Elayis Tavsan

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door eniesee12 »

zoete aardbei schreef:
do 16 sep 2021, 21:03
Okita aan het einde van het seizoen gratis de deur uit en Tavsan de ongepolijste diamant die ons al behoorlijk wat geld had kunnen opleveren maar waarbij NEC hem nu nog niet laat gaan.Of zouden er hier nog steeds mensen zijn die denken dat Okita bij gaat tekenen :crazy:
Van okita kan ik dat wel hebben als hij transfervrij de deur uit loopt, maar de vraag is; naar welke club moet zo'n jongen nou gaan ? Ik denk namelijk dat hij bij ons op zijn plek zit qua niveau ... geld scheppen in de zandbak lijkt me anders ook wel een optie voor hem.

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3606
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Justian »

Theodorus schreef:
do 16 sep 2021, 20:36
Justian schreef:
do 16 sep 2021, 19:33
Theodorus schreef:
do 16 sep 2021, 19:18
Bernd schreef:
do 16 sep 2021, 12:28
Theodorus schreef:
do 16 sep 2021, 09:36
DR schreef:
wo 15 sep 2021, 22:15


Ten koste van wie?
maakt niet uit, moet altijd spelen mits fit.
Dit hoor ik al bijna anderhalf jaar. En we boekten doorgaans legendarische resultaten als hij niet speelde. Goede voetballer, zwakke teamspeler.
Messi? Mbappe? allemaal solisten!
Sorry hoor maar als je deze 2 voetballers vergelijkt met Tavsan dan ben je echt het spoor bijster...

Het staat nu gewoon goed, Okita voldoet nu uitstekend en iedereen pakt zijn kans voor het 1e team, misschien Mattsson voor Bruijn maar verder laten staan voor dit moment.
Dus jij zou nooit voor Tavsan kiezen in de basis? Dan ben jij echt het spoor even bijster..hij is onze parel, naast Proper. Deze jonge talenten zou ik altijd standaard op het wedstrijdformulier invullen. Okita voldoet in mijn ogen nog steeds niet echt. We weten dat hij geen echte topscoorder is, die gaat er echt geen 10 voor ons inleggen dit seizoen...hij werkt hard en is dreigend, maar dat is het dan ook wel. Als ik trainer was, zou hij ook mogen banken van mij..zeer laag rendement. Om niet te degraderen, moeten we doelpunten maken. Verdedigend staat het wel redelijk centraal dan, backs moeten groeien, maar heb ik wel vertrouwen in. Middenveld is wachten op een soepel voetballende Schone, nu nog geen schim..maar komt ook wel. Alleen aanvallend voorzie ik grote problemen. Of die Ruiz moet een topper zijn, maar eerlijk gezegd zie ik die Akman er ook geen 15 inleggen.......
Kijk ff naar de volgende link en lees dan je bovenstaande verhaal nogmaals door.

https://eredivisie.nl/stats/aanval/
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Mcel
Berichten: 3947
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Mcel »

Bernd schreef:
do 16 sep 2021, 18:50
Mcel schreef:
do 16 sep 2021, 16:08
Bernd schreef:
do 16 sep 2021, 12:28
Theodorus schreef:
do 16 sep 2021, 09:36
DR schreef:
wo 15 sep 2021, 22:15
Nijmegen0413 schreef:
ma 13 sep 2021, 16:16
Snel weer in de basis!
Ten koste van wie?
maakt niet uit, moet altijd spelen mits fit.
Dit hoor ik al bijna anderhalf jaar. En we boekten doorgaans legendarische resultaten als hij niet speelde. Goede voetballer, zwakke teamspeler.
Je bedoelt: gelukkig is het niet erg gebleken dat hij in de play offs niet mee kon doen.

Als je naar de feiten kijkt dan zie je dat we in de competitie relatief meer punten hebben behaald mét dan zónder Tavsan in de basis. En nee, het waren niet de moeilijkste wedstrijden waarin hij niet startte. (Los van Cambuur was het tegen Eindhoven, Jong FC Utrecht en MVV).
Wel is hij 3x kort ingevallen, waarbij hij in het kwartier dat hij meedeed tegen Jong Utrecht de schamele 1-0 verdubbelde naar 2-0 en de schandalige 2-0-achterstand bij MVV verkleinde door een assist.
En omgekeerd: hem eruit halen heeft nooit een ommekeer teweeggebracht. Sterker nog: het nietige Dordrecht kwam daarna terug tot 2-1 en Excelsior maakte zelfs de winnende treffer nadat Tavsan het veld had verlaten.

Kortom: we wonnen de Play Offs doordat Okita eindelijk (en net op tijd) in vorm was. Niet doordat Tavsan afwezig was.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ik geen idee heb waarom de basis nu moet worden aangepast ten faveure van Tavsan. Een aantal vindt hem weergaloos. Ik vind hem een goede voetballer maar geen teamspeler. En dat is op dit moment de kracht van NEC: het is een team. Lekker laten staan dus. Daarnaast heb ik het niet zo op overbodige scharen en andere dartele beweginkjes. Anderen hebben dat wel en dat mag.
Ik las het als:Tavsan kan beter helemaal niet spelen. Met hem gaat het alleen maar slechter.
Dat blijkt nergens uit. Integendeel. Maar ik vind ook dat Okita gewoon moet blijven staan. Net als 9 anderen. Alleen de meerwaarde van Bruijn als linksbuiten is me nog even ontgaan. Hij voegt daar zo weinig toe dat je daar gerust iets anders kunt proberen. Mattsson, Duelund en ook Tavsan bijvoorbeeld. Ik ben niet bang dat dat ten koste zal gaan van het team. Sterker nog: ik denk dat Duelund.op 10 beter uit de verf zal komen als Bruijn niet meer (zogenaamd) linksbuiten staat. En als Duelund beter draait, draait de rest van de aanval ook beter.

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Brabander »

Tavsan speelt vanavond ipv Bruijn hoor, let maar op!

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Wessel »

Als Tavsan een plaats zou krijgen dan wel op links. Met Okita op links is al eens minder goed uitgepakt. Dat moeten we niet nog een keer hebben. Mattsson is trouwens ook nog een optie voor die positie.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door DR »

Wessel schreef:
vr 17 sep 2021, 09:27
Als Tavsan een plaats zou krijgen dan wel op links. Met Okita op links is al eens minder goed uitgepakt. Dat moeten we niet nog een keer hebben. Mattsson is trouwens ook nog een optie voor die positie.
Kijkend naar het verleden. Mattsson kan op 10 of linksbuiten, Tavzan speelt altijd op rechtsbuiten, Okita heeft op beide flanken gespeeld. Kan je dus garanderen dat als Tavzan in basis de komt, Okita op links komt. Komt Mattsson erin voor Bruijn dan blijft Okita op rechts. Overigens niet mee eens dat Okita op links minder gevaarlijk is. Zijn doelpunt tegen PEC kwam van links, zijn schot op de lat tegen Willem II in de slotfase ook.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Theodorus »

Brabander schreef:
vr 17 sep 2021, 08:09
Tavsan speelt vanavond ipv Bruijn hoor, let maar op!
:tu: :tu: :tu: :tu:
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Mcel
Berichten: 3947
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Mcel »

DR schreef:
vr 17 sep 2021, 10:03
Wessel schreef:
vr 17 sep 2021, 09:27
Als Tavsan een plaats zou krijgen dan wel op links. Met Okita op links is al eens minder goed uitgepakt. Dat moeten we niet nog een keer hebben. Mattsson is trouwens ook nog een optie voor die positie.
Kijkend naar het verleden. Mattsson kan op 10 of linksbuiten, Tavzan speelt altijd op rechtsbuiten, Okita heeft op beide flanken gespeeld. Kan je dus garanderen dat als Tavzan in basis de komt, Okita op links komt. Komt Mattsson erin voor Bruijn dan blijft Okita op rechts. Overigens niet mee eens dat Okita op links minder gevaarlijk is. Zijn doelpunt tegen PEC kwam van links, zijn schot op de lat tegen Willem II in de slotfase ook.
Tavsan is vooral de rechterspits in een tweespitsensysteem. Hij heeft geen behoefte aan een centrumspits. Vond het als jongetje leuk om acties te maken waarna hij met zijn goede linkerbeen op doel kon schieten. Dat gaat makkelijker vanaf rechts dan vanaf links. Laat hem maar eens vanaf links komen, dan wordt hij veel completer en heeft het team nog iets meer aan hem.
Maar ik ben inderdaad bang dat Meijer Okita naar links verhuist als Tavsan een basisplaats krijgt. Tuurlijk kan hij dat, heeft hij gevaarlijke momenten en kan hij met links net zo hard uithalen als met rechts. Maar als je goed naar het verleden kijkt, dan zie je ook dat het verval van Okita is ingezet met zijn verhuizing naar de linkerkant. Dat moet je niet nog een keer willen.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Wessel »

:tu:

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door necnmgn »

Woensdag in de basis!

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Henkiepenkie »

necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
:withstupid: :withstupid:

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Bernd »

necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Effectloos dribbeljuffertje. Maakt het sterke team NEC zwakker.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Jules »

Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 09:17
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Effectloos dribbeljuffertje. Maakt het sterke team NEC zwakker.
Daarom zette Fraser 3 man op Tavsan.

zoete aardbei
Berichten: 7631
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door zoete aardbei »

Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 09:17
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Effectloos dribbeljuffertje. Maakt het sterke team NEC zwakker.
:lol: daarom wil al jaren niemand Okita hebben en stond Tavsan vorig jaar al op de rand van een transfer.

Kijk,van Leeuwen merkt terecht op dat NEC spelers jong moet halen en door moet verkopen.
Okita loopt straks gratis de deur uit en is dan interessant voor een Heidenheim of zoiets.Lekker in de 2BL,ton tekengeld en de club neemt geen risico.Het project Okita is gewoon mislukt.

Als we niet waren gepromoveerd waren de Rooij,El K en Tavsan gewoon verkocht hoor.Die mazzel heb je nu,dat je ze nog hebt en waarschijnlijk voor meer gaat verkopen.Moet je ze wel blijven opstellen,zeker een Tavsan moet spelen.En als NEC daar aan het einde van het seizoen 2 mln voor krijgt,we 12e zijn geeindigd en geen 10e omdat Tavsan een egoist is ,dan heb ik daar vrede mee.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Theodorus »

Jules schreef:
za 18 sep 2021, 09:29
Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 09:17
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Effectloos dribbeljuffertje. Maakt het sterke team NEC zwakker.
Daarom zette Fraser 3 man op Tavsan.
Tavsan maakt de tegenstander bang en daardoor komt er veel meer ruimte voor anderen inderdaad. Minimaal dubbele dekking bij Tavsan is noodzakelijk. Daarom altijd opstellen.
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11645
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door DJTEEF! »

Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 09:17
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Effectloos dribbeljuffertje. Maakt het sterke team NEC zwakker.
Heb je allebei je ogen uitgeprikt?

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Bernd »

DJTEEF! schreef:
za 18 sep 2021, 10:40
Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 09:17
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Effectloos dribbeljuffertje. Maakt het sterke team NEC zwakker.
Heb je allebei je ogen uitgeprikt?
Kan dat nu niet anders?

