Remco Oversier

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Gerard Lopez »

zuurpruim schreef:
vr 07 dec 2018, 22:41
Gerard Lopez schreef:
vr 07 dec 2018, 22:23
Bottendaal schreef:
vr 07 dec 2018, 22:19
Gerard Lopez schreef:
vr 07 dec 2018, 22:05
Demtsjenko schreef:
vr 07 dec 2018, 11:42
ik ben hier op het forum al vaker kritisch geweest over de rol van de investeerders, maar wil er toch nog een keertje iets over zeggen...
met name de uitspraak wie betaalt, bepaalt en het gemak waarmee dat door veel supporters wordt geaccepteerd zit me helemaal niet lekker.

bij NEC heb je een bestuur (directie), een algemene vergadering en een RvC. De directie bepaalt de koers, de aandeelhoudersvergadering heeft beperkt invloed op dit beleid, maar kan bestuurders aanstellen en ontslaan en benoemt RvC-leden. Daar zit hun sturingsmacht. De RvC houdt toezicht op de directie met oog voor het bedrijfsresultaat. Bij NEC lijken alle bestuursrollen veel meer vervlochten te zijn... De investeerders zitten zowel in de aandeelhoudersvergadering (Stak) als de RvC. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als deze mensen rolvast zijn. het probleem is alleen dat de investeerders van NEC vanwege hun financiële banden en belangen veel moeite lijken te hebben hun tweede pet (die van investeerder) af te zetten. Of ze zien de pet van investeerder als eerste pet en handelen daarnaar.

een 'goede' investeerder heeft vertrouwen in de onderneming en de directie waarin hij investeert, blijft op de achtergrond en zorgt voor rust. Een goede investeerder is een weldaad voor de organisatie waarin hij of zij investeert. als 'goede' investeerder bemoei je je niet actief met de dagelijkse gang van zaken of het te voeren beleid, maar kijk je naar het rendement op de langere termijn. als je als investeerder ook aandeelhouder bent, kun je je mening geven over het beleidsplan, de koers, maar je bent GEEN bestuurder, GEEN beleidsbepaler... in dat opzicht is het niet zo dat wie betaalt bepaalt...

bij NEC speelt dat de investeerders allemaal zelfmade mannetjes zijn en invloed willen uitoefenen. alle respect voor hun ondernemerschap en het feit dat ze succesvol zijn, maar vaak denken deze mannen, omdat ze zo succesvol zijn, dat hun manier van werken en zaken aanpakken de beste is, overal werkt en dat ze overal voldoende verstand van hebben. ze hebben daarnaast al snel een mening klaar over het functioneren van anderen. het zogenaamde 'ik kan dat beter en zou het anders hebben gedaan' syndroom. het testosteron klotst tegen de muren van de goffert, de ego's en financiële belangen zijn veel te groot en de daarmee gepaard gaande emotie verdringt de ratio */ongenuanceerde frustratiemode uit*.

dit uit zich onder andere in het aanstellen van 'vriendjes' of makkelijk te beïnvloeden directieleden en de directe bemoeienis met het technisch beleid. als korte termijn resultaten tegenvallen gaan de machten binnen de goffert zich roeren. er is nauwelijks aandacht voor het structureel neerzetten van de organisatie en het daadwerkelijk ontwikkelen en volgen van een lange termijn visie...

zolang de investeerders van NEC op deze manier hun (verdeelde) invloed blijven uitoefenen op de korte termijn gaat hier geen stabiele succesvolle organisatie ontstaan. Het zou fijn zijn als de investeerders de directie tijd en ruimte geven om iets neer te zetten. Dat betekent ook dat je als aandeelhouders een directie aan moet stellen waar je vertrouwen in hebt en niet bij elke (sportieve) tegenslag aan de noodrem trekt. investeren betekent dan dat je geld uittrekt om de juiste (wellicht duurdere) mensen aan te stellen en de organisatie de financiële armslag geeft om een kwaliteitsslag te maken. Investeren is iets anders dan invloed kopen. Als je die invloed wel wilt moet je jezelf als algemeen directeur naar voren schuiven en de organisatie leiden.
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. Een normale investeerder die het om het rendement doet, investeert idd alleen in bedrijven/aandelen waar hij vertrouwen in heeft. Dan heeft het verder ook geen nut om invloed op het beleid te willen uitoefenen.
Wij hebben echter geen normale investeerders, maar mensen die er echt niks aan willen verdienen en het puur als hobbyisme doen. Daarom investeren zij ten alle tijde, ook als er mensen (Oversier) aan het roer staan waar ze eigenlijk geen vertrouwen in hebben. Ik vind het helemaal niet gek dat ze ten tijde dat er mensen zitten die ze niet vertrouwen, ze bijv zeggen: "hier heb je 3 ton, maar dan alleen voor Van Eijden en niet voor een andere speler". Dat is sowieso beter dan niks. Van het eigen budget van NEC (wat nog steeds behoorlijk is voor een JL-niveau) mocht Oversier vervolgens naar eigen inzicht spelers halen. Het zijn puur extratjes die hij met Van Eijden en Van den Berg erbij heeft gekregen. Ik snap niet wat daar het probleem van is.
Daarentegen, ten tijde dat er een TD zit waar de investeerders wel vertrouwen in hebben, bijv Looijen met Barreto, Niedzielan en Olsson, dan geven ze de TD wel ruim baan. Je maakt mij niet wijs dat die 3 door de investeerders zelf gescout zijn. Ik heb helemaal niks tegen de investeerders. NEC mag naar eigen inzicht hun eigen budget gebruiken en krijgt af en toe een extra'tje. Daar ben ik alleen maar blij mee.
Ik niet. NEC moet een visie hebben, een idee hoe en met wie ze willen spelen. Die speeltjes van rijke baasjes moeten ze maar in hun eigen achtertuin zetten. NEC moet die mensen scouten, vanuit eigen visie.
Grootste probleem is ook dat die ‘speeltjes’ niet alleen een mannetje voor in de selectie zijn, maar ook de schuld naar de eigenaren. Bij de maffia doen ze niet anders: je iets door de strot drukken waar je niet om vraagt, waarmee je voor eeuwig in het krijt staat en zeggenschap over eigen leven verliest. (Waarmee ik de heren ‘inversteerders’ geen maffiosi noem!)
NEC staat helemaal niet in het krijt bij de investeerders. Van Eijden en Van den Berg worden sowieso nooit meer verkocht, dat is gewoon een afschrijving die volledig op het konto komt van de investeerders. Al zal NEC nog wel een deel van het salaris betalen, maar dan gewoon het basisdeel wat een normale selectiespeler van ons kaliber zou krijgen denk ik.
De enige afspraak die er is, is dat de investeerders een deel van elke verkochte speler krijgen, ik geloof 25%. Maar dat is een win-win situatie want daar verdient NEC zelf ook nog flink aan. Dus als spelers mislukken is er geen enkele schuld naar de investeerders toe hoor.
Joey is nog steeds huur.Ik mag toch aannemen dat we die na dit seizoen niet voor nog twee jaar KKD gaan halen?
Jawel, hij is automatisch al gelijk vastgelegd voor na de huurperiode. Ik keek er ook van op toen ik dat hoorde in de zomer, want ik dacht dat je spelers van wie het contact afloopt pas een halfjaar van tevoren mocht benaderen, maar het schijnt toch echt zo te zijn dat hij al 2 jaar vastligt na dit seizoen.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Gerard Lopez »

Bottendaal schreef:
vr 07 dec 2018, 22:41
Gerard Lopez schreef:
vr 07 dec 2018, 22:23
NEC staat helemaal niet in het krijt bij de investeerders. Van Eijden en Van den Berg worden sowieso nooit meer verkocht, dat is gewoon een afschrijving die volledig op het konto komt van de investeerders. Al zal NEC nog wel een deel van het salaris betalen, maar dan gewoon het basisdeel wat een normale selectiespeler van ons kaliber zou krijgen denk ik.
De enige afspraak die er is, is dat de investeerders een deel van elke verkochte speler krijgen, ik geloof 25%. Maar dat is een win-win situatie want daar verdient NEC zelf ook nog flink aan. Dus als spelers mislukken is er geen enkele schuld naar de investeerders toe hoor.
Hoe kan het dan dat die ‘investeerders’ zonder te besturen zo veel kunnen bepalen binnen de club en dat NEC geen baas in eigen huis is?
Nee NEC moet helemaal niet blij zijn met die poppetjes (spelers) die de ‘investeerders’ er neer zetten. Op papier en officieel zouden het slechts extra’tjes moeten zijn. Echter zo is het in werkelijkheid totaal niet...
Wie zegt dat NEC geen baas in eigen huis is? Een column van een journalist, een paar mensen op het forum? Het is maar hoe je het bekijkt. Volgens mij heeft Oversier naar eigen inzicht spelers binnen het eigen budget kunnen halen (Kvida, Sanniez, Alblas, Overtoom, Labylle, Bossaerts etc) en daarnaast nog wat cadeautjes in de vorm van Van Eijden, Van den Berg, Okita (en mogelijk Darri, al weet ik niet of die van eigen budget of via investeerders is gehaald). Als Oversier die 3 cadeautjes niet wil, kan hij gewoon nee zeggen hoor.
NEC staat niets in de weg om gewoon een eigen beleid te ontwikkelen, en ze moeten zich schamen dat dat na 1,5 jaar er nog steeds niet is.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door eniesee-elst »

Gerard Lopez schreef:
vr 07 dec 2018, 22:28
eniesee-elst schreef:
vr 07 dec 2018, 22:26
We staan wel in het krijt bij de investeerders, zo moeten we tot in de lengte van dagen 30% van de winst van iedere ontvangen transfersom aan ze afstaan
Dat is niet in het krijt staan, dat is een graantje meeprofiteren van succes. Maar geen molensteen om je nek want als het slecht gaat en niemand wordt verkocht drukt het je niet verder in het nauw.
Vleminkcx, Cillessen, Ali, Limbombe, Grot, Groeneveld, Kadioglu... Dat zijn miljoenen die we hebben moeten afstaan, geruild hebben voor aandelen of bij ze in het krijt staan/stonden. Terwijl de investeerders met de meeste van die transfers niks van doen hebben gehad. Nee nee, geen molensteen....

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Gerard Lopez »

eniesee-elst schreef:
vr 07 dec 2018, 23:06
Gerard Lopez schreef:
vr 07 dec 2018, 22:28
eniesee-elst schreef:
vr 07 dec 2018, 22:26
We staan wel in het krijt bij de investeerders, zo moeten we tot in de lengte van dagen 30% van de winst van iedere ontvangen transfersom aan ze afstaan
Dat is niet in het krijt staan, dat is een graantje meeprofiteren van succes. Maar geen molensteen om je nek want als het slecht gaat en niemand wordt verkocht drukt het je niet verder in het nauw.
Vleminkcx, Cillessen, Ali, Limbombe, Grot, Groeneveld, Kadioglu... Dat zijn miljoenen die we hebben moeten afstaan, geruild hebben voor aandelen of bij ze in het krijt staan/stonden. Terwijl de investeerders met de meeste van die transfers niks van doen hebben gehad. Nee nee, geen molensteen....
Nou, in het geval van Vleminckx en Ali (en misschien Limbome, al weet ik dat niet) is het onzin dat je die noemt, want die waren er zonder investeerders niet eens geweest dus dan moet je ook niet klagen als je maar 75% van de opbrengt mag houden.
In het geval van de jeugdspelers is het wel zuur, en het remt de club een beetje af in tijden van voorspoed, maar ze hebben met volle verstand ervoor getekend. En bovendien heeft NEC meer verdiend aan Vleminckx en Ali dan dat ze via die doorgebroken jeugdspelers hebben moeten afstaan aan de investeerders, dus per saldo is het nog steeds een positieve deal. Maar feit blijft dat als er niemand verkocht wordt het de club niet verder het moeras in drukt.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Bottendaal »

Jorrit77 schreef:
vr 07 dec 2018, 22:46
Omdat NEC en Oversier verschillen in visie, zijn ze uit elkaar. En dan lees je vervolgens dat ze de visie eens duidelijk op papier moeten zetten. Het is allemaal prutswerk, en het einde is nog niet in zicht. Oversier is er gewoon uitgeflikkerd omdat ze dan in elk geval iets van een signaal afgeven.
Jack is het vriendje van de ‘investeerders’. Immers, na zijn komst was er in een keer van alles mogelijk en stonden er mooie dingen te gebeuren. Hij zal er dus niet snel uit vliegen, ookal bakt hij er niets van. Er moest natuurlijk een kop gaan rollen, dus dan maar die van Oversier.

Jorrit77
Berichten: 2413
Lid geworden op: do 07 aug 2008, 10:16
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Jorrit77 »

Bottendaal schreef:
vr 07 dec 2018, 23:15
Jorrit77 schreef:
vr 07 dec 2018, 22:46
Omdat NEC en Oversier verschillen in visie, zijn ze uit elkaar. En dan lees je vervolgens dat ze de visie eens duidelijk op papier moeten zetten. Het is allemaal prutswerk, en het einde is nog niet in zicht. Oversier is er gewoon uitgeflikkerd omdat ze dan in elk geval iets van een signaal afgeven.
Jack is het vriendje van de ‘investeerders’. Immers, na zijn komst was er in een keer van alles mogelijk en stonden er mooie dingen te gebeuren. Hij zal er dus niet snel uit vliegen, ookal bakt hij er niets van. Er moest natuurlijk een kop gaan rollen, dus dan maar die van Oversier.
Ik snap het helemaal, maar de investeerders(die geen ene kut verstand hebben van voetbal, maar die we toch hard nodig hebben) moeten nu niet eigenwijs zijn, want de club gaat naar de klote op deze manier. Nog eventjes, en de tijden van 2000 man publiek gaan weer werkelijkheid worden. Het neemt met de wedstrijd al drastisch af. Logisch ook, want heel veel kaarthouders hebben geen zin meer om die periode weer te moeten meemaken. Dit gaat niemand volhouden.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door burp »

De investeerders moeten eens verantwoordelijk nemen. Hun wispelturige fangedrag houdt al jaren de club in een wurggreep van adhoc beslissingen. Uiteraard zit er een stuk 'wie betaald, die bepaald' bij maar dan zou de RvC dat moeten stroomlijnen. Die falen daar dus ook in, en heeft ook al niet de rol die het zou moeten hebben net als de stak. NEC heeft nu een onwerkbare organisatiestructuur.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Remco Oversier

Bericht door Kanchelskis »

Jorrit77 schreef:
za 08 dec 2018, 00:41
Bottendaal schreef:
vr 07 dec 2018, 23:15
Jorrit77 schreef:
vr 07 dec 2018, 22:46
Omdat NEC en Oversier verschillen in visie, zijn ze uit elkaar. En dan lees je vervolgens dat ze de visie eens duidelijk op papier moeten zetten. Het is allemaal prutswerk, en het einde is nog niet in zicht. Oversier is er gewoon uitgeflikkerd omdat ze dan in elk geval iets van een signaal afgeven.
Jack is het vriendje van de ‘investeerders’. Immers, na zijn komst was er in een keer van alles mogelijk en stonden er mooie dingen te gebeuren. Hij zal er dus niet snel uit vliegen, ookal bakt hij er niets van. Er moest natuurlijk een kop gaan rollen, dus dan maar die van Oversier.
Ik snap het helemaal, maar de investeerders(die geen ene kut verstand hebben van voetbal, maar die we toch hard nodig hebben) moeten nu niet eigenwijs zijn, want de club gaat naar de klote op deze manier. Nog eventjes, en de tijden van 2000 man publiek gaan weer werkelijkheid worden. Het neemt met de wedstrijd al drastisch af. Logisch ook, want heel veel kaarthouders hebben geen zin meer om die periode weer te moeten meemaken. Dit gaat niemand volhouden.
:withstupid: Ik vind het best gezellig om met vrienden op vrijdagavond een biertje te pakken en een potje voetbal te kijken. Ze hoeven van mij niet de sterren van de hemel te spelen, maar wat we nu steeds voorgeschoteld krijgen.. Ik heb geen zin in een club a la RKC of Dordrecht wekelijks te aanschouwen.

Jorrit77
Berichten: 2413
Lid geworden op: do 07 aug 2008, 10:16
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Jorrit77 »

Kanchelskis schreef:
za 08 dec 2018, 08:26
Jorrit77 schreef:
za 08 dec 2018, 00:41
Bottendaal schreef:
vr 07 dec 2018, 23:15
Jorrit77 schreef:
vr 07 dec 2018, 22:46
Omdat NEC en Oversier verschillen in visie, zijn ze uit elkaar. En dan lees je vervolgens dat ze de visie eens duidelijk op papier moeten zetten. Het is allemaal prutswerk, en het einde is nog niet in zicht. Oversier is er gewoon uitgeflikkerd omdat ze dan in elk geval iets van een signaal afgeven.
Jack is het vriendje van de ‘investeerders’. Immers, na zijn komst was er in een keer van alles mogelijk en stonden er mooie dingen te gebeuren. Hij zal er dus niet snel uit vliegen, ookal bakt hij er niets van. Er moest natuurlijk een kop gaan rollen, dus dan maar die van Oversier.
Ik snap het helemaal, maar de investeerders(die geen ene kut verstand hebben van voetbal, maar die we toch hard nodig hebben) moeten nu niet eigenwijs zijn, want de club gaat naar de klote op deze manier. Nog eventjes, en de tijden van 2000 man publiek gaan weer werkelijkheid worden. Het neemt met de wedstrijd al drastisch af. Logisch ook, want heel veel kaarthouders hebben geen zin meer om die periode weer te moeten meemaken. Dit gaat niemand volhouden.
:withstupid: Ik vind het best gezellig om met vrienden op vrijdagavond een biertje te pakken en een potje voetbal te kijken. Ze hoeven van mij niet de sterren van de hemel te spelen, maar wat we nu steeds voorgeschoteld krijgen.. Ik heb geen zin in een club a la RKC of Dordrecht wekelijks te aanschouwen.
Zo is het. Zo denk ik er ook over. En velen volgens mij. Er zijn nu heel wat leukere plekken om een potje bier te drinken. NEC stond altijd op nr. 1, maar door de jaren heen vind ik het steeds makkelijker worden om een avond te skipppen. En geloof me, ik die niks liever dan er iedere pot weer vol achter te staan! Ik hoop dat ik snel een ommekeer ga meemaken, want alleen maar zeiken hier op het forum, worden jullie ook niet vrolijker van. Je kunt het gewoon niet loslaten!! Als de heren op Stadionplein nr 1 dat ook eens zouden begrijpen.....

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door mschr »

burp schreef:
za 08 dec 2018, 01:05
De investeerders moeten eens verantwoordelijk nemen. Hun wispelturige fangedrag houdt al jaren de club in een wurggreep van adhoc beslissingen. Uiteraard zit er een stuk 'wie betaald, die bepaald' bij maar dan zou de RvC dat moeten stroomlijnen. Die falen daar dus ook in, en heeft ook al niet de rol die het zou moeten hebben net als de stak. NEC heeft nu een onwerkbare organisatiestructuur.
Compleet mee eens! Wilco Windvaan van Schaik vond dat een jaar geleden ook. Vorige week is ie plots van mening veranderd.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Bottendaal »

mschr schreef:
za 08 dec 2018, 09:03
burp schreef:
za 08 dec 2018, 01:05
De investeerders moeten eens verantwoordelijk nemen. Hun wispelturige fangedrag houdt al jaren de club in een wurggreep van adhoc beslissingen. Uiteraard zit er een stuk 'wie betaald, die bepaald' bij maar dan zou de RvC dat moeten stroomlijnen. Die falen daar dus ook in, en heeft ook al niet de rol die het zou moeten hebben net als de stak. NEC heeft nu een onwerkbare organisatiestructuur.
Compleet mee eens! Wilco Windvaan van Schaik vond dat een jaar geleden ook. Vorige week is ie plots van mening veranderd.
:withstupid:
En met dikgedrukt.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat Remco dat ook vond, maar niet een ‘middle name’-genoot van Wilco wilde worden.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door eniesee-elst »

Bottendaal schreef:
za 08 dec 2018, 21:29
mschr schreef:
za 08 dec 2018, 09:03
burp schreef:
za 08 dec 2018, 01:05
De investeerders moeten eens verantwoordelijk nemen. Hun wispelturige fangedrag houdt al jaren de club in een wurggreep van adhoc beslissingen. Uiteraard zit er een stuk 'wie betaald, die bepaald' bij maar dan zou de RvC dat moeten stroomlijnen. Die falen daar dus ook in, en heeft ook al niet de rol die het zou moeten hebben net als de stak. NEC heeft nu een onwerkbare organisatiestructuur.
Compleet mee eens! Wilco Windvaan van Schaik vond dat een jaar geleden ook. Vorige week is ie plots van mening veranderd.
:withstupid:
En met dikgedrukt.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat Remco dat ook vond, maar niet een ‘middle name’-genoot van Wilco wilde worden.
:withstupid:

Vannuilekumphuile
Berichten: 881
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Vannuilekumphuile »

De woorden Visie en Missie en Beleidsplan vind ik werkelijk bullshit inmiddels. Denk nu niet dat het leiden van een voetbalclubje met deze begroting rocket science is. In alle bedrijven waar ik heb gewerkt zijn de uitdagingen vele malen groter op gebied van product- en klantontwikkeling. Het bedrijf NEC is geprezen dat zij ondanks zwaar tegenvallende performance nog steeds 8 a 9.000 vaste klanten op de tribune heeft zitten. Qua competitie en organisatie doen ze al tientallen jaren hetzelfde dus dat is niet zo moeilijk. Slechts paar uitdagingen: zet wat kwalitatief goed materieel in, zet een eventuele groeistrategie om in een investeringsplan (waarvan je de haalbaarheid al jaren hebt kunnen vaststellen) of kies ervoor om te houden wat je hebt met hier en daar een beetje onderhoud. Volgens mij is er als beleid uitgesproken middenmotor eredivisie. Volg dan je route en wijk er niet vanaf. Het is hetzelfde als een 10 jaar beleggingsplan maken en als er in 2 weken 10% vanaf gaat als een gek lopen schakelen. Nooit doen. Net zo min als je de aandelenkoers op weekbasis kunt beïnvloeden lukt dat ook niet met een spelersgroep. Je hebt een selectie met meer dan 11 man dus schakelmogelijkheden binnen zo'n groep van 23 voldoende. En als je echt nummer 1 wilt worden dan moet je er niet op gokken om net een paar ton meer te investeren, dan moet je ervoor zorgen dat je jaarlijks met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Wedden dat je dan binnen 3 jaren promoveert. Doe je dat niet, ook goed maar dan kan je geen enkele garantie op performance bieden. Onze uitslag kan zo - 25% of + 25% zijn. Die van je tegenstander ook. Dus lul nu niet over visie. Die is allang bepaald en kan je 1 keer per jaar of 1x per 2 jaar beetje actualiseren of eens in de 3 jaar een nieuwe middellange termijnplan schrijven. Speler erbij of eraf in de winterstop moet gewoon gebudgetteerd zijn want keert jaarlijks terug. Dat is gewoon een beetje operationele aansturing, anders heb je als leiding helemaal niets meer te doen. Lang verhaal kort, rustig blijven, niet nuilen en duidelijk zijn waar we voor gaan. Liever duidelijk en eerlijk dan een verwachtingspatroon lanceren wat niet waargemaakt kan worden en je iedere vorm van geloofwaardigheid kwijtraakt. Stel nu eindelijk maar eens vast of je stadion wel of niet kan uitbreiden. Zo'n verandering kan een enorm effect op je stakeholders hebben. Kijk maar eens naar AZ of Heracles.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door DJTEEF! »

Vannuilekumphuile schreef:
zo 09 dec 2018, 15:50
De woorden Visie en Missie en Beleidsplan vind ik werkelijk bullshit inmiddels. Denk nu niet dat het leiden van een voetbalclubje met deze begroting rocket science is. In alle bedrijven waar ik heb gewerkt zijn de uitdagingen vele malen groter op gebied van product- en klantontwikkeling. Het bedrijf NEC is geprezen dat zij ondanks zwaar tegenvallende performance nog steeds 8 a 9.000 vaste klanten op de tribune heeft zitten. Qua competitie en organisatie doen ze al tientallen jaren hetzelfde dus dat is niet zo moeilijk. Slechts paar uitdagingen: zet wat kwalitatief goed materieel in, zet een eventuele groeistrategie om in een investeringsplan (waarvan je de haalbaarheid al jaren hebt kunnen vaststellen) of kies ervoor om te houden wat je hebt met hier en daar een beetje onderhoud. Volgens mij is er als beleid uitgesproken middenmotor eredivisie. Volg dan je route en wijk er niet vanaf. Het is hetzelfde als een 10 jaar beleggingsplan maken en als er in 2 weken 10% vanaf gaat als een gek lopen schakelen. Nooit doen. Net zo min als je de aandelenkoers op weekbasis kunt beïnvloeden lukt dat ook niet met een spelersgroep. Je hebt een selectie met meer dan 11 man dus schakelmogelijkheden binnen zo'n groep van 23 voldoende. En als je echt nummer 1 wilt worden dan moet je er niet op gokken om net een paar ton meer te investeren, dan moet je ervoor zorgen dat je jaarlijks met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Wedden dat je dan binnen 3 jaren promoveert. Doe je dat niet, ook goed maar dan kan je geen enkele garantie op performance bieden. Onze uitslag kan zo - 25% of + 25% zijn. Die van je tegenstander ook. Dus lul nu niet over visie. Die is allang bepaald en kan je 1 keer per jaar of 1x per 2 jaar beetje actualiseren of eens in de 3 jaar een nieuwe middellange termijnplan schrijven. Speler erbij of eraf in de winterstop moet gewoon gebudgetteerd zijn want keert jaarlijks terug. Dat is gewoon een beetje operationele aansturing, anders heb je als leiding helemaal niets meer te doen. Lang verhaal kort, rustig blijven, niet nuilen en duidelijk zijn waar we voor gaan. Liever duidelijk en eerlijk dan een verwachtingspatroon lanceren wat niet waargemaakt kan worden en je iedere vorm van geloofwaardigheid kwijtraakt. Stel nu eindelijk maar eens vast of je stadion wel of niet kan uitbreiden. Zo'n verandering kan een enorm effect op je stakeholders hebben. Kijk maar eens naar AZ of Heracles.
Ik denk dat het zinvol is om onderscheid te maken tussen de bedrijfsvisie van NEC (ik ben wat dat betreft een leek, maar wat je zegt klinkt logisch; lijkt me de taak van de AD) en de voetbalvisie van NEC (daar is mi nog veel werk aan de winkel; lijkt me de taak van de TD).

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32437
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door bertje »

Mag wel naar "vroeger tijden" inmiddels.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door JBNMGN »

bertje schreef:
di 11 dec 2018, 11:09
Mag wel naar "vroeger tijden" inmiddels.
Of beter nog: :slot:
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Gerard Lopez »

Ben wel blij dat Remco rustig aan heeft gedaan en geen druk heeft opgelegd dat we in jaar 1 moesten promoveren. Moet er niet aan denken dat we nu in de Eredivisie speelden! Lekker even wennen aan de 1e divisie en dit jaar moet het gaan gebeuren! :sjaal:
When Wilco talks, people listen!

Goffert
Berichten: 4363
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Goffert »

Gerard Lopez schreef:
vr 21 dec 2018, 21:33
Ben wel blij dat Remco rustig aan heeft gedaan en geen druk heeft opgelegd dat we in jaar 1 moesten promoveren. Moet er niet aan denken dat we nu in de Eredivisie speelden! Lekker even wennen aan de 1e divisie en dit jaar moet het gaan gebeuren! :sjaal:
Promotie wordt een 5 jaren plan.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door De Kletskop »

Gerard Lopez schreef:
vr 21 dec 2018, 21:33
Ben wel blij dat Remco rustig aan heeft gedaan en geen druk heeft opgelegd dat we in jaar 1 moesten promoveren. Moet er niet aan denken dat we nu in de Eredivisie speelden! Lekker even wennen aan de 1e divisie en dit jaar moet het gaan gebeuren! :sjaal:
Met het aanstellen van deze luchtfietser en zijn dwaze keuzes en ambities is een deken van gelatenheid over de club heen geslagen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Tiel »

Goffert schreef:
vr 21 dec 2018, 21:54
Gerard Lopez schreef:
vr 21 dec 2018, 21:33
Ben wel blij dat Remco rustig aan heeft gedaan en geen druk heeft opgelegd dat we in jaar 1 moesten promoveren. Moet er niet aan denken dat we nu in de Eredivisie speelden! Lekker even wennen aan de 1e divisie en dit jaar moet het gaan gebeuren! :sjaal:
Promotie wordt een 5 jaren plan.
Vind ik vrij positief. Al zijn wij als organisatie en club met alles erom heen ook al lang geen Eredivisie club meer.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Goffert
Berichten: 4363
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Goffert »

Waar zijn de hooligans als je ze nodig hebt? Onze club balanceert op de rand van de afgrond.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door DR »

Goffert schreef:
vr 21 dec 2018, 21:54
Gerard Lopez schreef:
vr 21 dec 2018, 21:33
Ben wel blij dat Remco rustig aan heeft gedaan en geen druk heeft opgelegd dat we in jaar 1 moesten promoveren. Moet er niet aan denken dat we nu in de Eredivisie speelden! Lekker even wennen aan de 1e divisie en dit jaar moet het gaan gebeuren! :sjaal:
Promotie wordt een 5 jaren plan.
Laatste nieuws was dat Promotie een bittere noodzaak was.

https://www.gelderlander.nl/nec/promoti ... ~a9cd3192/

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door Curva »

DR schreef:
za 22 dec 2018, 08:48
Goffert schreef:
vr 21 dec 2018, 21:54
Gerard Lopez schreef:
vr 21 dec 2018, 21:33
Ben wel blij dat Remco rustig aan heeft gedaan en geen druk heeft opgelegd dat we in jaar 1 moesten promoveren. Moet er niet aan denken dat we nu in de Eredivisie speelden! Lekker even wennen aan de 1e divisie en dit jaar moet het gaan gebeuren! :sjaal:
Promotie wordt een 5 jaren plan.
Laatste nieuws was dat Promotie een bittere noodzaak was.

https://www.gelderlander.nl/nec/promoti ... ~a9cd3192/
uit dat artikel "Veel spelers rekenen ook op de eredivisie. Zij willen niet nog een jaar in de eerste divisie spelen"
:jestera:
ze zouden voor de grap eens een wedstrijd vanaf de tribune moeten bekijken. Het niveau is lachwekkend en past eerder op de amateurvelden thuis dan in de eredivisie. Met wat voor een arrogantie durf je te stellen dat je niet op eerste divisieniveau wilt spelen als je door meer dan de helft van die ploegen te kijk wordt gezet. Flikker dan op en kijk maar welke eredivisieclub zit te wachten op een derderangsprutser die niet eens een fatsoenlijke pass over drie meter weet te geven of een waardeloze verdediger die geen idee heeft aan welke kant je moet verdedigen.
Veel plezier!

Gebruikersavatar
martijn5
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 17:53
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door martijn5 »

Heeft een nieuwe job. Agents director bij SEG Football

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Remco Oversier

Bericht door mschr »

martijn5 schreef:
di 15 jan 2019, 23:13
Heeft een nieuwe job. Agents director bij SEG Football
Halen! Slechter dan nu kan het niet worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten