Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Bottendaal »

mschr schreef:
vr 03 dec 2021, 14:17
Hij mist de harde hand van Peter.
Als kiespijn…

zoete aardbei
Berichten: 7636
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zoete aardbei »

mschr schreef:
vr 03 dec 2021, 14:17
Hij mist de harde hand van Peter.
Als spits moet je natuurlijk wel een redelijke eerste balaaname hebben.Bij Grot vliegen de ballen 5 meter van zijn voet.Deze jongen heeft een hele slechte techniek.Clubs kochten hem op zijn sterke lichaam en hoopten hem een beetje te leren voetballen.Dat laatste is niet helemaal gelukt.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Het is Peter wel gelukt. Grot was onze topscorer.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

zoete aardbei schreef:
vr 03 dec 2021, 15:13
mschr schreef:
vr 03 dec 2021, 14:17
Hij mist de harde hand van Peter.
Als spits moet je natuurlijk wel een redelijke eerste balaaname hebben.Bij Grot vliegen de ballen 5 meter van zijn voet.Deze jongen heeft een hele slechte techniek.Clubs kochten hem op zijn sterke lichaam en hoopten hem een beetje te leren voetballen.Dat laatste is niet helemaal gelukt.
Of helemaal niet......
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zoete aardbei
Berichten: 7636
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zoete aardbei »

Proficiat Mschr! Je maatje heeft weer iemand gek gemaakt.Trencin met de visionair Tscheu La Ling.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

Ik geef het tot oktober

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

zoete aardbei schreef:
zo 12 jun 2022, 20:02
Proficiat Mschr! Je maatje heeft weer iemand gek gemaakt.Trencin met de visionair Tscheu La Ling.
Prima club. Schakelde onlangs Feyenoord nog uit.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15015
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door necnmgn »

burp schreef:
zo 12 jun 2022, 20:58
Ik geef het tot oktober
Te veel vertrouwen, hij is alweer ontslagen bij Trencin! :crazy:

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door TT »

necnmgn schreef:
do 28 jul 2022, 07:33
burp schreef:
zo 12 jun 2022, 20:58
Ik geef het tot oktober
Te veel vertrouwen, hij is alweer ontslagen bij Trencin! :crazy:
Na anderhalve maand :biggrin:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -club.html

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1782
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Keezer »

Ongelofelijk!! :jestera:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door TT »

mschr schreef:
do 28 jul 2022, 08:56
Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.
Zo rot is de basis die hij binnen een paar maanden legt dus blijkbaar. De man slaagt nergens, zou het dan niet een héél klein beetje aan hem kunnen liggen?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

TT schreef:
do 28 jul 2022, 09:02
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 08:56
Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.
Zo rot is de basis die hij binnen een paar maanden legt dus blijkbaar. De man slaagt nergens, zou het dan niet een héél klein beetje aan hem kunnen liggen?
10% wellicht. 90% de club. Hyballa maakt spelers beter, verdient miljoenen voor de club. Clubs daarentegen denken te veel aan de korte termijn en laten de buitenkans die Hyballa hun biedt, liggen.
Laatst gewijzigd door mschr op do 28 jul 2022, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26832
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:
do 28 jul 2022, 09:21
TT schreef:
do 28 jul 2022, 09:02
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 08:56
Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.
Zo rot is de basis die hij binnen een paar maanden legt dus blijkbaar. De man slaagt nergens, zou het dan niet een héél klein beetje aan hem kunnen liggen?
10% wellicht. 90% de club.
Jan Pipo de clown

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

De Kletskop schreef:
do 28 jul 2022, 09:23
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 09:21
TT schreef:
do 28 jul 2022, 09:02
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 08:56
Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.
Zo rot is de basis die hij binnen een paar maanden legt dus blijkbaar. De man slaagt nergens, zou het dan niet een héél klein beetje aan hem kunnen liggen?
10% wellicht. 90% de club.
Jan Pipo de clown
NEC kon spelers als Ferdi, Grot voor veel geld verkopen. Spelers die dankzij Hyballa in de basis kwamen en een vaste waarde werden.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15805
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

Kan beter naar Colombia gaan

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

TT schreef:
do 28 jul 2022, 08:01
necnmgn schreef:
do 28 jul 2022, 07:33
burp schreef:
zo 12 jun 2022, 20:58
Ik geef het tot oktober
Te veel vertrouwen, hij is alweer ontslagen bij Trencin! :crazy:
Na anderhalve maand :biggrin:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -club.html
Arme man, dacht hij een nieuwe baan als trainer te hebben wilde de club alleen een uitgebreide clinic in de voorbereiding voordat de echte coach begint.

Maar reken maar dat ze fit zijn en mentaal al murw gebeukt.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Geweldig interview met VI. Peter bekent nu dat ie vrolijk probeerde over te komen en niet zichzelf was.

“Gisteren keek ik hier door de ramen en besloot ik: hier wil ik niet leven. In een stad en land waar ik helemaal geen zin in heb. Ik denk dat ik veel talent heb, heb hard gewerkt om in de top te komen, maar de middenmoot van Polen of Slowakije?
‘Ik ben een goede acteur’, vertelt Hyballa. Juist het opzetten van zijn pokerface is een van zijn valkuilen geweest, denkt de gegenpressing-filosoof. ‘Ik speelde te vaak dat ik vrolijk was. Dat is een proces wat jaren geleden ingezet is. Niemand kent mij echt. Men baseert zich op wat over me geschreven wordt. Ik wil niet meer eenzaam zijn in het buitenland. Trencin had ik nooit moeten doen, ik heb niet naar mijn ziel geluisterd. Die zei: nee. Toch deed ik het. Maar daar zat ik dan toch: weer wonend in een hotelkamer. Weer alleen. Vol ongeluk van eenzaamheid. Weer opboksend tegen een andere cultuur. “

Nimma1970
Berichten: 121
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 14:32
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Nimma1970 »

Heb je de hele tekst?

zoete aardbei
Berichten: 7636
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zoete aardbei »

mschr schreef:
do 28 jul 2022, 21:18
Geweldig interview met VI. Peter bekent nu dat ie vrolijk probeerde over te komen en niet zichzelf was.

“Gisteren keek ik hier door de ramen en besloot ik: hier wil ik niet leven. In een stad en land waar ik helemaal geen zin in heb. Ik denk dat ik veel talent heb, heb hard gewerkt om in de top te komen, maar de middenmoot van Polen of Slowakije?
‘Ik ben een goede acteur’, vertelt Hyballa. Juist het opzetten van zijn pokerface is een van zijn valkuilen geweest, denkt de gegenpressing-filosoof. ‘Ik speelde te vaak dat ik vrolijk was. Dat is een proces wat jaren geleden ingezet is. Niemand kent mij echt. Men baseert zich op wat over me geschreven wordt. Ik wil niet meer eenzaam zijn in het buitenland. Trencin had ik nooit moeten doen, ik heb niet naar mijn ziel geluisterd. Die zei: nee. Toch deed ik het. Maar daar zat ik dan toch: weer wonend in een hotelkamer. Weer alleen. Vol ongeluk van eenzaamheid. Weer opboksend tegen een andere cultuur. “
Prachtig.Tranen in mijn ogen.Ik zou hem aanraden een intake bij iriszorg te regelen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16436
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jackkreta »

Nimma1970 schreef:
do 28 jul 2022, 22:45
Heb je de hele tekst?
Peter Hyballa is woensdagavond na een ‘gezamenlijke evaluatie van de huidige situatie’ ontslagen bij AS Trencin. Samen met de Slowaakse club van Tscheu La Ling kwam hij na anderhalve maand en twee officiële wedstrijden tot de conclusie dat het beter was uit elkaar te gaan. Een gevolg van meerdere problemen, legt hij in een uitgebreid monoloog uit. Want hoe kan iemand zo vaak in zo'n korte tijd van werkgever wisselen?
Bij nacht en ontij gaat de telefoon. De Slowaakse zon moet het leven in het zomerse Trencin nog wakkerschudden. Het stadje, gebouwd met de oude invloeden van de voormalige Sovjet-Unie en vergelijkbaar van grootte met Doetinchem, Den Helder of Roermond, leeft nog in serene rust. ‘Ik ben Jan Kloek Kloek niet. Ik ben op het veld een toptrainer. Een vijfsterrenchef zet je ook niet in een tweesterrenrestaurant’, dicteert Hyballa enkele minuten later echter al roerig vanuit zijn hotelkamer.
De trainerscarrière van Hyballa schiet als een stuiterbal alle kanten op. Maar langzaam neemt het ongeleide projectiel in snelheid toe. Na bliksembezoeken aan NAC Breda (zeven wedstrijden), Wisla Krakow (achttien), Esbjerg fB (vier) en Türkgücü München (één) zit nu zijn dienstverband bij AS Trencin er na twee officiële wedstrijden op. De oefenmeester steekt hand in eigen boezem en weet dat zijn reputatie aan diggelen ligt. Al heeft naar eigen zeggen zelf in kaart waar het tijdens zijn aanval op de top mis is gegaan.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16436
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jackkreta »

‘Ik heb met supersterren gewerkt. Met twee vingers in de neus. Maar de infrastructuren waar ik nu in werk... Sjonge, jonge’, legt Hyballa uit. In Duitsland werkte de trainer inderdaad met grote spelers. Mario Götze en Antonio Rüdiger bijvoorbeeld. Met Götze spart hij nog altijd met enige regelmaat. Over voetbal, maar ook over de diepere kern van het leven. Zijn karakter zit hem echter in de weg om het in de voetballerij nu te kunnen maken, denkt de Duitse Nederlander. ‘Dit is een hele koude wereld. Je wordt voor alles verantwoordelijk gemaakt. Maar spelers kan ik niet halen. Op de eerste elf heb ik invloed, verder op niets. Mijn probleem is niet om een team te motiveren. Dat is namelijk mijn grootste talent. Maar het afhankelijk van winnen of verliezen zijn om levensgeluk te vinden, dat is een drama.’
Na het 0-0 gelijke spel tegen MSK Zilina verloor Hyballa deze week van Slovan Bratislava (4-0). Extra pijnlijk, omdat dat een grote rivaal van Trencin is. Na afloop liet Hyballa in de persconferentie zijn emoties de vrije loop. Hij was kritisch op het niveau van zijn selectie en op de aanwezige faciliteiten. Het ergerde hem dat een geblesseerde speler na twee dagen nog niet bij een clubdokter terecht kon. Volgens de Slowaakse media een reden dat La Ling de kritiek persoonlijk aantrok, direct naar Trencin vloog en in overleg besloot de oefenmeester op straat te zetten. Volgens Hyballa zelf ligt het iets anders.
QUEESTE NAAR VOETBALGELUK EINDIGT IN DEPRESSIE

'Hoewel ik weet dat ik qua veldtrainingen tot de absolute top behoor, bleef ik met mijn talent maar afzakken in het niveau’, probeert Hyballa de vinger op de zere plek te leggen. Zijn queeste op zoek naar voetbalgeluk leidde hem de voorbije jaren door de Keuken Kampioen Divisie, het tweede niveau van Denemarken, de 3. Bundesliga en het relatieve niemandsland van het Slowaakse voetbal. Het plezier in het trainersvak maakte langzaam plaats voor andere emoties. ‘Je maakt spelers beter, ze worden verkocht en ik heb daar niets aan. Jan-Paul van Hecke bij NAC: daar stak ik uren, uren en uren in. Leverde miljoenen op. Toen moest directeur Luuc Eisenga weg. Ik toonde me loyaal en kwam voor hem op. En plots moest ik ook weg, omdat ik de waarheid in een interview zei. Dat terwijl men in Breda echt hield van mij. Hoeveel uren je ook in iemand stopt, je baas kan je als een hond wegsturen. In deze wereld mag je de waarheid niet zeggen. Je moet je mooiste jas aantrekken en je pokerface opzetten. Dat is niets voor mij: ik ben écht.’
Wie één op één met de trainer spreekt, treft een charmante man. Een uniek, maar ondoorgrondelijk gevoelsmens. Hyballa legde zichzelf de druk op om alles uit zijn loopbaan te halen, maar overal waar hij kwam was hij de laatste jaren nog sneller ook weer weg. Het is het gevolg van een mentale crisis, denkt hij. Steeds vaker verloor zijn charisma glans. ‘In Denemarken ben ik geterroriseerd door de media. Ik heb daar zelf mijn ontslag genomen, omdat ik het niet meer aankon. Er werden leugens verkondigd en ik verloor het vertrouwen in de journalistiek. Ik zou spelers fysiek bejegend hebben. Ik had ze zogenaamd zelfs in de borst geknepen. Totale onzin, maar ik ontving wel honderdvijftig bedreigingen. Ik kwam in een depressie terecht. Een totale burn-out. Het klinkt dramatisch, maar ik zat er misschien al wel jaren in.’
‘Ik ben een goede acteur’, vertelt Hyballa. Juist het opzetten van zijn pokerface is een van zijn valkuilen geweest, denkt de gegenpressing-filosoof. ‘Ik speelde te vaak dat ik vrolijk was. Dat is een proces wat jaren geleden ingezet is. Niemand kent mij echt. Men baseert zich op wat over me geschreven wordt. Ik wil niet meer eenzaam zijn in het buitenland. Trencin had ik nooit moeten doen, ik heb niet naar mijn ziel geluisterd. Die zei: nee. Toch deed ik het. Maar daar zat ik dan toch: weer wonend in een hotelkamer. Weer alleen. Vol ongeluk van eenzaamheid. Weer opboksend tegen een andere cultuur. En als ik op de club was, sprak iedereen Slowaaks. Alsof de muren op me drukten, zo voelde het.’
LEVEN GEREGISSEERD DOOR VOETBALKALENDER

‘Ik was ziek, maar nu moet de knop om’, kijkt de trainer vooruit. Na twee wedstrijden zit het er in Slowakije op. Het deert Hyballa niet. ‘Ik voel hier niets. Ik wil niet dat het speelschema mijn leven bepaalt. Ik wil nu even reizen. Bijvoorbeeld vijf dagen op en neer naar Malta, dat is wat voor mij. Ik ben veel te jong om altijd alles maar om winnen te laten draaien. Iedere dag hier is een last geweest. Nu zeg ik: Peter, we kappen er even mee. Dat voelt raar, maar dit wilde ik al jarenlang. Ik moet een zelfstandige man zijn en dat kan ik ook, want ik ben een vrije geest. Gisteren keek ik hier door de ramen en besloot ik: hier wil ik niet leven. In een stad en land waar ik helemaal geen zin in heb. Ik denk dat ik veel talent heb, heb hard gewerkt om in de top te komen, maar de middenmoot van Polen of Slowakije? Nee, dat is niet waar ik van droomde.’
‘Nu ga ik naar het team, zeg ik doei en dan leg ik dit verhaal uit’, vervolgt Hyballa. Eigenaar Tscheu La Ling, oud-speler van Oranje, Ajax en Feyenoord, zag de breuk volgens de oefenmeester al aankomen. ‘Ze zagen hier dat ik niet gelukkig was. Ik kan moeilijk voor een baas werken, denk ik. Altijd maar vechten om je filosofie door te voeren. Ik heb het idee om een academie voor trainers te beginnen. Dat kan een succes worden, want ik heb echt een verhaal wat ik jonge trainers kan meegeven. Mensen die bij bonden werken, hebben dat niet. Die waren niet in de wildernis van deze wereld actief. Mijn grootste talent is training geven. Dat wil ik nu op een andere manier gaan gebruiken.’
VIA MOEDER OP ZOEK NAAR LEVENSGELUK

‘Ik ben niet dood, hè. Misschien hier juist als mens wel opgestaan. De knop is om.’ Terwijl de zon langzaam doorbreekt en het dagelijkse leven in gang trekt, moet de flamboyante persoonlijkheid ophangen. Zijn laatste gang naar de club. ‘Doei’ zeggen. Daarna kan hij zijn verlossende vlucht naar Duitsland pakken. ‘Het eerste wat ik ga doen? Mijn lieve moedertje bezoeken. Ze is een Nederlandse en las de laatste jaren veel negatieve dingen over me. Dat is gewoon kut voor een moeder. Maar ze zal ook beamen: als je niet gelukkig bent, moet je het geluk zelf gaan zoeken.’
Het lijkt het einde van een trainerscarrière die snel opkwam, maar in het doolhof van de voetballerij verdwaalde. Maar of het Hyballa dat ook echt lukt, weet hij zelf ook niet. Eerst moet hij de scherven bij elkaar rapen en zichzelf terugvinden. ‘Als je nu vraagt: ‘Peter, Trencin?’ Dan zeg ik: ‘Pffoeeee...’ Maar ik ken mezelf. Als ik drie maanden niet kan trainen, word ik ook lastig. Eerst mijn plezier terugvinden en niet weer in een burn-out terechtkomen. Ik heb veel andere plannen, maar misschien zie je me over vijf maanden toch weer ergens terug.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

derk2
Berichten: 399
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 21:37
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door derk2 »

De Kletskop schreef:
do 28 jul 2022, 09:23
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 09:21
TT schreef:
do 28 jul 2022, 09:02
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 08:56
Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.
Zo rot is de basis die hij binnen een paar maanden legt dus blijkbaar. De man slaagt nergens, zou het dan niet een héél klein beetje aan hem kunnen liggen?
10% wellicht. 90% de club.
Jan Pipo de clown
:withstupid:

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Gerard Lopez »

De Kletskop schreef:
do 28 jul 2022, 09:23
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 09:21
TT schreef:
do 28 jul 2022, 09:02
mschr schreef:
do 28 jul 2022, 08:56
Met clubs die Hyballa ontslaan, loopt het doorgaans slecht af. Neem een NEC, een NAC, een Esbjerg, een Türkgücü.
Zo rot is de basis die hij binnen een paar maanden legt dus blijkbaar. De man slaagt nergens, zou het dan niet een héél klein beetje aan hem kunnen liggen?
10% wellicht. 90% de club.
Jan Pipo de clown
Misschien wel Jan Pipo de clown, maar Jan Kloek Kloek is ie iig niet!
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32441
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door bertje »

Je kan zeggen over die man wat je wilt, maar dit is wel prima zelfreflectie. Met zijn karakter past hij totaal niet in de rol van trainer/coach. Ik zie in hem wel een geweldige veldtrainer naast een gelijkgestemde hoofdcoach, zoiets als Lijnders voor Klopp is, maar ook het opleiden van trainers zie ik hem best wel doen. Hopelijk vind hij zijn pad na een tijd van bezinning, want ondanks dat het een rare snuiter is vond ik het wel altijd een sympathieke vent.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten