Ali Akman

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4573
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door gladiator »

Bottendaal schreef:
vr 10 sep 2021, 22:06
gladiator schreef:
vr 10 sep 2021, 19:34
Nee niet vrijwillig nee

In 1x goed geraden




















Ik moest mee met de vrouw :bye:
:lol:
En nog zelf betalen ook zeker…??
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4573
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door gladiator »

Bottendaal schreef:
vr 10 sep 2021, 22:06
gladiator schreef:
vr 10 sep 2021, 19:34
Nee niet vrijwillig nee





















Ik moest mee met de vrouw :bye:
:lol:
En nog zelf betalen ook zeker…??
In 1x goed geraden
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Ali Akman

Bericht door flipsen »

Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Bottendaal »

flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door TT »

flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Dat heb jij al zo vaak gedaan hier...

zoete aardbei
Berichten: 7872
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door zoete aardbei »

flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Punt is,er is (nog)geen optie die beter is.Ali zal het vol moeten houden tot Ruiz er is.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Ali Akman

Bericht door flipsen »

TT schreef:
za 18 sep 2021, 16:33
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Dat heb jij al zo vaak gedaan hier...
Ik zit al op de bank ….
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door E.B. »

Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
:withstupid:

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Ali Akman

Bericht door Theodorus »

zoete aardbei schreef:
za 18 sep 2021, 16:38
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Punt is,er is (nog)geen optie die beter is.Ali zal het vol moeten houden tot Ruiz er is.
Romeny??????
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

zoete aardbei
Berichten: 7872
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door zoete aardbei »

Theodorus schreef:
za 18 sep 2021, 18:41
zoete aardbei schreef:
za 18 sep 2021, 16:38
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Punt is,er is (nog)geen optie die beter is.Ali zal het vol moeten houden tot Ruiz er is.
Romeny??????
laten we die discussie maar voor wat het is.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5427
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door illestyl »

Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
Ik begrijp je sarcasme, maar zo onzichtbaar vind ik hem niet eens. Zorgt vrijwel altijd voor een goede en snelle spelvoortzetting door zijn techniek en inzicht en maakt de juiste keuzes. Als Meijertje nou eens stopt met dat volledig gefaalde Bruijn-experiment van 'm, dan krijgt Akman ook meer ruimte.

Als je niet ziet dat Akman, ondanks het uitblijven van goals, een van onze betere spelers is, dan moet je toch echt in de spiegel kijken.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16545
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door jackkreta »

flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Akmand.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Bottendaal »

jackkreta schreef:
zo 19 sep 2021, 15:23
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Akmand.
Korter!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16545
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door jackkreta »

Bottendaal schreef:
zo 19 sep 2021, 15:24
jackkreta schreef:
zo 19 sep 2021, 15:23
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Akmand.
Korter!
Mand!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door E.B. »

illestyl schreef:
zo 19 sep 2021, 15:01
Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
Ik begrijp je sarcasme, maar zo onzichtbaar vind ik hem niet eens. Zorgt vrijwel altijd voor een goede en snelle spelvoortzetting door zijn techniek en inzicht en maakt de juiste keuzes. Als Meijertje nou eens stopt met dat volledig gefaalde Bruijn-experiment van 'm, dan krijgt Akman ook meer ruimte.

Als je niet ziet dat Akman, ondanks het uitblijven van goals, een van onze betere spelers is, dan moet je toch echt in de spiegel kijken.
:withstupid: Die jongen weet gewoon zijn doelpuntjes te maken. Geef hem een kans. Om hem dan meteen te laten banken en dan met Romeny als het alternatief aan te komen voor Akman..

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Brabander »

Gewoon een heel prima voetballer, maar hij krijgt ook vaak onmogelijke ballen ingespeeld.
Als straks die Spanjaard ook weer fit is, hebben we wellicht ook wat meer aan die hoge ballen vanaf de zijkant!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11728
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door DJTEEF! »

illestyl schreef:
zo 19 sep 2021, 15:01
Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
Ik begrijp je sarcasme, maar zo onzichtbaar vind ik hem niet eens. Zorgt vrijwel altijd voor een goede en snelle spelvoortzetting door zijn techniek en inzicht en maakt de juiste keuzes. Als Meijertje nou eens stopt met dat volledig gefaalde Bruijn-experiment van 'm, dan krijgt Akman ook meer ruimte.

Als je niet ziet dat Akman, ondanks het uitblijven van goals, een van onze betere spelers is, dan moet je toch echt in de spiegel kijken.
Helemaal mee eens, maar tegen Sparta speelde hij heel ongelukkig.

DR
Berichten: 4804
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door DR »

E.B. schreef:
zo 19 sep 2021, 21:47
illestyl schreef:
zo 19 sep 2021, 15:01
Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
Ik begrijp je sarcasme, maar zo onzichtbaar vind ik hem niet eens. Zorgt vrijwel altijd voor een goede en snelle spelvoortzetting door zijn techniek en inzicht en maakt de juiste keuzes. Als Meijertje nou eens stopt met dat volledig gefaalde Bruijn-experiment van 'm, dan krijgt Akman ook meer ruimte.

Als je niet ziet dat Akman, ondanks het uitblijven van goals, een van onze betere spelers is, dan moet je toch echt in de spiegel kijken.
:withstupid: Die jongen weet gewoon zijn doelpuntjes te maken. Geef hem een kans. Om hem dan meteen te laten banken en dan met Romeny als het alternatief aan te komen voor Akman..

Je kunt ook spelen met Tavzan, Okita, Mattsson in de aanval.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door mschr »

Okita waardeloze centrumspits, Mattsson een dito linkerspits. Lijkt me dus geen strak plan.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Mcel »

DR schreef:
ma 20 sep 2021, 09:24
E.B. schreef:
zo 19 sep 2021, 21:47
illestyl schreef:
zo 19 sep 2021, 15:01
Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
Ik begrijp je sarcasme, maar zo onzichtbaar vind ik hem niet eens. Zorgt vrijwel altijd voor een goede en snelle spelvoortzetting door zijn techniek en inzicht en maakt de juiste keuzes. Als Meijertje nou eens stopt met dat volledig gefaalde Bruijn-experiment van 'm, dan krijgt Akman ook meer ruimte.

Als je niet ziet dat Akman, ondanks het uitblijven van goals, een van onze betere spelers is, dan moet je toch echt in de spiegel kijken.
:withstupid: Die jongen weet gewoon zijn doelpuntjes te maken. Geef hem een kans. Om hem dan meteen te laten banken en dan met Romeny als het alternatief aan te komen voor Akman..

Je kunt ook spelen met Tavzan, Okita, Mattsson in de aanval.
Geen gekke gedachte. Zo trokken we in het laatste kwartier vrijdag de wedstrijd weer naar ons toe.
Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat Ali eigenlijk als tweede spits gehaald is, waarbij we blij mogen zijn dat hij de eerste wedstrijden gewoon goed gespeeld heeft. Zijn seizoen zal, als 19-jarige, met pieken en dalen gaan

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Ali Akman

Bericht door Theodorus »

Mcel schreef:
ma 20 sep 2021, 09:47
DR schreef:
ma 20 sep 2021, 09:24
E.B. schreef:
zo 19 sep 2021, 21:47
illestyl schreef:
zo 19 sep 2021, 15:01
Bottendaal schreef:
za 18 sep 2021, 16:17
flipsen schreef:
za 18 sep 2021, 15:38
Ali maar eens op de bank zetten , hij valt door de mand …..
Ja man, heeft ons slechts in de helft van de wedstrijden aan punten geholpen. Nu al wéken onzichtbaar! Van een jochie van 19 mag je meer verwachten!
Ik begrijp je sarcasme, maar zo onzichtbaar vind ik hem niet eens. Zorgt vrijwel altijd voor een goede en snelle spelvoortzetting door zijn techniek en inzicht en maakt de juiste keuzes. Als Meijertje nou eens stopt met dat volledig gefaalde Bruijn-experiment van 'm, dan krijgt Akman ook meer ruimte.

Als je niet ziet dat Akman, ondanks het uitblijven van goals, een van onze betere spelers is, dan moet je toch echt in de spiegel kijken.
:withstupid: Die jongen weet gewoon zijn doelpuntjes te maken. Geef hem een kans. Om hem dan meteen te laten banken en dan met Romeny als het alternatief aan te komen voor Akman..

Je kunt ook spelen met Tavzan, Okita, Mattsson in de aanval.
Geen gekke gedachte. Zo trokken we in het laatste kwartier vrijdag de wedstrijd weer naar ons toe.
Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat Ali eigenlijk als tweede spits gehaald is, waarbij we blij mogen zijn dat hij de eerste wedstrijden gewoon goed gespeeld heeft. Zijn seizoen zal, als 19-jarige, met pieken en dalen gaan
Zou Okita altijd vanaf de flank laten opereren. Mattson is snel, drang tot scoren en zeker tegen een Willem Jansen kan dit voor veel gevaar zorgen. Tavsan mag het van mij wel proberen aan de andere kant.
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Janssen »

Kan iemand het interview met Akman uit VI pro hier plaatsen?

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door TT »

Janssen schreef:
wo 22 sep 2021, 09:27
Kan iemand het interview met Akman uit VI pro hier plaatsen?
Turkse surprise Ali Akman kijkt ogen uit bij NEC

Door Iwan van Duren

Het is de laatste maanden groot feest in De Goffert. Aanvaller Ali Akman (19) kijkt zijn ogen uit in de Eredivisie. ‘Dit is de beste league ter wereld om als voetballer volwassen te worden.’

Dit interview is afkomstig uit de nieuwste VI. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!
Er komt in Nijmegen een standbeeld voor Frans Janssen. En zo’n eerbetoon krijg je niet zomaar in de Keizerstad. De dakdekker maakte 126 goals in 430 wedstrijden voor NEC. Dat vinden ze nog steeds mooi hier in het Volkspark De Goffert, waar de eerste bladeren al naar beneden dwarrelen. De ouderen halen herinneringen op aan de tijden die nooit meer terugkeren.

De kinderen krijgen uitgelegd wie die Janssen dan wel was. Ja, vroeger was alles beter. Maar toen stonden er echt geen rijen voor de kassa. En had die Janssen ook meer dan een miljoen mensen die op internet zijn doelpunt hadden gezien? Nou, hun nieuwe held Ali Akman wel. En natuurlijk zal hij nog geen tien procent van het aantal duels van Janssen halen. Hij is op doorreis, met NEC als tussenstation. Een vakantieliefde. Maar ook die zijn heerlijk.

Nijmegen is al maanden compleet bevangen door een ernstig voetbalvirus. Jong en oud zijn er vol van. Vandaag gaat de kaartverkoop pas om een uur of elf beginnen. Het is al voor negenen als de eerste mensen zich melden bij De Goffert. Uren voordat de loketten opengaan. Zie daar de nieuwe realiteit aan de Waal. Wie de gladiatoren wil zien, zal daar echt wat voor moeten doen. De duizend beschikbare kaarten voor de derby tegen Vitesse zijn binnen vijf minuten weg.

Later in de middag vertrekken bussen vol supporters voor de uitwedstrijd tegen Sparta naar Rotterdam, waar de liefde voor de club van rood, zwart en groen uit volle borst wordt bezongen. En bij nieuwe tijden horen nieuwe helden. Als de spelers het veld opkomen, rolt het Ali, Ali, Ali uit het uitvak. De frêle Turkse spits geniet zichtbaar. Met zijn negentien lentes had hij de zoon van zijn Paraguayaanse ploeggenoot Edgar Barreto (37) kunnen zijn.

STORMLOOP
Beiden zijn geliefd en spelen ineens bij een club die opbloeide als een woestijnplant na de eerste regenbui in drie jaar. Het kan verkeren. Een avond in Breda veranderde alles in Nijmegen. Na jaren van voetbal op vrijdagavonden, sloeg de bliksem in. Zelfs de mensen die al een halve eeuw bij de club betrokken zijn, erkennen dat ze zoiets nog nooit hadden gezien. Er volgde een ware stormloop op de kaarten en binnen no time was De Goffert gewoon keihard uitverkocht. Technisch directeur Ted van Leeuwen toverde uit alle uithoeken weer surprises tevoorschijn. Voetballers die ronkend werden gepresenteerd, maar van wie sommigen volkomen onbekend waren. Voor de supporters en ook voor de media. Een van hen was een jonge Turkse spits. Die zal ook wel even wat hebben gedacht bij de Eredivisie-opmaat van NEC in de Johan Cruijff Arena. Een exercitie waarbij het na twintig minuten al 4-0 stond en die in een genadige 5-0 eindigde.

Maar goed, dat was Ajax. Ook Vitesse ging er in Amsterdam met 5-0 af. SC Cambuur zelfs met 9-0. Het wachten was op de eerste thuiswedstrijd van NEC. Het eerste doelpunt. Op het gejuich dat iedereen zo gemist had. Tegen dat decor maakte dat tengere Turkse ventje met de lange haren tegen PEC Zwolle (2-0) zijn debuut in De Bloedkuul en schoot hij meteen fraai raak.

De eerste treffer na duizend dagen Eredivisie-verbanning werd gevierd alsof NEC landskampioen was geworden. Akman werd ook gek. Eindelijk weer. Hij had zijn eigen weg naar deze dag afgelegd en had zijn eigen redenen om te snakken naar dat heerlijke gevoel van scoren in een vol stadion. Ook de spits zat al een jaar in een voorspel zonder hoogtepunt. En Ali Akman is niet bepaald het type dat geduldig wil wachten.

Hij is een trainingsbeest, dat ook die goal tegen PEC Zwolle te danken had aan hard werken. Al maandenlang was hij bezig om komend vanaf rechts de bal met de buitenkant van zijn rechterschoen te schieten. Precies zo opende hij zijn account in de Eredivisie. Talent alléén is niets. Dat hij kan voetballen, weet heel Turkije allang. Er werd al vroeg om zijn hand gevochten. De geslepen spits doorliep alle nationale jeugdelftallen en werd uiteindelijk door Eintracht Frankfurt naar Duitsland gehaald. Daar keken op de eerste trainingen de aanwezige journalisten bezorgd naar het iele mannetje dat met zijn kinderlijf tegen de Bundeliga-beesten moest knokken. Hoe dan? Het antwoord volgde als vanzelf, nadat het ventje behendig de reuzen tegen elkaar op had laten botsen en koeltjes had afgerond.

'Iedereen lijkt hier echt voetbal te willen spelen, het is soms bijna onvoorstelbaar. Opbouwen, de aanval zoeken... Heerlijk'

Voormalig VI-collega Ted van Leeuwen had vorig jaar al meteen vanuit Nijmegen naar Frankfurt gebeld. Hij wist al hoe het zeventienjarige talent was begonnen met scoren in de fysiek zware Turkse eerste divisie. Niet geheel toevallig bij Bursaspor, dat bekendstaat om de goede jeugdopleiding en al heel wat spitsen heeft afgeleverd. Mannen als voormalig FC Twente-spits Enes Ünal bijvoorbeeld.

Eintracht Frankfurt had zeker vier spitsen in huis voor het eerste elftal, dus de poging van Van Leeuwen was niet zo vreemd. De Duitsers wilde het ventje eerst laten wennen. Aan de club, aan de cultuur. Maar meer dan een plaats tussen het fanatieke publiek zat er nog niet in voor hem. Akman was, zoals dat zo mooi heet, een groeibriljantje. Nu al op de balans voor een kleine twee miljoen euro, maar eenmaal geslepen een veelvoud waard. Zo’n talent moet voetballen. En nu bleek het belletje van NEC een jaar eerder goud waard.

PERFECTE STAP
Weer stonden de clubs in de rij om het ventje te huren. NEC was intussen bijna per ongeluk gepromoveerd en in Duitsland zagen ze de Eredivisie als perfecte stap in de opleiding. Het telefoontje naar Nijmegen deed de rest. Na een paar gesprekken was Van Leeuwen er wel uit. Akman werd gepresenteerd als ‘fox in de box’ en is nog altijd blij met zijn overstap.

'Ja, ik heb vijftien treffers gezegd, maar het mogen er ook best wat meer zijn'

‘Voor mij is NEC echt de perfecte keuze. We hebben spelers en contacten gebeld in Nederland en die waren allemaal positief. Dat blijkt ook wel te kloppen. Hier stellen ze met het grootste gemak jonge spelers op, maar wat ik nog mooier vind, is dat iedereen echt voetbal lijkt te willen spelen, het is soms bijna onvoorstelbaar. Opbouwen, de aanval zoeken... Heerlijk. Ik ben enorm ambitieus, dus ik ben blij dat ik twee belangrijke doelpunten heb gemaakt, maar ik baal ook dat we er in de laatste thuiswedstrijd (0-0 tegen Willem II, red.) niet in slaagden tegen tien man te scoren. Dan hadden we er nóg beter voor gestaan. Daarbij: wat zijn twee doelpunten? Ik verwacht er veel meer van mezelf. Eis er meer. Ja, ik heb vijftien treffers gezegd, maar het mogen er ook best wat meer zijn.’

Dan is het wel handig als trainer Rogier Meijer hem de wedstrijden uit laat spelen. In de laatste twee competitieduels werkte Akman hard. Maar dat is niet genoeg. ‘Nee, natuurlijk is het niet leuk dan gewisseld te worden, je wil dat doelpunt maken. Maar dat is gewoon aan de trainer. Ik ben onderdeel van een team, ik respecteer dat. Maar ik wil meer scoren. Dit elftal is echt goed, we spelen zoals we trainen. Iedereen vecht voor elkaar op het veld en daagt elkaar uit om beter te worden. Dat is ook nodig. Daarom boeken we deze resultaten. Ik geloof in mezelf en in dit team. Alles is echt cool.’ NEC-icoon Jan Peters oordeelde wat harder in de regionale krant. ‘Het leek wel of hij de dozen nog om de schoenen had.’

Natuurlijk wil een spits bij een gelijke stand in de eindfase niet van het veld. ‘Als de bal komt, geloof ik altijd in mezelf en dan scoor ik in the box’, vervolgt Akman. ‘Maar de laatste wedstrijden waren die kansen er nauwelijks, dan ga je anders spelen. Ik probeer dan in elk geval goed mee te doen aan het positiespel. Dat is wat verder van het doel, maar dat gaat wel goed. Je leert van iedere wedstrijd en ik weet zeker dat ik nog heel wat goals ga maken. Waarom? Omdat ik weet wat ik kan, omdat ik zie hoe dit team echt een team is. En vooral omdat de Eredivisie alles is wat ik hoopte. Dit is de beste league ter wereld om een volwassen voetballer te worden. Het belangrijkste is dat je als jonge speler veel minuten krijgt, dat was de reden waarom we NEC kozen. Hier kun je ook echt je skills opbouwen. Ik snap wel waarom er veel mensen komen kijken. Alle ploegen willen voetballen, geen enkel team probeert alleen te verdedigen. Veel ploegen spelen gewoon vanaf het begin met drie spitsen. Voor jullie is dat blijkbaar normaal. Sterker nog, het zijn niet alleen de drie man voorin, álle spelers denken aanvallend. Op het middenveld heb je ook vaak nog voetballers die naar voren denken, backs spelen op de andere helft, centrale verdedigers schuiven in. Ik vind het prachtig, want het is heerlijk voetballen. In bijna iedere wedstrijd hier vallen doelpunten, dat is heerlijk. Voor het publiek, maar ook voor een spits.’

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4389
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Nummer 11 »

Merci TT

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2649
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Ali Akman

Bericht door Dirk Eijlander »

Nummer 11 schreef:
wo 22 sep 2021, 10:38
Merci TT
:withstupid: leuk stukje
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten