Arnaut Groeneveld

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Tiel »

Voorwaarts schreef:
do 02 aug 2018, 12:04
Tiel schreef:
do 02 aug 2018, 10:42
zuurpruim schreef:
do 02 aug 2018, 10:07
De Kletskop schreef:
do 02 aug 2018, 09:12
bertje schreef:
do 02 aug 2018, 09:05
NEC-directeur Oversier: "Die haalt binnen drie jaar het Nederlands elftal"
Woensdag 1 augustus 2018 om 23:46

Arnaut 'Danjuma' Groeneveld speelt over enkele jaren in het Nederlands elftal. Dat verwacht NEC-directeur Remco Oversier, die de 21-jarige aanvaller deze zomer verkocht aan Club Brugge.

Groeneveld maakte in zijn eerste twee optredens voor Club Brugge een uitstekende indruk. Dat verrast Oversier niet. "Toen ik net in dienst was bij NEC en hem bezig zag, wist ik: dat is er eentje die binnen drie jaar het Nederlands elftal haalt. Hij is echt goed, hé", zegt hij enthousiast in Sport/Voetbalmagazine.

"Als je hem zonder bal de diepte in stuurt, is hij niet uitzonderlijk snel, maar aan de bal is hij dreigend, explosief en hij kan zowel binnendoor als buitenom. Een geweldig talent."

Oversier, die een aantal clausules bedong bij de verkoop van Groeneveld, komt superlatieven tekort. "Die jongen heeft zoveel potentie... Je zou al zijn goals eens moeten ontleden: allemaal verschillende types. Ik heb rechtsachters letterlijk zien omvallen, omdat ze het niet meer wisten."
Laten we het hopen, wel prima bij PSV weggeplukt destijds! Wie heeft hem eigenlijk gescout?
Oversier lijkt een kenner te zijn geworden.
inderdaad, jammer dat hij, voor de volledigheid, erbij vergeet te zeggen dat hij de laatste maanden er weinig meer van bakte en met zijn hoofd duidelijk ergens anders was.
Een enorm gebrek aan mentaliteit, dan haal je er dus nooit alles uit, hij moet niet teveel naar zijn voorbeeld kijken (Memphis)
Waarom toch?

Het is een gevoelige jongen (net als Depay) en die paai je ipv afbeulen. En die motiveer je anders dan verrot schelden ed.
Het nec van vorig seizoen was geen team endat is het nooit geworden. De enigen die Enigzins presteerden op hun niveau waren de eigen jeugdspelers.
KIjk even wat die gevoelige jongen gisteren weer deed. Depay is niet gevoelig maar gestoord.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Tiel »

Gijscoman schreef:
do 02 aug 2018, 12:25
Hier het volgens mij uitgebreidere interview met Oversier en ook Bogers: http://m.sportmagazine.knack.be/sport/v ... 79593.html

Bogers zegt daarin trouwens best wat verstandige dingen en lijkt ook best belangrijk voor Groeneveld/Danjuma geweest te zijn.
Is de trainer waar hij het meest van geleerd heeft volgens eigen zeggen. Die kan Petertje trouwens ook nog in zijn zak steken.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Gijscoman »

Tiel schreef:
do 02 aug 2018, 12:38
Gijscoman schreef:
do 02 aug 2018, 12:25
Hier het volgens mij uitgebreidere interview met Oversier en ook Bogers: http://m.sportmagazine.knack.be/sport/v ... 79593.html

Bogers zegt daarin trouwens best wat verstandige dingen en lijkt ook best belangrijk voor Groeneveld/Danjuma geweest te zijn.
Is de trainer waar hij het meest van geleerd heeft volgens eigen zeggen. Die kan Petertje trouwens ook nog in zijn zak steken.
En Bogers blijft dus ook nu nog een soort mentor voor hem. Verder verklaart dat misschien deels ook het gebrek aan motivatie op sommige momenten. "Zijn" trainer was aan de kant geschoven.

Enfin, ik ben blij dat Bogers er nog is!

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Voorwaarts »

@tiel

Je weet best wat ik bedoel.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Tiel »

Voorwaarts schreef:
do 02 aug 2018, 13:20
@tiel

Je weet best wat ik bedoel.
Nee. En Arnout is trouwens (nog) niet gestoord. Wel zeer ondankbaar. Had gewoon ergens in de 3e divisie gespeeld zonder NEC.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Tiel »

NECvooralles schreef:
do 02 aug 2018, 15:39
Tiel schreef:
do 02 aug 2018, 13:26
Voorwaarts schreef:
do 02 aug 2018, 13:20
@tiel

Je weet best wat ik bedoel.
Nee. En Arnout is trouwens (nog) niet gestoord. Wel zeer ondankbaar. Had gewoon ergens in de 3e divisie gespeeld zonder NEC.
Kan daarin nog wat van Ferdi leren, heeft wel nadrukkelijk een dankwoord uitgebracht. Maar de band met de supporters en de selectie is helaas na de winterstop niet echt goed gegaan. Denk dat Arnaut daar ook van baalt.
Ik heb eerder de indruk dat de grote Afrikaanse leider Danjuma helemaal niets interesseert.


AFrikaanse leider omdat hij een droom heeft om voor zijn land Nigeria uit te komen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door necnmgn »

Begint toch wel heel lekker in Brugge, zal denk ik serieus niet lang meer duren voordat hij bij een (voorlopige) selectie van het Nederlands elftal zit.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door DR »

Inderdaad Club 2-0 voor door twee doelpunten van hem.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door mschr »

DR schreef:
vr 10 aug 2018, 21:29
Inderdaad Club 2-0 voor door twee doelpunten van hem.
Topvoetballer.

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1782
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Keezer »

Zoals hij het vorig seizoen ook vaak deed:
https://www.playsports.be/videozone/sam ... SvmtrA_VID

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door zuurpruim »

Die jongen mag Nic kersten(hoofd scouting)wel dankbaar zijn.Speelde volkomen anoniem bij PSV in de jeugd, niet eens de hoogste jeugdelftallen.
het is een apart mannetje maar hij werkt keihard en zal ongetwijfeld slagen, hij kan zomaar een sensatie worden in bv de Bundesliga.
Premier League , daar heb ik mijn twijfels over.

Gebruikersavatar
Schreeuwert uut L
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 11:50
Locatie: Vakkie L
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Schreeuwert uut L »

Keezer schreef:
za 11 aug 2018, 08:20
Zoals hij het vorig seizoen ook vaak deed:
https://www.playsports.be/videozone/sam ... SvmtrA_VID
Verdediging en keeper ziet er wel heel slap uit, met name bij die 2-0. Is Kortrijk daar middenmoot, degradatie kandidaat of wat?

Maar leuk voor die jongen, hoop dat hij zijn voeten op de grond kan houden en dat hij via mooie doorverkoop lekker extra centje voor onze club opleverd.
:bier:

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1782
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Keezer »

Schreeuwert uut L schreef:
za 11 aug 2018, 08:53
Keezer schreef:
za 11 aug 2018, 08:20
Zoals hij het vorig seizoen ook vaak deed:
https://www.playsports.be/videozone/sam ... SvmtrA_VID
Verdediging en keeper ziet er wel heel slap uit, met name bij die 2-0. Is Kortrijk daar middenmoot, degradatie kandidaat of wat?

Maar leuk voor die jongen, hoop dat hij zijn voeten op de grond kan houden en dat hij via mooie doorverkoop lekker extra centje voor onze club opleverd.
:withstupid:
2e goal was meer een voorzet. Maar idd mooi voor die jongen. Laat hem maar lekker vlammen en voor de hoofdprijs naar de PL gaan, is lekker voor de clubkas.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Tiel »

Keezer schreef:
za 11 aug 2018, 09:06
Schreeuwert uut L schreef:
za 11 aug 2018, 08:53
Keezer schreef:
za 11 aug 2018, 08:20
Zoals hij het vorig seizoen ook vaak deed:
https://www.playsports.be/videozone/sam ... SvmtrA_VID
Verdediging en keeper ziet er wel heel slap uit, met name bij die 2-0. Is Kortrijk daar middenmoot, degradatie kandidaat of wat?

Maar leuk voor die jongen, hoop dat hij zijn voeten op de grond kan houden en dat hij via mooie doorverkoop lekker extra centje voor onze club opleverd.
:withstupid:
2e goal was meer een voorzet. Maar idd mooi voor die jongen. Laat hem maar lekker vlammen en voor de hoofdprijs naar de PL gaan, is lekker voor de clubkas.
:withstupid:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door De Kletskop »

Sjezus, hij lijkt ook fysiek een enorme sprong te hebben gemaakt. Die gaat vleugels krijgen nu, toppertje.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Beaker »

Niet normaal meer deze gast. Hij kan zo al naar een topclub in Engeland!
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door necnmgn »

De Kletskop schreef:
za 11 aug 2018, 11:01
Sjezus, hij lijkt ook fysiek een enorme sprong te hebben gemaakt. Die gaat vleugels krijgen nu, toppertje.
Het fysieke was voor mij nog opvallender dan de doelpunten. Hij heeft niet stilgezeten afgelopen zomer!

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3606
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Justian »

Alleen de naam..... kan er niet aan wennen!
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Glorie-NEC
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Glorie-NEC »

zuurpruim schreef:
za 11 aug 2018, 08:31
Die jongen mag Nic kersten(hoofd scouting)wel dankbaar zijn.Speelde volkomen anoniem bij PSV in de jeugd, niet eens de hoogste jeugdelftallen.
het is een apart mannetje maar hij werkt keihard en zal ongetwijfeld slagen, hij kan zomaar een sensatie worden in bv de Bundesliga.
Premier League , daar heb ik mijn twijfels over.
En ra-ra wie daarvoor de verantwoordelijkheid had voor de jeugdscouting, belooft nog wat..
Ad astra per aspera.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Tiel »

Heeft natuurlijk een veel betere keus gemaakt dan Ferdi. Dat kun je nu al zien.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door zuurpruim »

Glorie-NEC schreef:
zo 12 aug 2018, 07:51
zuurpruim schreef:
za 11 aug 2018, 08:31
Die jongen mag Nic kersten(hoofd scouting)wel dankbaar zijn.Speelde volkomen anoniem bij PSV in de jeugd, niet eens de hoogste jeugdelftallen.
het is een apart mannetje maar hij werkt keihard en zal ongetwijfeld slagen, hij kan zomaar een sensatie worden in bv de Bundesliga.
Premier League , daar heb ik mijn twijfels over.
En ra-ra wie daarvoor de verantwoordelijkheid had voor de jeugdscouting, belooft nog wat..
Weet niet wie je bedoelt, ik hoop niet Oversier want die was helemaal nog niet werkzaam bij ons.Bovendien zijn Kersten en Rosscher de grote jongens als het om onze jeugdopleiding en scouting gaat.Een scouting die helemaal naar de klote was en waardoor je een beroep moest doen op een buro als Futuralis. Gelukkig hebben ze de boel nu heel aardig staan.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door De Kletskop »

Tiel schreef:
zo 12 aug 2018, 09:24
Heeft natuurlijk een veel betere keus gemaakt dan Ferdi. Dat kun je nu al zien.
100%.
De keuze van Ferdi is compleet van de pot gerukt, en 100% ingegeven door zijn Turkse roots en 0% snuggere carriére planning.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door Nijmegen0413 »

Tiel schreef:
zo 12 aug 2018, 09:24
Heeft natuurlijk een veel betere keus gemaakt dan Ferdi. Dat kun je nu al zien.
Dat kon ik je van te voren ook wel vertellen.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door DR »

zuurpruim schreef:
za 11 aug 2018, 08:31
Die jongen mag Nic kersten(hoofd scouting)wel dankbaar zijn.Speelde volkomen anoniem bij PSV in de jeugd, niet eens de hoogste jeugdelftallen.
het is een apart mannetje maar hij werkt keihard en zal ongetwijfeld slagen, hij kan zomaar een sensatie worden in bv de Bundesliga.
Premier League , daar heb ik mijn twijfels over.
Klopt dit wel? Dit stond in een interview met Jefta Bresser (kennen we hem nog?).

Jefta Bresser, assistent-trainer van NAC Breda, schat Arnaut Groeneveld hoog in. De aanvaller maakte vorige maand de overstap van NEC naar het Belgische Club Brugge. Bresser kent Groeneveld van zijn periodes bij PSV, waar hij jeugdtrainer was, en NEC.

"Ik ken Arnaut al van bij de U13 van PSV, toen ik daar jeugdtrainer was", zegt Bresser in Sport/Voetbalmagazine. "In de jeugd van PSV was hij al een heel talentvolle speler die met ontzettend veel initiatief en lef voetbalde. Hij is een jongen die met heel veel creativiteit in zijn spel elke keer zijn tegenstander opzoekt."

Groeneveld slaagde er bij PSV niet in om door te breken. Bresser: "Ik vond het vreemd dat hij bij PSV is uitgestroomd. Kennelijk schatten ze er op dat moment iemand anders hoger in, maar ik denk: mocht het kunnen, dan zouden ze dat nu het liefst terugdraaien."

Bij NEC ontpopte Groeneveld zich tot dé uitblinker van de Jupiler League-club. "Toen ik twee jaar geleden hoorde dat PSV afscheid van hem zou nemen, was ik assistent-coach bij NEC en haalden we hem daar binnen als amateur. Nu wilden we hem naar NAC halen, maar Club Brugge won de strijd. Ik vind het een heel goeie aankoop. Natuurlijk moet hij nog stappen zetten."

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Arnaut Groeneveld

Bericht door mschr »

De Kletskop schreef:
zo 12 aug 2018, 17:51
Tiel schreef:
zo 12 aug 2018, 09:24
Heeft natuurlijk een veel betere keus gemaakt dan Ferdi. Dat kun je nu al zien.
100%.
De keuze van Ferdi is compleet van de pot gerukt, en 100% ingegeven door zijn Turkse roots en 0% snuggere carriére planning.
Over Ferdi maak ik me geen zorgen. Die knokt zich wel de basis in. Net zoals hij dat als 16-jarige bij het jeugdhatende NEC deed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten