De financiële situatie bij NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

hadden we op het nieuwe forum nog geen draadje over.
N.E.C. weer in Categorie II (13/07/2007)
Vandaag heeft N.E.C. via een brief van de KNVB te horen gekregen dat wij als club vanaf nu weer zijn ingedeeld in categorie II van het financieel rating systeem. Dit houdt in dat de licentiecommissie van de KNVB heeft besloten om het plan van aanpak op te heffen.

Natuurlijk zijn we binnen de club tevreden dat we terugkeren naar categorie II maar net zoals we niet van slag zijn geraakt toen N.E.C. werd ingedeeld in categorie I, zijn we nu niet euforisch over de terugkeer in categorie II. Wij
doen er alles aan om een gedegen financieel beleid te voeren waarbij we ieder seizoen de ambitie hebben om financieel te groeien en met een positief resultaat af te sluiten. De vermogenspositie van N.E.C. blijft echter kwetsbaar en ook hebben we regelmatig een behoorlijke spanning in de liquiditeitsplanning.

De terugkeer in categorie II geeft wel vertrouwen dat we ook op de juiste
financiële koers zitten binnen N.E.C.

Jacco Swart
Algemeen Directeur
weer cat 2, maar het blijft zorgelijk dus

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door RZG »

gefeliciteerd iedereen :beer: :mrgreen:
Als je alles geeft, verlies je niets.

Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door William »

burp schreef:hadden we op het nieuwe forum nog geen draadje over.
N.E.C. weer in Categorie II (13/07/2007)
Vandaag heeft N.E.C. via een brief van de KNVB te horen gekregen dat wij als club vanaf nu weer zijn ingedeeld in categorie II van het financieel rating systeem. Dit houdt in dat de licentiecommissie van de KNVB heeft besloten om het plan van aanpak op te heffen.

Natuurlijk zijn we binnen de club tevreden dat we terugkeren naar categorie II maar net zoals we niet van slag zijn geraakt toen N.E.C. werd ingedeeld in categorie I, zijn we nu niet euforisch over de terugkeer in categorie II. Wij
doen er alles aan om een gedegen financieel beleid te voeren waarbij we ieder seizoen de ambitie hebben om financieel te groeien en met een positief resultaat af te sluiten. De vermogenspositie van N.E.C. blijft echter kwetsbaar en ook hebben we regelmatig een behoorlijke spanning in de liquiditeitsplanning.

De terugkeer in categorie II geeft wel vertrouwen dat we ook op de juiste
financiële koers zitten binnen N.E.C.

Jacco Swart
Algemeen Directeur
weer cat 2, maar het blijft zorgelijk dus
De meeste clubs zitten in cat. 2
Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

Gebruikersavatar
Nielsnmgn
Berichten: 372
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Nielsnmgn »

Hulde :cheer2:

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Don Corleone »

De meeste clubs zitten in cat. 2
:withstupid:

en je kunt niet van 1 gelijk naar 3 gaan weer.
Betekent dus dat het wel de goede kant op gaat!
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Mariodona »

Inderdaad hulde. Ik heb het idee dat er nu een paar verstandige mensen bij n.e.c. aan de roer staan. Dan doel ik niet op Swart maar op Paes en Aalbers. Paes lijkt me een slimme man zonder poeh-ha en valse beloftes.

Zo'n man lijkt minder uitstraling te hebben en zal minder ons willen pleasen door mooie uitspraken te doen. Ik vind het prima dat hij zich op de vlakte houdt en achter de schermen puin ruimt (die Van Delft heeft achter gelaten).

Frisse wint was nodig op allerlei gebied.

Ben samenvattend erg tevreden over Paes.
Can we win? Yes we can!

Gebruikersavatar
Del Piero
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:10
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Del Piero »

Ik kan me herinneren dat ze bij NEC toen niet zo onder de indruk waren dat we in de laagste categorie geplaatst werden. En eigenlijk blijkt wel dat dat klopt, wanneer je binnen notime weer in een betere categorie zit. Ga zo door.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door T.I.G.O. »

Ze zitten nog steeds diep in de stront :tong: en wat voor categorie ze er ook aan plakken,de kasten zitten vol met lijken :bigcry:

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Arjan van Hout »

T.I.G.O. schreef:Ze zitten nog steeds diep in de stront :tong: en wat voor categorie ze er ook aan plakken,de kasten zitten vol met lijken :bigcry:
:???: sinds wanneer heb jij inzage in de financiële huishouding ?

Gebruikersavatar
derk
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door derk »

Ik heb ook wel vertrouwen in het huidige management. Het was afwachten in hoeverre ze die sussende woorden van vorig jaar waar konden maken, maar het feit dat ze inderdaad al zo snel weer naar Categorie 2 verplaatst zijn klinkt positief.

En nou netjes binnen de begroting blijven. :finger:

Gebruikersavatar
VakM
Berichten: 281
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:23
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door VakM »

T.I.G.O. schreef:Ze zitten nog steeds diep in de stront :tong: en wat voor categorie ze er ook aan plakken,de kasten zitten vol met lijken :bigcry:
wat een gezeik :pukeface:

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door T.I.G.O. »

VakM schreef:
T.I.G.O. schreef:Ze zitten nog steeds diep in de stront :tong: en wat voor categorie ze er ook aan plakken,de kasten zitten vol met lijken :bigcry:
wat een gezeik :pukeface:
Realisme,we zitten al een jaar of 5/6 in de problemen,verkoop stadion,de huidige mln schuld,onverkoopbare spelers enz enz.
Daar kan het huidige management grotendeels niks aan doen,maar om nu allemaal te denken dat het wel goed gaat is wel erg kortzichtig en dat vinden ze zelf ook!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Don Corleone »

Realisme,we zitten al een jaar of 5/6 in de problemen,verkoop stadion,de huidige mln schuld,onverkoopbare spelers enz enz.
Daar kan het huidige management grotendeels niks aan doen,maar om nu allemaal te denken dat het wel goed gaat is wel erg kortzichtig en dat vinden ze zelf ook!
Realisme?

er is gezorgd dat ze zo snel ze maar konden weer een categorie terug zijn gezet. Er is niemand die nu gezegd dat het nu hossanna is.
Maar het gaat wel de goede kant op! Komen ze een keer met goed/beter nieuws is het nog niet goed.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

sanchez-torres
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:00
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door sanchez-torres »

Er zijn de afgelopen jaren door pech en wanbeleid veel goed verkoopbare spelers voor niets vertrokken. In de huidige selectie zitten een aantal jongens die potentiele geldopbrengers zijn; Kivuvu, Olsson, Davids, Otten en misschien v. Beukering. Baretto zal nu wel vertrekken. Mochten er daadwerkelijk elk jaar 1 of 2 spelers verkocht gaan worden zou dat financieel een zeer goede zaak zijn. En niet te voorkomen voor en club als NEC, iedereen was blij dat Denneboom bleef in de winterstop maar wat heeft het opgeleverd? Het heeft alleen 7,5 ton gekost(salaris + transfersom) NEC moet gewoon ernaar streven om elk jaar iemand te verkopen. Daarom is het belangrijk dat op tijd wordt ingezien dat we nu een hele goede trainer hebben die spelers echt beter maakt, dus om bovenstaande te waarborgen moet zijn contract ook opengebroken worden. Want alles hangt van elkaar af.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Polleke »

T.I.G.O. schreef:
VakM schreef:
T.I.G.O. schreef:Ze zitten nog steeds diep in de stront :tong: en wat voor categorie ze er ook aan plakken,de kasten zitten vol met lijken :bigcry:
wat een gezeik :pukeface:
Realisme,we zitten al een jaar of 5/6 in de problemen,verkoop stadion,de huidige mln schuld,onverkoopbare spelers enz enz.
Daar kan het huidige management grotendeels niks aan doen,maar om nu allemaal te denken dat het wel goed gaat is wel erg kortzichtig en dat vinden ze zelf ook!
Dat je moet blijven uitkijken is zeker. Maar we hebben juist veel verkoopbare spelers op dit moment, dus ik denk dat er ook waarde op het veld staat.

Cruciaal voor de toekomst van NEC is de uitbreiding van het stadion. Zonder dat zijn we binnen 5 jaar de eredivisie uit.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Super-Simr »

www.NU.nl schreef:Hoofdsponsor FC Utrecht wil club kopen
Uitgegeven: 16 juli 2007 16:32
Laatst gewijzigd: 16 juli 2007 16:39

AMSTERDAM - De hoofdsponsor van FC Utrecht, Phanos, wil de club uit de Domstad aanschaffen, meldt de NOS. De sponsor wil de club overnemen voor het symbolische bedrag van één euro.

Phanos wil dan wel dat de twintig hectare grond die naast het stadion ligt ontwikkelt mag worden in een recreatieve en zakelijke trekpleister.

De vastgoedontwikkelaar uit Nieuwegein heeft plannen om de begroting van de club te verdubbelen en het stadion uit te breiden naar 50.000 zitplaatsen. Het Utrechtse college van Burgemeester en Wethouders vergadert dinsdag over het voornemen.
Ik weet het, de meeste mensen houden hier niet van het grote geld...... Ik kan het alleen niet onderdrukken; ik ben best wel jaloers..... Een ietswat grotere Goffert, een mooie sporthal (voor in de winter en voetvolley, et cetera)...... De meeste dromen zijn bedrog! Toch Boekhoorn?
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Mariodona »

Wil ik ook wel maar dan niet gefinancieert door een man. Zo'n "man" wil vaak te veel macht terug voor bewezen diensten.
Can we win? Yes we can!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Stefannec »

Ligt aan de manier waarop als het zo gedaan wordt als bij AZ waar ze toch gelijdelijk naar boven zijn geklommen en inmiddels een elftal hebben staan wat een behoorlijke waarde heeft.
Vind ik het prima ik heb namelijk bij AZ het idee dat het daar 'staat' zodat als Scheringa ooit weg gaat de terug vanl niet of nauwelijks in zal zetten.

Dat is heel wat anders als bij bijvoorbeeld Chelsea waar alles door die rus wordt betaald.
Kan het mis hebben maar denk dat het als het op de juiste manier wordt gedaan het wel een mooie toekomst kan hebben.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Demtsjenko »

in het voetbal werkt het altijd als volgt: als er geen geld binnenkomt of er geld verdwijnt dan zal de club afzakken... als scheringa dus bij az weggaat zal de club afzakken... de club heeft namelijk een te kleine achterban om zo'n 'grote' club te laten bestaan... daarom zou ik het niets vinden als één man de boel opkoopt bij NEC... als hij het speeltje zat is en zijn miljoenen uit het bedrijf trekt zakt de zooi in... dan wordt je een lachertje als club en mag je blij zijn als je kunt blijven bestaan... voorbeelden in nederland: het oude az van de gebr. molenaar, vitesse, voorbeelden buitenland: leeds utd en vele, vele anderen... dan heb ik 100 keer liever dat NEC een stabiele middenmoter blijft op 'eigen' kracht...

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door LT »

Stefannec schreef:Ligt aan de manier waarop als het zo gedaan wordt als bij AZ waar ze toch gelijdelijk naar boven zijn geklommen en inmiddels een elftal hebben staan wat een behoorlijke waarde heeft.
Vind ik het prima ik heb namelijk bij AZ het idee dat het daar 'staat' zodat als Scheringa ooit weg gaat de terug vanl niet of nauwelijks in zal zetten.

Dat is heel wat anders als bij bijvoorbeeld Chelsea waar alles door die rus wordt betaald.
Kan het mis hebben maar denk dat het als het op de juiste manier wordt gedaan het wel een mooie toekomst kan hebben.
Als Scheringa daar vertrekt is het binnen 5 jaar einde.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Bleum »

Demtsjenko schreef:in het voetbal werkt het altijd als volgt: als er geen geld binnenkomt of er geld verdwijnt dan zal de club afzakken... als scheringa dus bij az weggaat zal de club afzakken... de club heeft namelijk een te kleine achterban om zo'n 'grote' club te laten bestaan... daarom zou ik het niets vinden als één man de boel opkoopt bij NEC... als hij het speeltje zat is en zijn miljoenen uit het bedrijf trekt zakt de zooi in... dan wordt je een lachertje als club en mag je blij zijn als je kunt blijven bestaan... voorbeelden in nederland: het oude az van de gebr. molenaar, vitesse, voorbeelden buitenland: leeds utd en vele, vele anderen... dan heb ik 100 keer liever dat NEC een stabiele middenmoter blijft op 'eigen' kracht...
Amen
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door LT »

Bleum schreef:
Demtsjenko schreef:in het voetbal werkt het altijd als volgt: als er geen geld binnenkomt of er geld verdwijnt dan zal de club afzakken... als scheringa dus bij az weggaat zal de club afzakken... de club heeft namelijk een te kleine achterban om zo'n 'grote' club te laten bestaan... daarom zou ik het niets vinden als één man de boel opkoopt bij NEC... als hij het speeltje zat is en zijn miljoenen uit het bedrijf trekt zakt de zooi in... dan wordt je een lachertje als club en mag je blij zijn als je kunt blijven bestaan... voorbeelden in nederland: het oude az van de gebr. molenaar, vitesse, voorbeelden buitenland: leeds utd en vele, vele anderen... dan heb ik 100 keer liever dat NEC een stabiele middenmoter blijft op 'eigen' kracht...
Amen
Couldn't agree more.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door harold »

Ik kan me vergissen, maar ik had begrepen dat Scheringa een soort contract voor het leven met AZ is aangegaan. Zelfs als hij zou komen te overlijden zou dat geen gevolgen voor AZ hebben(??)

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Demtsjenko »

harold schreef:Ik kan me vergissen, maar ik had begrepen dat Scheringa een soort contract voor het leven met AZ is aangegaan. Zelfs als hij zou komen te overlijden zou dat geen gevolgen voor AZ hebben(??)
dat soort contracten zegt me niets... elk contract kan ontbonden worden... en zo gauw er een nieuwe grote leider opstaat gaat alles weer anders... dat is de realiteit... als de grootandeelhouders van frisia na een eventuele dood van scheringa besluiten niets meer in az te pompen is het einde oefening...

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: De Financiele situatie bij NEC

Bericht door Arjan van Hout »

Nou een keer goed nieuws:
NEC betaalt de huur heel netjes

07 nov 2007, 09:01 - NIJMEGEN - NEC gedraagt zich keurig als huurder van het Goffertstadion. De afgesproken huursom wordt netjes betaald en de voetbalclub heeft de eigen begroting, na een paar lastige jaren, prima op orde.


Dat blijkt uit een evaluatie van de huurovereenkomst tussen de gemeente en NEC.

Wethouder Depla ziet in ieder geval geen enkele reden om de overeenkomst aan te scherpen. Hij durft de club zelfs wat tegemoet te komen. Toen de gemeente het stadion vijf jaar geleden aankocht van NEC en weer terugverhuurde aan de vereniging, was een van de afspraken dat NEC een buffer van twee miljoen euro zou opbouwen. Dat was bedoeld als een garantie dat NEC altijd de huur zou kunnen betalen. Volgens Depla is het niet nodig om nog langer keihard aan die afspraak vast te houden. "Als we onverkort vasthouden aan de afspraken over een stevige reserve, zetten we de club onder druk. Dat heeft direct gevolgen voor de sportieve prestaties. En uiteindelijk zou dat negatieve gevolgen voor de bedrijfsvoering kunnen hebben."

Depla is positief over de ontwikkelingen bij NEC. In een evaluatieverslag wordt wel herinnerd aan de problemen bij NEC enkele jaren geleden. De club leefde na de eeuwwisseling boven zijn stand en dat zorgde ook voor financiële problemen op. Die zijn vrijwel opgelost. De club draait nu twee seizoenen met een positief begrotings- en rekeningsresultaat. Volgens Depla is de begroting neerwaarts bijgesteld en de begrotingsdiscipline hersteld. De gemeente eist dat de club een sluitende begroting heeft onafhankelijk van eventuele transferresultaten.

In het evaluatieverslag verwijst Depla ook al naar de komst van een Huis van de Topsport. Hij ziet dit het liefst bij het NEC-stadion verrijzen. Vrijdag presenteert de club hiervoor een plan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten