John Goossens

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

John Goossens

Bericht door OAFFERE »

Volgens de telegraaf en voetbalprimeur heeft die een contract getekend tot 2013 bij nec, en wordt die vanmidddag gepresenteerd.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3719
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door Super-Simr »

Veelbelovend talent was het.... hoop dat hij het bij N.E.C. waar kan maken.
Goede zet van Aalbers!
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
De Bloedkuul
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:33
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door De Bloedkuul »

Omdat ik me kan voorstellen dat niet iedereen veel over deze jongen weet, een artikeltje (al is het wel n jaar oud)

De grillige carrière van John Goossens

Amsterdam, 20 feb 2008
John Goossens werd in juli 2007 onverwacht bij de A-selectie gehaald. De échte doorbraak leek aanstaande, maar een blessure wierp hem verder terug dan verwacht.

De Toekomst, dinsdagmiddag. Terwijl de woorden commissie, rapport en Coronel verdacht vaak langs komen waaien, nuttigen de spelers van Jong Ajax een stevige lunch. Voor het Beloftenteam is het niet de dag van de Ledenraadvergadering, maar de dag na de 0-1-nederlaag tegen Jong PSV. De Amsterdammers waren maandagavond beter, maar gaven de wedstrijd in de slotfase uit handen. John Goossens zag de eerste helft vanaf de bank. In de tweede helft leek hij erin te komen, maar het bleef bij warmlopen. ,,Wij hadden PSV in de tang”, zegt de linkeraanvaller. ,,Ik hoopte dat ik zou invallen om rond de spitspositie voor extra gevaar te zorgen. Maar helaas gebeurde dat niet en scoorde PSV ook nog. Op zo’n moment heb je het wel even helemaal gehad. Dan kom je niet echt vrolijk thuis.” Vanaf de zijlijn toezien hoe je ploeg het doet: het is het lot van de wisselspeler, het lot van Goossens. ,,Die rol ben ik niet gewend”, zegt hij. ,,Ik speel hier al vanaf de D2, ben altijd basisspeler geweest, heb zelfs elftallen overgeslagen. Maar deze situatie is best pittig, vooral omdat ik het seizoen zo goed begon. Ik kan niets anders doen dan hard trainen en mijn kansen afwachten. En ik probeer me er buiten het veld ook niet al te druk om te maken. Daar schiet je niets mee op."

De zomer van 2007 verliep als een droom voor Goossens. Heel vroeg begon hij al met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. ,,Adrie Koster was aangesteld als de nieuwe hoofdtrainer van Jong Ajax. Ik wilde topfit aan de start verschijnen. Tijdens mijn vakantie in Mallorca heb ik zelfs doorgetraind.” Jong Ajax was nauwelijks begonnen aan de voorbereiding of Goossens kreeg een telefoontje. Hij moest zich melden in De Lutte, waar de A-selectie op trainingskamp was. ,,Dat was heel bizar”, blikt hij terug. ,,Ik werd ’s middags gebeld en deed meteen ’s avonds mee tegen Quick ’20. Ik voelde me prima, speelde goed en mocht meteen mee op trainingskamp naar Schotland.”



Misschien wel het hoogtepunt van zijn carrière: spelen tegen Glasgow Rangers.
In Schotland waren er nieuwe hoogtepunten. In het duel met Glasgow Rangers, live uitgezonden op de Nederlandse televisie, begon hij in basis. Ook tegen Falkirk deed hij een helft mee. Goossens had Ten Cate overtuigd van zijn kwaliteiten. De jonge aanvaller bleef bij de A-selectie. ,,Ik heb veel geleerd in die periode. Je staat toch ineens op het veld met types als Jaap Stam. En ik lag op de kamer met Klaas Jan Huntelaar. Ook van hem heb ik veel opgestoken."

Goossens trainde met Ajax 1 en werkte op maandagavond bij Jong Ajax aan zijn wedstrijdritme. Dat ging prima tot 1 oktober, de dag dat hij met Jong Ajax tegen Jong Sparta speelde. In Rotterdam viel hij in de eerste helft geblesseerd uit. Een liesblessure mondde uit in een rugblessure. Het fysieke ongemak hield hem twee maanden uit de roulatie. ,,Die blessure kwam precies op het verkeerde moment”, licht hij toe. ,,Ik heb van het eerste elftal mogen proeven, maar ben nu weer terug bij af. En misschien is ‘terug bij af’ nog wel licht uitgedrukt. Ik ben momenteel gewoon wisselspeler bij Jong Ajax, dat is de harde realiteit.”

De 19-jarige Noord-Hollander is sinds december weer fit, al speelt zijn rug nog wel eens op. Bij Jong Ajax heeft hij alweer een paar doelpuntjes meegepikt, maar daarmee heeft hij nog geen basisplaats kunnen afdwingen. Ook Ajax 1 lijkt momenteel nog ver weg ,,Je komt ook pas echt in vorm als je heel veel speelt”, zegt hij. ,,En dat doe ik momenteel niet. Ik begrijp dat de spelers van de A-selectie speeltijd moeten krijgen, maar ik vind het wel jammer dat er bijvoorbeeld niet meer oefenduels worden gespeeld. Op deze manier is het heel moeilijk om je te bewijzen.”

Het einde van het seizoen komt heel langzaam weer in zicht. Goossens weet niet wat de nabije toekomst bij Ajax voor hem in petto heeft. ,,Bij Jong Ajax zit ik echt tussen wal en schip”, zegt hij. ,,Dat wil ik liever niet nog een jaar. Ik moet weer een stap gaan maken. Misschien is een goed idee om voor een bepaalde periode verhuurd te worden aan een andere club. Maar het liefste sluit ik komende zomer aan bij de A-selectie van Ajax.”

Gebruikersavatar
De Bloedkuul
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:33
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door De Bloedkuul »

Deze is wel recent


Ajax TV: Portret John Goossens

Amsterdam, 29 jan 2009
John Goossens is dit seizoen een van de smaakmakers bij Jong Ajax. De linkspoot is al een voetballeven lang Ajacied. Op het pleintje waar hij opgroeide vertelt Goossens over zijn officueuze debuut in Ajax 1 en over zijn toekomstdromen.

http://www.ajax.tv/player_if.php?Produc ... ense_set=1" onclick="window.open(this.href);return false;

en dan iets naar beneden scrollen (naar datum 29-01 daar staat hij bij)

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door necnmgn »

Huuh die was toch al naar FC Twente..?

denummer1
Berichten: 203
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 15:34
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door denummer1 »

Zoals ik eerder heb gepubliceerd was Mario Been afgelopen week aandachtig toeschouwer bij Jong Ajax - Jong AZ. Toen speelde hij een hele goede wedstrijd. Laten we hopen dat we veel plezier aan hem gaan beleven, ook als Been weg is.

Gebruikersavatar
Lange
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 13:24
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door Lange »

WOW!!!!

Je hebt slagvaardig en je hebt slagvaardig..Maar dit is wel een hele grote surprise!! Als je Twente de loef kan afsteken dat zegt wel wat!

NEC Chapeau!! :sjaal: :sjaal:

Goossens, ik ben niet zo bekend met je voetbal kwaliteiten maar als ook twente je graag wilt zul je zeker een toegevoegde waarde zijn. John, welkom bij NEC!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door Don Corleone »

toch knap om twente af te troeven.

ik heb die jongen nooit zien spelen, maar welkom bij ons NEC!!
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

denummer1
Berichten: 203
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 15:34
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door denummer1 »

Hij kan bij Jong Ajax vrijwel aan de gehele linkerkant spelen, maar staat meestal linksback. Zou een meer dan goede vervanger zijn mocht El- Ak na dit seizoen achter Mario aan naar de kuip wandelen.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: John Goosens

Bericht door jsentani »

Of vervanger voor Davids of vervanger voor Bouaouzan, die zal wel aan het eind van het seizoen terugkeren naar Engeland.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door BIESKE »

Misschien mis ik iets, maar waarom wordt er hier klakkeloos aangenomen dat dit op waarheid berust? Het artikel komt tenslotte van de Telegraaf. Ik kan het nog nergens op een officiele site lezen, dus hou ik nog ff een slag om de arm. Bovendien, als hij komt moet ie alles nog bewijzen.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door jd »

denummer1 schreef:Hij kan bij Jong Ajax vrijwel aan de gehele linkerkant spelen, maar staat meestal linksback. Zou een meer dan goede vervanger zijn mocht El- Ak na dit seizoen achter Mario aan naar de kuip wandelen.
Hij is van oorsprong toch wel een aanvaller, zou dus gokken op bouaouzan.
Heb er vertrouwen in iig, NEC begint al daadkrachtiger te worden, goede ontwikkeling.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door Jeffry74 »

Loopt het contract van Goossens aan het eind van dit seizoen af, waardoor Ajax niet de hoofdprijs kan vragen?

Heb hem dit seizoen 1x zien spelen in Amsterdam tegen jong NEC, toen stond hij linksback en had ie het erg lastig.
Maarja.... heel jong Ajax werd toen weggespeeld door NEC. ;)

Welkom John! :sjaal:
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

jbnmgn

Re: John Goosens

Bericht door jbnmgn »

Ik ken hem niet en heb hem nooit zien spelen, maar ik ga ervan uit dat Carlos Aalbers niet zomaar een speler aantrekt om maar een nieuwe naam te kunnen roepen. Hij zal zeker op de kwaliteiten van hem gelet hebben.

Dus John (alweer een John :mrgreen: ) WELKOM.

VAK G
Berichten: 118
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 19:24
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door VAK G »

ik betwijfel of dit waar is (telegraaf)

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4287
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door Napoleon »

http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=24556&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajaxshowtime bevestigd het nu ook.
Come on Wilfried Bony!

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door BIESKE »

Napoleon schreef:http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=24556&page=1

Ajaxshowtime bevestigd het nu ook.
Nu nog van officiele sites.......DTH bevestigt het namelijk ook. Ik geloof het wel, maar als het dadelijk toch niet waar blijkt te zijn, is bij velen NEC weer de gebeten hond.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door vak Oost »

Don Corleone schreef:toch knap om twente af te troeven.

ik heb die jongen nooit zien spelen, maar welkom bij ons NEC!!
:withstupid: welkom bij de mooiste club uit gelderland !
Alles komt goed !!

VAK G
Berichten: 118
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 19:24
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door VAK G »

Napoleon schreef:http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=24556&page=1

Ajaxshowtime bevestigd het nu ook.
kijk eens naar de bron

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: John Goosens

Bericht door Larry NEC »

Don Corleone schreef:toch knap om twente af te troeven.

ik heb die jongen nooit zien spelen, maar welkom bij ons NEC!!
:withstupid:
Zeker goede prestatie van Carlos om twente aftetroefen, is natuurlijk niet niks. En ook dat hij hem een vierjarig contract geeft vind ik zeer goed. Onder Leen was het altijd zo dat de contracten van de talenten die NEC binnenhaalde niet langer waren als 2 jaar, gelukkig is dit (hopelijk) veranderd onder Carlos.
En wat betreft John Goosens, ik ken hem niet maar lijkt me volgens mij een aardige voetballer als Twente en NEC hem willen hebben.

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: John Goossens

Bericht door Jeroen »

OAFFERE schreef:Volgens de telegraaf en voetbalprimeur heeft die een contract getekend tot 2013 bij nec, en wordt die vanmidddag gepresenteerd.
Niet dat de transfer niet doorgaat, maar alleen de Telegraaf is een bron. Voetbalprimeur refereert aan de Telegraaf.
Voetbalprimeur is een site met alleen nieuws van andere bronnen, ze hebben zelden eigen nieuws.

Gebruikersavatar
Steev
Berichten: 1309
Lid geworden op: vr 06 jul 2007, 11:42
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: John Goossens

Bericht door Steev »

Complotje:

Goossens was bijna rond met Twente, althans in onderhandeling erover..
Ik hoorde van een bron dat F. de Boer een serieuze kans maakt om bij NEC Mario Been op te volgen en zelfs deze week een keer gezien is bij de Goffert. De Boer wilt Goossens meenemen naar NEC omdat hij deze speler kent uit zijn tijd bij de ajax jeugd en hem als een goede versterking ziet.
Binnekort hebben we ook een nieuwe hoofdtrainer?

denummer1
Berichten: 203
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 15:34
Contacteer:

Re: John Goossens

Bericht door denummer1 »

Jeffry74 schreef:Loopt het contract van Goossens aan het eind van dit seizoen af, waardoor Ajax niet de hoofdprijs kan vragen?

Heb hem dit seizoen 1x zien spelen in Amsterdam tegen jong NEC, toen stond hij linksback en had ie het erg lastig.
Maarja.... heel jong Ajax werd toen weggespeeld door NEC. ;)

Welkom John! :sjaal:
Ik geloof dat hij recent had bijgetekend tot 2010 of 2011. NEC heeft dus een afkoopsom moeten betalen.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: John Goossens

Bericht door jsentani »

Ik meende hem al te herkennen, hij speelde ook tegen jong NEC in de door NEC 3-4 gewonnen wedstrijd.
http://www.ajax.nl/web/show/id=45539/db ... page=55721" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij scoorde toen 2 keer (o.a. via vrijetrap van 30m) en speelde als linksback. Ik denk 1+1=2 en dat hij de opvolger van El-Ack wordt,
Citaat van hem na de wedstrijd: Ook Goossens baalde stevig. ,,Ik scoor liever niet als we dan wel de punten pakken. Maar ze zaten er zeker lekker in. Een goed begin na mijn schorsing."
John, welkom in de Goffert! :sjaal:
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
dirkie67
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:06
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: John Goossens

Bericht door dirkie67 »

Welkom John en dat we maar veel plezier aan je mogen beleven :sjaal:
Goeie move weer van Carlos! :tu:
"There Can Be Only One"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bbq en 38 gasten