Ik weet dat velen lyrisch zijn over Tavsan. Dat is helemaal ok. Ik vind Tavsan een goede voetballer. Ik vind Tavsan ook een ineffectieve pingelaar. In een team dat dit jaar moet overleven heb je weinig aan zo’n individualist die nou ook weer niet eredivisie-top is. Gewoon niet mijn type speler. Succescoach Meijer denkt er net zo over.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Jules »

Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 11:36
Ik vind Tavsan ook een ineffectieve pingelaar. In een team dat dit jaar moet overleven heb je weinig aan zo’n individualist die nou ook weer niet eredivisie-top is.
Tegen WII speelt NEC 75 minuten zonder Tavsan met 11 tegen 10. Uitslag 0-0. Wat versta je onder effectief?

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Bernd »

Jules schreef:
za 18 sep 2021, 12:33
Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 11:36
Ik vind Tavsan ook een ineffectieve pingelaar. In een team dat dit jaar moet overleven heb je weinig aan zo’n individualist die nou ook weer niet eredivisie-top is.
Tegen WII speelt NEC 75 minuten zonder Tavsan met 11 tegen 10. Uitslag 0-0. Wat versta je onder effectief?
Tel ook even hoeveel er gescoord is zonder Tavsan dit seizoen. En hoeveel met Tavsan ook. Één wedstrijd eruit pikken en terugvallen op zo’n statistiekje is natuurlijk niet sterk. Maar ik denk dat wel duidelijk is dat we gewoon van andere typen voetballers houden. Dat is toch ok?

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Jules »

Bernd schreef:
za 18 sep 2021, 13:43
Tel ook even hoeveel er gescoord is zonder Tavsan dit seizoen. En hoeveel met Tavsan ook. Één wedstrijd eruit pikken en terugvallen op zo’n statistiekje is natuurlijk niet sterk. Maar ik denk dat wel duidelijk is dat we gewoon van andere typen voetballers houden. Dat is toch ok?
Een wedstrijd eruit pikken is op zich representatief aangezien er maar 5 wedstrijden zijn gespeeld. WII en Sparta had meer ingezeten, dat zijn 2 vd 5 wedstrijden. Met de inbreng van Tavsan kwam de bevrijdende winnende goal dichtbij alleen was de tijd daarvoor snel voorbij.
Maar in hou inderdaad van individualisten die een actie in huis hebben. Noeste werkers zijn uiteraard belangrijk maar daarvoor kun je ook naar rugby. Tavsan heeft wel mentaal stappen te maken (voetbal=teamsport) dat ben ik wel met je eens.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door necnmgn »

necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Zaterdag op de bank... Jongen mist overduidelijk de mentaliteit die wel nodig is. Verder ook totaal geen overtuiging in zijn acties. Zonder Tavsan ben je als team beter af

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door mschr »

necnmgn schreef:
wo 22 sep 2021, 21:49
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Zaterdag op de bank... Jongen mist overduidelijk de mentaliteit die wel nodig is. Verder ook totaal geen overtuiging in zijn acties. Zonder Tavsan ben je als team beter af
Pff… onze enige kans, schot tegen de lat, vergeten?

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door necnmgn »

mschr schreef:
wo 22 sep 2021, 21:51
necnmgn schreef:
wo 22 sep 2021, 21:49
necnmgn schreef:
vr 17 sep 2021, 22:14
Woensdag in de basis!
Zaterdag op de bank... Jongen mist overduidelijk de mentaliteit die wel nodig is. Verder ook totaal geen overtuiging in zijn acties. Zonder Tavsan ben je als team beter af
Pff… onze enige kans, schot tegen de lat, vergeten?
Toen hij teveel tijd nodig had om te schieten, nee hoor?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door mschr »

Niks mis met het schot. Puike redding van Paes ofzo.

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3606
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Justian »

mschr schreef:
wo 22 sep 2021, 21:58
Niks mis met het schot. Puike redding van Paes ofzo.
Was een goede sliding van de Utrechtse verdediger,
Verder was het van Tavsan te langzaam.... je ziet dat hij nog moeite heeft met het eredivisie niveau.
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten