Nostalgie

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Nostalgie

Bericht door flipsen »

RobertvdW schreef:
ma 29 aug 2022, 16:25
Als 10-jarige herinner ik me nog goed de discussies thuis en bij NEC op de Hazenkampseweg over de kwestie of NEC over moest gaan naar het betaalde voetbal. Vaak waren dat felle discussies tussen voor- en tegenstanders binnen NEC. In de krant volgden we de verslagen van de wedstrijden van de "wilde voetbalbond; daarin speelden nieuw opgerichte betaalde voetbalclubs zoals o.a. Fortuna, Rapid, De Graafschap, Alkmaar.
Mijn was als lid van NEC bij de Algemene Vergadering waarop besloten werd verder te gaan als betaalde voetbalvereniging. Hij heeft tot het laatste toe getwijfeld en stemde uiteindelijk voor. Dat hoorde ik dus de volgende morgen. Op mijn lagere school in de Reestraat werd er voor- en na-schooltijd en in de pauze druk over gepraat; we waren met veel NEC-ers, o.a. uit het Willemskwartier. Voor ons gevoel was er eigenlijk niets veranderd, amateur club of betaald voetbalclub, NEC is NEC. De eerste stappen in de betaald voetbalcompetitie waren heel teleurgesteld. En dat leidde ook tot een nieuwe discussie: hebben we wel de goede beslissing genomen? Hadden we niet als O.C. Huisman, machtige voorzitter van Nijmeegse rivaal Quick (ook aan de Hazenkampseweg) amateurclub moeten blijven? Huisman was fel tegen betaald voetbal. Quick zou wellicht betere kansen in de beginfase hebben gehad, omdat veel fabrikanten, ondernemers, winkeliers bij Quick zaten. Leuk om dan een als.....als....gesprek te voeren!
:biggrin: :tu:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4985
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Nostalgie

Bericht door Bernd »

DR schreef:
ma 29 aug 2022, 12:16
Bernd schreef:
zo 28 aug 2022, 17:45
De Kletskop schreef:
zo 28 aug 2022, 15:34
Als klein menneke op de paddock met je snufferd regen het gaas om de spelers goed te kunnen zien voor ze het veld op kwamen.
Later Lekker van kant wisselen in de rust op de hazenkamp.
‘Viva la mama’ uit de speakers. En natuurlijk ‘loop niet te klooien,luister naar Leen Looijen, dat is een….’ Reclame wat een klassieker is.
Reclame voor drum (shag) met een prachtige tune.
Als je je draai hebt gevonden, je hebt het aardig voor elkaar, dan heb je Drum gevonden, want Drum is pittig en halfzwaar
Dat is toch godverdomme literatuur?

DR
Berichten: 4802
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Nostalgie

Bericht door DR »

Het zou uit de kwast van Ted kunnen komen inderdaad.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Nostalgie

Bericht door Mcel »

- Met je Jongensrang-kaartje een willekeurige volwassen bezoeker vragen of je mee mocht de hoofdtribune of paddock op. Onder begeleiding was dat kaartje overal geldig.
- Later met een kaartje voor Oost in de rust omlopen naar West om ze weer jouw kant op te kunnen zien voetballen.

Herbert Bönnen
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 21:23
Contacteer:

Re: Nostalgie

Bericht door Herbert Bönnen »

Eind 60-er jaren ging ik met mijn vader en zijn broer naar het stadion en hoorden altijd van veraf al het trompettengeschal van Herb Alpert met Tijuana Taxi. Ik ging naar de jongensrang en mijn vader naar Paddock. Entree was 1 Gulden en het vak van de Jongensrang was met een hek omringd. Het was altijd een sport om stiekem uit dat vak te klimmen en ergens op de Hazenkampse tribune of zelfs bij mij pa te gaan zitten. Soms werden we door de suppoosten in de kraag gepakt en vaak lukte het wel.

Heerlijke tijden met Nico de Bree, Ad Mellaard, Lambert Verdonk, Chris Geurts ,Hans Venneker en vele anderen.

Trouwens, mijn vader, die als klein jongetje, ook nog naar N.E.C. is geweest aan de Hazenkampseweg, heeft trouwens samen met met mijn moeder nog steeds een seizoenskaart.
Verwonder en bewonder!

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Nostalgie

Bericht door flipsen »

dat de wedstrijdbal nog door automatiek Groenen werd gesponsert .....
Risus abundat in ore stultorum

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Joris6pitter en 13 gasten