Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Arjan van Hout »

illestyl schreef:
burp schreef:
Keizerstad1994 schreef:
burp schreef:Klinkt eigenlijk wel echt als een jeugdtrainer.
Ik schets het ook heel beknopt, doet nog veel meer andere oefeningen. Maar wat mij aanstaat is dat hij de uitvoering echt kan verbeteren door het spel stil te leggen en gedetailleerd dingen uit te leggen. En dat stukje tactisch vermogen vind ik altijd wel handig bij een coach.
Trainer die door oefening spelers beter wil maken vind ik ook een dikke plus. Ben wel nog heel benieuwd naar z'n tactisch vermogen tijdens wedstrijden.
Dat is zijn zwakste punt, en daarom hebben we Ernie Brands aangetrokken.

Van de week ook even wezen kijken en het beviel me enorm. Uitstekende oefeningen met een duidelijke visie. Zoals Keizerstad al aangeeft; de manier waarop hij coacht en de zijn zienswijze overbrengt is te prijzen. Zijn aanwijzingen zijn begrijpelijk, concreet en makkelijk/snel toe te passen.

Ik denk dat zijn bevlogenheid een valkuil kan zijn gezien de matige mentale weerbaarheid van de hedendaagse voetballer. Ik zou 'm persoonlijk na 3 trainingen al moe zijn. :crazy:
Hoe weet jij dat dat zijn zwakste punt is als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door illestyl »

vak Oost schreef:
illestyl schreef:
burp schreef:
Keizerstad1994 schreef:
burp schreef:Klinkt eigenlijk wel echt als een jeugdtrainer.
Ik schets het ook heel beknopt, doet nog veel meer andere oefeningen. Maar wat mij aanstaat is dat hij de uitvoering echt kan verbeteren door het spel stil te leggen en gedetailleerd dingen uit te leggen.
En dat stukje tactisch vermogen vind ik altijd wel handig bij een coach.
Trainer die door oefening spelers beter wil maken vind ik ook een dikke plus. Ben wel nog heel benieuwd naar z'n tactisch vermogen tijdens wedstrijden.
Dat is zijn zwakste punt, en daarom hebben we Ernie Brands aangetrokken. Van de week ook even wezen kijken en het beviel me enorm.
Uitstekende oefeningen met een duidelijke visie. Zoals Keizerstad al aangeeft; de manier waarop hij coacht en de zijn zienswijze overbrengt is te prijzen. Zijn aanwijzingen zijn begrijpelijk, concreet en makkelijk/snel toe te passen.
Ik denk dat zijn bevlogenheid een valkuil kan zijn gezien de matige mentale weerbaarheid van de hedendaagse voetballer. Ik zou 'm persoonlijk na 3 trainingen al moe zijn. :crazy:
Laat de hedendaagse voetballer met een matige mentale weerbaarheid maar eens voelen om een stapje extra te zetten ... gaan ze echt niet dood aan.
Het gaat niet per se om 'arbeiten jungs', zoals Hyballa roept, maar meer om het feit dat hij erg veel coacht en opmerkingen maakt. Daar zou ik i.i.g. moe van worden na een tijdje haha. Hij zal het natuurlijk wel afzwakken als de voorbereiding voorbij is en men grotendeels weet wat de bedoeling is.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

illestyl schreef:
vak Oost schreef:
illestyl schreef:
burp schreef:
Keizerstad1994 schreef:
burp schreef:Klinkt eigenlijk wel echt als een jeugdtrainer.
Ik schets het ook heel beknopt, doet nog veel meer andere oefeningen. Maar wat mij aanstaat is dat hij de uitvoering echt kan verbeteren door het spel stil te leggen en gedetailleerd dingen uit te leggen.
En dat stukje tactisch vermogen vind ik altijd wel handig bij een coach.
Trainer die door oefening spelers beter wil maken vind ik ook een dikke plus. Ben wel nog heel benieuwd naar z'n tactisch vermogen tijdens wedstrijden.
Dat is zijn zwakste punt, en daarom hebben we Ernie Brands aangetrokken. Van de week ook even wezen kijken en het beviel me enorm.
Uitstekende oefeningen met een duidelijke visie. Zoals Keizerstad al aangeeft; de manier waarop hij coacht en de zijn zienswijze overbrengt is te prijzen. Zijn aanwijzingen zijn begrijpelijk, concreet en makkelijk/snel toe te passen.
Ik denk dat zijn bevlogenheid een valkuil kan zijn gezien de matige mentale weerbaarheid van de hedendaagse voetballer. Ik zou 'm persoonlijk na 3 trainingen al moe zijn. :crazy:
Laat de hedendaagse voetballer met een matige mentale weerbaarheid maar eens voelen om een stapje extra te zetten ... gaan ze echt niet dood aan.
Het gaat niet per se om 'arbeiten jungs', zoals Hyballa roept, maar meer om het feit dat hij erg veel coacht en opmerkingen maakt.
Daar zou ik i.i.g. moe van worden na een tijdje haha. Hij zal het natuurlijk wel afzwakken als de voorbereiding voorbij is en men grotendeels weet wat de bedoeling is.
Ruud Brood zat er ook dicht op en corrigeerde en sprak meteen de groep of speler aan als hij iets zag waar een correctie nodig was,
uiteraard zal Hyballa vooral in de begin fase er kort boven op zitten om zijn visie naar de groep zo snel mogelijk duidelijk willen maken.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door illestyl »

Eniesee schreef:
illestyl schreef:
burp schreef:
Keizerstad1994 schreef:
burp schreef:Klinkt eigenlijk wel echt als een jeugdtrainer.
Ik schets het ook heel beknopt, doet nog veel meer andere oefeningen. Maar wat mij aanstaat is dat hij de uitvoering echt kan verbeteren door het spel stil te leggen en gedetailleerd dingen uit te leggen. En dat stukje tactisch vermogen vind ik altijd wel handig bij een coach.
Trainer die door oefening spelers beter wil maken vind ik ook een dikke plus. Ben wel nog heel benieuwd naar z'n tactisch vermogen tijdens wedstrijden.
Dat is zijn zwakste punt, en daarom hebben we Ernie Brands aangetrokken.

Van de week ook even wezen kijken en het beviel me enorm. Uitstekende oefeningen met een duidelijke visie. Zoals Keizerstad al aangeeft; de manier waarop hij coacht en de zijn zienswijze overbrengt is te prijzen. Zijn aanwijzingen zijn begrijpelijk, concreet en makkelijk/snel toe te passen.

Ik denk dat zijn bevlogenheid een valkuil kan zijn gezien de matige mentale weerbaarheid van de hedendaagse voetballer. Ik zou 'm persoonlijk na 3 trainingen al moe zijn. :crazy:
Hoe weet jij dat dat zijn zwakste punt is als ik vragen mag?
Dat dat denk ik te weten. Ik heb zijn teams nog niet eerder zien spelen, dus dat is niet de reden voor die denkwijze. Het aantrekken van Brandts (en tevens aan de kant schuiven van Ronnie), het verloop van zijn trainerscarrière en de uitspraken van Erik Meijer/A. Aachen omtrent het ontslag van Hyballa doen me dat wel vermoeden.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door illestyl »

vak Oost schreef: Ruud Brood zat er ook dicht op en corrigeerde en sprak meteen de groep of speler aan als hij iets zag waar een correctie nodig was,
uiteraard zal Hyballa vooral in de begin fase er kort boven op zitten om zijn visie naar de groep zo snel mogelijk duidelijk willen maken.
Maar zeker niet zo intensief en gedetailleerd als Hyballa.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

illestyl schreef:
vak Oost schreef:Ruud Brood zat er ook dicht op en corrigeerde en sprak meteen de groep of speler aan als hij iets zag waar een correctie nodig was,
uiteraard zal Hyballa vooral in de begin fase er kort boven op zitten om zijn visie naar de groep zo snel mogelijk duidelijk willen maken.
Maar zeker niet zo intensief en gedetailleerd als Hyballa.
De verhalen van de trainingen spreken al boekdelen inmiddels, ik vind het persoonlijk een prima aanpak [ kein geloel maar arbeit ]
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

bertje schreef:
Nog geen wedstrijd gespeeld en we zijn al gedegradeerd? Gekkigheid! :party:
Als we aanvallend proberen te voetballen, degraderen we.

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Jeroenmgn »

mschr schreef:
bertje schreef:
Nog geen wedstrijd gespeeld en we zijn al gedegradeerd? Gekkigheid! :party:
Als we aanvallend proberen te voetballen, degraderen we.
of worden 9de

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Peter Hyballa

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:
bertje schreef:
Nog geen wedstrijd gespeeld en we zijn al gedegradeerd? Gekkigheid! :party:
Als we aanvallend proberen te voetballen, degraderen we.
Hè je reageert nog wel, ook nog even op m'n "queen" vraag?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Jeroenmgn schreef:
mschr schreef:
bertje schreef:
Nog geen wedstrijd gespeeld en we zijn al gedegradeerd? Gekkigheid! :party:
Als we aanvallend proberen te voetballen, degraderen we.
of worden 9de
Uitgesloten. We verloren afgelopen seizoen praktisch elke wedstrijd waarin we het spel moesten maken.

jbnmgn

Re: Peter Hyballa

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:
Jeroenmgn schreef:
mschr schreef:
bertje schreef:
Nog geen wedstrijd gespeeld en we zijn al gedegradeerd? Gekkigheid! :party:
Als we aanvallend proberen te voetballen, degraderen we.
of worden 9de
Uitgesloten. We verloren afgelopen seizoen praktisch elke wedstrijd waarin we het spel moesten maken.
We verloren vrijwel elke wedstrijd waar onze trainer de boel weer zo omgooide dat we niet konden winnen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Fijn. Dus we zouden kampioen zijn geworden, als Faber de boel niet had omgegooid?punt is dat NEC het spel niet kan maken. Heeft NEC nooit gekund, op een half jaar in 2008 na. Een coach die denkt dat het hem gaat lukken om NEC het spel te laten maken, gaat gigantisch op zijn bek.

jbnmgn

Re: Peter Hyballa

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:Fijn. Dus we zouden kampioen zijn geworden, als Faber de boel niet had omgegooid?punt is dat NEC het spel niet kan maken. Heeft NEC nooit gekund, op een half jaar in 2008 na. Een coach die denkt dat het hem gaat lukken om NEC het spel te laten maken, gaat gigantisch op zijn bek.
Oh wacht ff, dus dat ligt niet aan de spelers, niet aan de opstelling, niet aan de trainer, maar aan NEC?
Misschien is dan een naamswijziging iets? Bijvoorbeeld FC Nijmegen?
Man lul niet zo dom, een trainer is afhankelijk van het spelersmateriaal dat hij ter beschikking heeft, maar als hij er dan ook nog verkeerd mee omgaat dan wordt het lastig ja.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

jbnmgn schreef:
mschr schreef:Fijn. Dus we zouden kampioen zijn geworden, als Faber de boel niet had omgegooid?punt is dat NEC het spel niet kan maken. Heeft NEC nooit gekund, op een half jaar in 2008 na. Een coach die denkt dat het hem gaat lukken om NEC het spel te laten maken, gaat gigantisch op zijn bek.
Oh wacht ff, dus dat ligt niet aan de spelers, niet aan de opstelling, niet aan de trainer, maar aan NEC?
Misschien is dan een naamswijziging iets? Bijvoorbeeld FC Nijmegen?
Man lul niet zo dom, een trainer is afhankelijk van het spelersmateriaal dat hij ter beschikking heeft, maar als hij er dan ook nog verkeerd mee omgaat dan wordt het lastig ja.
Ik weet niet over welke trainer je het nu hebt, maar inderdaad een trainer die de kwaliteit van zijn spelers niet benut en hen dingen laat doen die ze niet kunnen, is een garantie op degradatie.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26832
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door De Kletskop »

Eniesee schreef:
mschr schreef:
bertje schreef:
Nog geen wedstrijd gespeeld en we zijn al gedegradeerd? Gekkigheid! :party:
Als we aanvallend proberen te voetballen, degraderen we.
Hè je reageert nog wel, ook nog even op m'n "queen" vraag?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ehm...ik zou er niet vanuit gaan.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32441
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door bertje »

illestyl schreef:
vak Oost schreef:
illestyl schreef:
burp schreef:
Keizerstad1994 schreef:
burp schreef:Klinkt eigenlijk wel echt als een jeugdtrainer.
Ik schets het ook heel beknopt, doet nog veel meer andere oefeningen. Maar wat mij aanstaat is dat hij de uitvoering echt kan verbeteren door het spel stil te leggen en gedetailleerd dingen uit te leggen.
En dat stukje tactisch vermogen vind ik altijd wel handig bij een coach.
Trainer die door oefening spelers beter wil maken vind ik ook een dikke plus. Ben wel nog heel benieuwd naar z'n tactisch vermogen tijdens wedstrijden.
Dat is zijn zwakste punt, en daarom hebben we Ernie Brands aangetrokken. Van de week ook even wezen kijken en het beviel me enorm.
Uitstekende oefeningen met een duidelijke visie. Zoals Keizerstad al aangeeft; de manier waarop hij coacht en de zijn zienswijze overbrengt is te prijzen. Zijn aanwijzingen zijn begrijpelijk, concreet en makkelijk/snel toe te passen.
Ik denk dat zijn bevlogenheid een valkuil kan zijn gezien de matige mentale weerbaarheid van de hedendaagse voetballer. Ik zou 'm persoonlijk na 3 trainingen al moe zijn. :crazy:
Laat de hedendaagse voetballer met een matige mentale weerbaarheid maar eens voelen om een stapje extra te zetten ... gaan ze echt niet dood aan.
Het gaat niet per se om 'arbeiten jungs', zoals Hyballa roept, maar meer om het feit dat hij erg veel coacht en opmerkingen maakt. Daar zou ik i.i.g. moe van worden na een tijdje haha. Hij zal het natuurlijk wel afzwakken als de voorbereiding voorbij is en men grotendeels weet wat de bedoeling is.
Dat doet die Ten Hag van Utrecht ook, daar is het wel een behoorlijk succes tot dusver..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door dolle dries »

mschr schreef:
jbnmgn schreef:
mschr schreef:Fijn. Dus we zouden kampioen zijn geworden, als Faber de boel niet had omgegooid?punt is dat NEC het spel niet kan maken. Heeft NEC nooit gekund, op een half jaar in 2008 na. Een coach die denkt dat het hem gaat lukken om NEC het spel te laten maken, gaat gigantisch op zijn bek.
Oh wacht ff, dus dat ligt niet aan de spelers, niet aan de opstelling, niet aan de trainer, maar aan NEC?
Misschien is dan een naamswijziging iets? Bijvoorbeeld FC Nijmegen?
Man lul niet zo dom, een trainer is afhankelijk van het spelersmateriaal dat hij ter beschikking heeft, maar als hij er dan ook nog verkeerd mee omgaat dan wordt het lastig ja.
Ik weet niet over welke trainer je het nu hebt, maar inderdaad een trainer die de kwaliteit van zijn spelers niet benut en hen dingen laat doen die ze niet kunnen, is een garantie op degradatie.
:zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

Gebruikersavatar
Arch
Berichten: 503
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 07:28
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Arch »

Gisteravond leuk stukje en interview gezien op Fox sport.
Wat een passie en gedrevenheid straalt deze man uit zeg, alleen daarom mogen ze nu al zijn contract van hem openbreken.
Let maar eens op hoe we dit jaar gaan spelen, wordt een verrassing maar dan in de positieve zin.

Gerher
Berichten: 1342
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 21:15
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Gerher »

Ik hoop dat je gelijk krijgt. Je kunt wel op z'n Duits willen voetballen, maar je hebt ook met je materiaal te maken.
Feit is dat dat allemaal natuurlijk nogal meevalt en dat er op dit moment nog het nodige ontbreekt. Maar goed, we zullen zien.

Gebruikersavatar
Onvoorwaardelijk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 13:32
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Onvoorwaardelijk »

Arch schreef:Gisteravond leuk stukje en interview gezien op Fox sport.
Wat een passie en gedrevenheid straalt deze man uit zeg, alleen daarom mogen ze nu al zijn contract van hem openbreken.
Let maar eens op hoe we dit jaar gaan spelen, wordt een verrassing maar dan in de positieve zin.

http://www.foxsports.nl/video/voorberei ... e-seizoen/

Wat een heerlijk verfrissende heer. Super om dat fanatisme te zien, blijkbaar ook gekoppeld aan een hoop kennis en ervaring van de Duits-Hollandse school.
Heeft die man al een 10-jarig contract?

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door SanderNEC »

'Niet alleen je haren goed doen, je moet lopen!'

Briljant :biggrin:
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3606
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Justian »

SanderNEC schreef:'Niet alleen je haren goed doen, je moet lopen!'

Briljant :biggrin:
:withstupid: en niet zeuren.., dar er te weinig geld is gewoon doen!
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Nimma1
Berichten: 2361
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 11:12
Locatie: Nimma
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Nimma1 »

Prima teksten! Deze trainer gaat ons door dit moeilijke seizoen loodsen. Daarnaast denk ik dat hij spelers aantoonbaar beter gaat maken. Toptrainer in wording!

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4544
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door gladiator »

Bij 1 training wezen kijken en gezien hoe hij Roman verschillende keren hard aan pakte.
Wat een zege deze trainer. Dan te bedenken dat fred grim in de belangstelling stond.
Als we het dat over pareltjes van futuralis hebben nou dit is er 1.
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Super-Simr »

Ik word heel blij van die man.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten