Oud NEC-ers

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door karlo »

Van ottele weer op de bank bij Heerenveen
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Ozgur Aktas is naar Telstar

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

karlo schreef:
vr 13 aug 2021, 21:58
Van ottele weer op de bank bij Heerenveen
Woudenberg ook?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door karlo »

jackkreta schreef:
vr 13 aug 2021, 23:43
karlo schreef:
vr 13 aug 2021, 21:58
Van ottele weer op de bank bij Heerenveen
Woudenberg ook?
Nee Woudenberg was er niet bij
Waarom weet ik niet
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Reagy Ofosu is van CS Universitatea Craiova naar Bursaspor
Terrell Ondaan is naar FC U Craiova 1948 (andere club, bijna dezelfde naam).

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jetipo »

"Het seizoen 2021/'22 staat in het teken van het 65-jarig jubileum van de Eredivisie. Daarom zijn wij opzoek naar de grootste clubiconen van de 34 (ex-)Eredivisieclubs.

Breng hieronder je stem uit op jouw favoriete N.E.C. icoon..."



https://eredivisie.nl/iconen/n.e.c./

Ik heb Cees Kornelis ingevuld.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

jetipo schreef:
vr 20 aug 2021, 16:53
"Het seizoen 2021/'22 staat in het teken van het 65-jarig jubileum van de Eredivisie. Daarom zijn wij opzoek naar de grootste clubiconen van de 34 (ex-)Eredivisieclubs.

Breng hieronder je stem uit op jouw favoriete N.E.C. icoon..."



https://eredivisie.nl/iconen/n.e.c./

Ik heb Cees Kornelis ingevuld.
Ron de Groot uiteraard.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

Mooi interview met Dani Fernandez in VI:
Dani Fernández (38) valt meerdere keren in het interview even stil. ‘Het was de moeilijkste tijd van mijn leven’, zegt hij vanuit zijn tuin in Spanje. Het doet hem nog steeds ontzettend veel pijn om over zijn donkere periode bij Feyenoord te praten. Na vijf vlammende optredens namens de Rotterdammers scheurde hij in 2009 tegen Willem II zijn linker kruisbanband af. Na een lange revalidatie was hij klaar voor zijn rentree, maar in de voorbereiding volgde de volgende horrorblessure: dit keer aan zijn andere knie. Het duurde uiteindelijk 699 dagen tot de rechtsback zijn Eredivisie-rentree maakte in De Kuip.
Fernández ging nog met Mario Been mee naar Genk, speelde in Griekenland onder Gennaro Gattuso, maar de oude zou hij nooit meer worden. Twee jaar geleden zette Fernández een punt achter zijn loopbaan bij het Spaanse CE L’Hospitalet, waar hij tegenwoordig assistent-trainer is. Vanuit Spanje vertelt hij over de woede-uitbarsting van Gattuso, zijn liefde voor Been en zijn eeuwige Feyenoord-pijn.
Hey Dani, hoe gaat het?
‘Het gaat goed met me. Ik woon hier nu op vijftien minuten van het centrum van Barcelona. Alleen onze God is weg hè? De beste speler die we ooit hebben gehad. Ik heb nog met Lionel Messi in het tweede elftal van Barcelona gespeeld. Ik was dan de rechtsback en Messi de rechtsbuiten. Hij was drie jaar jonger dan ik, maar kon qua niveau meteen bij ons aanhaken. In de jeugd van Barça maakte hij tegen Espanyol een keer net zo’n sologoal als later tegen Getafe. Hij kreeg de bal rond de middenlijn, dribbelde iedereen voorbij en scoorde. Iedereen wist het meteen: deze jongen is anders.’
Voordat je naar Nederland kwam, speelde je in Oekraïne. Hoe komt een door Barcelona opgeleide speler daar terecht?
‘Tijdens de Copa Catalunya debuteerde ik onder Frank Rijkaard voor Barcelona, maar het is moeilijk om daadwerkelijk een kans te krijgen bij zo’n grote club. Jordi Cruijff ging in zijn laatste jaren als voetballer richting Metalurg Donetsk en vroeg of ik mee wilde. Het is moeilijk om nee te zeggen als zo’n grote naam dat vraagt. Ik had ook aanbiedingen uit Spanje, maar kon veel meer geld verdienen in Oekraïne.’
Hoe was het leven met Jordi Cruijff in Donetsk?
‘Het positieve was dat we veel geld hadden, maar het leven daar was een stuk minder. Het kon in de winter wel -17 graden worden, dan bleef ik zoveel mogelijk binnen. De mensen in Oekraïne zijn ook veel meer gesloten dan in Spanje. Na een paar wedstrijden werd onze trainer ontslagen en kregen we Co Adriaanse als coach. Het was niet makkelijk om onder Co te spelen. Hij zei altijd recht in mijn gezicht wat hem niet beviel aan mijn spel. In Oekraïne draait het veel meer om fysieke kracht en verdedigen. Dat wilde Co ook meer van mij zien, maar ik ben een jongen uit de Barcelona-school en wil aanvallen. Ik heb veel geleerd dankzij de duidelijkheid van Co.
'Mijn vrouw zag een schaap staan voor het ziekenhuis tijdens haar zwangerschap. Toen wilde ze weg'
Waarom ging je weg uit Oekraïne?
‘Mijn vrouw raakte zwanger en ging op een dag naar het ziekenhuis voor een controle. Alleen er stond daar een schaap voor de ingang van het ziekenhuis. Dat beest stond daar braaf te wachten op zijn baasje. Toen mijn vrouw dat zag, was ze duidelijk: “Sorry Dani, jij mag hier blijven, maar ik ben hier weg.”’
Hoe kwam je vervolgens bij NEC terecht?
‘Jullie spelen aanvallend voetbal en het voelde daarom als de juiste stap. Ik sprak ook met Gabri en Oleguer, die in die tijd bij Ajax speelden. Zij waren erg positief over Nederland. Met Been had ik vanaf mijn eerste dag een connectie. Hij is zo’n vrolijk en positief mens. Wat er ook gebeurde, hij riep altijd: ‘Alles komt goed!’ Het was heel belangrijk voor mij om Mario te ontmoeten. Hij is een persoon die me voor altijd zou beschermen. Hij zit voor altijd in mijn hart.’

© Pro Shots
Na een succesvol anderhalf jaar bij NEC nam Been je mee naar Feyenoord.
‘Mario hield heel erg van de Barcelona-stijl en mijn manier van spelen. We hadden een bijzondere connectie op het veld en daarbuiten. Ik kon ook naar clubs in Spanje als Espanyol en Deportivo La Coruña, maar ik voelde me zo vrij onder deze trainer en besloot naar Feyenoord te gaan. De club heeft mij zoveel gegeven, maar helaas heb ik dat nooit kunnen terugbetalen.’
Het begon lekker voor je bij Feyenoord, tot het noodslot toesloeg in Tilburg.
‘Ik speelde vijf goede wedstrijden. Ik voelde de liefde van mijn teamgenoten en het publiek en mijn carrière ging in een rechte lijn omhoog. In Tilburg zongen de supporters in de warming-up voor het eerst mijn naam en uitgerekend in die wedstrijd kreeg ik een van de ergste blessures die een voetballer kan krijgen. Op het moment dat ik draaide, voelde ik meteen dat het goed mis was. Ik had nooit eerder problemen met mijn knie gehad. Het heeft mijn carrière verwoest. Tot op de dag van vandaag kan ik er zelfs met mijn vrienden amper over praten. Het was de moeilijkste tijd van mijn leven.’

© Pro Shots
Hoe verliep de revalidatie?
‘Ik ging naar het ziekenhuis in Barcelona voor een operatie. Jordi Cruijff zocht me daar nog op en ik kreeg ontzettend veel berichtjes. Ook van Iniesta, met wie ik ook in de jeugd van Barça heb gespeeld. De revalidatie was ontzettend zwaar. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen speelde ik een wedstrijd tegen Excelsior en ging het weer mis. Dit keer de andere knie. Het was zelfs nog complexer dan de eerste blessure. Vanaf dat moment ging mijn leven in een rechte lijn naar beneden. Waarom moest mij dit overkomen? Twee keer op rij binnen een jaar. Dat kan toch niet? Het was zwaar. Écht heel erg zwaar.’
'Dat is een fout van me geweest. Ik had met iemand over mijn blessure moeten praten'
Twee van zulke klappen incasseren achter elkaar lijkt me heftig voor een voetballer. Heb je ook mentale hulp gezocht?
‘Nee, dat is een fout van me geweest. Ik had met iemand over mijn blessure moeten praten. Ik bleef het maar opkroppen omdat het simpelweg te pijnlijk was voor me.’
Van welke mensen binnen de club kreeg je steun?
‘Mario had ook operaties aan zijn knieën gehad en vertelde me: "Dani rustig aan, je komt echt terug." Natuurlijk was het voor hem ook een frustrerende situatie, aangezien hij me had gehaald en veel werk in me had gestoken. Materiaalman Carlo de Leeuw en verzorger Fred Zwang waren ook heel belangrijk. Het deed me heel erg veel pijn toen ik hoorde dat ze onlangs zijn overleden. In die tijd kreeg ik minder contact met mijn ploeggenoten en meer met andere mensen binnen de club. Door dokter Casper van Eijck voelde ik me ondanks die blessures tien keer beter. Hij maakte me iedere dag sterker en bleef in mijn terugkeer geloven. Hij was de belangrijkste persoon in die tijd.’
Na 699 dagen volgde je rentree in de Eredivisie. Dat moet een heerlijk gevoel zijn geweest.
‘Zeker. Ik voelde me alleen rot dat Mario op dat moment weg was. Ronald Koeman gaf me weer de kans om voor Feyenoord te spelen. Het publiek die dag was…’

© Pro Shots
*Dani Fernández valt stil en is zichtbaar geëmotioneerd*
‘Het was zo’n ongelooflijk gevoel toen ik de mensen in De Kuip zag klappen voor me. Ik kan niet onder woorden brengen hoe ik me voelde. Alles wat een mens kan voelen, voelde ik die dag. Ik wil alle supporters bedanken voor dit speciale moment.’
Kijk je ondanks je blessures toch positief terug op je tijd in Nederland?
‘Jazeker, alleen over mijn blessures kan ik geen positief woord zeggen. Na die periode bij Feyenoord nam Mario me weer mee naar Genk. Ik speelde 43 wedstrijden dat seizoen en we wonnen de Belgische beker. Alleen ik heb nooit meer zo kunnen voetballen als voor mijn blessure. De stabiliteit in mijn knie en mijn zelfvertrouwen waren nooit meer hetzelfde. In dat seizoen heb ik hooguit één of twee duels gespeeld zoals voor mijn blessure. Nee, de oude Dani ben ik nooit meer geworden.’
Uiteindelijk belandde je nog in Griekenland bij OFI Kreta. Daar werd een jonge Gennaro Gattuso je trainer.
‘Haha, je kunt die persconferentie van hem in Griekenland nog kijken op YouTube. Hij was een emotionele trainer, maar ik hou wel van dat soort mensen. Als je als speler alles gaf, had je nooit problemen met hem. Maar als een speler niet deed wat hij vroeg, kregen we de ergste versie van Gattuso te zien.’

Vertel.
‘Hij wilde dat Antonis Petropoulos, een Griekse spits, meer druk zou zetten. Maar dat weigerde hij. In de rust lagen er in de kleedkamer een stuk of twintig gps-apparaatjes op tafel. Die dingen waren 3000 euro per stuk waard. Hij kwam binnen en sloeg met zijn hand al die gps’s van tafel. Hij ging naar die spits toe, pakte hem bij zijn kraag en schreeuwde: “You have to do what I want! You have to do what I want!” Hij werd helemaal gek en ondertussen was iemand uit de staf al die gps’s van de grond aan het rapen. Niemand durfde nog iets te zeggen. Uiteindelijk vertrok hij vrij snel en twee weken later ben ik ook gegaan. Ik kreeg twee maanden geen salaris en wilde weer naar mijn familie in Spanje. Na alles wat ik had meegemaakt met mijn blessures was het weer tijd om dichtbij mijn familie en vrienden te gaan voetballen. Mijn hoofd was er klaar mee.’
Je sloot af bij CE L'Hospitalet, waar je tegenwoordig assistent-trainer bent. Hoe kijk je nu terug op je carrière?
‘De blessures zijn onmogelijk om te vergeten, maar als ik terugkijk ben ik ongelooflijk trots op mijn avonturen en de bijzondere figuren die ik heb ontmoet. Na mijn blessures gaf het leven me weer nieuwe kansen. Ik ben tevreden.’
En nu maar wachten tot Mario Been weer ergens trainer wordt en een assistent nodig heeft.
‘Haha, hij appt me nog ieder jaar op mijn verjaardag. Ik zei laatst nog tegen hem: “Kom op, neem weer een club! Dan ga ik met je mee!” Mario was de belangrijkste man in mijn voetballeven. Ik ben hem en de Feyenoord-familie voor altijd dankbaar.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door E.B. »

Dankje! Wat een heerlijke back was dat. En dan El Ak op de andere kant.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

E.B. schreef:
zo 22 aug 2021, 10:38
Dankje! Wat een heerlijke back was dat. En dan El Ak op de andere kant.
Dani is een van de beste rechtsbacks die we gehad hebben, was echt een topper. Gelukkig heb ik hem nog bij OFI Kreta zien spelen, ook toen bestreek hij nog de hele rechterkant.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1552
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door NEC4EVER »

jackkreta schreef:
vr 20 aug 2021, 18:20
jetipo schreef:
vr 20 aug 2021, 16:53
"Het seizoen 2021/'22 staat in het teken van het 65-jarig jubileum van de Eredivisie. Daarom zijn wij opzoek naar de grootste clubiconen van de 34 (ex-)Eredivisieclubs.

Breng hieronder je stem uit op jouw favoriete N.E.C. icoon..."



https://eredivisie.nl/iconen/n.e.c./

Ik heb Cees Kornelis ingevuld.
Ron de Groot uiteraard.
Frans Janssen uiteraard

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jsentani »

NEC4EVER schreef:
zo 22 aug 2021, 14:38
jackkreta schreef:
vr 20 aug 2021, 18:20
jetipo schreef:
vr 20 aug 2021, 16:53
"Het seizoen 2021/'22 staat in het teken van het 65-jarig jubileum van de Eredivisie. Daarom zijn wij opzoek naar de grootste clubiconen van de 34 (ex-)Eredivisieclubs.

Breng hieronder je stem uit op jouw favoriete N.E.C. icoon..."



https://eredivisie.nl/iconen/n.e.c./

Ik heb Cees Kornelis ingevuld.
Ron de Groot uiteraard.
Frans Janssen uiteraard
:withstupid:
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Brahim Darri blijft clubhoppen in Turkije; hij had bij Samsunspor getekend maar die hadden teveel buitenlandse spelers. Daarom is hij nu naar Denizlispor

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Bottendaal »

burp schreef:
wo 25 aug 2021, 13:25
Brahim Darri blijft clubhoppen in Turkije; hij had bij Samsunspor getekend maar die hadden teveel buitenlandse spelers. Daarom is hij nu naar Denizlispor
Amateur vereniging dus :wink:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Dani Centen naar VIOS
Sherwin Grot naar MASV
André Fomitschow naar FSV Jägersburg
Jeremain Lens verhuurd aan Fatih Karagümrük
Leroy George naar De Treffers

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door bertje »

burp schreef:
vr 27 aug 2021, 21:52
Dani Centen naar VIOS
Sherwin Grot naar MASV
André Fomitschow naar FSV Jägersburg
Jeremain Lens verhuurd aan Fatih Karagümrük
Leroy George naar De Treffers
Niet halen!
Niet halen
Zeker niet halen!
Halen!
Halen!
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Wow, zowaar heeft Suently Alberto een nieuwe club; het Roemeense Pandurii Târgu Jiu.
Die leek enkel nog potjes met Curaçao te spelen.

Gebruikersavatar
Mook
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:40
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Mook »

burp schreef:
ma 30 aug 2021, 15:59
Wow, zowaar heeft Suently Alberto een nieuwe club; het Roemeense Pandurii Târgu Jiu.
Die leek enkel nog potjes met Curaçao te spelen.
Die naam komt me bekend voor. En niet op een goede manier (Mihai Roman)

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door E.B. »

Ik dacht even dat Roda een verrassende transfer had weten te realiseren:

https://www.1limburg.nl/roda-jc-vindt-w ... van-goppel

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Tiel »

E.B. schreef:
ma 30 aug 2021, 18:11
Ik dacht even dat Roda een verrassende transfer had weten te realiseren:

https://www.1limburg.nl/roda-jc-vindt-w ... van-goppel
Is toch ook zo, is zijn broer. Ik denk dat het een top transfer is voor Roda.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door E.B. »

Tiel schreef:
ma 30 aug 2021, 18:16
E.B. schreef:
ma 30 aug 2021, 18:11
Ik dacht even dat Roda een verrassende transfer had weten te realiseren:

https://www.1limburg.nl/roda-jc-vindt-w ... van-goppel
Is toch ook zo, is zijn broer. Ik denk dat het een top transfer is voor Roda.
Zou goed kunnen. Maar ik dacht aan Anthony. Die had ik anders graag hier gezien :biggrin:

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Theodorus »

Koolwijk zonder club!! contract ingeleverd.
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Nummer 9 »

Musaba zo goed als zeker naar Heerenveen.
いつでも戦える

zoete aardbei
Berichten: 7631
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door zoete aardbei »

Theodorus schreef:
ma 30 aug 2021, 18:30
Koolwijk zonder club!! contract ingeleverd.
Ja ,hij en Verbeek,popcorn/combi hahaha!

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Theodorus »

zoete aardbei schreef:
ma 30 aug 2021, 19:00
Theodorus schreef:
ma 30 aug 2021, 18:30
Koolwijk zonder club!! contract ingeleverd.
Ja ,hij en Verbeek,popcorn/combi hahaha!
:schater: bitterballen toch?
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten