Lasse Schöne

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door NEC kampioen »

LT schreef:Bouaouzan is ook een verdediger ja...
ja..


maar oke,
Was toch nergens voor nodig om een verdediger in te brengen. Stond prima, als saidi niet wegloopt staat het nog steeds 2-1 en kun je met bouazouan lekker doorcounteren.
Wat hebben we geleerd van Zagreb uit? Niet achteruit lopen...

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door LT »

DJTEEF! schreef:
LT schreef:Vertrouwen in iedere wissel van Been? Hij moet gewoon een verdediger brengen met een 2-1 voorsprong in de slotminuten..

Schöne speelde een hele goede pot. Achter de spits zet hij de lijnen uit, mocht hij op de flanken terechtkomen kan hij alsnog voor de actie gaan. Prima pot!
Hier ben ik het niet mee eens.
Breng je een aanvaller en valt de 2-2 dan had je een verdediger moeten brengen om de voorsprong te consolideren.
Breng je een verdediger en valt de 2-2 dan had je een aanvaller moeten brengen om niet met je kont in de eigen 16 te komen te staan.
Een gelijkmaker in de laatste minuut is nooit te wijten aan een verkeerde wissel, zeker niet tegen 10 man.
Nee, onzin. Waarom heb je dan een Otten en Pothuizen op de bank zitten, voor eventuele blessures van twee verdedigers? Met één van die twee is er een extra slot op de deur, maar daar zijn we hier in Nederland schijnbaar vies van...

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32818
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door bertje »

DJTEEF! schreef:
LT schreef:Vertrouwen in iedere wissel van Been? Hij moet gewoon een verdediger brengen met een 2-1 voorsprong in de slotminuten..

Schöne speelde een hele goede pot. Achter de spits zet hij de lijnen uit, mocht hij op de flanken terechtkomen kan hij alsnog voor de actie gaan. Prima pot!
Hier ben ik het niet mee eens.
Breng je een aanvaller en valt de 2-2 dan had je een verdediger moeten brengen om de voorsprong te consolideren.
Breng je een verdediger en valt de 2-2 dan had je een aanvaller moeten brengen om niet met je kont in de eigen 16 te komen te staan.
Een gelijkmaker in de laatste minuut is nooit te wijten aan een verkeerde wissel, zeker niet tegen 10 man.
Conclusie: Potje!! :mrgreen: :sjaal:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door LT »

NEC kampioen schreef: Wat hebben we geleerd van Zagreb uit?
Dat Europese wetten anders zijn dan Nederlandse en dat je ook toen een extra slot op de deur had kunnen gebruiken...

Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door NEC kampioen »

LT schreef:
NEC kampioen schreef: Wat hebben we geleerd van Zagreb uit?
Dat Europese wetten anders zijn dan Nederlandse en dat je ook toen een extra slot op de deur had kunnen gebruiken...
Maaaaaaaaaar in dit geval was die verdediger niet nodig. Want dan stond op dat moment niet Boua, maar Potje/otten aan de zijkant te wachten op de wissel........

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32818
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door bertje »

NEC kampioen schreef:
LT schreef:
NEC kampioen schreef: Wat hebben we geleerd van Zagreb uit?
Dat Europese wetten anders zijn dan Nederlandse en dat je ook toen een extra slot op de deur had kunnen gebruiken...
Maaaaaaaaaar in dit geval was die verdediger niet nodig. Want dan stond op dat moment niet Boua, maar Potje/otten aan de zijkant te wachten op de wissel........
Lekker boeiend, wissel kwam pas na de goal, dus dan begrijp ik wel dat hij een aanvaller erin bracht..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door NEC kampioen »

bertje schreef:
NEC kampioen schreef:
LT schreef:
NEC kampioen schreef: Wat hebben we geleerd van Zagreb uit?
Dat Europese wetten anders zijn dan Nederlandse en dat je ook toen een extra slot op de deur had kunnen gebruiken...
Maaaaaaaaaar in dit geval was die verdediger niet nodig. Want dan stond op dat moment niet Boua, maar Potje/otten aan de zijkant te wachten op de wissel........
Lekker boeiend, wissel kwam pas na de goal, dus dan begrijp ik wel dat hij een aanvaller erin bracht..
ik ook. ook al was de wissel al vóór de 2-2 bekend, snapte die aanvaller nog steeds. we stonden toch niet onder druk, zou ook niet meer gebeuren...maar oke.

lasse schone...held

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door LT »

NEC kampioen schreef:
LT schreef:
NEC kampioen schreef: Wat hebben we geleerd van Zagreb uit?
Dat Europese wetten anders zijn dan Nederlandse en dat je ook toen een extra slot op de deur had kunnen gebruiken...
Maaaaaaaaaar in dit geval was die verdediger niet nodig. Want dan stond op dat moment niet Boua, maar Potje/otten aan de zijkant te wachten op de wissel........
Ik bedoel ook dat hij die toen wél had moeten brengen. Bouaouzan moet er zeker in toen het weer 2-2 stond, maar na die 2-1 moet er gewoon een verdediger bij. Misschien Italiaans, on-Nederlands of wat dan ook.. Ik heb liever drie punten met lelijk voetbal dan één met goed.
NEC kampioen schreef:lasse schone...held
:withstupid:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32818
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door bertje »

Ik had overigens Pothuizen ingebracht, maar daar niet van :mrgreen:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door CHEF »

LT schreef:
DJTEEF! schreef:
LT schreef:Vertrouwen in iedere wissel van Been? Hij moet gewoon een verdediger brengen met een 2-1 voorsprong in de slotminuten..

Schöne speelde een hele goede pot. Achter de spits zet hij de lijnen uit, mocht hij op de flanken terechtkomen kan hij alsnog voor de actie gaan. Prima pot!
Hier ben ik het niet mee eens.
Breng je een aanvaller en valt de 2-2 dan had je een verdediger moeten brengen om de voorsprong te consolideren.
Breng je een verdediger en valt de 2-2 dan had je een aanvaller moeten brengen om niet met je kont in de eigen 16 te komen te staan.
Een gelijkmaker in de laatste minuut is nooit te wijten aan een verkeerde wissel, zeker niet tegen 10 man.
Nee, onzin. Waarom heb je dan een Otten en Pothuizen op de bank zitten, voor eventuele blessures van twee verdedigers? Met één van die twee is er een extra slot op de deur, maar daar zijn we hier in Nederland schijnbaar vies van...
Zo'n onzin is dat niet,het gebeurt regelmatig dat er een extra verdediger ingebracht wordt,het team achteruit gaat lopen en er toch nog een tegentreffer valt.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Michael »

Ook ik had een verdediger gebracht. Kom op zeg achteruit lopen en tegentreffer die valt. Man er stonden nog 3 minuten op de klok toen de 2-1 nog op het bord stond! Tel daar 4 minuten blessuretijd bij en het enige wat je hoeft te doen is 7 minuten ballen wegtrappen...

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door OAFFERE »

Michael schreef:Ook ik had een verdediger gebracht. Kom op zeg achteruit lopen en tegentreffer die valt. Man er stonden nog 3 minuten op de klok toen de 2-1 nog op het bord stond! Tel daar 4 minuten blessuretijd bij en het enige wat je hoeft te doen is 7 minuten ballen wegtrappen...
7 minuten ballen wegtrappen is wel gemakkelijk gezegd, je kunt garcia nog een 100 van dit soort ballen geven en hij schupt er 95 over het stadion heen dit is ook domme pech dat die hem gewoon geweldig raakt en er zo in vliegt. Het is ook slecht dat die zo vrij staat dat mag natuurlijk ook niet gebeuren.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Michael »

Garcia mag die bal niet eens aannemen vind ik. Is gewoon te wijten aan slechten concentratie.. Maar ik blijf er bij: Extra verdediger en gewoon 7 minuten ruimen, tijdrekken en de 3 punten in de tas.

gianluca
Berichten: 35
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 17:05
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door gianluca »

volgens mij stond saidi bij die garcia. Hij stond een beetje te slapen en na de kant te kijken of hij voor of na die actie gewisseld zou worden.
helaas een ongelukkige samenloop van omstanigheden. we hadden meer verdient.

schone terecht man of the match lijkt me.
never underestimate the sound of the fans

hupie
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door hupie »

In Zagreb heeft Been ook te laat gewisseld. hij moet gewoon eerder anticiperen op wat het team kan verwachten van de tegenstander die alles of niets gaat spelen, bij een achterstand. Een wissel is dan altijd goed. Je steelt wat tijd, je kan de spelers op de juiste plaats zetten, vermoeide speler eruit, verse kracht erin dus meer energie etc. Gewoon eerder wisselen dan voorkom je veel tegengoals op het laatst.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17937
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demtsjenko »

als er nog minder dan een kwartier te spelen is kun je gerust een verdediger inbrengen... inderdaad 10 minuten ballen wegschoppen is vrij makkelijk te doen. zeker als je dan ook nog een vers snel iemand voorin zet... laat de tegenstander maar komen en hopen op een counter... een aanvaller inbrengen heeft dan geen zin meer. de druk van de tegenstander komt toch wel.

K03N
Berichten: 5064
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door K03N »

Demtsjenko schreef:als er nog minder dan een kwartier te spelen is kun je gerust een verdediger inbrengen... inderdaad 10 minuten ballen wegschoppen is vrij makkelijk te doen. zeker als je dan ook nog een vers snel iemand voorin zet... laat de tegenstander maar komen en hopen op een counter... een aanvaller inbrengen heeft dan geen zin meer. de druk van de tegenstander komt toch wel.
Achteraf makkelijk praten he... daarvoor was NEC al een paar keer in de aanval,en aanvallen is de beste verdediging laten we maar zeggen. Door nog een verdediger er in te brengen terwijl je tegen 10 man speelt is gewoon niet slim, dan wordt er paniekerig gevoetbald en zie ik Groningen nog eerder scoren.

Gebruikersavatar
Steev
Berichten: 1309
Lid geworden op: vr 06 jul 2007, 11:42
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Steev »

Ach tegen Heracles valt de tegentreffer na het inbrengen van een extra verdediger..

Gewoon een ongelukkige goal tegen, als je ziet hoe die bal terecht komt bij die kerel die de voorzet geeft.. en die afwerking lukt hem ook voorlopig niet meer. Gelukkige goal dus, kan gebeuren. Daar staan de wissels los van.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Stefannec »

Beste man van het veld gisteren met afstand.
Jippiekajee motherfucker!!!

Tumani
Berichten: 220
Lid geworden op: zo 24 jun 2007, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Tumani »

En toch moet die op 10. Dan kan die veel beter zijn stempel drukken.

Tegen Groningen ging het veel beter toen we eindelijk met een nummer 10 (welliswaar Worm) speelden. Dit ligt echt puur aan het systeem. Als Lasse Schöne op 10 staat en Tsjibamba, Worm of zelfs Janssen op links speelt staat NEC op z'n best...
4-3-3. En als El Ak óf Dani doorschuift 3-4-3. Wat kan voetbal toch mooi zijn...

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Arjan van Hout »

Tumani schreef:En toch moet die op 10. Dan kan die veel beter zijn stempel drukken.

Tegen Groningen ging het veel beter toen we eindelijk met een nummer 10 (welliswaar Worm) speelden. Dit ligt echt puur aan het systeem. Als Lasse Schöne op 10 staat en Tsjibamba, Worm of zelfs Janssen op links speelt staat NEC op z'n best...
voordat worm erin kwam speelde schone op 10 hoor !

DR
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door DR »

Soms op 10, soms op linksbuiten. Als hij op 10 speelde stond er niemand op de linkerflank en moest alles via rechts. Dus een nr 10 EN een linksbuiten de volgende keer. En Schone dan op 10.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door BIESKE »

DR schreef:Soms op 10, soms op linksbuiten. Als hij op 10 speelde stond er niemand op de linkerflank en moest alles via rechts. Dus een nr 10 EN een linksbuiten de volgende keer. En Schone dan op 10.
:withstupid: Maar vond het wel opvallend dat toen Worm er in kwam, Schone naar links moest. Worm kan toch ook goed vanaf de zijkanten komen.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Bleum »

In de Beukering discussie gaat hier ook een discussie over. Ik schreef daar dat er ook 1 op 10 moest en dat ik Worm goede keuzes vond maken in de as. Misschien is het mogelijk om Worm en Schone veel van positie te laten wisselen zodat afwisselend Schone en Worm hangend op links of achter de spitsen staat.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door OAFFERE »

Bleum schreef:In de Beukering discussie gaat hier ook een discussie over. Ik schreef daar dat er ook 1 op 10 moest en dat ik Worm goede keuzes vond maken in de as. Misschien is het mogelijk om Worm en Schone veel van positie te laten wisselen zodat afwisselend Schone en Worm hangend op links of achter de spitsen staat.
krijg je moeilijk verdedigend en lopend middenveld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gijscoman en 87 gasten