Dirk Proper

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
zoete aardbei
Berichten: 7869
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door zoete aardbei »

nijmeguhh schreef:
zo 12 mar 2023, 16:19
Dirk staat basis bij Ajax. Als hij gaat. Wat is hij goed zeg.

voor volgend jaar staan maar 3 namen vast

Jasper, Dirk en Sandler.
nou ,als Jasper 1e keep bij Oranje wordt is hij vertrokken.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4389
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Nummer 11 »

n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi

ARoelofs
Berichten: 411
Lid geworden op: zo 01 mar 2009, 20:27
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door ARoelofs »

Nummer 11 schreef:
zo 12 mar 2023, 17:15
n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi
Als Wiever in de voorselectie voor Oranje zit, hoort Dirk daar ook. Ongelofelijke beslissing om hem niet eens op te nemen voor Jong Oranje.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7114
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door jetipo »

ARoelofs schreef:
zo 12 mar 2023, 19:12
Nummer 11 schreef:
zo 12 mar 2023, 17:15
n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi
Als Wiever in de voorselectie voor Oranje zit, hoort Dirk daar ook. Ongelofelijke beslissing om hem niet eens op te nemen voor Jong Oranje.
Precies. Dit vroegen we ons op de tribune ook al af. Deze jongen hoort in jong Oranje.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14541
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Bottendaal »

Het totale middenveld bestond vandaag uit Dirk. Ookal liepen er nog een paar.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door De Kletskop »

jetipo schreef:
zo 12 mar 2023, 20:14
ARoelofs schreef:
zo 12 mar 2023, 19:12
Nummer 11 schreef:
zo 12 mar 2023, 17:15
n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi
Als Wiever in de voorselectie voor Oranje zit, hoort Dirk daar ook. Ongelofelijke beslissing om hem niet eens op te nemen voor Jong Oranje.
Precies. Dit vroegen we ons op de tribune ook al af. Deze jongen hoort in jong Oranje.
:withstupid: lachwekkend, als je al zoveel weken met kop en schouders erbovenuit steekt.

Nijmegen0413
Berichten: 10703
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Nijmegen0413 »

nijmeguhh schreef:
zo 12 mar 2023, 16:19
Dirk staat basis bij Ajax. Als hij gaat. Wat is hij goed zeg.

voor volgend jaar staan maar 3 namen vast

Jasper, Dirk en Sandler.
Ik denk dat die 3 namen juist niet vast staan. Menig fatsoenlijke scout heeft die 3 bovenaan hun lijstjes staan.

Gebruikersavatar
hoMer
Berichten: 860
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 18:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door hoMer »

De Kletskop schreef:
ma 13 mar 2023, 08:19
jetipo schreef:
zo 12 mar 2023, 20:14
ARoelofs schreef:
zo 12 mar 2023, 19:12
Nummer 11 schreef:
zo 12 mar 2023, 17:15
n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi
Als Wiever in de voorselectie voor Oranje zit, hoort Dirk daar ook. Ongelofelijke beslissing om hem niet eens op te nemen voor Jong Oranje.
Precies. Dit vroegen we ons op de tribune ook al af. Deze jongen hoort in jong Oranje.
:withstupid: lachwekkend, als je al zoveel weken met kop en schouders erbovenuit steekt.
Nou ja, je kan veel zeggen over de beste jongen, maar dat niet...
Daar doet hoMer dus niet aan mee

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17935
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Demtsjenko »

hoMer schreef:
ma 13 mar 2023, 12:49
De Kletskop schreef:
ma 13 mar 2023, 08:19
jetipo schreef:
zo 12 mar 2023, 20:14
ARoelofs schreef:
zo 12 mar 2023, 19:12
Nummer 11 schreef:
zo 12 mar 2023, 17:15
n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi
Als Wiever in de voorselectie voor Oranje zit, hoort Dirk daar ook. Ongelofelijke beslissing om hem niet eens op te nemen voor Jong Oranje.
Precies. Dit vroegen we ons op de tribune ook al af. Deze jongen hoort in jong Oranje.
:withstupid: lachwekkend, als je al zoveel weken met kop en schouders erbovenuit steekt.
Nou ja, je kan veel zeggen over de beste jongen, maar dat niet...
:biggrin:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door De Kletskop »

hoMer schreef:
ma 13 mar 2023, 12:49
De Kletskop schreef:
ma 13 mar 2023, 08:19
jetipo schreef:
zo 12 mar 2023, 20:14
ARoelofs schreef:
zo 12 mar 2023, 19:12
Nummer 11 schreef:
zo 12 mar 2023, 17:15
n23 schreef:
zo 12 mar 2023, 16:20
Ik denk oprecht dat Dirk binnen een paar jaar in oranje staat.
Laat hem eerst jong Oranje halen…..


Blinde vd Looi
Als Wiever in de voorselectie voor Oranje zit, hoort Dirk daar ook. Ongelofelijke beslissing om hem niet eens op te nemen voor Jong Oranje.
Precies. Dit vroegen we ons op de tribune ook al af. Deze jongen hoort in jong Oranje.
:withstupid: lachwekkend, als je al zoveel weken met kop en schouders erbovenuit steekt.
Nou ja, je kan veel zeggen over de beste jongen, maar dat niet...
:biggrin:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door De Kletskop »


Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16543
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door jackkreta »

De Kletskop schreef:
ma 13 mar 2023, 13:31
https://www.vi.nl/pro/opinie/over-dirk- ... imon-kuper

Iemand die dit kan plaatsen?
Door Frank Heinen Frank Heinen
COLUMN
In mijn voetbalboekenkast lijkt, op een derde van de Hard Gras-plank, tussen nummer 30 en 32, een uitgetrokken rolmaat te staan. De rug van Hard Gras 31 telt de centimeters op, van 157 tot 172.
Het is een special over De Kleine Voetballer.
En: een van mijn favoriete nummers uit de reeks.
In het voorwoord van de hoofdredactie staat: ‘1 meter 69 of minder was de norm.’
Het blad staat vol minibiografietjes van onderdeurtjes uit de geschiedenis van het voetbal. Ik noem: Juninho Paulista. Chalana. Gianfranco Zola. Amancio. Pierre Littbarski. Wim Jansen. Juanito. Berti Vogts. Kees Rijvers. Alan Ball. Edgar Davids. Billy Bremner. Rui Barros. Nobby Stiles. Bixente Lizarazu. Bakero. Sávio. Jesper Olsen. Pablo Aimar. Yildiray Bastürk. João Pinto. Simon Tahamata. Dennis Wise. Manus Vrauwdeunt.
Het is dus niet voor niets dat het Nederlands elftal voor de oorlog op wereldschaal weinig voorstelde; meerdere spelers van het team kon je nauwelijks met het blote oog waarnemen
Manus Vrauwdeunt was 1 meter 59. Hij is, zeggen ze, de kleinste voetballer die ooit in het Nederlands elftal heeft gespeeld. Naast hem stond Frank Wels, de op een na kleinste Oranje-klant ooit. Het is dus niet voor niets dat het Nederlands elftal voor de oorlog op wereldschaal weinig voorstelde; meerdere spelers van het team kon je nauwelijks met het blote oog waarnemen.
Het fijnste stuk uit die Hard Gras van toen was overigens van de hand van Simon Kuper (1 meter 73). Ik lees het nog regelmatig als ik mezelf wil opbeuren. In dat artikel beschrijft Kuper zijn poging een Nobelprijs te winnen voor zijn werk op het gebied van kleine voetballers.
Hij beschrijft hoe hij gefascineerd raakte door voetballerslengtes toen hij in de jaren tachtig moest voetballen in vissersdorpen ‘waar de wind zo hard waaide dat iedereen met een beetje normaal fysiek regelrecht de zee in blies’. Tegelijk ontdekte hij dat er in die periode een fetisjist in het Ajax-bestuur moet hebben gezeten, omdat er bijna alleen maar onderdeurtjes werden opgesteld: Tahamata, Olsen, Vanenburg en Weggelaar. Iedereen boven de 1 meter 75 werd weggepest.
Ook ontdekte Kuper (eigenlijk: Kupers zus, die in Ghana een gezondheidsproject leidde) dat er op het hoogste niveau in Ghana een club speelt die Mysterious Dwarfs heet – die club bestaat nog steeds: ze speelden zondag nog 0-0 gelijk tegen Sefwi All Stars. Verder deed Kuper nog enkele ontdekkingen op het gebied van dwergwerpen als sport, de pibe als Argentijns symbool en vond hij het geheim van de kleine voetballer uit: de kap – lange spelers kunnen onmogelijk net zo snel draaien als kleintjes, dat geeft kleine voetballers een voorsprong die reuzen onmogelijk kunnen inlopen, hoe hard ze hun lompe lichaam ook gebruiken.
Om onduidelijk redenen heeft Kuper voor dit onderzoek tot op heden ten onrechte nog geen Nobelprijs mogen ontvangen. Mogelijk ben ik de enige die het nog weleens openslaat, bijvoorbeeld als ik weer een nieuwe soldaat van het Hard Gras-leger ontdek.
Toen Dirk Proper (1 meter 67) een paar jaar geleden werd geselecteerd voor het WK voor voetballers tot zeventien jaar, in Brazilië, werd hij geinterviewd door Chiel van Koldenhove van de NOS. De meeste van zijn ploeggenoten hingen er in de studiezaal verveeld bij, vermoeid. Ze hadden geen zin. Welke voetballer van zeventien die aan de andere kant van de wereld een WK speelt wél?
Een jongen met een vriendelijke uitstraling, en het gezicht van een brugklasser – ik kan het niet bewijzen, maar volgens mij maakt dat gezicht dat hij nog wat kleiner oogt dan-ie is. Proper zat op dat moment al in het eerste jaar van zijn studie Psychologie aan de Radboud Universiteit. Even verderop controleerde Naci Ünüvar online of het klopte dat Barcelona interesse voor hem had.
Mensen moeten altijd effe wennen aan kleine, begaafde middenvelders als wij. Uiteindelijk beland je al passend en dirigerend in Oranje, als verre opvolger van Manus Vrauwdeunt
Het was een leuk interview, onvoetballerachtig leuk. Sindsdien denk ik af en toe aan Dirk Proper, en check ik hoe het hem vergaat. Het helpt dat hij niet zo groot is. Ik heb een zwak voor kleine voetballers, misschien omdat ik zelf mijn hele jeugd lang een kleine voetballer ben geweest. Ik ben zelfs zó lang een kleine voetballer geweest dat ik, toen ik allang niet meer écht klein was, mezelf nog wel heel lang als een kleine voetballer gedroeg.
Tegenstanders van mijn eigen lengte trad ik tegemoet alsof ze een kop groter waren, spelers die bovengemiddeld lang waren, ontweek ik waar mogelijk. Bij corners tegen ging ik nog altijd automatisch bij de eerste paal staan, de plek waar de kleinste van het team tijdelijk gestald wordt terwijl de rest het hoog boven hem uitvecht. En soms, in bed, dacht ik: Als ik nou maar gewoon tegen de 1 meter 80 was geweest, dan had ik het betaalde voetbal misschien wél gehaald. Om direct erna te denken: Maar ik bén tegen de 1 meter 80.
Afijn.
Een kleine vier jaar na dat WK is Dirk Proper een van de leukste spelers van NEC. Hij wordt aangeprezen in de NOS Voetbalpodcast, houdt een andere, goeie middenvelder als Jordy Bruijn (1 meter 71, vooruit maar) uit de basis, en wordt geinterviewd in Voetbal International. Ik las het en dacht, net als vier jaar geleden: leuk, onvoetballerachtig leuk. Proper studeert nog altijd, hij woont samen met zijn broer Gert en zijn ouders weten niks van voetbal. Mijn favoriete zin uit het stuk van Sander Janssen: ‘Mijn vader dacht bijvoorbeeld altijd dat ik goed had gespeeld.’ (Mijn moeder dacht ook altijd dat ik goed had gespeeld. Meestal bleek achteraf dat ze de hele wedstrijd een andere kleine donkerharige speler had gevolgd – of meerdere tegelijk.)
Bekijk ook:
Het talent dat de studie van het brein combineert met groeien bij NEC
Het talent dat de studie van het brein combineert met groeien bij NEC
Inmiddels heeft hij zijn contract verlengd. Bij NEC vinden ze dat hij moet vertrekken wanneer hij ‘een grote meneer is’.
Het is een plezier om naar Dirk Proper – topnaam, niks meer aan doen – te kijken. Er zit een elegantie in zijn spel, een intelligentie en een snelheid van handelen waarvan je vermoedt dat-ie een direct gevolg is van zijn lengte. Hij wordt er wel soms moe van, zei hij tegen Sander Janssen, dat geëmmer over zijn lengte. Maar dat duurt niet lang, Dirk. Mensen moeten altijd effe wennen aan kleine, begaafde middenvelders als wij. Uiteindelijk beland je al passend en dirigerend in Oranje, als verre opvolger van Manus Vrauwdeunt, of anders op z’n minst: in een toekomstig nummer van Hard Gras, tussen Messi (1 meter 69) en Kanté (1 meter 68).
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32806
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door bertje »

Thx Jack, mooi stuk. :tu:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door De Kletskop »

Dank :tu:

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door necnmgn »

Mooi stukje, leuk om te zien dat hij steeds meer opvalt bij de kenners!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32806
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door bertje »

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... nders.html

Dan zou het me eigenlijk niks verbazen als ze voor Dirk aan komen kloppen..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Marcelinho04
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Marcelinho04 »

Dacht ik ook gelijk aan...

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door De Kletskop »

bertje schreef:
di 14 mar 2023, 07:33
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... nders.html

Dan zou het me eigenlijk niks verbazen als ze voor Dirk aan komen kloppen..
Dirk zou de logische opvolger van Clasie zijn.

Brabander
Berichten: 1601
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Brabander »

Heel mooi artikel. Ik heb afgelopen week ook genoten van Dirk. Een prima voorbeeld ook voor onze spelers die nog steeds niet bijgetekend hebben.
Geef gewoon alles om de top te bereiken en ga niet meteen voor het grote geld. Proper zal volgend seizoen een mooie transfer gaan maken en ook bij een mooie club gaan spelen. NEC verdient er goed geld mee, allebei winnaars.

Glorie-NEC
Berichten: 1419
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Glorie-NEC »

De Kletskop schreef:
di 14 mar 2023, 08:16
bertje schreef:
di 14 mar 2023, 07:33
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... nders.html

Dan zou het me eigenlijk niks verbazen als ze voor Dirk aan komen kloppen..
Dirk zou de logische opvolger van Clasie zijn.
Hij is in potentie beter, AZ zou er heel verstandig aan doen Proper te kopen, NEC zou er verstandig aan doen hem niet aan AZ te verkopen gezien hij meer waard is en ander zeker wordt dan AZ wenst te / kan betalen.
Ad astra per aspera.

Erik27
Berichten: 622
Lid geworden op: di 08 feb 2022, 11:42
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Erik27 »

Die bal op tavsan 🙃😎💪

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12597
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Curva »

Erik27 schreef:
zo 19 mar 2023, 00:11
Die bal op tavsan 🙃😎💪
:withstupid: die was briljant
Jammer dat ie nog zo'n balletje verklote achterin maar verder weer heerlijke pot gespeeld

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4444
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Ron Delgado »

Twee keer gevaarlijk balverlies, waar de rest van het team geen rekening meer mee houdt dat hem dat overkomt. Die waren al op weg naar voren. Verder weer een topwedstrijd! :sjaal:
Get up! Stay on the scene.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door Jules »

Ron Delgado schreef:
zo 19 mar 2023, 09:38
Twee keer gevaarlijk balverlies, waar de rest van het team geen rekening meer mee houdt dat hem dat overkomt.
Eén keer was de schuld van Jasper die hem dwars door het midden met een tegenstander in de rug aanspeelde. De assist op Tavsan was briljant.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38421
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door mschr »

Ron Delgado schreef:
zo 19 mar 2023, 09:38
Twee keer gevaarlijk balverlies, waar de rest van het team geen rekening meer mee houdt dat hem dat overkomt. Die waren al op weg naar voren. Verder weer een topwedstrijd! :sjaal:
Zulk balverlies gaat hem bij topclubs niet vergeven worden. Dan verdwijnt ie meteen naar de bank. Proper is niveau-subtop.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Panucci en 39 gasten