Op vakantie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Demtsjenko »

Mijn aanstaande vakanties:

Komende week weer een weekje duiken in Hurghada, Egypte…
Eerste week van januari een weekje skiën in La Norma in Frankrijk…
Eerste week van februari een weekendje skiën in Winterberg…
Laatste week van februari een midweekje skiën in Winterberg…

Je kunt het maar vast gepland hebben…

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Op vakantie

Bericht door flipsen »

:tu:
Demtsjenko schreef:
zo 30 okt 2022, 22:49
Mijn aanstaande vakanties:

Komende week weer een weekje duiken in Hurghada, Egypte…
Eerste week van januari een weekje skiën in La Norma in Frankrijk…
Eerste week van februari een weekendje skiën in Winterberg…
Laatste week van februari een midweekje skiën in Winterberg…

Je kunt het maar vast gepland hebben…
Lekker vooruitzicht…. :tu:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Op vakantie

Bericht door flipsen »

jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 07:59
8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
gratis ijsje eten ?
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

flipsen schreef:
ma 12 dec 2022, 09:47
jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 07:59
8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
gratis ijsje eten ?
Dacht het wel.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 10:47
flipsen schreef:
ma 12 dec 2022, 09:47
jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 07:59
8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
gratis ijsje eten ?
Dacht het wel.
En een biertje met Legendario natuurlijk.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Op vakantie

Bericht door flipsen »

jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 12:38
jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 10:47
flipsen schreef:
ma 12 dec 2022, 09:47
jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 07:59
8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
gratis ijsje eten ?
Dacht het wel.
En een biertje met Legendario natuurlijk.
dat zowiezo, ik mag toch hopen dat het er wat meer worden dan een biertje ....
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 07:59
8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
Alvast wat Spaans leren:
https://youtu.be/Raicuc2I2rM
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Op vakantie

Bericht door flipsen »

jackkreta schreef:
do 15 dec 2022, 15:47
jackkreta schreef:
ma 12 dec 2022, 07:59
8 Februari een weekje naar Malaga, zin in.
Alvast wat Spaans leren:
https://youtu.be/Raicuc2I2rM
:biggrin:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

Malaga ✈️
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Curva »

jackkreta schreef:
wo 08 feb 2023, 05:48
Malaga ✈️
Lekker...zwaai ff naar Sicilië voor mij :biggrin:

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

JOOST STOKHOF
Waar moet je wezen? Wat moet je zien en waarom? Geluidsman Paul Weijenberg gidst ons buiten de gebaande paden in Málaga, waar hij nu ruim vijf jaar woont.
MIRJAM BOSGRAAF

JOOST STOKHOF
Zonsondergang
Paul Weijenberg: 'We wonen net boven de visserswijk El Palo, ten oosten van Málaga, in Miraflores del Palo, net zo mooi als het klinkt. El Palo is een uurtje wandelen vanuit het centrum. Het honderd jaar oude El Balneario is het eerste restaurant dat je tegenkomt. Vrienden die komen logeren willen hier altijd naartoe, om te kijken naar de zonsondergang. De bediening is wisselend, het eten valt mee of tegen, maar het uitzicht maakt alles goed.'

El Balneario (de los Baños del Carmen), Calle Bolivia 26
Restaurant van Antonio Banderas
'Acteur Antonio Banderas is een geboren Malagueño en vaak in de stad te vinden, zeker als het filmfestival van Málaga half maart begint. Hij heeft een huis, zijn eigen theater, restaurants, en hij is lid van de broederschap die in de Semana Santa, de week voor Pasen, een troon met een Mariabeeld door de straten zeult. Wij eten graag bij Tercer Acto, Banderas' restaurant bij Banderas' Teatro del Soho, waar zowel Spaans als Japans wordt gekookt.'

Tercer Acto, Teatro del Soho, Calle Córdoba 13
Croquetas en cortado
'De klassieke Spaanse keuken, met croquetas en Ensaladilla Rusa (oftewel Russische salade, hoelang nog?), floreert als vanouds in Málaga. Dynamit is ook Spaans, maar net een beetje anders en met een Zweedse kok aan het roer. Als we in het centrum eten, nemen we vaak eerst een cortado met taart bij Puerta Oscura. Of we gaan er na het diner heen voor een cava. Puerta Oscura is een salon met rood pluche waar alleen klassieke muziek klinkt en waar de ober alle aandacht voor zijn gasten heeft. Toeristen komen hier nauwelijks. Alleen contant betalen.'

Dynamit, Calle Merced 4Puerta Oscura, Calle Molina Lario 5
Chic theaterpubliek
'Het bekendste theater in de stad is Teatro Cervantes, een klassieke schouwburg voor toneel, dans, opera en internationale artiesten. Iedereen gaat er op zijn best gekleed naartoe. Wij zagen hier te midden van een chic theaterpubliek Rufus Wainwright. Cervantes zit niet ver van de kleine ZZ Pub, waar concerten pas om half 12 's avonds beginnen, en niet ver van het leuke jazz- en flamencopodium La Polivalente, in de kunstenaarswijk Las Lagunillas.'

Teatro Cervantes, Calle Ramos MarínZZ Pub, Calle Tejón y Rodríguez 6La Polivalente, Calle Lagunillas 53
Stand-up
'In La Cochera Cabaret wordt naast muziek veel stand-up comedy geprogrammeerd. Vorig jaar zag ik hier, samen met honderd anderen, Eli Paperboy Reed, die de week ervoor nog in het beroemde, uitverkochte Grand Ole Opry in Nashville stond.'

La Cochera Cabaret, Avenida de los Guindos 19
Vrolijke kubus
'Het Centre Pompidou, de dependance van het Parijse museum, met z'n vrolijke kubus, spreekt mij meer aan dan het bekende Picasso Museum. Maar het CAC, met hedendaagse kunst, is net zo goed een heel terechte publiekstrekker.'

Centre Pompidou, Pasaje del Dr. Carrillo CasauxCAC, Centro de Arte Contemporáneo de Málaga, Calle Alemania
Thee, castagnetten en vinyl
'Málaga heeft winkeltjes, zoals La Tienda del Té, niet groter dan 10 vierkante meter, maar met een enorm thee-assortiment. Málaga Musical is de muziekwinkel met het grootste aantal Spaanse gitaren en castagnetten dat ik ooit bij elkaar zag. Tweedehands vinyl koop ik bij Mundo Vinilo. Ze hebben een groot aanbod Zuid-Amerikaanse lp's, singles en andere zeldzame muziek.'

La Tienda del Té, Calle San Juan 22Málaga Musical, Calle Compañía 33Mundo Vinilo, Calle Ollerías 56
Padel
'Na voetbal is padel de bekendste volkssport in Spanje. De padelclub in onze buurt is al vanaf € 8 per uur te huur, kom daar in Amsterdam maar eens om. Vanwege de temperatuur boeken we de baan het liefst zo laat mogelijk op de dag. Daarna wordt het vaak heel gezellig. Het bijbehorende openluchtrestaurant heeft een spilfunctie in de buurt, voor eten en drinken na de padel. Buurtbewoners vieren er ook hun verjaardag, trouwen er zelfs.'

Club de pádel Miraflores, Calle Francisco Guillón 11
Tieten van Málaga
'Een van de redenen waarom ik zo van Málaga houd, is de adembenemend mooie omgeving. In welke richting je de stad ook verlaat, binnen een kwartier ontvouwt zich een andere wereld. Boven onze wijk El Palo liggen de Tetas de Málaga, letterlijk de tieten van Málaga, twee bergtoppen bij de Monte San Antón, waar we regelmatig wandelen, met als beloning een prachtig uitzicht op de stad. Of de botanische tuin in het noorden. Vergeet daar niet te lunchen, eenvoudig en lekker. Hier beginnen de uitgestrekte Montes de Málaga, een berggebied waar de Malagueños op zondag graag komen.'

Entrada Sur a Monte San Antón, Avenida San Antón 118Jardín Botánico Histórico - La Concepción, Camino del Jardín Botánico 3

Tien jaar geleden vertrokken Paul Weijenberg (68) en zijn vrouw Annemarie naar Zuid-Spanje. Sinds vijf jaar wonen ze er (bijna) het jaar rond. Drie jaar geleden verkocht Weijenberg ook zijn radiostudio Desmet in Amsterdam. Hij heeft nu een geluidsstudio aan huis, in Málaga. 'Als stad heeft Málaga een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt', vertelt hij. 'Tien jaar geleden ging iedereen meteen vanaf het vliegveld rechtsaf richting Torremolinos en Marbella. Maar onder leiding van Francisco de la Torre Prados, 80 jaar oud en al 22 jaar burgemeester van Málaga, is dat veranderd. Hij heeft er veel aan gedaan deze stad op te knappen en aantrekkelijker te maken wat betreft cultuur, architectuur en gastronomie. Málaga is nu een bestemming op zich. Voor ons is de stad vooral geweldig vanwege de natuur en de eindeloze wandelmogelijkheden buiten de stad, die zo'n groot gevoel van vrijheid en ontdekking geven.'
Meer tips van kenners voor stedentrips zijn te vinden op:volkskrant.nl/stedentrip
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door vak Oost »

Vergeet niet de runderstaart beefburger bij el pimpi niet.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jackkreta »

vak Oost schreef:
za 11 feb 2023, 12:01
Vergeet niet de runderstaart beefburger bij el pimpi niet.
Maar dan wel die in El Palo.🐂
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door NiMMA_024 »

Voor de 2e maal in Salvador de Bahia (Brazilië) geweest (gisteren terug) en daar dit jaar een wedstrijd bezocht van EC Bahia (City Group).
Helaas met 0-3 verloren van Fortaleza in de copa do Nordeste. Maar wat een stadion en een sfeer zeg en ja, ook dat is een tricolor.

In elke winkelcentrum een winkel of stand van de EC waar je echt hele leuke merch kan kopen welke ik dan ook weer gedaan heb.
Ja, hetzelfde Salvador waar Michael Jackson waar deels de videoclip "They don't really care about us" op genomen is, ook het zelfde Salvador waar Siert de Vos was en een leuk item gemaakt heeft voor VI voorafgaand een wedstrijd van Oranje.
https://www.youtube.com/watch?v=k2hwRz1OHT8

5 weken van huis geweest, lekker eten, mooie stranden, nog meer schoonfamilie ontmoet, vrienden voor het leven gemaakt en het carnaval gevierd. Het carnaval wat toch "iets" anders is als ons Knotsenburg en ook totaal niet te vergelijken met wat je ziet over Rio de Janeiro. Het zijn mobiele concerten waar je om de 20-30 minuten een wagen met een topartiest voorbij ziet komen. Ik heb een filmpje daarover op YouTube geplaatst: https://www.youtube.com/watch?v=EnI8VNgG7r8

Ja, de vooroordelen over de grote steden in Brazilië zijn waar, het is crimineel en alleen gaan of met alleen een Nederlandse partner zou ik afraden, al zijn er ook rustige plekken waar je wel veilig bent, maar dat zijn de touristische dorpjes aan zee waar het ook goed toeven is met de mooiste wateren. Gelukkig mijn partner en/of schoonfamilie en vrienden om mij heen als we gingen stappen. Zou zo het eerste vliegtuig terug willen pakken.

Kan nog wel even doorgaan over de mooie vakantie daar.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door harold »

Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door DR »

harold schreef:
zo 19 mar 2023, 10:55
Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.
Dat is Latijns Amerika helaas. Mooie landen, mooie sfeer, mooie mensen maar van Tijuana in het noorden tot Vuurland in het zuiden lopen er teveel boefjes rond. Altijd met een groep op stap, alleen goed over goed verlichte hoofdstraten lopen en goed luisteren naar de locale bewoners waar je beter niet heen kunt gaan.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Curva »

DR schreef:
zo 19 mar 2023, 11:19
harold schreef:
zo 19 mar 2023, 10:55
Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.
Dat is Latijns Amerika helaas. Mooie landen, mooie sfeer, mooie mensen maar van Tijuana in het noorden tot Vuurland in het zuiden lopen er teveel boefjes rond. Altijd met een groep op stap, alleen goed over goed verlichte hoofdstraten lopen en goed luisteren naar de locale bewoners waar je beter niet heen kunt gaan.
Klinkt als een heerlijk relaxte vakantiesfeer :biggrin:
Soort kanaleneiland dus.

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door NiMMA_024 »

DR schreef:
zo 19 mar 2023, 11:19
harold schreef:
zo 19 mar 2023, 10:55
Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.
Dat is Latijns Amerika helaas. Mooie landen, mooie sfeer, mooie mensen maar van Tijuana in het noorden tot Vuurland in het zuiden lopen er teveel boefjes rond. Altijd met een groep op stap, alleen goed over goed verlichte hoofdstraten lopen en goed luisteren naar de locale bewoners waar je beter niet heen kunt gaan.
Klopt, en niet je dure schoenen aan en horloge om de pols en een dikke ketting om de nek.
Klein dun buiktasje onder je korte broek, simpele t-shirt en op je sandalen de stad door. Ziet niemand dat je wat hebt, en vooral geen tot zeer weinig cash op zak, betalen doe je wel met een CC. Dan blijf je wel redelijk veilig. Ook niet te lang fotograferen. Gauw een foto maken en je telefoon of camera gelijk weer opbergen.Wel een Stanley beermug meenemen, en je bier in overschenken. Blijft dat tenminste lang koel.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door harold »

Verschrikkelijk, niks voor mij. Toscane en Karinthië zijn ook mooi..

Balkenshirt
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 13 jan 2023, 17:57
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Balkenshirt »

NiMMA_024 schreef:
zo 19 mar 2023, 12:20
DR schreef:
zo 19 mar 2023, 11:19
harold schreef:
zo 19 mar 2023, 10:55
Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.
Dat is Latijns Amerika helaas. Mooie landen, mooie sfeer, mooie mensen maar van Tijuana in het noorden tot Vuurland in het zuiden lopen er teveel boefjes rond. Altijd met een groep op stap, alleen goed over goed verlichte hoofdstraten lopen en goed luisteren naar de locale bewoners waar je beter niet heen kunt gaan.
Klopt, en niet je dure schoenen aan en horloge om de pols en een dikke ketting om de nek.
Klein dun buiktasje onder je korte broek, simpele t-shirt en op je sandalen de stad door. Ziet niemand dat je wat hebt, en vooral geen tot zeer weinig cash op zak, betalen doe je wel met een CC. Dan blijf je wel redelijk veilig. Ook niet te lang fotograferen. Gauw een foto maken en je telefoon of camera gelijk weer opbergen.Wel een Stanley beermug meenemen, en je bier in overschenken. Blijft dat tenminste lang koel.
:schater: :schater: :schater:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door bertje »

Over een maandje na de derby een maand lang de oostkust van Australië gaan verkennen (Sydney - Cairns). Heel erg veel zin in! Iemand misschien nog tips die niet alom bekend zijn?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11645
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door DJTEEF! »

bertje schreef:
zo 19 mar 2023, 18:33
Over een maandje na de derby een maand lang de oostkust van Australië gaan verkennen (Sydney - Cairns). Heel erg veel zin in! Iemand misschien nog tips die niet alom bekend zijn?
Ik heb volgens mij een sappie gedaan in de rooftop bar van het Shangri La. Vet uitzicht en geen entree. Wel 10 jaar geleden.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door jetipo »

bertje schreef:
zo 19 mar 2023, 18:33
Over een maandje na de derby een maand lang de oostkust van Australië gaan verkennen (Sydney - Cairns). Heel erg veel zin in! Iemand misschien nog tips die niet alom bekend zijn?
Mooi man! Ik ben er nog nooit geweest, maar we willen een keer naar Australië en Nieuw-Zeeland. Mocht je na je reis tips hebben over Australië? Ik houd me aanbevolen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Legendario »

DR schreef:
zo 19 mar 2023, 11:19
harold schreef:
zo 19 mar 2023, 10:55
Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.
Dat is Latijns Amerika helaas. Mooie landen, mooie sfeer, mooie mensen maar van Tijuana in het noorden tot Vuurland in het zuiden lopen er teveel boefjes rond. Altijd met een groep op stap, alleen goed over goed verlichte hoofdstraten lopen en goed luisteren naar de locale bewoners waar je beter niet heen kunt gaan.
Mwah. Er zijn genoeg landen die prima te doen zijn als Cuba, Peru, Bolivia.

Andere landen moet je niet heengaan als je bang aangelegd bent. Maar mijn ervaring is dat het allemaal nou ook weer niet zo erg is. Wel altijd logisch nadenken natuurlijk en inderdaad goed luisteren naar bewoners.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten