NEC-Feyenoord

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
WijchenNEC
Berichten: 2119
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: NEC-Feyenoord

Bericht door WijchenNEC »

FC Hilversum schreef:
ma 24 jan 2022, 10:53
Ik lees een hoop namen van spelers die de schuld krijgen maar er zijn voor mij 2 spelers verantwoordelijk voor deze nederlaag. Met stip bovenaan Mattson die eerst verzuimd om tavsan te bedienen die anders vrij op doel Nian schieten. In plaats daarvan schiet hij zelf hopeloos. En vervolgens een idiote tackel op een plek waar helemaal geen gevaar was. Vervolgens heb ik hem de hele wedstrijd alleen nog maar slechte dingen zien doen.

Dan op plek 2 Verdonk. Met idiote inspeelpass op schone dwars door het midden en hij stond ook nog gedekt. Door die 2-1 was al het geloof plots weg.
Je moet tegen een ploeg als feyenoord ook wat geluk hebben, net wat effectiever met je kansen omgaan dan normaal en geen domme fouten maken achterin.
Zo'n tackel van Mattson is echt ongeloofelijk dom, net als die inspeelpas van Verdonk. 2 onnodige goals tegen waarna het wel aardig gespeeld was inderdaad.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: NEC-Feyenoord

Bericht door Mcel »

mschr schreef:
zo 23 jan 2022, 21:42
Mcel schreef:
zo 23 jan 2022, 19:39
mschr schreef:
zo 23 jan 2022, 18:56
Mcel schreef:
zo 23 jan 2022, 18:20
mschr schreef:
zo 23 jan 2022, 16:35
Mcel schreef:
zo 23 jan 2022, 15:35

Het was de 8e wedstrijd waarin we achter hebben gestaan. Geen één daarvan hebben we zelfs ook maar één punt weten te pakken.
Achterstand betekent tot nu toe: verliezen.
Als je verdedigend speelt, is doorgaans een achterstand dodelijk.
Klopt. Maar ons spel heeft ons wel geleid tot waar we nu staan. Van de 22 wedstrijden (incl. 2 serieuze bekerwedstrijden) hebben we er 17 op voorsprong gestaan, waarna we er aan 12 minimaal een punt overhielden (9x winst, 3x gelijk). Dus als we weer kunnen oppakken wat we deden, spelen we ons in de loop van maart veilig.
Maart is te vroeg. We komen hooguit op 40 punten en aangezien de nummer 17 rond de 30 punten gaat komen, zijn we pas rond ronde 31 veilig.
We lopen 6 punten voor op het 35-punten-schema. Dus met norm-uitslagen om die 35 punten te halen komen we uiteindelijk op 41.
We zouden nu met norm-uitslagen op 20 punten hebben gestaan, maar we staan op 26. We doen het dus ruim een kwart beter dan die norm.
Thuis tegen Sparta zouden we ons 7e punt vanaf nu binnenhalen (1 bij PEC, 3 tegen RKC en 3 tegen Sparta), maar we doen het ruim een kwart beter, waardoor we tegen Sparta (op 19 maart) ons 9e punt binnenhalen, waarmee we op 35 punten komen.
In mijn optiek ben je dan veilig.
(Maar dan moeten we dus wel weer oppakken wat we deden...)
Tuurlijk gaan we niet degraderen. Groningen, Heracles, Sparta, RKC, Willem II, PEC en Sittard houden we achter ons. Maar mathematisch zijn we pas veilig als we niet meer achterhaald kunnen worden door de nummer 16. Dat gebeurt pas rond ronde 32.
Mathematisch heb je gelijk, hoewel het dan nog steeds afwachten is wanneer we die voorsprong hebben. Als het gaat zoals in de eerste seizoenshelft, dan op z'n laatst in april.
Overigens snap ik niet waarom alle hoofdtrainers uitgaan van 34 punten. Zeker de hoofdtrainer van NEC mag wel beter zijn huiswerk doen en kijken naar de eindstand van 2017.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14541
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC-Feyenoord

Bericht door Bottendaal »

Tiel schreef:
zo 23 jan 2022, 13:36
Geweldig fantastische wedstrijd. NIet zeuren.
:jestera:
Wat is het fijn om het wedstrijdtopic tijdens de wedstrijd en kort erna even links te laten liggen. Heerlijk, deze opmerking!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DRS, N.E.C.-till-i-die en 44 gasten