Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Intituitief handelen doen ze 90 minuten lang: ik heb de bal, ga rennen, zie het doel, ga schieten, o jee, ben tegen een tegenstander op gebotst, ben de bal kwijt, ga rennen naar waar de bal is, hee, ik heb de bal, ga rennen, zie het doel, ga schieten, o jee...

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

Vrijheid is inderdaad belangrijk, maar je kunt gewoon niet met 11 man de wei in zonder enig plan.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

Ik hoop dat hij nu eens voor de winst gaat voetballen, ipv om niet te verliezen. Gezien de stand is dit nu wel nodig en dat allemaal omdat je afgelopen zaterdag en Willem II thuis tevreden bent met een gelijkspel.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Tiel schreef:Ik hoop dat hij nu eens voor de winst gaat voetballen, ipv om niet te verliezen. Gezien de stand is dit nu wel nodig en dat allemaal omdat je afgelopen zaterdag en Willem II thuis tevreden bent met een gelijkspel.
Ik heb tegen Groningen ,behalve het laatste kwartier nooit iets gezien waarom men wilde winnen.Het was risicoloos heen en weer geschuif,Dit groningen zonder enig zelfvertrouwen had je vanaf het begin bij de strot moeten pakken.Nu krijg je 3 wedstrijden waarin je waarschijnlijk zelf de bal niet vaak hebt.Het wordt bibberen tot de winterstop maar het zou mij niet verbazen als je onderaan bungelt halverwege.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

vak Oost schreef:
jetipo schreef:Weg met al die 'voetbalwetenschap' en gewoon ouderwets nadenken.
Spelers kunnen in zijn algemeenheid niet teveel na denken, die moeten intuïtief handelen.
Zoals je in de rest van mijn post kunt lezen, doelde ik op Hyballa.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Janssen »

Mijn sympathie voor Hyballa had al diverse deuken opgelopen maar na de naïviteit tegen Ajax begin ik me te ergeren aan zijn spelopvatting. Net als tegen PSV loopt hij met open ogen in de val die als je de historie en huidige vorm bekijkt toch zo duidelijk was dat zelfs een blinde dit kon zien aankomen. Tja moet ik nog meer zeggen?

Gebruikersavatar
john
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:24
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door john »

Ligt niet aan de trainer, hij heeft gewoon te maken met matige tot zeer matige spelers.
Maar als je geen geld hebt is het ook moeilijk om goede spelers aan te trekken.
We zullen het ermee moeten doen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

john schreef:Ligt niet aan de trainer, hij heeft gewoon te maken met matige tot zeer matige spelers.
Maar als je geen geld hebt is het ook moeilijk om goede spelers aan te trekken.
We zullen het ermee moeten doen.
Onzin, als Quincy speelt gaat het best redelijk en zijn de resultaten prima. Hij stel hem niet op dat is hem 100% aan te rekenen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

Een beetje geschrokken. ... :redface:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

Janssen schreef:Mijn sympathie voor Hyballa had al diverse deuken opgelopen maar na de naïviteit tegen Ajax begin ik me te ergeren aan zijn spelopvatting. Net als tegen PSV loopt hij met open ogen in de val die als je de historie en huidige vorm bekijkt toch zo duidelijk was dat zelfs een blinde dit kon zien aankomen. Tja moet ik nog meer zeggen?
Heeft dan nog lang geduurd. Overigens heb ik nog steeds veel sympathie voor de man, alleen is hij wel een tactisch onbenul. Dat kan je niet enkel op een zwakke en niet in balans selectie gooien.

Gebruikersavatar
Arch
Berichten: 503
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 07:28
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Arch »

Wat lopen hier toch een hoop lui weer te zeiken zeg. Dit jaar is doelstelling handhaving en dat met beperkte middelen.
Hyballa is gewoon een goede trainer voor NEC maar wie of wat je er ook voor zet NEC supporters zijn altijd kritisch sta gewoon voor 100 % achter je team.

Hoekman
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 20:40
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Hoekman »

Tiel schreef:
john schreef:Ligt niet aan de trainer, hij heeft gewoon te maken met matige tot zeer matige spelers.
Maar als je geen geld hebt is het ook moeilijk om goede spelers aan te trekken.
We zullen het ermee moeten doen.
Onzin, als Quincy speelt gaat het best redelijk en zijn de resultaten prima. Hij stel hem niet op dat is hem 100% aan te rekenen.
:withstupid:

Vannuilekumphuile
Berichten: 895
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Vannuilekumphuile »

Als er nu iets niet misgaat dan is het met het functioneren van de groep als team. Ik herinner me van afgelopen jaar verwijt-gebaren naar elkaar. Faber vond zichzelf ook nog eens groter dan de club op basis van zijn opgedane ervaring bij PSV en respecteerde geen gezag van onze directeur (heeft momenteel zelfs al moeite met een voorzitter die zich even laat zien in de kleedkamer en gaat dat publiekelijk maken met een grap). Nee hoor, na Ruud Brood ben ik zeer blij met Hyballa en ook met zijn beleving. Verder waardering hoe hij clubcultuur en gevoel supporter altijd meeneemt, klasse. Tactisch misschien tegen PSV een keer goed misgekleund gedurende een half uur maar dat was een weloverwogen plan cq gok. Het zijn echt de individuele kwaliteiten waar we stevig op hebben ingeboet. Overigens gingen we er vorig jaar tegen AZ thuis en in februari tegen PSV net zo hard vanaf met veel betere spelers.
De ontwikkeling van menig speler blijft wel achter dus daar moet op worden ingegrepen gedurende de winterstop met een aantal versterkingen. Degradatie is volgens mij de doodsteek voor de club. De rollercoaster van degradatie naar all time Jupiler record na middenmotor en weer terug maakt daarna iedere toezegging over opnieuw opbouwen ongeloofwaardig. Hyballa moet zijn eisen op tafel leggen nu, hij kan niet op deze voet nog een half jaar verder. Er wordt wel verandering en daadkracht gewenst.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door eniesee-elst »

Griekenland werd Europees kampioen met een matig elftal. Wij werden ooit 5e met een matig elftal. Het is niet omdat de selectie niet overloopt van kwaliteit dat de trainer dan maar vrijuit gaat. Er valt totaal geen vastigheid of patroon in het spel van NEC te ontdekken en dat komt volledig op het conto van Hyballa. Tel daarbij op zijn naïve spelopvatting en het niet opstellen van onze gevaarlijkste speler. Hyballa is wat mij betreft niet de juiste man voor de situatie waarin wij zitten.

Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Voorwaarts »

Juist Hyballa zijn filosofie is dat je juist niet voorspelbaar moet voetballen, want daar kan de tegenstander eenvoudig op inspelen (voorbereiden). Filosofie gaat dus niet over vaste patronen en inspelen, automatismen. Maar over wat te doen met een val. Welke mogelijkheden heb ik. Inspelen, indribbelen, steekpass of diepe bal. Als het maar naar voren is en niet breed. Kan je variëren dan is dat perfect, want dan weet de tegenstander. niet goed wat te doen. Maar aan die variatie ontbreekt het een klein beetje, omdat sommige spelers (nog) niet helemaal voldoen in de ogen van de techn. Staff.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

Het probleem lijkt dat de spelers het zelf ook niet weten.
Kijk naar de manier waarop zondag de 1-0 valt, tussen 3 man en niemand die ingrijpt.
De afspraken lijken in het veld dus ook niet duidelijk.

Ook zorgelijk is dat NEC praktisch elke wedstrijd een betere 2e dan eerste helft speelt,
dus nadat de boel is omgezet.
Dan begin je dus consequent in de verkeerde opstelling.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

eniesee-elst schreef:Griekenland werd Europees kampioen met een matig elftal. Wij werden ooit 5e met een matig elftal. Het is niet omdat de selectie niet overloopt van kwaliteit dat de trainer dan maar vrijuit gaat. Er valt totaal geen vastigheid of patroon in het spel van NEC te ontdekken en dat komt volledig op het conto van Hyballa. Tel daarbij op zijn naïve spelopvatting en het niet opstellen van onze gevaarlijkste speler. Hyballa is wat mij betreft niet de juiste man voor de situatie waarin wij zitten.
We hadden matige voetballers in 2003, maar De Nooijer is beter dan Taiwo, Demouge is beter dan Mayi, Hersi is beter dan Quincy, Gentenaar is beter Delle, Wisgerhof is beter dan BUwalda. Schuurman is beter dan von Haacke, Zonneveld is beter dan Bikel, Leiwa is beter dan Leiwa. We hebben nu gewoon een heel slecht elftal. Ik ben blij met de punten die we al gehaald hebben. Met kunst- en vliegwerk kunnen we uit de komende 4 wedstrijden 7 punten peuren en dan mag de vlag uit en mogen we allen op de banken staan.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

pjottr schreef:Het probleem lijkt dat de spelers het zelf ook niet weten. Kijk naar de manier waarop zondag de 1-0 valt, tussen 3 man en niemand die ingrijpt.
Gewoon een geniale actie van die Deen, slim uitgevoerd en dan kan je wel eens de boel totaal verrassen en dat gebeurde ook ...
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door eniesee-elst »

Voorwaarts schreef:Juist Hyballa zijn filosofie is dat je juist niet voorspelbaar moet voetballen, want daar kan de tegenstander eenvoudig op inspelen (voorbereiden). Filosofie gaat dus niet over vaste patronen en inspelen, automatismen. Maar over wat te doen met een val. Welke mogelijkheden heb ik. Inspelen, indribbelen, steekpass of diepe bal. Als het maar naar voren is en niet breed. Kan je variëren dan is dat perfect, want dan weet de tegenstander. niet goed wat te doen. Maar aan die variatie ontbreekt het een klein beetje, omdat sommige spelers (nog) niet helemaal voldoen in de ogen van de techn. Staff.
We spelen juist rete voorspelbaar, naar de goal hollen en schieten want meer kunnen ze niet bedenken. Er klopt in het veld helemaal niets van en het wordt zelfs met de week slechter. Als je een matig elftal hebt moet je ze vastigheden geven. Je kunt NEC niet als Barcelona laten voetballen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

mschr schreef:
eniesee-elst schreef:Griekenland werd Europees kampioen met een matig elftal. Wij werden ooit 5e met een matig elftal. Het is niet omdat de selectie niet overloopt van kwaliteit dat de trainer dan maar vrijuit gaat. Er valt totaal geen vastigheid of patroon in het spel van NEC te ontdekken en dat komt volledig op het conto van Hyballa. Tel daarbij op zijn naïve spelopvatting en het niet opstellen van onze gevaarlijkste speler. Hyballa is wat mij betreft niet de juiste man voor de situatie waarin wij zitten.
We hadden matige voetballers in 2003, maar De Nooijer is beter dan Taiwo, Demouge is beter dan Mayi, Hersi is beter dan Quincy, Gentenaar is beter Delle, Wisgerhof is beter dan BUwalda. Schuurman is beter dan von Haacke, Zonneveld is beter dan Bikel, Leiwa is beter dan Leiwa. We hebben nu gewoon een heel slecht elftal. Ik ben blij met de punten die we al gehaald hebben. Met kunst- en vliegwerk kunnen we uit de komende 4 wedstrijden 7 punten peuren en dan mag de vlag uit en mogen we allen op de banken staan.
En Dumic vs. Wielaert?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Pol schreef:
mschr schreef:
eniesee-elst schreef:Griekenland werd Europees kampioen met een matig elftal. Wij werden ooit 5e met een matig elftal. Het is niet omdat de selectie niet overloopt van kwaliteit dat de trainer dan maar vrijuit gaat. Er valt totaal geen vastigheid of patroon in het spel van NEC te ontdekken en dat komt volledig op het conto van Hyballa. Tel daarbij op zijn naïve spelopvatting en het niet opstellen van onze gevaarlijkste speler. Hyballa is wat mij betreft niet de juiste man voor de situatie waarin wij zitten.
We hadden matige voetballers in 2003, maar De Nooijer is beter dan Taiwo, Demouge is beter dan Mayi, Hersi is beter dan Quincy, Gentenaar is beter Delle, Wisgerhof is beter dan BUwalda. Schuurman is beter dan von Haacke, Zonneveld is beter dan Bikel, Leiwa is beter dan Leiwa. We hebben nu gewoon een heel slecht elftal. Ik ben blij met de punten die we al gehaald hebben. Met kunst- en vliegwerk kunnen we uit de komende 4 wedstrijden 7 punten peuren en dan mag de vlag uit en mogen we allen op de banken staan.
En Dumic vs. Wielaert?
:jestera:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Ik lees nergens dat het gros van onze selectie niet in staat is tot een fatsoenlijke balbehandeling.Balaanname,voorzetten,combinaties,het is allemaal even droevig.Ik denk dat er geen club is in de eredivisie die er in slaagt zo snel een bal te verliezen.Het is gewoon een enorm gebrek aan kwaliteit,de meeste kunnen eenvoudigweg niet beter wat vaak ook uit hun CV blijkt.En of Fomitschow er nu staat of Buwalda of Heimloth,het is allemaal inwisselbaar.Ben het wel eens dat je vastigheden in moet bouwen,dit omdat je in de 2e seizoenshelft degradatievoetbal moet gaan spelen.En dan mag je de vraag stellen of Hyballa daarbij past,ik heb daar ook mijn vraagtekens bij.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Pol schreef:
mschr schreef:
eniesee-elst schreef:Griekenland werd Europees kampioen met een matig elftal. Wij werden ooit 5e met een matig elftal. Het is niet omdat de selectie niet overloopt van kwaliteit dat de trainer dan maar vrijuit gaat. Er valt totaal geen vastigheid of patroon in het spel van NEC te ontdekken en dat komt volledig op het conto van Hyballa. Tel daarbij op zijn naïve spelopvatting en het niet opstellen van onze gevaarlijkste speler. Hyballa is wat mij betreft niet de juiste man voor de situatie waarin wij zitten.
We hadden matige voetballers in 2003, maar De Nooijer is beter dan Taiwo, Demouge is beter dan Mayi, Hersi is beter dan Quincy, Gentenaar is beter Delle, Wisgerhof is beter dan BUwalda. Schuurman is beter dan von Haacke, Zonneveld is beter dan Bikel, Leiwa is beter dan Leiwa. We hebben nu gewoon een heel slecht elftal. Ik ben blij met de punten die we al gehaald hebben. Met kunst- en vliegwerk kunnen we uit de komende 4 wedstrijden 7 punten peuren en dan mag de vlag uit en mogen we allen op de banken staan.
En Dumic vs. Wielaert?
Dumic! Op zeker!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

zuurpruim schreef:Ik lees nergens dat het gros van onze selectie niet in staat is tot een fatsoenlijke balbehandeling.Balaanname,voorzetten,combinaties,het is allemaal even droevig.Ik denk dat er geen club is in de eredivisie die er in slaagt zo snel een bal te verliezen.Het is gewoon een enorm gebrek aan kwaliteit,de meeste kunnen eenvoudigweg niet beter wat vaak ook uit hun CV blijkt.En of Fomitschow er nu staat of Buwalda of Heimloth,het is allemaal inwisselbaar.Ben het wel eens dat je vastigheden in moet bouwen,dit omdat je in de 2e seizoenshelft degradatievoetbal moet gaan spelen.En dan mag je de vraag stellen of Hyballa daarbij past,ik heb daar ook mijn vraagtekens bij.
Tja, je hebt gelijk. VOlgens Squawka spelen we samen met de Eagles het zwakste voetbal. Wij lijden om de haverklap balverlies en creëren veruit de minste kansen. Slechts onze verdediging ligt boven degradatiekandidaatniveau...

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

mschr schreef:
zuurpruim schreef:Ik lees nergens dat het gros van onze selectie niet in staat is tot een fatsoenlijke balbehandeling.Balaanname,voorzetten,combinaties,het is allemaal even droevig.Ik denk dat er geen club is in de eredivisie die er in slaagt zo snel een bal te verliezen.Het is gewoon een enorm gebrek aan kwaliteit,de meeste kunnen eenvoudigweg niet beter wat vaak ook uit hun CV blijkt.En of Fomitschow er nu staat of Buwalda of Heimloth,het is allemaal inwisselbaar.Ben het wel eens dat je vastigheden in moet bouwen,dit omdat je in de 2e seizoenshelft degradatievoetbal moet gaan spelen.En dan mag je de vraag stellen of Hyballa daarbij past,ik heb daar ook mijn vraagtekens bij.
Tja, je hebt gelijk. VOlgens Squawka spelen we samen met de Eagles het zwakste voetbal. Wij lijden om de haverklap balverlies en creëren veruit de minste kansen. Slechts onze verdediging ligt boven degradatiekandidaatniveau...
Terwijl we toch in de top 5 van tegengoals staan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten