Cees van der Linden

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Plaats reactie
jbnmgn

Cees van der Linden

Bericht door jbnmgn »

Ik weet niet of er al een topic over is, maar kon deze in ieder geval niet vinden. Vandaar deze..

Is er eigenlijk al fatsoenlijk afscheid genomen van Cees van der Linden of wachten ze tot het seizoen helemaal voorbij is en mag hij dan met stille trom vertrekken?

Ik hoop dat als we een ronde verder komen, dat we dan als supporters op een mooie manier (misschien iets voor Legio?) afscheid kunnen nemen van een clubicoon die al 8 jaar bij NEC werkzaam is.

Cees: bedankt voor al je goede werk om onze spelers steeds weer zo snel mogelijk fit te krijgen. Dat je een topper bent is wel gebleken want anders had PSV je niet gevraagd. Nogmaals Cees: BEDANKT!

jbnmgn

Re: Cees van der Linden

Bericht door jbnmgn »

Heb op de Goffert tribune wel een spandoek zien hangen met: Cees bedankt.

Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door William »

;)
Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door harold »

jbnmgn schreef:Ik weet niet of er al een topic over is, maar kon deze in ieder geval niet vinden. Vandaar deze..

Is er eigenlijk al fatsoenlijk afscheid genomen van Cees van der Linden of wachten ze tot het seizoen helemaal voorbij is en mag hij dan met stille trom vertrekken?

Ik hoop dat als we een ronde verder komen, dat we dan als supporters op een mooie manier (misschien iets voor Legio?) afscheid kunnen nemen van een clubicoon die al 8 jaar bij NEC werkzaam is.

Cees: bedankt voor al je goede werk om onze spelers steeds weer zo snel mogelijk fit te krijgen. Dat je een topper bent is wel gebleken want anders had PSV je niet gevraagd. Nogmaals Cees: BEDANKT!
8 jaar pas, dacht dat het er meer waren (inclusief zijn actieve voetbalcarriere)

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door BIESKE »

harold schreef:
jbnmgn schreef:Ik weet niet of er al een topic over is, maar kon deze in ieder geval niet vinden. Vandaar deze..

Is er eigenlijk al fatsoenlijk afscheid genomen van Cees van der Linden of wachten ze tot het seizoen helemaal voorbij is en mag hij dan met stille trom vertrekken?

Ik hoop dat als we een ronde verder komen, dat we dan als supporters op een mooie manier (misschien iets voor Legio?) afscheid kunnen nemen van een clubicoon die al 8 jaar bij NEC werkzaam is.

Cees: bedankt voor al je goede werk om onze spelers steeds weer zo snel mogelijk fit te krijgen. Dat je een topper bent is wel gebleken want anders had PSV je niet gevraagd. Nogmaals Cees: BEDANKT!
8 jaar pas, dacht dat het er meer waren (inclusief zijn actieve voetbalcarriere)
Volgens mij 14 jaar, inclusief zijn voetbalcarriere.

jbnmgn

Re: Cees van der Linden

Bericht door jbnmgn »

Het volgende staat op de NEC site als omschrijving van Cees:

De Gelderlander Cees van der Linden verhuist in 1981 om twee redenen naar Den Bosch. Hij gaat voor de plaatselijke FC voetballen en begint aan een opleiding tot fysiotherapeut. Een jaar later debuteert hij in het eerste elftal van FC Den Bosch, waarmee hij direct via de nacompetitie naar de hoogste afdeling promoveert. Acht jaar lang zal hij in De Vliert blijven, waar hij een vaste waarde in de verdediging of op het middenveld bij de club die in die tijd als subtopper geldt. De Bossche ploeg raakt echter in verval en samen met NEC strijdt Den Bosch in 1990 om lijfsbehoud in de eredivisie. De Brabanders degraderen doordat NEC en Ajax het op 1-1 houden, waardoor de Amsterdammers kampioen worden en NEC het vege lijf vooralsnog redt. Voor het nieuwe seizoen wordt Van der Linden naar De Goffert gehaald, zodat hij in de eredivisie kan blijven spelen. Ook in Nijmegen wordt hij een steunpilaar in het centrum van de verdediging, maar hij kan niet verhinderen dat NEC alsnog degradeert. In de eerste divisie speelt hij regelmatig op het middenveld en maakt opvallend veel doelpunten, vooral uit vrije trappen en afstandsschoten. Die periode wordt bekroond met het seizoen 1993-1994, waarin Van der Linden de positie van Cees Lok overneemt, zodat die op zijn beurt in de spits kan gaan spelen. NEC promoveert en bereikt de bekerfinale in de Kuip tegen Feyenoord. De Nijmegenaren gaan met lege handen naar huis, maar Van der Linden weet op de valreep voor de draaiende tv-camera's bij toenmalig KNVB-voorzitter Jos Staatsen kaarten voor het Nederlands Elftal te regelen, waardoor NEC op kosten van de bond naar de WK in Amerika afreist. Terug in de eredivisie maakt de speler die voorheen vrijwel nooit ontbrak, een minder gelukkig seizoen door vanwege schorsingen en blessures. Het jaar daarop wordt hij op verschillende plaatsen in het elftal gebruikt en belandt hij zelfs op de bank. Die periode duurt niet lang, want in november 1995 vertrekt hij naar RBC waar hij zijn spelvreugde terugvindt en nog ruim een jaar lang speelt. Een rugblessure doet de speler uiteindelijk besluiten te stoppen met voetbal. Lang blijft Cees van der Linden niet uit het voetbalwereldje, want als fysiotherapeut komt hij in dienst bij FC Utrecht, naast het reguliere werk in zijn eigen praktijk in Oss. In februari 2000 keert hij terug naar NEC, om als fulltime fysiotherapeut de Nijmeegse spelers te behandelen.

Over de tekst met de rode kleur ging mijn verhaaltje dat hij 8 jaar werkzaam is als fisiotherapeut.
Voorwaar een knappe periode.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door Frans »

:hail: :sjaal:
NECTheBest

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door Jeroentje »

Als je in Nederland acht jaar voor dezelfde baas werkt betekent dat meestal dat je te slecht bent om weg te komen.

Staat overigens los van Cees.
Even a broken clock is right twice a day.

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door jacojans »

Ik heb het vreemde gevoel dat het vertrek van Cees nog wel eens het zwaarst zou kunnen gaan wegen. Een van de redenen voor het succes van de ploeg is denk ik de fitheid. En daar zijn Cees en zijn team vooral verantwoordelijk voor.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Cees van der Linden

Bericht door Strooper »

jacojans schreef:Ik heb het vreemde gevoel dat het vertrek van Cees nog wel eens het zwaarst zou kunnen gaan wegen. Een van de redenen voor het succes van de ploeg is denk ik de fitheid. En daar zijn Cees en zijn team vooral verantwoordelijk voor.
Over de fitheid maak ik me niet al veel zorgen. Voor volgend seizoen hebben ze speciaal een conditietrainer aangetrokken.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten