Moestafa El Kabir

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

Oeps, als Arjen Robben de nieuwe Ax is, dan moet Chatelle de oude Ax zijn. De Ax van de Dijkse Boys ofzo.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7189
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door karlo »

jd schreef:
Lars schreef:El kabir is de zoveelste speler die bij NEC op de verkeerde plaats is gebruikt. Misschien dat dat de oorzaak ervan was dat hij als lastig werd beschouwd. Feit is in ieder geval dat NEC er weinig aan doet om (jonge) spelers op het mentale vlak te laten begeleiden. Nee, men schrijft liever talentvolle spelers direkt al af. Niet echt een staaltje sterk technisch beleid !
Nu ben je even heel wat dingen aan het verspreiden die simpelweg niet waar zijn. Ten eerste doet NEC enorm veel aan mentale begeleiding van jonge spelers. Dat doen ze bijzonder intensief sinds het "paintball-mirakel". El Kabir zat gewoon in die lichting, dus geen onwaarheden gaan verkopen. Als je een punt wil maken over de mentale begeleiding bij NEC, zorg er dan op zijn minst voor dat je goed op de hoogte bent.
Daarnaast wordt hij ook uitgekotst in heel zweden om zijn gedrag. Hij is relatief populair bij de Mjällby fans omdat hij presteert, zijn gedrag wordt echter door veel van zijn eigen supporters afgekeurd. Ook kan ik veilig zeggen dat hij een van de meest gehate spelers in de Allsvenskan is.
En of NEC hem nou verkeerd gebruikt heeft of niet, ik denk niet dat dat de oorzaak is van herhaaldelijk overgewicht en niet fit zijn.

Ook vind ik dat je wel erg krom bezig bent als je echt durft te beweren dat El Kabir snel afgeschreven is. Volgens mij heeft hij meerdere disciplinaire schorsingen gehad onder meerdere trainers, en telkens weer een nieuwe kans gekregen. NEC was zich hardstikke bewust van zijn kwaliteiten, daarom gaven ze hem kans na kans, ipv. hem snel af te schrijven.
:withstupid:
is altijd hetzelfde liedje hier
als er een speler 2 goals durft te maken elders, dan heeft nec gefaald.
nou ik ben blij dat nec afscheid neemt van spelers zoals el kabir en van beukering en consorten,geef mij maar jongens die wel weten wat profvoetballer zijn inhoud.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
Grootste onzin die ik in lange tijd hier op het forum gelezen heb. Hoe veel spelers zijn er wel niet geweest die ooit een flinke wake-up call nodig hadden voordat ze begonnen te presteren? Of omgekeerd, die het op een plek heel goed doen en vervolgens totaal falen ergens anders? De El Kabir die bij ons speelde was een jongen met overgewicht en gebrek aan motivatie. Dan kun je nog zoveel talent hebben, daar kun je als club niks mee. Nu is hij een paar jaar ouder en verder in zijn ontwikkeling, en bovendien (misschien nog wel belangrijker) speelt hij in een ander land, waar hij wellicht de afleidingen om het voetbal heen niet heeft die hij hier wel had. Logica van een goudvis.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
dit slaat echt helemaal nergens op

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Jackiegoal »

mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
Ik voeg me bij de heren hierboven. Wat je zegt is flauwekul. Iedereen met een beetje kijk op het spelletje kon zien dat El Kabir het bij NEC niet zou gaan maken. Hij had mentaliteitsproblemen, was zwak in de afronding en fysiek niet in topconditie. Dat hij in een kleinere competitie plotseling opbloeit is opvallend, maar te verklaren. Bij NEC kon hij echter het niveau simpelweg niet aan en bleef hij achter bij de rest. Je ziet dat ook bij jeugdspelers bij grotere clubs. Neem een John Goossens, die was nooit op zijn huidige niveau gekomen als hij bij ajax was gebleven. Door het stapje terug heeft hij veel stappen vooruit kunnen maken en hij is nu een van de betere spelers in onze selectie en zou ook in de selectie van ajax niet misstaan. Dat betekent niet dat ajax een foute keuze heeft gemaakt door hem te laten gaan.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
let op het woordje "mogelijk"

Bas
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 09 mei 2008, 21:04
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Bas »

mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
Ben ik niet met je eens: pas als hij daar ook daadwerkelijk gaat presteren kun je het ongelijk van Carlos benoemen. Op dit moment zeg ik nog: een verkeerde inschating vanuit Italie, want die jongen gaat het daar echt niet redden. Dat hij er een paar inlegt in Zweden zegt mij helemaal niks.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15945
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door pjottr »

Dat deed Alexander Prent in het begin ook, maar dat was ook rap over.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32819
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door bertje »

El Kabir na dit seizoen voor vier jaar naar Cagliari

08 april 2011, 10:41

NEC vond hem niet goed genoeg, maar Moestafa El Kabir heeft zich aardig gerevancheerd. Na dertien maanden bij Mjällby AIF tekende hij een contract voor vier jaar bij Cagliari.

'Dit is een superstap, precies zoals ik gehoopt dat mijn loopbaan zou verlopen', reageerde El Kabir tegen Voetbal International. 'Toen ik bij NEC wegging zette ik een stap terug om er nu drie vooruit te zetten. Deze transfer heb ik te danken aan een topjaar in Zweden. Ik ben ervan overtuigd dat ik ook bij Cagliari kan slagen. Ik pas me makkelijk aan, ook aan het verschil in niveau.'

Ondanks een contract tot medio 2012 liet NEC de nu 22-jarige aanvaller in maart 2010 transfervrij vertrekken naar Mjällby AIF. Daar scoorde hij in zijn eerste seizoen tien keer in 24 competiteduels, waardoor clubs uit de Serie A interesse toonden.

Brescia en Udinese legden het uiteindelijk af tegen Cagliari, waar de door Ajax opgeleide aanvaller per 1 juli aan de slag gaat. Foto: VI Images
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door necmaniacs »

bertje schreef:El Kabir na dit seizoen voor vier jaar naar Cagliari

08 april 2011, 10:41

NEC vond hem niet goed genoeg, maar Moestafa El Kabir heeft zich aardig gerevancheerd. Na dertien maanden bij Mjällby AIF tekende hij een contract voor vier jaar bij Cagliari.

'Dit is een superstap, precies zoals ik gehoopt dat mijn loopbaan zou verlopen', reageerde El Kabir tegen Voetbal International. 'Toen ik bij NEC wegging zette ik een stap terug om er nu drie vooruit te zetten. Deze transfer heb ik te danken aan een topjaar in Zweden. Ik ben ervan overtuigd dat ik ook bij Cagliari kan slagen. Ik pas me makkelijk aan, ook aan het verschil in niveau.'

Ondanks een contract tot medio 2012 liet NEC de nu 22-jarige aanvaller in maart 2010 transfervrij vertrekken naar Mjällby AIF. Daar scoorde hij in zijn eerste seizoen tien keer in 24 competiteduels, waardoor clubs uit de Serie A interesse toonden.

Brescia en Udinese legden het uiteindelijk af tegen Cagliari, waar de door Ajax opgeleide aanvaller per 1 juli aan de slag gaat. Foto: VI Images
:crazy:

leuk voor em! maar wel hoogst opmerkelijk! denk toch dat het 4 jr bank zitten en cashen wordt voor em...

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Biarmicus »

bertje schreef:El Kabir na dit seizoen voor vier jaar naar Cagliari

08 april 2011, 10:41

NEC vond hem niet goed genoeg, maar Moestafa El Kabir heeft zich aardig gerevancheerd. Na dertien maanden bij Mjällby AIF tekende hij een contract voor vier jaar bij Cagliari.

'Dit is een superstap, precies zoals ik gehoopt dat mijn loopbaan zou verlopen', reageerde El Kabir tegen Voetbal International. 'Toen ik bij NEC wegging zette ik een stap terug om er nu drie vooruit te zetten. Deze transfer heb ik te danken aan een topjaar in Zweden. Ik ben ervan overtuigd dat ik ook bij Cagliari kan slagen. Ik pas me makkelijk aan, ook aan het verschil in niveau.'

Ondanks een contract tot medio 2012 liet NEC de nu 22-jarige aanvaller in maart 2010 transfervrij vertrekken naar Mjällby AIF. Daar scoorde hij in zijn eerste seizoen tien keer in 24 competiteduels, waardoor clubs uit de Serie A interesse toonden.

Brescia en Udinese legden het uiteindelijk af tegen Cagliari, waar de door Ajax opgeleide aanvaller per 1 juli aan de slag gaat. Foto: VI Images
''Ik pas me makkelijk aan'' hahahaha

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door LT »

Biarmicus schreef:
bertje schreef:El Kabir na dit seizoen voor vier jaar naar Cagliari

08 april 2011, 10:41

NEC vond hem niet goed genoeg, maar Moestafa El Kabir heeft zich aardig gerevancheerd. Na dertien maanden bij Mjällby AIF tekende hij een contract voor vier jaar bij Cagliari.

'Dit is een superstap, precies zoals ik gehoopt dat mijn loopbaan zou verlopen', reageerde El Kabir tegen Voetbal International. 'Toen ik bij NEC wegging zette ik een stap terug om er nu drie vooruit te zetten. Deze transfer heb ik te danken aan een topjaar in Zweden. Ik ben ervan overtuigd dat ik ook bij Cagliari kan slagen. Ik pas me makkelijk aan, ook aan het verschil in niveau.'

Ondanks een contract tot medio 2012 liet NEC de nu 22-jarige aanvaller in maart 2010 transfervrij vertrekken naar Mjällby AIF. Daar scoorde hij in zijn eerste seizoen tien keer in 24 competiteduels, waardoor clubs uit de Serie A interesse toonden.

Brescia en Udinese legden het uiteindelijk af tegen Cagliari, waar de door Ajax opgeleide aanvaller per 1 juli aan de slag gaat. Foto: VI Images
''Ik pas me makkelijk aan'' hahahaha
Döner, pizza, kebab, shoarma, baco (ohnee, ik drink geen alcohol), frietje super. Moestafa lust het allemaal!

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Wessel »

Waarom laat je een toch talentvolle speler als Kabir transfervrij vertrekken? Behoud in in ieder geval de transferrechten zodat, wanneer betreffende speler zich positief ontwikkelt, je nog iets aan hem hebt, hetzij dat je hem terughaalt of doorverkoopt. Dit kost geld, in het geval van een Italiaanse club veel geld. Moet ik hier soms weer uitgekiend beleid van NEC-kant en Aalbers in zien?

@JD: NEC doet niets aan de begeleiding van (jonge) spelers. Heb ik ooit gehoord van een sportpsycholoog of mental coach die bij de club in dienst is?

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7189
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door karlo »

Wessel schreef:Waarom laat je een toch talentvolle speler als Kabir transfervrij vertrekken? Behoud in in ieder geval de transferrechten zodat, wanneer betreffende speler zich positief ontwikkelt, je nog iets aan hem hebt, hetzij dat je hem terughaalt of doorverkoopt. Dit kost geld, in het geval van een Italiaanse club veel geld. Moet ik hier soms weer uitgekiend beleid van NEC-kant en Aalbers in zien?

@JD: NEC doet niets aan de begeleiding van (jonge) spelers. Heb ik ooit gehoord van een sportpsycholoog of mental coach die bij de club in dienst is?
ze lieten hem transfervrij vertrekken omdat er anders geen hond geinteresseerd was,of dacht jij dat er ook maar werkelijk 1 club was geweest die op dat moment 1 euro voor el kabir had uitgegeven.
en je spreekt jezelf tegen,want jezegt nec doet niets aan begeleiding,maar dat heb je gehoord van zo iemand die bij nec in dienst is :???:
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Wessel »

Er zit een "klein" verschil tussen transfervrij laten vertrekken en laten vertrekken met behoud van contract zonder een transfersom te bedingen.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7189
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door karlo »

Wessel schreef:Er zit een "klein" verschil tussen transfervrij laten vertrekken en laten vertrekken met behoud van contract zonder een transfersom te bedingen.
als je van een speler af wil is de enige mogelijkheid,(tenmisnste met de kwaliteiten van el kabir) transfervrij laten gaan.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Wilson
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 19:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Wilson »

karlo schreef:
Wessel schreef:Waarom laat je een toch talentvolle speler als Kabir transfervrij vertrekken? Behoud in in ieder geval de transferrechten zodat, wanneer betreffende speler zich positief ontwikkelt, je nog iets aan hem hebt, hetzij dat je hem terughaalt of doorverkoopt. Dit kost geld, in het geval van een Italiaanse club veel geld. Moet ik hier soms weer uitgekiend beleid van NEC-kant en Aalbers in zien?

@JD: NEC doet niets aan de begeleiding van (jonge) spelers. Heb ik ooit gehoord van een sportpsycholoog of mental coach die bij de club in dienst is?
ze lieten hem transfervrij vertrekken omdat er anders geen hond geinteresseerd was,of dacht jij dat er ook maar werkelijk 1 club was geweest die op dat moment 1 euro voor el kabir had uitgegeven.
en je spreekt jezelf tegen,want jezegt nec doet niets aan begeleiding,maar dat heb je gehoord van zo iemand die bij nec in dienst is :???:
Volgens mij interpreteer je het verkeerd. Hij bedoelt (volgens mij) dat er geen sportpsycholoog of mental coach in dienst is bij NEC, omdat hij daar nog nooit iets over heeft gehoord. Niet dat hij dat van die mensen zelf heeft gehoord. :wink: Tenminste, dat denk ik dan..
Ach Johan!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Wessel schreef:@JD: NEC doet niets aan de begeleiding van (jonge) spelers. Heb ik ooit gehoord van een sportpsycholoog of mental coach die bij de club in dienst is?
Dat jij er nooit van gehoord hebt betekent niet dat het niet het geval is. Als alles waar ik nog nooit van gehoord heb een leugen is dan is een hoop op deze wereld onwaar.

Maar kan je de naam van de sportpsycholoog waarmee ze begonnen zijn in de winter van 2007 wel geven hoor, misschien dat je dan iets meer vertrouwen hebt in de waarheid die ik hier verkondig dat NEC wél aan mentale begeleiding van spelers doet. Paul van Zwam.
Laatst gewijzigd door jd op vr 08 apr 2011, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
mmmm als de beslissing van iemand beoordeeld wordt op de plek waar de voetballer uiteindelijk speelt wordt, heeft Looyen het destijds met Thijs Hendriks dus hel goed gedaan, Looyen had gelijk, Thuis speelt bij de amateurs

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26907
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door De Kletskop »

Eniesee schreef:
mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
mmmm als de beslissing van iemand beoordeeld wordt op de plek waar de voetballer uiteindelijk speelt wordt, heeft Looyen het destijds met Thijs Hendriks dus hel goed gedaan, Looyen had gelijk, Thuis speelt bij de amateurs
Touche :biggrin:

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door OAFFERE »

Eniesee schreef:
mschr schreef:Zodra Rick ten Voorde in de Serie A speelt en El Kabir niet, dan hebben jij en Carlos Aalbers gelijk. Nu El Kabir mogelijk in de Serie A speelt en Ten Voorde bij ons, hebben jij en Carlos ongelijk.
mmmm als de beslissing van iemand beoordeeld wordt op de plek waar de voetballer uiteindelijk speelt wordt, heeft Looyen het destijds met Thijs Hendriks dus hel goed gedaan, Looyen had gelijk, Thuis speelt bij de amateurs
:schater:

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Eniesee schreef: mmmm als de beslissing van iemand beoordeeld wordt op de plek waar de voetballer uiteindelijk speelt wordt, heeft Looyen het destijds met Thijs Hendriks dus hel goed gedaan, Looyen had gelijk, Thuis speelt bij de amateurs
:biggrin: :tu:

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

Ik vind het schrijnend om te lezen dat deze jongen deze stap nu maakt. Was er nu helemaal niemand binnen de club die jonge gasten omvangt en begeleid?
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

hij heeft genoeg begeleiding en sturing gehad, het was ook niet zo dat hij pas bij nec zulks gedrag begon te vertonen, in de jeugd bij ajax en bij utrecht ook al.
blijkbaar is hij ouder en wijzer geworden en heeft het buitenland iets met hem gedaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten