Jordy Bruijn

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door Bottendaal »

necnmgn schreef:
ma 15 aug 2022, 10:57
Vond hem verrassend goed invallen in de spits gisteren. Misschien werd het voor hem wat makkelijker omdat er al een voorsprong op het bord stond. Maar hij deed wel een aantal keer datgene wat nodig is, diep gaan! Zowel bij de goal als bij zijn eerste actie werd hij uitstekend weggestuurd.
Zeker. Nou is Volendam wel een van de weinige clubs die zo veel ruimte weg geven.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door De Kletskop »

necnmgn schreef:
ma 15 aug 2022, 10:57
Vond hem verrassend goed invallen in de spits gisteren. Misschien werd het voor hem wat makkelijker omdat er al een voorsprong op het bord stond. Maar hij deed wel een aantal keer datgene wat nodig is, diep gaan! Zowel bij de goal als bij zijn eerste actie werd hij uitstekend weggestuurd.
Waarbij je wel ff Moet optekenen dat ie speelde
Tegen een verdediging die er al flinke wedstrijd met die temperatuur op hadden zitten…

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door necnmgn »

De Kletskop schreef:
ma 15 aug 2022, 13:41
necnmgn schreef:
ma 15 aug 2022, 10:57
Vond hem verrassend goed invallen in de spits gisteren. Misschien werd het voor hem wat makkelijker omdat er al een voorsprong op het bord stond. Maar hij deed wel een aantal keer datgene wat nodig is, diep gaan! Zowel bij de goal als bij zijn eerste actie werd hij uitstekend weggestuurd.
Waarbij je wel ff Moet optekenen dat ie speelde
Tegen een verdediging die er al flinke wedstrijd met die temperatuur op hadden zitten…
Ja, dat is zeker waar. Maar vooral de intentie om diep te gaan maakte mij al gelukkig. Dat zou een Tavsan namelijk in dezelfde situatie niet snel doen zonder bal.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door Polleke »

Ik weet niet hoe je hem kan beoordelen na een voorsprong en het spel op niveau 40% ivm de hitte. Ik zeg niet dat hij geen kwaliteit heeft, maar hij verliest het op het middenveld momenteel. Voorin hopen we nog op versterking.

NEC wil stappen zetten en dat valt ie af. Hij wint het niet van Schone, Tanane, Proper of Dueland. Heerlijk dat je zo'n speler op je bank hebt zitten hoor, maar dat zal niet zijn ambitie zijn.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door mschr »

Hij viel totaal door de mand als spits. Won geen duel, miste snelheid, stond voorin maar was nooit aanspeelbaar. Deed de hele wedstrijd voor spek en bonen mee.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door Bottendaal »

mschr schreef:
za 27 aug 2022, 09:53
Hij viel totaal door de mand als spits. Won geen duel, miste snelheid, stond voorin maar was nooit aanspeelbaar. Deed de hele wedstrijd voor spek en bonen mee.
Is hij dan nu weer spits af?

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door druten »

Tja bruijn is geen spits, maar hij werkte als een paard!!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door mschr »

Bottendaal schreef:
za 27 aug 2022, 10:59
mschr schreef:
za 27 aug 2022, 09:53
Hij viel totaal door de mand als spits. Won geen duel, miste snelheid, stond voorin maar was nooit aanspeelbaar. Deed de hele wedstrijd voor spek en bonen mee.
Is hij dan nu weer spits af?
Hooguit bruikbaar als backup voor de spitspositie.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door Bottendaal »

mschr schreef:
za 27 aug 2022, 11:39
Bottendaal schreef:
za 27 aug 2022, 10:59
mschr schreef:
za 27 aug 2022, 09:53
Hij viel totaal door de mand als spits. Won geen duel, miste snelheid, stond voorin maar was nooit aanspeelbaar. Deed de hele wedstrijd voor spek en bonen mee.
Is hij dan nu weer spits af?
Hooguit bruikbaar als backup voor de spitspositie.
mschr schreef:
do 25 aug 2022, 11:51
beeros schreef:
do 25 aug 2022, 10:13
Helaas omdat we überhaupt maar 1 spits hebben.
Marques, Bruijn, Bronkhorst. Ik tel er drie.
Je kletst dus maar wat!! Slappe act wel!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door bertje »

mschr schreef:
za 27 aug 2022, 11:39
Bottendaal schreef:
za 27 aug 2022, 10:59
mschr schreef:
za 27 aug 2022, 09:53
Hij viel totaal door de mand als spits. Won geen duel, miste snelheid, stond voorin maar was nooit aanspeelbaar. Deed de hele wedstrijd voor spek en bonen mee.
Is hij dan nu weer spits af?
Hooguit bruikbaar als backup voor de spitspositie.
Misschien voor het laatste kwartier om in gaten te duiken als de verdediging vermoeid is inderdaad. Dit was verstoppertje spelen waar een Falkenburg zijn vingers bij af zou likken. Eigenlijk gewoon met 10 man gespeeld..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door mschr »

bertje schreef:
za 27 aug 2022, 12:07
mschr schreef:
za 27 aug 2022, 11:39
Bottendaal schreef:
za 27 aug 2022, 10:59
mschr schreef:
za 27 aug 2022, 09:53
Hij viel totaal door de mand als spits. Won geen duel, miste snelheid, stond voorin maar was nooit aanspeelbaar. Deed de hele wedstrijd voor spek en bonen mee.
Is hij dan nu weer spits af?
Hooguit bruikbaar als backup voor de spitspositie.
Misschien voor het laatste kwartier om in gaten te duiken als de verdediging vermoeid is inderdaad. Dit was verstoppertje spelen waar een Falkenburg zijn vingers bij af zou likken. Eigenlijk gewoon met 10 man gespeeld..
Verrek, inderdaad. Hij was een Falkenburg.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door jackkreta »

Voorlopig geblesseerd.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door burp »

Gelukkig hebben we een brede selectie

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door pjottr »

Nou, middenvelders hebben we zat.

Gebruikersavatar
beeros
Berichten: 1512
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:12
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door beeros »

pjottr schreef:
do 15 sep 2022, 09:01
Nou, middenvelders hebben we zat.
Ben blij dat hij er weer bij is. Ik vind het toch altijd een leuke speler om naar te kijken en die wat heeft.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door mschr »

beeros schreef:
do 09 feb 2023, 07:38
pjottr schreef:
do 15 sep 2022, 09:01
Nou, middenvelders hebben we zat.
Ben blij dat hij er weer bij is. Ik vind het toch altijd een leuke speler om naar te kijken en die wat heeft.
Prima goals. Fijn dat ie als middenvelder in scoringspositie kwam en zijn vrije trappen zullen ongetwijfeld beter zijn dan die van Schöne of Tannane. Hij mist alleen duelkracht. We misten in de blessuretijd van de reguliere wedstrijd een bikkel op het middenveld. Een Duelund.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:
do 09 feb 2023, 07:42
beeros schreef:
do 09 feb 2023, 07:38
pjottr schreef:
do 15 sep 2022, 09:01
Nou, middenvelders hebben we zat.
Ben blij dat hij er weer bij is. Ik vind het toch altijd een leuke speler om naar te kijken en die wat heeft.
Prima goals. Fijn dat ie als middenvelder in scoringspositie kwam en zijn vrije trappen zullen ongetwijfeld beter zijn dan die van Schöne of Tannane. Hij mist alleen duelkracht. We misten in de blessuretijd van de reguliere wedstrijd een bikkel op het middenveld. Een Duelund.
Ik ga niet happen.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9474
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door E.B »

De Kletskop schreef:
do 09 feb 2023, 07:48
mschr schreef:
do 09 feb 2023, 07:42
beeros schreef:
do 09 feb 2023, 07:38
pjottr schreef:
do 15 sep 2022, 09:01
Nou, middenvelders hebben we zat.
Ben blij dat hij er weer bij is. Ik vind het toch altijd een leuke speler om naar te kijken en die wat heeft.
Prima goals. Fijn dat ie als middenvelder in scoringspositie kwam en zijn vrije trappen zullen ongetwijfeld beter zijn dan die van Schöne of Tannane. Hij mist alleen duelkracht. We misten in de blessuretijd van de reguliere wedstrijd een bikkel op het middenveld. Een Duelund.
Ik ga niet happen.
Dan zou je ook off-topic gaan :wink:

Gebruikersavatar
beeros
Berichten: 1512
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:12
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door beeros »

mschr schreef:
do 09 feb 2023, 07:42
beeros schreef:
do 09 feb 2023, 07:38
pjottr schreef:
do 15 sep 2022, 09:01
Nou, middenvelders hebben we zat.
Ben blij dat hij er weer bij is. Ik vind het toch altijd een leuke speler om naar te kijken en die wat heeft.
Prima goals. Fijn dat ie als middenvelder in scoringspositie kwam en zijn vrije trappen zullen ongetwijfeld beter zijn dan die van Schöne of Tannane. Hij mist alleen duelkracht. We misten in de blessuretijd van de reguliere wedstrijd een bikkel op het middenveld. Een Duelund.
Los van de wedstrijd van gister. Fijne speler om erbij te hebben. Denk alleen dat hij in een 4-4-2 systeem met ruit beter uit de voeten komt. Ik ben sowieso een fan van dat systeem. Als de de selectie in tact blijft moet je alleen een km vreter / sloper op het middenveld aantrekken. Type Sibum. tannane op 10 en dan een targetman met daaromheen een behendige snelle speler.

Gebruikersavatar
beeros
Berichten: 1512
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:12
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door beeros »

Ik ben heel benieuwd naar Bruin op de nummer 10. Ben namelijk wel een fan van hem. Heeft hij eigenlijk sinds hij bij ons is een langere periode op 10 mogen spelen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door jackkreta »

ERIK PASMAN
NEC kampt met een doelpuntendroogte. De terugkeer van Jordy Bruijn komt wat dat betreft als geroepen. De 26-jarige middenvelder kan de hiërarchie opschudden.
JEROEN BIJMA
Jeroen Bijma

Nijmegen

Hij kreeg vorige week van een vriend een lijstje doorgestuurd met de topscorers van NEC deze eeuw. Door zijn twee doelpunten in de knotsgekke bekerwedstrijd tegen Feyenoord (4-4, verlies na strafschoppen) is Jordy Bruijn de top tien binnengedrongen. Met 24 treffers hoeft de middenvelder behoudens zijn huidige ploeggenoot Lasse Schöne enkel aanvallers boven zich te dulden.

,,Ik kan dus wel een doelpuntje maken", zegt Bruijn met gevoel voor understatement. ,,Dat lijstje sterkt mij in de gedachte dat ik dit seizoen nog heel belangrijk kan zijn voor NEC. Tegen Feyenoord heb ik naar mijn idee wel een statement gemaakt. Zo van: hier ben ik weer."

Bruijn was de afgelopen twee seizoenen een dragende kracht bij NEC met zijn scorend vermogen, maar raakte in deze jaargang steeds meer uit beeld. Door blessures en ziekte miste de Amsterdammer liefst 11 van de 21 competitiewedstrijden. En als hij wel fit was, dan moest hij vaak genoegen nemen met korte invalbeurten. Hij stond pas één keer in de basis.

,,Ik weet niet of frustrerend het juiste woord is om dit seizoen te omschrijven", vertelt Bruijn. ,,Ik heb gewoon veel pech gehad met die blessures en ziekte. Dan is het ontzettend balen om thuis of op de tribune toe te moeten kijken, terwijl ik weet dat ik van meerwaarde ben voor het elftal. Maar ik voel me inmiddels weer goed en het is nu aan mij. Als ik goed train en speel, dan ben ik ervan overtuigd dat ik een vaste basisplaats bemachtig."

De vraag is op welke positie. Want Bruijn is de jojo van NEC. De voormalig jeugdinternational werd al regelmatig gebruikt als spits of linksbuiten. Daar oogde hij ongelukkig. Begin dit seizoen gaf hij dan ook in een gesprek met trainer Rogier Meijer te kennen dat zijn voorkeur ligt op de nummer tien-positie. Alleen lijkt daar Oussama Tannane onomstreden.

,,Oussama is super belangrijk voor ons, maar ik denk dat niemand onomstreden is bij ons. We hebben een grote selectie met super goede wisselspelers. Ik heb dit seizoen, mede door mijn blessures en ziekte, nog niet de kans gehad mezelf vanaf het begin van een wedstrijd te laten zien op het middenveld. Als je steeds op verschillende posities wordt neergezet, is het lastig in een flow te komen. De trainer begreep mij daarin. Ik weet zeker dat hij mij als een serieuze optie voor een vaste plek op het middenveld ziet. Hij weet hoe belangrijk ik ben geweest in de voorgaande seizoenen."

Bruijn mag zichzelf waarschijnlijk morgen in de uitwedstrijd tegen Excelsior weer eens bewijzen op het middenveld. Hij is de beoogde vervanger van de geschorste Tannane. NEC scoorde in de laatste vier competitiewedstrijden slechts één keer. Het gebrek aan doelpuntenmakers in de selectie is een groot probleem en kan de club de das omdoen in de strijd om een plek in de play-offs voor Europees voetbal.

,,Het moet blijken of ik het ontbrekende puzzelstukje ben. Niet alleen voor mij wordt de wedstrijd tegen Excelsior heel belangrijk, maar ook zeker voor het team. Met drie punten nemen we wat meer afstand van de clubs onder ons en kunnen we weer echt naar boven kijken. We willen het seizoen op een heel mooie manier eindigen en die play-offs ingaan. Dan ben ik mijn eerste seizoenshelft wel vergeten."

Het is nog onduidelijk of Bruijn ook volgend seizoen bij NEC speelt. De oud-speler van sc Heerenveen en Jong Ajax beschikt over een aflopend contract. NEC heeft een eenzijdige optie om zijn verbintenis met een jaar te verlengen en moet die voor 1 april al dan niet lichten. De club gaat in maart om tafel met Bruijn om te praten over diens toekomst.

,,Voor mij wordt voor 1 april duidelijk of NEC verder met me wilt. Of het zou ook nog kunnen dat ze aan het einde van het seizoen willen praten over een meerjarig contract. Ik sta overal voor open. Ik heb het hier uitstekend naar mijn zin en ben enthousiast over de ambities. Maar ik ben ook op een leeftijd dat ik nog een mooie stap naar het buitenland kan maken. Dan moet wel alles kloppen en hier kloppen veel dingen."

NEC mogelijk zonder Van Rooij

NEC kan tegen Excelsior mogelijk niet beschikken over Bart van Rooij. De verdediger is geblesseerd. Hij ontbrak bijna de gehele week op de training en trainde alleen gisteren korte tijd individueel. NEC bekijkt vandaag of hij fit genoeg is om morgen in actie te komen tegen Excelsior. Calvin Verdonk nam gisteren de plek in van Van Rooij. Afgaande op de hesjes die gisteren op de training werden uitgedeeld, staan Jordy Bruijn en Magnus Mattsson aan de aftrap tegen Excelsior. Bruijn vervangt de geschorste Oussama Tannane als nummer tien. Mattsson krijgt de voorkeur boven Ibrahim Cissoko als linksbuiten.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door Demtsjenko »

“Of NEC verder met we wilT”… elke journalist die aan wiltgroei doet is af en niet serieus te nemen… ook niet als dat een letterlijke quote is…

Gebruikersavatar
®obby
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 15 feb 2021, 15:17
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door ®obby »

Zou het mooi vinden als Bruijn hier volgend jaar ook nog speelt. Prima speler om erbij te hebben, alleen veel in de lappenmand gezeten dit seizoen.
Kan die ook meteen de vrije trappen overnemen van Schöne want die bakt daar werkelijk niks meer van sinds die terug is in het Nijmeegse.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door mschr »

Viel gisteravond zwak in. Wint gewoon te weinig duels.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Jordy Bruijn

Bericht door Jules »

Jordy Bruijn is gestopt met betaald voetbal begrijp ik. Jammer, maar bedankt voor de vele mooie goals.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten