hij kan nog veel leren, zijn voetbal vind ik niet heel aantrekkelijk, maar ik vind het wel realistisch. Zowel zijn voetbal als zijn resultaten.
Hij scoort wmb minimaal een voldoende. Net als bv Dimata.
Een spits die er (ca) 10 maakt en ook zijn aandeel heeft (gehad) in het aanvalsspel is voor NEC gewoon voldoende.
Natuurlijk heb ik liever 11 x een 9 in het veld en een 9 langs de lijn. Natuurlijk zie ik graag (direct) aanvallend voetbal, haal ik graag de PO’s, sterker nog, ik zou wel kampioen willen worden!
Maar wat is realistisch voor een club als NEC? Het laatste niet in ieder geval.
PO’s? Ja! Ieder jaar? Nee!
Degradatie of strijd ertegen? Ja! Ieder jaar? Nee!
Ik vind het daarom prima een paar jaar grijze muis in de ED te zijn, zodat de organisatie de tijd en ruimte heeft om op niveau te komen. Een stabiele ED club worden. Dat heb in 100x liever dan dit jaar PO’s halen en over 2 jaar weer per ongeluk in degradatiestrijd terecht komen. Want ook dat scenario is gewoon realistisch.
Daarom vind ik Meijer een prima trainer. (En het is een meer dan prima boegbeeld voor de club. Niet onbelangrijk.)
En ik vind zijn resultaten gewoon voldoende en dan kijk ik niet maar naar één periode van het seizoen