Gino Coutinho

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5261
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door eniesee12 »

Nu blijkt nog maar eens dat de gier er heel snel uit moet. Alleen door de gier staan we waar we staan.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door bertje »

Prachtig interview, en het ondersteept inderdaad volledig wat de trainingsbezoekers constateren. Veredelde amateurtraining, dit kan gewoon echt niet bij een profclub..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door mschr »

Prachtig? Schokkend zul je bedoelen. Zuurpruim heeft dus gelijk en ik begrijp niet waarom de technische staf zo zacht is aangepakt door Wilco en de commissaris technische zaken. Jack doet maar wat en Bogers vindt het allemaal goed...

De Gelderlander: Coutinho stelt dat de nadruk in de zomer bij NEC lag op plezier hebben. Niet op het inslijpen van vastigheden. ,,Op een bord is het makkelijk uitleggen. 'We spelen zo en zo, jij moet dat doen, iedereen moet alles geven en dan gaan we ervoor.' Maar dat werkt helaas niet zo. Je moet er op trainen en er energie instoppen. Dan is het niet heel moeilijk.''

Voor de doelman waren de trainingen te vrijblijvend. ,,Ik wil op het trainingsveld staan en weten: vandaag willen we dit aspect verbeteren. Maar niet van: lekker weer. Wat gaan we vandaag doen? Lekker een balletje trappen en weer richting kleedkamer. Met trainingen van lachen, gieren, brullen, bereik je geen doel. Plezier komt vanzelf als de resultaten goed zijn.''

De tactische trainingen voldeden bovendien niet aan zijn verwachtingen. ,,We hebben bijvoorbeeld wel op druk zetten getraind. Maar je kan niet zeggen: we zetten druk met negen en tien en dan moet de buitenspeler even opletten dat hij naar binnenkomt. And that's it. Je kan niet met zijn tweeën drukzetten. Dat doe je met het hele team. Zelfs de keeper moet daarin aansluiten. Toen waren er al discussies over hoe we dat moesten doen.''

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12599
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door Curva »

mschr schreef:
vr 28 dec 2018, 08:49
Prachtig? Schokkend zul je bedoelen. Zuurpruim heeft dus gelijk en ik begrijp niet waarom de technische staf zo zacht is aangepakt door Wilco en de commissaris technische zaken. Jack doet maar wat en Bogers vindt het allemaal goed...

De Gelderlander: Coutinho stelt dat de nadruk in de zomer bij NEC lag op plezier hebben. Niet op het inslijpen van vastigheden. ,,Op een bord is het makkelijk uitleggen. 'We spelen zo en zo, jij moet dat doen, iedereen moet alles geven en dan gaan we ervoor.' Maar dat werkt helaas niet zo. Je moet er op trainen en er energie instoppen. Dan is het niet heel moeilijk.''

Voor de doelman waren de trainingen te vrijblijvend. ,,Ik wil op het trainingsveld staan en weten: vandaag willen we dit aspect verbeteren. Maar niet van: lekker weer. Wat gaan we vandaag doen? Lekker een balletje trappen en weer richting kleedkamer. Met trainingen van lachen, gieren, brullen, bereik je geen doel. Plezier komt vanzelf als de resultaten goed zijn.''

De tactische trainingen voldeden bovendien niet aan zijn verwachtingen. ,,We hebben bijvoorbeeld wel op druk zetten getraind. Maar je kan niet zeggen: we zetten druk met negen en tien en dan moet de buitenspeler even opletten dat hij naar binnenkomt. And that's it. Je kan niet met zijn tweeën drukzetten. Dat doe je met het hele team. Zelfs de keeper moet daarin aansluiten. Toen waren er al discussies over hoe we dat moesten doen.''
...eigenlijk wat menigeen op dit forum al vreesde en geen enkel perspectief biedt voor verbetering.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door bertje »

mschr schreef:
vr 28 dec 2018, 08:49
Prachtig? Schokkend zul je bedoelen. Zuurpruim heeft dus gelijk en ik begrijp niet waarom de technische staf zo zacht is aangepakt door Wilco en de commissaris technische zaken. Jack doet maar wat en Bogers vindt het allemaal goed...
Maar nu blijkt in ieder geval dat de supporters niet gek zijn en ze mekaar flink aan het indekken zijn binnen NEC. Misschien dat er dan (eindelijk) verandering in komt, want op deze voet doorgaan kan natuurlijk niet..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Gino Coutinho

Bericht door Kanchelskis »

Demtsjenko schreef:
vr 28 dec 2018, 07:05
Oef... gino legt even de vinger op de zere plek... komt volledig overeen met wat ‘wij’ hier op de trainingen hebben gezien... een gebrek aan tactiek... wie doet wat in welke situatie wanneer op het veld...

Eigenlijk zegt hij tussen de regels door dat hij is gestopt vanwege een gebrek aan professionaliteit bij de staf en de club... dat is vrij ernstig...
Wat wil je als je van Van de Brom/AZ naar Jack de Gier/NEC gaat. Het contrast is behoorlijk groot qua professionalisering. En ik blijf er bij dat een Van Eijden gewoon fit en getraind in Nijmegen terug kwam, maar hier gewoon 'verneukt' wordt als speler.

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door Brabander »

Wat een enorme klootzak die Coutinho! Om nu een beetje te gaan wijzen naar De Gier en de technische staf!
Als hij het dan toch zo goed met de club NEC voor heeft had hij ook wel vier dagen eerder aan kunnen geven dat het allemaal zo slecht was en dat hij zich niet kon motiveren! Op deze manier heeft hij NEC met een fors probleem opgezadeld!

Dat er niet goed getraind wordt en dat er geen enkele lijn in het spel zit kan iedereen wel zien die NEC een aantal wedstrijden heeft gevolgd. Daar zal toch echt wat mee moeten gaan gebeuren in de tweede seizoenshelft!

DR
Berichten: 4804
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door DR »

Ik zeg, Coutinho als trainer.

FransWorst
Berichten: 667
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 22:46
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door FransWorst »

bertje schreef:
vr 28 dec 2018, 08:00
Prachtig interview, en het ondersteept inderdaad volledig wat de trainingsbezoekers constateren. Veredelde amateurtraining, dit kan gewoon echt niet bij een profclub..
Wereldschokkend :zzz:
Dat was toch al maanden in de wedstrijden te zien. Ik hoop dat ze nu eindelijk eens wakker worden daar in hun ivoren torentje.
Life is though, but it's thougher if you are stupid!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door mschr »

DR schreef:
vr 28 dec 2018, 09:14
Ik zeg, Coutinho als trainer.
Meejeens!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Gino Coutinho

Bericht door Juul »

Demtsjenko schreef:
vr 28 dec 2018, 07:05

Eigenlijk zegt hij tussen de regels door dat hij is gestopt vanwege een gebrek aan professionaliteit bij de staf en de club... dat is vrij ernstig...
Of hij grijpt de huidige malaise aan om zijn contractbreuk goed te praten. Als hij zich echt zo ergerde had hij voor de transferwindow moeten opstappen.
Neemt niet weg dat ik zijn woorden geloof. Het is wat Zuurpruim al maanden schrijft en wat je in het veld terugziet. Wat ik vreemd vind is waarom niet meer spelers hierover klagen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door bertje »

FransWorst schreef:
vr 28 dec 2018, 09:15
bertje schreef:
vr 28 dec 2018, 08:00
Prachtig interview, en het ondersteept inderdaad volledig wat de trainingsbezoekers constateren. Veredelde amateurtraining, dit kan gewoon echt niet bij een profclub..
Wereldschokkend :zzz:
Dat was toch al maanden in de wedstrijden te zien. Ik hoop dat ze nu eindelijk eens wakker worden daar in hun ivoren torentje.
Voor ons misschien niet, maar als je het minder intensief volgt en je hoort alleen maar dat de trainer mag aanblijven en de selectie achter de trainer staat is het wel prettig dat er een keer een duidelijk tegengas komt.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door bertje »

Brabander schreef:
vr 28 dec 2018, 09:11
Wat een enorme klootzak die Coutinho! Om nu een beetje te gaan wijzen naar De Gier en de technische staf!
Als hij het dan toch zo goed met de club NEC voor heeft had hij ook wel vier dagen eerder aan kunnen geven dat het allemaal zo slecht was en dat hij zich niet kon motiveren! Op deze manier heeft hij NEC met een fors probleem opgezadeld!

Dat er niet goed getraind wordt en dat er geen enkele lijn in het spel zit kan iedereen wel zien die NEC een aantal wedstrijden heeft gevolgd. Daar zal toch echt wat mee moeten gaan gebeuren in de tweede seizoenshelft!
Waarom dan? Hij is geestelijk onafhankelijk, heeft het van dichtbij meegemaakt en krijgt de vraag. Nu wordt er eindelijk een keer vanuit de spelerskant bevestigd wat de supporters al maanden zien, maar door de technische staf en club stelselmatig ontkent wordt. Die gasten waren gewoon lekker op dezelfde wijze door gegaan, maar nu liggen ze tenminste onder een vergrootglas..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26905
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door De Kletskop »

Juul schreef:
vr 28 dec 2018, 09:26
Demtsjenko schreef:
vr 28 dec 2018, 07:05

Eigenlijk zegt hij tussen de regels door dat hij is gestopt vanwege een gebrek aan professionaliteit bij de staf en de club... dat is vrij ernstig...
Of hij grijpt de huidige malaise aan om zijn contractbreuk goed te praten. Als hij zich echt zo ergerde had hij voor de transferwindow moeten opstappen.
Neemt niet weg dat ik zijn woorden geloof. Het is wat Zuurpruim al maanden schrijft en wat je in het veld terugziet. Wat ik vreemd vind is waarom niet meer spelers hierover klagen.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door Legendario »

De Kletskop schreef:
vr 28 dec 2018, 10:05
Juul schreef:
vr 28 dec 2018, 09:26
Demtsjenko schreef:
vr 28 dec 2018, 07:05

Eigenlijk zegt hij tussen de regels door dat hij is gestopt vanwege een gebrek aan professionaliteit bij de staf en de club... dat is vrij ernstig...
Of hij grijpt de huidige malaise aan om zijn contractbreuk goed te praten. Als hij zich echt zo ergerde had hij voor de transferwindow moeten opstappen.
Neemt niet weg dat ik zijn woorden geloof. Het is wat Zuurpruim al maanden schrijft en wat je in het veld terugziet. Wat ik vreemd vind is waarom niet meer spelers hierover klagen.
:withstupid:
:withstupid: Zeker een aanvoerder hoort dan toch op te staan.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17936
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door Demtsjenko »

Hij geeft toch aan dat hij het met zowel medespelers als de staf heeft besproken. Wat kun je meer doen dan uiteindelijk je conclusies trekken als er niets verandert?

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door bertje »

Demtsjenko schreef:
vr 28 dec 2018, 11:04
Hij geeft toch aan dat hij het met zowel medespelers als de staf heeft besproken. Wat kun je meer doen dan uiteindelijk je conclusies trekken als er niets verandert?
Eens, zeker als je al weet dat het je laatste club is. Dan kan ik me de motivatieproblemen wel heel goed voorstellen als je weet dat je naar weer een kuttraining moet gaan en er totaal geen verbetering in zit..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door eniesee-elst »

Nu maar hopen dat dit bommetje van invloed is op de positie van de Gier. Dan heeft Coutinho toch nog iets betekend voor de club.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door Bottendaal »

eniesee-elst schreef:
vr 28 dec 2018, 11:51
Nu maar hopen dat dit bommetje van invloed is op de positie van de Gier. Dan heeft Coutinho toch nog iets betekend voor de club.
:withstupid: !!!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Gino Coutinho

Bericht door Juul »

bertje schreef:
vr 28 dec 2018, 11:09
...Dan kan ik me de motivatieproblemen wel heel goed voorstellen als je weet dat je naar weer een kuttraining moet gaan en er totaal geen verbetering in zit..
Het is alleen vreemd dat uitgerekend een keeper daarover klaagt. Een training zonder goed besproken tactisch veldplan maakt voor de keeper geen zak uit lijkt me zo. Hij traint toch meestal apart.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door mschr »

Juul schreef:
vr 28 dec 2018, 12:50
bertje schreef:
vr 28 dec 2018, 11:09
...Dan kan ik me de motivatieproblemen wel heel goed voorstellen als je weet dat je naar weer een kuttraining moet gaan en er totaal geen verbetering in zit..
Het is alleen vreemd dat uitgerekend een keeper daarover klaagt. Een training zonder goed besproken tactisch veldplan maakt voor de keeper geen zak uit lijkt me zo. Hij traint toch meestal apart.
Hij zegt juist dat goed druk te zetten een zaak van het hele team is, de keeper incluis. We zien allemaal dat er nooit sprake is geweest van welk automatisme dan ook bij NEC. Zelfs toen het nog redelijk goed ging, was het middenveld niet-bestaand.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7186
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door karlo »

Bottendaal schreef:
vr 28 dec 2018, 12:06
eniesee-elst schreef:
vr 28 dec 2018, 11:51
Nu maar hopen dat dit bommetje van invloed is op de positie van de Gier. Dan heeft Coutinho toch nog iets betekend voor de club.
:withstupid: !!!
Volgens van schaik hebben de spelers zich uitgesproken voor het aanblijven van de gier.
Dus ik verwacht er niets van op dat gebied
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gino Coutinho

Bericht door bertje »

mschr schreef:
vr 28 dec 2018, 12:52
Juul schreef:
vr 28 dec 2018, 12:50
bertje schreef:
vr 28 dec 2018, 11:09
...Dan kan ik me de motivatieproblemen wel heel goed voorstellen als je weet dat je naar weer een kuttraining moet gaan en er totaal geen verbetering in zit..
Het is alleen vreemd dat uitgerekend een keeper daarover klaagt. Een training zonder goed besproken tactisch veldplan maakt voor de keeper geen zak uit lijkt me zo. Hij traint toch meestal apart.
Hij zegt juist dat goed druk te zetten een zaak van het hele team is, de keeper incluis. We zien allemaal dat er nooit sprake is geweest van welk automatisme dan ook bij NEC. Zelfs toen het nog redelijk goed ging, was het middenveld niet-bestaand.
:withstupid: Bij de technische training trainen ze misschien vaak apart, tactische training zit je natuurlijk wel als team bijeen. Als dan een keeper het zelfs matig vind zegt dat wel heel veel..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Gino Coutinho

Bericht door Kanchelskis »

karlo schreef:
vr 28 dec 2018, 13:01
Bottendaal schreef:
vr 28 dec 2018, 12:06
eniesee-elst schreef:
vr 28 dec 2018, 11:51
Nu maar hopen dat dit bommetje van invloed is op de positie van de Gier. Dan heeft Coutinho toch nog iets betekend voor de club.
:withstupid: !!!
Volgens van schaik hebben de spelers zich uitgesproken voor het aanblijven van de gier.
Dus ik verwacht er niets van op dat gebied
Tja..als falen geen consequenties heeft en plezier maken de hoofdtaak is van je professie en dat met een meer dan prima salaris dan zou ik me ook achter de trainer scharen. Je zal maar een trainer hebben die je "afbeult", het uiterste van je verwacht en je scherp wilt houden.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Gino Coutinho

Bericht door Juul »

mschr schreef:
vr 28 dec 2018, 12:52

Hij zegt juist dat goed druk te zetten een zaak van het hele team is, de keeper incluis. We zien allemaal dat er nooit sprake is geweest van welk automatisme dan ook bij NEC. Zelfs toen het nog redelijk goed ging, was het middenveld niet-bestaand.
Dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat het mij logischer lijkt dat een veldspeler klaagt over het gebrek aan tactische coaching, bijvoorbeeld in het geval van pressing. Coutinho heeft vooral met Babos te maken gehad.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten