Oud NEC-ers

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
FC Hilversum
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door FC Hilversum »

Tyson schreef:
di 16 apr 2024, 17:44
burp schreef:
di 16 apr 2024, 13:52
mschr schreef:
di 16 apr 2024, 12:06
Gerard Lopez schreef:
di 16 apr 2024, 00:40
Ja, dat werd weleens tijd. Die vent verloor letterlijk elke uitwedstrijd met 3-0 of 4-0.
Ja, hij kan geen ijzer met handen breken. Hij moet het doen met het materiaal dat ie heeft en dat spelersmateriaal is niet zo goed. Potje mag wat mij betreft terugkeren bij NEC. Als assistent van Meijer ofzo.

Teammanager kwam toch weer vrij?
Maar goed, liever doen we dat ook meer profesionaliseren.

Nog wat teksten over de finale van Feyenoorder Pothuizen;
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/pa ... ~afc1f936/?
:pukeface: Pothuizen
Idd pothuizen! Heel snel oprotten met die verrader!

Curva
Contacteer:

Bericht door Curva »

FC Hilversum schreef:
di 16 apr 2024, 20:01
Tyson schreef:
burp schreef:
mschr schreef:
Gerard Lopez schreef:
Ja, dat werd weleens tijd. Die vent verloor letterlijk elke uitwedstrijd met 3-0 of 4-0.
Ja, hij kan geen ijzer met handen breken. Hij moet het doen met het materiaal dat ie heeft en dat spelersmateriaal is niet zo goed. Potje mag wat mij betreft terugkeren bij NEC. Als assistent van Meijer ofzo.

De standaard gloryhunter.

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

Potje die klaagde achter de rug van Lijnders om.

Potje die in Goffertzicht riep dat hij nooit naar Arnhem zou gaan en een week later tekende bij Vitesse.

Potje,de slechtste assistent trainer ooit.

Wat kan de man wel,ja dit, :bier: :bier: :bier:

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

ODCAST
FEELGOOD
PUZZEL
SERVICE
NEC IN DE BEKER
Amateurvoetbal
Vitesse
NEC
De Graafschap
Regiosport
Voetbal
Voetbalcenter
Olympische Spelen
Meer sport
Mario Been imiteert de foto waarop hij hangt in De Goffert.
PREMIUM
Mario Been imiteert de foto waarop hij hangt in De Goffert. © Broer van den Boom
Voor Mario Been is de bekerfinale tussen Feyenoord en NEC kiezen tussen twee geliefden: ‘Ook ik vroeg mezelf af: komt het wel goed?’
De bekerfinale is voor Mario Been een heel speciale. De 60-jarige Rotterdammer is Feyenoord-fan, maar ook verknocht geraakt aan NEC. Daar beleefde hij turbulente tijden, maar kwam een legendarische uitspraak van hem uit. ,,Toen heb ik shirts met rompertjes eronder laten maken, zodat niemand meer zijn shirt kon uittrekken.”

Jeroen Bijma 17-04-24, 07:31
1 REACTIE
Als hij de afgelopen weken door De Goffert liep, werd hij geregeld aangesproken door NEC-fans. ‘Hey Mario, wel voor NEC juichen, hè!’ en ‘je bent wel voor NEC, toch?’ klonk het vaak. Doelend op de finale van de KNVB-beker die NEC komende zondag speelt in De Kuip tegen Feyenoord. En laat dat nou net die andere club zijn waar Mario Been, op zijn zachtst gezegd, sympathie voor heeft.

,,Dat zijn moeilijke keuzes”, zegt Been. ,,Alhoewel, niet eens zo moeilijk. Ik ben vanaf mijn zesde bij Feyenoord betrokken. Als jeugdspeler, assistent-trainer en hoofdtrainer. Het rood-wit zit in mijn bloed, maar daar loopt ook rood-groen-zwart doorheen. Dit is voor mij de ideale finale. Ik vind het hartstikke leuk als Feyenoord wint en als ze verliezen, vind ik dat hartstikke leuk voor NEC.”

Been doet zijn verhaal in de Gaanderij van De Goffert. In een van de hoeken van de zaal hangt een foto van hem uit 2008, toen hij trainer was van NEC. Daarop gooit hij zijn armen in de lucht. Het tafereel vond plaats na afloop van de memorabele zege op Dinamo Boekarest in de voorrondes van de UEFA Cup. Een van de momenten waaraan Been zijn heldenstatus heeft te danken bij de NEC-fans. Wanneer hij op het veld zijn analyses geeft voor sportzender ESPN, wordt zijn naam vaak gescandeerd vanaf de tribune.

Wil je elke week Het beste van de Gelderlander (Premium) nieuwsbrief ontvangen via e-mail?

,,Daar geniet ik telkens enorm van. Het is een stukje respect wat de mensen voor mij hebben. Ik zal me nooit negatief uitlaten over NEC, omdat ik weet wat een mooie club dit is.”

Tekst gaat verder onder de foto

Mario Been schudt huidig NEC-trainer Rogier Meijer de hand tijdens zijn werk als analist voor sportzender ESPN.
Mario Been schudt huidig NEC-trainer Rogier Meijer de hand tijdens zijn werk als analist voor sportzender ESPN. © Broer van den Boom
Toch was Been, van 2006 tot 2009 actief in Nijmegen, niet altijd even geliefd bij de NEC-fans. In het seizoen dat onder zijn leiding Europees voetbal werd gehaald, stond de ploeg in januari nog op de zeventiende (!) plaats. Na de kansloze bekernederlaag tegen eerstedivisionist PEC Zwolle (0-2) bestormden supporters de hoofdingang van De Goffert. Een paar dagen later legden zij elf vuilniszakken op het veld. En een wat grotere voor Been. Die sprak de menigte na de blamage tegen PEC buiten toe en sprak daar de profetische woorden ‘alles komt goed’.

,,Ik weet nog goed dat er supporters met van die hoodies richting de kleedkamer liepen. Ze schreeuwden: ‘Been, we moeten je spreken!’ Ik zei: wacht even jongens, ik zeg eerst wat tegen mijn spelers en daarna kom ik naar jullie toe. Nou, toen heb ik dus buiten gezegd: alles komt goed. Ik zei dat ook met een stukje bravoure, want dat was natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.”

,,Er was zo’n antipathie tegen Lens. De supporters vonden hem niks en hij moest per direct terug naar AZ. Als ik hem nog één keer zou opstellen, moest ik ook weg. Ik wilde geen twijfel uitstralen en dat ze zouden denken: de trainer weet het ook niet meer. Maar ook ik heb slapeloze nachten gehad en mezelf afgevraagd: komt het wel goed?”

Daarna deed ik de microfoon in de lucht en hoorde je iedereen schreeuwen: alles komt goed! Dat was een magisch moment.
Mario Been, Oud-trainer NEC
Het kwam inderdaad goed met NEC. Aan de hand van uitgerekend een ontketende Jeremain Lens en winteraanwinsten Bas Sibum, Kevin Bobson en Collins John won de club liefst elf van de resterende dertien competitiewedstrijden en steeg naar de achtste plaats. In de daaropvolgende play-offs overklaste NEC achtereenvolgens Roda JC, FC Groningen en NAC Breda en was deelname aan de UEFA Cup een feit.

,,Ik heb tijdens de huldiging op de Goffertwei de microfoon overgenomen van de burgemeester en zei: jullie zeiden altijd over de trainer dat hij niet kon wisselen, de verkeerde tactiek koos en dit en dat niet goed deed, maar hij zei altijd één ding en dat is? Daarna deed ik de microfoon in de lucht en hoorde je iedereen schreeuwen: alles komt goed! Dat was een magisch moment.”

Been presteerde het seizoen erop met NEC zo niet nog iets knappers. De club verbaasde vriend en vijand in de UEFA Cup. Na een heroïsche zege op Udinese (2-0) overwinterde NEC voor het eerst in Europa. Een ware volksverhuizing vanuit Nijmegen volgde naar Hamburg, waar de club niet opgewassen was tegen het sterke Hamburger SV.

Tekst gaat verder onder de foto

Mario Been wordt op de schouders gehesen van zijn spelers na de zege van NEC op Udinese in 2008.
Mario Been wordt op de schouders gehesen van zijn spelers na de zege van NEC op Udinese in 2008. © Broer van den Boom
,,We wonnen in die Europese campagne als eerste Nederlandse club bij Spartak Moskou. Ik kreeg een appje van Marcel Boekhoorn (de geldschieter van NEC, JB) of ik langs wilde komen in het Hilton hotel, waar hij samen met de sponsors een hele verdieping had afgehuurd. Ik ben daar met mijn hele staf naartoe gegaan en dat is een feest geworden om nooit te vergeten.”

,,En wat me ook altijd zal bijblijven, is de wedstrijd tegen Udinese. De beslissende 2-0 van Van Beukering heeft niemand in het stadion gezien. Op dat moment klonk er namelijk pingpong en keek iedereen naar het scorebord. Ze zagen daarop dat Tottenham Hotspur-Spartak Moskou 2-2 werd, wat voor ons gunstig was, en tegelijkertijd maakten wij de 2-0. Het stadion ontplofte. Mensen rolden over elkaar heen op de tribune.”

Been heeft een vat vol anekdotes overgehouden aan zijn tijd bij NEC. ,,Ik had twee spelers die het elke keer nodig vonden om hun shirt uit te trekken na een goal, Worm en Tshibamba. Eerst kreeg Worm daarvoor zijn tweede gele kaart. Ik zei na de wedstrijd tegen de spelers: dit wil ik absoluut niet nog een keer zien. En wat denk je? Een paar weken later overkomt Tshibamba precies hetzelfde. Toen heb ik shirts met rompertjes eronder laten maken, zodat niemand meer zijn shirt kon uittrekken. Ook heb ik een keer aan stadionspeaker Gerry van Campen gevraagd of hij aan het publiek wilde vragen of ze nog wakker waren. Nou, dat deed hij dus midden in een wedstrijd. De supporters maakten er meteen een kabaal van. Prachtig, toch?”

Hij zei: wie gaat eruit? Ik: Potje. Hij: maar Patrick staat er net in. Ik: ja, je moet op je hoogtepunt stoppen. Dus ik haalde Potje eruit
Mario Been, Oud-trainer NEC
,,De mooiste anekdote vind ik persoonlijk die met Potje (de bijnaam van Patrick Pothuizen, JB). Om de play-offs te halen, moesten we winnen van Sparta en we zaten al in de slotfase. Ik zei tegen Potje: Pot, warmlopen. Hij keek me vanaf de bank aan en zei: trainer, ik ben al warm. Zo was Potje, hij had geen warming-up nodig. Hij kwam naast me staan en ik vertelde aan hem dat hij in de spits moest spelen. Hij keek me verbaasd aan, dus ik zei tegen hem: ja, we moeten toch winnen? Oorlog maken en gaan met die banaan. Potje stond nog geen vijf minuten in het veld en scoorde de 2-2. En een paar minuten later ook nog eens de 3-2. Ik riep mijn leider Ton Spaan bij me om een briefje voor een wissel te schrijven. Hij zei: wie gaat eruit? Ik: Potje. Hij: maar Patrick staat er net in. Ik: ja, je moet op je hoogtepunt stoppen. Dus ik haalde Potje eruit. Na de wedstrijd vroeg zijn oma of moeder aan hem of hij geblesseerd was. Hij zei: nee, van de trainer moet ik op mijn hoogtepunt stoppen. We hebben daar vreselijk om gelachen.”

Met Rogier Meijer herleven de tijden van Been bij NEC. Ook de huidige trainer van de club werd begin dit seizoen verketterd door supporters, maar ook nu is NEC bezig aan een indrukwekkende opmars. Dat moet in de bekerfinale tegen Feyenoord resulteren in de eerste prijs ooit en een nieuw Europees avontuur. Dat laatste zou anders nog kunnen via de competitie.

,,Ik had niet verwacht dat NEC het dit seizoen zo goed zou doen, want ik had aanvankelijk niet zo’n hoge pet op van deze selectie. Rogier verricht ontzettend goed werk. Hij heeft echt een eenheid van het elftal gemaakt en hij laat de spelers herkenbaar en aanvallend voetbal spelen. Ik acht NEC zeker niet kansloos tegen Feyenoord. NEC heeft het in de voorbije wedstrijden goed gedaan in De Kuip. Maar als Feyenoord hetzelfde niveau haalt als tegen Ajax (6-0 zege, JB) wordt het een lastig verhaal.”

Been zelf zal alleen als analist nog terugkeren in De Goffert. ,,Ik heb nooit met NEC gesproken over een terugkeer in welke functie dan ook. Ik denk niet dat ik dat moet willen. De prestaties van vijftien jaar geleden ga ik normaliter nooit meer evenaren. Stel het gaat slecht, dan vervagen de mooie herinneringen. Ik sta nu voor altijd in de geschiedenisboeken als de trainer die Europees voetbal heeft gehaald met NEC en heeft overwinterd. Dat is me veel meer waard.”
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

illestyl schreef:
zo 14 apr 2024, 19:40
De Kletskop schreef:
zo 14 apr 2024, 19:26
Jeffry74 schreef:
zo 14 apr 2024, 19:24
Legendario schreef:
zo 14 apr 2024, 17:09
Jeffry74 schreef:
zo 14 apr 2024, 17:04
bertje schreef:
zo 14 apr 2024, 16:23

:withstupid: Buiten het feit dat die man dat voor zijn persoonlijkheid al verdient lijkt het me ook gewoon een kundige jongen met een mentaliteit waar (jonge) spelers al veel van kunnen leren. Hoe hebben ze hem zo hardhandig de deur kunnen wijzen eigenlijk?
Ik weet niet eens meer wat de reden daarvoor was. :redface:

Edit: opgezocht.... Geen communicatie vanuit leiding over zijn aflopende contract.
Was dat Ted?
Was volgens mij idd in de tijd van Ted.
De afspraak is gemaakt met Wilco, Wilco had voor die rol binnen de club moeten zorgen, ongeacht wat Ted of wie dan ook ervan vond. Ted was voor korte termijn, Wilco voor de
Lange.
Eens. Blij met Wilco, maar dit is een grote negatieve uitschieter op zijn CV bij onze club.

De manier waarop Barreto behandelt is in mijn beleving een zwarte bladzijde in de geschiedenis van NEC. Vind het een zeer kwalijke zaak. En onderbelicht. Ik hoop oprecht dat men op de achtergrond pogingen doet de relatie te lijmen en in ere herstelt.
Ik zie ook dat een Brama pas na een klein jaar aan de slag gaat bij Twente, hengel die jongen aub gewoon binnen joh. Die moet toch wel wat kunnen betekenen binnen de opleiding..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

karlo
Contacteer:

Bericht door karlo »

Curva schreef:
di 16 apr 2024, 20:07
FC Hilversum schreef:
di 16 apr 2024, 20:01
Tyson schreef:
burp schreef:
mschr schreef:
Gerard Lopez schreef:

De standaard gloryhunter.
Nog dommer dan dom
Het blijft toch je club.

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Ali Akman in België gepromoveerd met Dender.
Scoorde 6 doelpunten in 19 wedstrijden op het tweede niveau daar.

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

burp schreef:
za 20 apr 2024, 13:29
Ali Akman in België gepromoveerd met Dender.
Scoorde 6 doelpunten in 19 wedstrijden op het tweede niveau daar.
belgian fox in the box

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Vi:
Door Nico Dijkshoorn Nico Dijkshoorn
COLUMN
Ik weet nog precies wat ik ooit voelde toen ik in dit tijdschrift een lange reportage over huttenbouwer Gertjan Verbeek las. Alleen de foto’s zouden al genoeg zijn geweest. Ik herinner mij een open plek in het bos en een houten huis dat je ook altijd in Amerikaanse films over doorgedraaide Vietnam-veteranen ziet.
Precies in zo een huis als Gertjan Verbeek bouwde, heeft Taylor Swift ooit haar beste album opgenomen. Ik denk dat Swift en Verbeek veel met elkaar gemeen hebben. Allebei waren ze de mensen zat die om hen heen draaiden en allebei leverden ze hun beste werk in totale afzondering. In een houten huisje zoals Verbeek bouwde, nam Swift haar allerbeste werk op.
Dat verlangen naar rust midden in een sociaal gekkenhuis ontroerde mij. Hij zal het niet graag lezen, Gertjan, maar als ik hem ooit tegenkom, dan druk ik hem aan mijn borst en dan zeg ik: Ja, jongen, kom maar, laat maar lopen die tranen, goed zo, ja, veeg je neus maar aan mijn trui af. Het is goed, jongen. Het is gezien, Gertjan. Je deugt. We zullen je niet beoordelen op je leven als coach, maar op je leven als bosmens. Ja, jongen, huil maar, met lange halen. Het is goed zo.’
'Pastoor legt de lat voor onafhankelijke coaches hoger dan iemand ooit nog springen kan'
Ik heb altijd gedacht dat geen enkel artikel daar ooit nog overheen zou gaan. Nooit zou een coach zich kwetsbaarder durven opstellen dan Gertjan. Ik zat ernaast. Ik las twee dagen geleden in de Volkskrant een interview met Alex Pastoor, de coach van Almere City. Daarna ben ik anderhalve dag zwijgend op bed gaan liggen. Pastoor legt de lat voor onafhankelijke coaches hoger dan iemand ooit nog springen kan.
In het interview rukt Pastoor zijn borstkas open en laat ons zijn kloppende hart zien. Ja, hij is een succescoach, maar hij mist het leven dat te vaak ongemerkt aan hem voorbij raast. Hij zegt het anders, maar het kan niet zo zijn dat hij net zo is als dat ding waar hij iedere dag mee werkt: de bal, die als je hem niet af en toe oppompt, nauwelijks nog in beweging is te krijgen.
Niet geheel toevallig lijkt Pastoor daarin op Marco van Basten, de coach met wie hij ooit werkte bij AZ en die hij zelfs verving. Marco had uiteindelijk een geschreeuwde belediging nodig om uit de voetballerij te stappen. Iemand die ‘Hé Pannenkoek’ riep naar de man die Ajax alles en zoveel meer gaf, redde Marco. Langer doorgaan als coach zou hem definitief hebben gesloopt.
Dat Marco, in de trui van mijn vader, jarenlang in Zwitserland heeft zitten vergaderen met mensen die allemaal een kunstnier en een kunsthart hadden, dat is hem vergeven. Dat hij nu iedere week als een verwarde Socrates aan tafel zit bij Rondo vergeef ik hem nooit. Tot aan je dood met Rafael van der Vaart en Ruud Gullit blijven lullen over vroeger, dat is dan niet mijn idee van een gelukkig leven. Eerder van een voltooid leven.
Alex Pastoor pakt het heel anders aan. Zoals hij alles net even anders aanpakt. Nadat AZ hem had ontslagen en uitgemaakt voor leugenaar bouwde Pastoor geen houten huisje in een bos, maar ging hij de strijd aan. Met succes. AZ moest officieel verontschuldigingen aanbieden.
Ook in Almere tilt Pastoor alles naar een hoger niveau. Hij moet coachen in een stadion met zo een laag dak dat de auto’s op de doorgaande weg achter het stadion tijdens de wedstrijd door de hoofdingang naar binnen lijken te rijden. Hij moet zijn spelers laten voetballen op een veld dat niet lang geleden een uurtje voor de wedstrijd werd afgekeurd.
Schitterende taferelen. Opeens waren al die grote mensen-voetballers weer jongetjes. Op de brommer in de vrieskou naar het veld komen rijden en dan met een bevroren voorhoofd zien hoe de scheidsrechter hoofdschuddend met een stok in het veld staat te prikken.
Dat uitgerekend Alex Pastoor, iemand met een goed oog voor de infantiele sentimentaliteit in het betaald voetbal, nu liever chauffeur wil worden van rijke mensen, dat is verpletterend mooi. Hij zegt het zelf, in het interview. Misschien gaat hij iets totaal anders doen. ‘Met een luxe auto, als chauffeur, multinationals of artiesten rondrijden. Gesprekken voeren, eventueel iets van het land laten zien.’
'Alex Pastoor met een pet op zijn hoofd in een luxe taxi. Hij wacht vlak achter de AFAS. Hiphopper Licky Cunt Delicious stapt vijf minuten na zijn optreden achterin'
Met alles wat ik in mij heb, smeek ik Pastoor: Ja, ga dat doen! Alex Pastoor met een pet op zijn hoofd in een luxe taxi. Hij wacht vlak achter de AFAS in Amsterdam. Hiphopper Licky Cunt Delicious stapt vijf minuten na zijn optreden achter in de wagen bij Pastoor. Een kwartier later staan ze samen, midden in de nacht, naar een windmolen te kijken. Daarna door naar een kaasmaker. Alex laat Licky Cunt een stukje oud belegen proeven. ‘From my country! Nice hè!’
Een dag later, Alex met een topman van Tata Steel achter in zijn auto. ‘We rijden eerste even langs Tante Dinie. Twee dochters verloren. Woonden naast je fabriek.’
Als hij thuis komt, aait hij zijn hond. Zolang het nog kan.

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Danny Vukovic heeft met CC Mariners de AFC Cup gewonnen.

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

Beste NEC-er ooit, bedankt!

Oud-international Jeremain Lens (37) zet punt achter loopbaan: ‘Ik leef er al een tijdje naartoe’

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ou ... ~af754250/
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

Johnny schreef:
di 07 mei 2024, 21:24

Oud-international Jeremain Lens (37) zet punt achter loopbaan: ‘Ik leef er al een tijdje naartoe’

Zeer goede speler.... beste NEC-er ooit.... ehm... voor mij niet. Staat niet eens in de top 5.

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Johnny schreef:

Ik mis spelen voor NEC in het artikel.

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

Johnny schreef:

Voor mij ook de beste die ik in onze driekleur gezien heb.

NEC4EVER
Contacteer:

Bericht door NEC4EVER »

DJTEEF! schreef:
di 07 mei 2024, 22:59
Johnny schreef:

:withstupid: Lens was weergaloos goed! Ik zal dat seizoen nooit vergeten. De allerbeste ooit in ons shirt.

Nog nooit een verdediger zo moedeloos gezien, als Loran van NAC, na het enorme pak slaag in de Goffert (6-0). De grootste gala voorstelling ooit van NEC.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

NEC4EVER schreef:
di 07 mei 2024, 23:22
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

:withstupid: Lens was weergaloos goed! Ik zal dat seizoen nooit vergeten. De allerbeste ooit in ons shirt.

Nog nooit een verdediger zo moedeloos gezien, als Loran van NAC, na het enorme pak slaag in de Goffert (6-0). De grootste gala voorstelling ooit van NEC.
Dat is voor mij inmiddels wel Sandler hoor. Maar hij was inderdaad wel weergaloos, wat een explosiviteit had die gast de 2e seizoenshelft. Die was echt niet te stoppen, doodzonde dat hij daarna terug naar AZ moest. Wel bizar dat hij toen nog een jeugdspeler was en inmiddels al 37, tering wat wordt ik oud.. :brancard:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Echt? hij heeft hier 1 seizoen gespeeld op huurbasis. Is hij zoveel beter als Danjuma, Barreto, Sandler, Vadocs, Peters, Vlemmicks, Gentenaar, Babos, Cillissen, Schone, Kadioglu, Olsson, Proper, Janssen (Cas), Janssen (Frans), Tannane, Boutahar, Mattson, Foor, Hoekman, Dumic, Marquez... en dit zuig ik alleen ff uit de duim.

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

Polleke schreef:
di 07 mei 2024, 23:34
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Echt? hij heeft hier 1 seizoen gespeeld op huurbasis. Is hij zoveel beter als Danjuma, Barreto, Sandler, Vadocs, Peters, Vlemmicks, Gentenaar, Babos, Cillissen, Schone, Kadioglu, Olsson, Proper, Janssen (Cas), Janssen (Frans), Tannane, Boutahar, Mattson, Foor, Hoekman, Dumic, Marquez... en dit zuig ik alleen ff uit de duim.
Simpel antwoord, ja
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)

jallah
Contacteer:

Bericht door jallah »

Johnny schreef:
wo 08 mei 2024, 02:31
Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Simpel antwoord, ja
in mijn ogen ook.. was echt een baas in dat laatste half jaar..

Jeffry74
Contacteer:

Bericht door Jeffry74 »

Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Ik heb na Lens nooit meer een speler in De Goffert gezien die zoveel impact had op het resultaat.
Zonder Lens hadden we dat jaar geen Europees voetbal gehaald.

Voor de winterstop deelde hij in de malaise en was hij volgens VI en de hele Hazenkamp tribune de slechtste speler vd Eredivisie.
Goh wat liep hij er bij...... Sjokte maar over het veld.
Na de winter zag hij het licht dankzij Mario Been en was hij niet meer af te stoppen met zijn acties en goals.
Heb ook nooit meer een speler gezien die zo snel was in onze driekleur.
Saidi en Bouaouzan waren ook ontiegelijk snel maar hadden niet de power van Lens. De versnelling in de versnelling.
Volgens mij maakte hij 2 jaar na NEC ook al zijn debuut in Oranje.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

jallah
Contacteer:

Bericht door jallah »

Jeffry74 schreef:
wo 08 mei 2024, 08:21
Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Ik heb na Lens nooit meer een speler in De Goffert gezien die zoveel impact had op het resultaat.

Voor de winterstop deelde hij in de malaise en was hij volgens VI en de hele Hazenkamp tribune de slechtste speler vd Eredivisie.
Na de winter zag hij het licht dankzij Mario Been en was hij niet meer af te stoppen met zijn acties en goals.
Saidi en Bouaouzan waren ook ontiegelijk snel maar hadden niet de power van Lens. De versnelling in de versnelling.
saïdi was wel beter in koppen! :biggrin:

Sandertjuh85
Contacteer:

Bericht door Sandertjuh85 »

Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Ja.
Ik heb nu zo'n 25 jaar een seizoenskaart en voor mij steken Sandler en Lens er wel echt bovenuit hoor.

Jeffry74
Contacteer:

Bericht door Jeffry74 »

jallah schreef:
wo 08 mei 2024, 08:44
Jeffry74 schreef:
Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

saïdi was wel beter in koppen! :biggrin:
Zeker! Die kwam ook altijd zo hoog.... :biggrin:
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

DR
Contacteer:

Bericht door DR »

jallah schreef:
wo 08 mei 2024, 07:10
Johnny schreef:
wo 08 mei 2024, 02:31
Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Simpel antwoord, ja
in mijn ogen ook.. was echt een baas in dat laatste half jaar..
De echte baas was Sibum. Het is niet voor niets dat het begon te lopen bij NEC na de komst van hem in de winterstop. Bas bracht het middenveld in balans, liet andere spelers excelleren terwijl hij met Holman samen de vuile meters maakten. Vadocz kreeg de ruimte om zijn genialiteit te laten zien, en ook Lens ging hierdoor eindelijk goed spelen. Omdat er weinig blessures waren (alleen Bobson viel weg) raakte het elftal steeds verder ingespeeld en in de nacompetitie kwam het orgasme. De 3-0 tegen NAC was het summum. Tiki taki tussen 3 NEC spelers waarna de snelle Holman werd diepgestuurd en hij de bal over de doelman lobte. Een van de beste NEC doelpunten ooit.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Jeffry74 schreef:
Polleke schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:

Dan vraag ik me af of men dit seizoen heeft opgelet. Voor Sandler fit was bivakkeerden we dit seizoen tegen degradatieplaatsen aan, daarna is de klim ingezet naar plek 6 en zelfs even plek 5. En dat terwijl we begin van het seizoen Mattsson hadden die aan de lopende band scoorde en Dost die een echte aanjager was

Plaats reactie