Jonathan Okita

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Jules »

mschr schreef:
za 30 jan 2021, 09:02
Jules schreef:
za 30 jan 2021, 08:59
DJTEEF! schreef:
do 21 jan 2021, 21:19
Okita moet als rechtsbuiten in de basis.
Groot succes inderdaad met Okita als rechtsbuiten. Het bleef maar doorgaan met de voorzetten op Janga/Beekman. Ook de taken overnemen van Bart zodat hij diep kan gaan zag er puik uit. Gelukkig gaat hij ook niet onbesuisd voor eigen succes maar heeft hij oog voor zijn medespelers.
Laten we concluderen dat de investeerders geld gaan verliezen op Okita. Zijn contract bij MVV afkopen voor 4 ton is een lichtzinnige investering gebleken. Pol waarschuwde hier al voor (zie begin van de Okita-draad).
Dat zag Pol heel goed. Als rechtsbuiten is het in ieder geval een drama. Als je het presteert om tegen dit Jong Utrecht precies 0 keer je man te passeren en een voorzet te geven gaat het tegen mindere giganten ook niet lukken. In een 4-4-2 naast Janga zie ik hem het liefst, maar ook daarvan ben ik niet echt meer overtuigd.

Brabander
Berichten: 1594
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Normaal ben ik altijd vakmening dat je Okita altijd moet laten spelen omdat hij met zijn snelheid voor gevaar blijft zorgen.
Helaas begin ook ik de laatste wedstrijden steeds meer over hem te twijfelen, sjeezus wat speelde hij een potje slecht gisteren zeg!
En zoveel opgelegde kansen blijven missen, op een gegeven moment houdt het ook gewoon op.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 30 jan 2021, 09:35
mschr schreef:
za 30 jan 2021, 09:02
Jules schreef:
za 30 jan 2021, 08:59
DJTEEF! schreef:
do 21 jan 2021, 21:19
Okita moet als rechtsbuiten in de basis.
Groot succes inderdaad met Okita als rechtsbuiten. Het bleef maar doorgaan met de voorzetten op Janga/Beekman. Ook de taken overnemen van Bart zodat hij diep kan gaan zag er puik uit. Gelukkig gaat hij ook niet onbesuisd voor eigen succes maar heeft hij oog voor zijn medespelers.
Laten we concluderen dat de investeerders geld gaan verliezen op Okita. Zijn contract bij MVV afkopen voor 4 ton is een lichtzinnige investering gebleken. Pol waarschuwde hier al voor (zie begin van de Okita-draad).
Dat zag Pol heel goed. Als rechtsbuiten is het in ieder geval een drama. Als je het presteert om tegen dit Jong Utrecht precies 0 keer je man te passeren en een voorzet te geven gaat het tegen mindere giganten ook niet lukken. In een 4-4-2 naast Janga zie ik hem het liefst, maar ook daarvan ben ik niet echt meer overtuigd.
In de vorm van gisteren heb je ook in de spits niets aan hem. Balletjes van de voet, tweede bal verliezen, er lukte weinig. Heeft niks met zijn plek op het veld te maken.
Hij heeft er nu 2,5 wedstrijd gestaan, waarvan het grootste gedeelte prima was. Ik trek er geen conclusie uit. Gewoon weer daar opstellen volgende week. Als we niemand meer mogen opstellen die goede met slechte wedstrijden afwisselt, speelt alleen El Karouani nog.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Jonathan Okita

Bericht door noviomagum »

Brabander schreef:
za 30 jan 2021, 09:41
Normaal ben ik altijd vakmening dat je Okita altijd moet laten spelen omdat hij met zijn snelheid voor gevaar blijft zorgen.
Helaas begin ook ik de laatste wedstrijden steeds meer over hem te twijfelen, sjeezus wat speelde hij een potje slecht gisteren zeg!
En zoveel opgelegde kansen blijven missen, op een gegeven moment houdt het ook gewoon op.
Het valt niet mee met okita inderdaad moet je nagaan want het is je beste aanvaller dat zegt genoeg over hoe slecht je voorhoede is

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32787
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door bertje »

Jules schreef:
za 30 jan 2021, 08:59
DJTEEF! schreef:
do 21 jan 2021, 21:19
Okita moet als rechtsbuiten in de basis.
Groot succes inderdaad met Okita als rechtsbuiten. Het bleef maar doorgaan met de voorzetten op Janga/Beekman. Ook de taken overnemen van Bart zodat hij diep kan gaan zag er puik uit. Gelukkig gaat hij ook niet onbesuisd voor eigen succes maar heeft hij oog voor zijn medespelers.
Je kan in deze de naam Okita 1 op 1 vervangen door Tavsan.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door DJTEEF! »

Weer de gevaarlijkste man gister. Mist wel heeeeeel veel scherpte voor de goal.

nmgn2018
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 18 mei 2018, 15:35
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door nmgn2018 »

DJTEEF! schreef:
za 30 jan 2021, 11:25
Weer de gevaarlijkste man gister. Mist wel heeeeeel veel scherpte voor de goal.
het is gewoon schandalig hoeveel kansen hij verprutst de laatste wedstrijden.
allemaal leuk en aardig die janga die hard werkt en okita die gevaarlijk is, doe mij maar gewoon een aanvaller doe scoort

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9348
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Polleke »

nmgn2018 schreef:
za 30 jan 2021, 12:40
DJTEEF! schreef:
za 30 jan 2021, 11:25
Weer de gevaarlijkste man gister. Mist wel heeeeeel veel scherpte voor de goal.
het is gewoon schandalig hoeveel kansen hij verprutst de laatste wedstrijden.
allemaal leuk en aardig die janga die hard werkt en okita die gevaarlijk is, doe mij maar gewoon een aanvaller doe scoort
Wat mij opvalt is dat buiten lopen, en (soms) scoren hij eigenlijk niet kan voetballen. Het is schokkend te zien hoeveel balverlies hij had op het middenveld. Heb aanspelen met een man in de rug is ook standaard balverlies. Ik schrok hier echt enorm van.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22772
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door burp »

Polleke schreef:
za 30 jan 2021, 13:53
nmgn2018 schreef:
za 30 jan 2021, 12:40
DJTEEF! schreef:
za 30 jan 2021, 11:25
Weer de gevaarlijkste man gister. Mist wel heeeeeel veel scherpte voor de goal.
het is gewoon schandalig hoeveel kansen hij verprutst de laatste wedstrijden.
allemaal leuk en aardig die janga die hard werkt en okita die gevaarlijk is, doe mij maar gewoon een aanvaller doe scoort
Wat mij opvalt is dat buiten lopen, en (soms) scoren hij eigenlijk niet kan voetballen. Het is schokkend te zien hoeveel balverlies hij had op het middenveld. Heb aanspelen met een man in de rug is ook standaard balverlies. Ik schrok hier echt enorm van.
hij heeft toch ook nergens fatsoenlijk een jeugdopleiding doorlopen.

Tubeke en een paar jaar Standard met verhuurbeurten.
En bij Standard leren ze je niet een basis en goed voetbal maar is het vooral probleemgevallen op mentaliteit nog een heel eind laten komen. Doet NEC ook, maar dat wil je niet jonger in de jeugd als ze nog moeten leren voetballen.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Jules »

Polleke schreef:
za 30 jan 2021, 13:53

Wat mij opvalt is dat buiten lopen, en (soms) scoren hij eigenlijk niet kan voetballen.
Hij heeft niet de natuurlijke houding van een technicus. Een technicus houdt de bal onder zich en loopt een klein beetje voorover, zodat hij kan kappen en draaien in de kleine ruimte. Okita heeft een rechte houding en speelt de bal altijd iets voor zich uit waardoor hij in de kleine ruimte de bal snel kwijtraakt. Daarom is hij niet geschikt als rechtsbuiten als je meer wil dan een Ben Adilson Dos Santos 2.0. Het is een counterspits op zijn best.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Bottendaal »

Jules schreef:
za 30 jan 2021, 18:38
Polleke schreef:
za 30 jan 2021, 13:53

Wat mij opvalt is dat buiten lopen, en (soms) scoren hij eigenlijk niet kan voetballen.
Hij heeft niet de natuurlijke houding van een technicus. Een technicus houdt de bal onder zich en loopt een klein beetje voorover, zodat hij kan kappen en draaien in de kleine ruimte. Okita heeft een rechte houding en speelt de bal altijd iets voor zich uit waardoor hij in de kleine ruimte de bal snel kwijtraakt. Daarom is hij niet geschikt als rechtsbuiten als je meer wil dan een Ben Adilson Dos Santos 2.0. Het is een counterspits op zijn best.
Behalve dan dat hij ze niet meer afmaakt...

zoete aardbei
Berichten: 7861
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zoete aardbei »

Misschien moeten we ons drukker maken om het feit dat er alweer een window dreigt te verstrijken zonder dat hij verkocht is.En dit een behoorlijke financiele sof gaat worden.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38413
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Wat was hij slecht. Dat hij de 1-0 inleidde, pleit niet voor hem, maar ook nog eens elke actie van hem mislukte. Gegeven het feit dat elk schot van hem ook nog eens op het dak van elk stadion belandt, hebben we compleet niks aan hem. Asjeblief Meijer, stel Tavsan op en zet Okita op de bank.

Brabander
Berichten: 1594
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Misschien moet Okita maar even gaan banken, laat die nieuwe Belg het maar gaan proberen.
We moeten ons er maar bij neer gaan leggen dat hij volgend seizoen ergens anders de sterren van de hemel gaat spelen maar dat hij het bij ons niet meer gaat doen.
Hij heeft misschien last van het Goffert-syndroom? Alhoewel hij ook gisteren in Maastricht niet scherp was......

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Jules »

mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
...elke actie van hem mislukte. Gegeven het feit dat elk schot van hem ook nog eens op het dak van elk stadion belandt, hebben we compleet niks aan hem.
Dat is het hele seizoen al zo.
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
Asjeblief Meijer, stel Tavsan op en zet Okita op de bank.
Alleen is Tavsan net als Okita ook geen rechterspits. Je kunt ze er natuurlijk wel neerzetten, maar dan heeft achteraf klagen dat het weer 3x niks was weinig zin.

Nijmegen0413
Berichten: 10696
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

Okita was wederom niet best.
Een Okita uit vorm zorgt echter wel nog voor diepgang en hiermee gevaar.
Okita zorgde in 10 minuten in de spits gister voor meer gevaar dan Janga in 23 wedstrijden.
Het was daarom ook te gek voor woorden dat Janga (wederom) 90 minuten vol mocht maken.

Het houdt absoluut niet over, maar met het alternatief wat we hebben zou ik Okita en Tavsan (voor nu) altijd opstellen.

Nijmegen0413
Berichten: 10696
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

Jules schreef:
zo 07 feb 2021, 11:22
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
...elke actie van hem mislukte. Gegeven het feit dat elk schot van hem ook nog eens op het dak van elk stadion belandt, hebben we compleet niks aan hem.
Dat is het hele seizoen al zo.
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
Asjeblief Meijer, stel Tavsan op en zet Okita op de bank.
Alleen is Tavsan net als Okita ook geen rechterspits. Je kunt ze er natuurlijk wel neerzetten, maar dan heeft achteraf klagen dat het weer 3x niks was weinig zin.
Wat zijn Okita en Tavsan dan?
Beide het best gerendeerd als spits in een 2 spitsen systeem op het niveau waarop we nu acteren.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7184
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door karlo »

Nijmegen0413 schreef:
zo 07 feb 2021, 11:53
Jules schreef:
zo 07 feb 2021, 11:22
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
...elke actie van hem mislukte. Gegeven het feit dat elk schot van hem ook nog eens op het dak van elk stadion belandt, hebben we compleet niks aan hem.
Dat is het hele seizoen al zo.
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
Asjeblief Meijer, stel Tavsan op en zet Okita op de bank.
Alleen is Tavsan net als Okita ook geen rechterspits. Je kunt ze er natuurlijk wel neerzetten, maar dan heeft achteraf klagen dat het weer 3x niks was weinig zin.
Wat zijn Okita en Tavsan dan?
Beide het best gerendeerd als spits in een 2 spitsen systeem op het niveau waarop we nu acteren.
:withstupid:
Okita en tavsan voorop
Janga banken
Daarachter 4 middenvelders
En 4 verdedigers
En graag een keeper die ballen tegenhoudt
Het blijft toch je club.

zoete aardbei
Berichten: 7861
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zoete aardbei »

Goh,weet nog dat die voorzitter van MVV zei dat de verkoop van Okita aan ons een van de grootste uit de geschiedenis van de club was.Dat percentage van een doorverkoop zal hem nog vies gaan tegenvallen.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Jonathan Okita

Bericht door flipsen »

zoete aardbei schreef:
zo 07 feb 2021, 13:06
Goh,weet nog dat die voorzitter van MVV zei dat de verkoop van Okita aan ons een van de grootste uit de geschiedenis van de club was.Dat percentage van een doorverkoop zal hem nog vies gaan tegenvallen.
Zal ze een worst zijn , mvv is allang blij dat ze hem nog konden verkopen..
Risus abundat in ore stultorum

Nijmegen0413
Berichten: 10696
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

karlo schreef:
zo 07 feb 2021, 12:59
Nijmegen0413 schreef:
zo 07 feb 2021, 11:53
Jules schreef:
zo 07 feb 2021, 11:22
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
...elke actie van hem mislukte. Gegeven het feit dat elk schot van hem ook nog eens op het dak van elk stadion belandt, hebben we compleet niks aan hem.
Dat is het hele seizoen al zo.
mschr schreef:
za 06 feb 2021, 23:03
Asjeblief Meijer, stel Tavsan op en zet Okita op de bank.
Alleen is Tavsan net als Okita ook geen rechterspits. Je kunt ze er natuurlijk wel neerzetten, maar dan heeft achteraf klagen dat het weer 3x niks was weinig zin.
Wat zijn Okita en Tavsan dan?
Beide het best gerendeerd als spits in een 2 spitsen systeem op het niveau waarop we nu acteren.
:withstupid:
Okita en tavsan voorop
Janga banken
Daarachter 4 middenvelders
En 4 verdedigers
En graag een keeper die ballen tegenhoudt
:withstupid:

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4442
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Ron Delgado »

Hij lijkt uit zijn vormdip te komen, maar doet dat wel als linkermiddervelder met een orientatie in de breedte. Als hij een kwartslag draait en op tijd start voor dieptepasses, dan kunnen we een machtig wapen hebben in de play-offs.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Jonathan Okita

Bericht door Theodorus »

Ron Delgado schreef:
wo 12 mei 2021, 14:59
Hij lijkt uit zijn vormdip te komen, maar doet dat wel als linkermiddervelder met een orientatie in de breedte. Als hij een kwartslag draait en op tijd start voor dieptepasses, dan kunnen we een machtig wapen hebben in de play-offs.
:schater: :schater: ik hoop het ook al jaren...
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Mcel »

Ron Delgado schreef:
wo 12 mei 2021, 14:59
Hij lijkt uit zijn vormdip te komen, maar doet dat wel als linkermiddervelder met een orientatie in de breedte. Als hij een kwartslag draait en op tijd start voor dieptepasses, dan kunnen we een machtig wapen hebben in de play-offs.
:withstupid: Hij hoort op de positie van Janga. Dan hebben we nog een kans.

Brabander
Berichten: 1594
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Okita blijft een onvoorspelbare speler, soms doet hij heel mooie dingen, meestal mislukken zijn actie's.
Maar toch heb ik echt meer vertrouwen in Okita dan in Janga. Denk ook dat hij het beter doet in de spits dan Janga.
Dan kunnen Barreto, v. Eijden en Bruijn hem een dieptepass geven waar veel gevaar uitkomt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten