Anthony Limbombe

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5427
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door illestyl »

Jackiegoal schreef:Mwoah, ik zie helaas weinig volledige wedstrijden van NEC dit seizoen, maar wat ik gezien heb is een Foor met dreiging door zijn passing. De combinaties met Jahanbakhsh bijvoorbeeld in de eerste wedstrijden waren vaker wel dan niet uitstekend. En dat is ook wat ik van Foor in goede doen gewend ben. Hij speelt nu dienstbaarder en dat komt zijn spel ten goede.
Minder samenvattingen kijken. Foor voegt veel te weinig toe, zelfs in de JL en in dit elftal. Kan me niet voorstellen dat als Emilsson en Van Moorsel fit zijn, Foor aanspraak maakt op een basisplek. Afgelopen zaterdag was iedereen lyrisch of tevreden (inclusief ikzelf) over het optreden van Foor in de eerste helft. Als je dan de wedstrijd terugkijkt en op Foor gaat letten is het eigenlijk sneu dat we allemaal zo positief waren. Dat zegt dan ook veel meer over zijn prestaties van voorheen.

Voor Foor (prima kerel) en voor 'het gehalte eigen jeugd in het elftal' zou ik het fijn vinden als hij dit seizoen eindelijk stappen gaat zetten. Maar voor mezelf, de toeschouwer, heb ik er vrede mee als het einde NEC is voor Foor. Vind het absoluut geen fijne voetballer om naar te kijken en irriteer me er meestal mateloos aan op de tribune.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9356
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Polleke »

Onvoorwaardelijk schreef: Wie de eerste 7 wedstrijden (de oefenwedstrijd incluis - want die was echt heel belabberd) heeft opgelet heeft gezien dat Foor er niet in hoort. Dat is heel spijtig om vast te stellen, maar het moet wel gedaan worden.
Het feit dat een aantal hier zegt dat hij weinig fout doet zegt al genoeg. Foor zou creativiteit en snelheid moeten brengen, maar als je strooit met passes achter de man en besluiteloos bent voor de goal dan verstoor je dat juist. Ik begrijp niet zo goed waarom Brood vasthoudt aan Foor. Hoewel ik ook niet meer zo overtuigd ben van de kwaliteiten van Leiwakabessy is het jammer dat hij geblesseerd is. Leiwa erin, Conboy naar het middenveld en Mert op de plek van Foor.
Ik snap niet dat vele zo vreemd vinden dat Foor niet uitblinkt in diepgang, acties en snelheid.... hij is als 10 opgeleid. Je kan hem daarvoor niet goed genoeg vinden, dat mag... maar waar dan die "Foor zou creativiteit en snelheid moeten brengen" vandaan komt is mij een raadsel. Het is een speler met een redelijk goed overzicht en dito pass die nooit 3 wedstrijden achter elkaar op het middenveld heeft gespeeld. Lekker laten staan die gast......

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3711
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Justian »

illestyl schreef:
Jackiegoal schreef:Mwoah, ik zie helaas weinig volledige wedstrijden van NEC dit seizoen, maar wat ik gezien heb is een Foor met dreiging door zijn passing. De combinaties met Jahanbakhsh bijvoorbeeld in de eerste wedstrijden waren vaker wel dan niet uitstekend. En dat is ook wat ik van Foor in goede doen gewend ben. Hij speelt nu dienstbaarder en dat komt zijn spel ten goede.
Minder samenvattingen kijken. Foor voegt veel te weinig toe, zelfs in de JL en in dit elftal. Kan me niet voorstellen dat als Emilsson en Van Moorsel fit zijn, Foor aanspraak maakt op een basisplek. Afgelopen zaterdag was iedereen lyrisch of tevreden (inclusief ikzelf) over het optreden van Foor in de eerste helft. Als je dan de wedstrijd terugkijkt en op Foor gaat letten is het eigenlijk sneu dat we allemaal zo positief waren. Dat zegt dan ook veel meer over zijn prestaties van voorheen.

Voor Foor (prima kerel) en voor 'het gehalte eigen jeugd in het elftal' zou ik het fijn vinden als hij dit seizoen eindelijk stappen gaat zetten. Maar voor mezelf, de toeschouwer, heb ik er vrede mee als het einde NEC is voor Foor. Vind het absoluut geen fijne voetballer om naar te kijken en irriteer me er meestal mateloos aan op de tribune.
:crazy2:

Hoezo, heb jij een video dan waar alleen de verrichtingen van Foor de volle 90 min op staan???
Tuurlijk zal alles niet altijd goed gaan maar de eerste helft heeft hij gewoon puik gespeeld en begonnen bijna alle aanvallen
via hem.
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

ForzaVakZ
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 19:12

Re: Anthony Limbombe

Bericht door ForzaVakZ »

:offtopic:

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5263
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door eniesee12 »

Justian schreef:
illestyl schreef:
Jackiegoal schreef:Mwoah, ik zie helaas weinig volledige wedstrijden van NEC dit seizoen, maar wat ik gezien heb is een Foor met dreiging door zijn passing. De combinaties met Jahanbakhsh bijvoorbeeld in de eerste wedstrijden waren vaker wel dan niet uitstekend. En dat is ook wat ik van Foor in goede doen gewend ben. Hij speelt nu dienstbaarder en dat komt zijn spel ten goede.
Minder samenvattingen kijken. Foor voegt veel te weinig toe, zelfs in de JL en in dit elftal. Kan me niet voorstellen dat als Emilsson en Van Moorsel fit zijn, Foor aanspraak maakt op een basisplek. Afgelopen zaterdag was iedereen lyrisch of tevreden (inclusief ikzelf) over het optreden van Foor in de eerste helft. Als je dan de wedstrijd terugkijkt en op Foor gaat letten is het eigenlijk sneu dat we allemaal zo positief waren. Dat zegt dan ook veel meer over zijn prestaties van voorheen.

Voor Foor (prima kerel) en voor 'het gehalte eigen jeugd in het elftal' zou ik het fijn vinden als hij dit seizoen eindelijk stappen gaat zetten. Maar voor mezelf, de toeschouwer, heb ik er vrede mee als het einde NEC is voor Foor. Vind het absoluut geen fijne voetballer om naar te kijken en irriteer me er meestal mateloos aan op de tribune.
:crazy2:

Hoezo, heb jij een video dan waar alleen de verrichtingen van Foor de volle 90 min op staan???
Tuurlijk zal alles niet altijd goed gaan maar de eerste helft heeft hij gewoon puik gespeeld en begonnen bijna alle aanvallen
via hem.

Ik moet illestyle dus wel gelijk geven, Foor valt bijna iedere week Door de mand, dat hij afgelopen zaterdag zo 'goed' voetbalde komt doordat we niks van hem gewend zijn. Als die jongen 5 goede ballen geeft in een wedstrijd dan is het voor zijn doen een goede wedstrijd geweest, tegen rkc kreeg hij zoveel ruimte van zijn directe tegenstander (Simon van zeelst ooit iemand van gehoord?) Dat je ook wel is een goede bal geeft. Die jongen komt gewoon alles te kort voor betaalt voetbal, dat heeft hij ondertussen al wel bewezen.

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3711
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Justian »

Ik had het toch ook alleen over deze wedstrijd. Deze jongen heeft vertrouwen nodig.., en nu weer on topic aub :biggrin:
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26907
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door De Kletskop »

Polleke schreef:
De Kletskop schreef:
Polleke schreef:
Stefannec schreef:Mensen zijn gauw tevreden zo goed was het allemaal niet.
Veel acties met weinig tot geen rendement en meneer was vaak ook een halve postbode.
Bal brengen inplaats van spelen.
Eerst wordt er gepiept dat mensen als Foor en Santos teveel passende spelers zijn... dan haal je een buitenspeler die lekker creatief is en acties maakt (met als gevolg dat je uiteraard ook wisselvallig bent in het slagen daarvan).. en is het weer niet goed. Ik heb een jong lekker groeibriljantje gezien.. en zeiken is bij sommige hier echt een sport geworden.
Wat een gelul zeg.
Je ziet de potentie, maar deze wedstrijd was het op een enkele gesmeerde aanval na veel blaffen maar weinig bijten...en zoals stefannec schrijft veel lopen met de bal.
Als je dan al aan het zeiken bent :crazy:
Ja dat is zeiken.... "Foor en Santos gaan geen man voorbij.... dat zijn geen buitenspelers"... haal je er eentje: "Hij loopt teveel met de bal"... ja duh.. dat is een van de onderdelen van een buitenspeler zijn... lopen en actie maken. Het een is niet goed... dan haal je iets anders... is dat weer niet goed.... als we morgen Robben halen... dan is niet balvast genoeg,..... haal je Messi... dan is ie te klein.... haal je Johan Cruijff als trainer.... dan is ie te oud. Zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken...... De jongen maakt zijn debuut, was in de eerste helft bij veel gevaarlijke momenten betrokken en ik genoot van zijn vrije spel. Wees toch eens positiever man, ik word er knetter van.
Pfff... zoals ik zei zie je de potentie bij Limbombe.
Maar kritisch kijken mag niet meer merk ik?

Speciaal voor jou:
Je ziet de potentie bij Limbombe, verder ook een prachtig kapsel en prachtige dribbels.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9356
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Polleke »

De Kletskop schreef:
Polleke schreef:
De Kletskop schreef:
Polleke schreef:
Stefannec schreef:Mensen zijn gauw tevreden zo goed was het allemaal niet.
Veel acties met weinig tot geen rendement en meneer was vaak ook een halve postbode.
Bal brengen inplaats van spelen.
Eerst wordt er gepiept dat mensen als Foor en Santos teveel passende spelers zijn... dan haal je een buitenspeler die lekker creatief is en acties maakt (met als gevolg dat je uiteraard ook wisselvallig bent in het slagen daarvan).. en is het weer niet goed. Ik heb een jong lekker groeibriljantje gezien.. en zeiken is bij sommige hier echt een sport geworden.
Wat een gelul zeg.
Je ziet de potentie, maar deze wedstrijd was het op een enkele gesmeerde aanval na veel blaffen maar weinig bijten...en zoals stefannec schrijft veel lopen met de bal.
Als je dan al aan het zeiken bent :crazy:
Ja dat is zeiken.... "Foor en Santos gaan geen man voorbij.... dat zijn geen buitenspelers"... haal je er eentje: "Hij loopt teveel met de bal"... ja duh.. dat is een van de onderdelen van een buitenspeler zijn... lopen en actie maken. Het een is niet goed... dan haal je iets anders... is dat weer niet goed.... als we morgen Robben halen... dan is niet balvast genoeg,..... haal je Messi... dan is ie te klein.... haal je Johan Cruijff als trainer.... dan is ie te oud. Zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken...... De jongen maakt zijn debuut, was in de eerste helft bij veel gevaarlijke momenten betrokken en ik genoot van zijn vrije spel. Wees toch eens positiever man, ik word er knetter van.
Pfff... zoals ik zei zie je de potentie bij Limbombe.
Maar kritisch kijken mag niet meer merk ik?

Speciaal voor jou:
Je ziet de potentie bij Limbombe, verder ook een prachtig kapsel en prachtige dribbels.
Ik heb geen enkel probleem met kritisch kijken... ik heb wel een probleem met het kritisch afzeiken wat hier een sport lijkt te worden...

Poort5
Berichten: 2552
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Poort5 »

illestyl schreef:
Jackiegoal schreef:Mwoah, ik zie helaas weinig volledige wedstrijden van NEC dit seizoen, maar wat ik gezien heb is een Foor met dreiging door zijn passing. De combinaties met Jahanbakhsh bijvoorbeeld in de eerste wedstrijden waren vaker wel dan niet uitstekend. En dat is ook wat ik van Foor in goede doen gewend ben. Hij speelt nu dienstbaarder en dat komt zijn spel ten goede.
Minder samenvattingen kijken. Foor voegt veel te weinig toe, zelfs in de JL en in dit elftal. Kan me niet voorstellen dat als Emilsson en Van Moorsel fit zijn, Foor aanspraak maakt op een basisplek. Afgelopen zaterdag was iedereen lyrisch of tevreden (inclusief ikzelf) over het optreden van Foor in de eerste helft. Als je dan de wedstrijd terugkijkt en op Foor gaat letten is het eigenlijk sneu dat we allemaal zo positief waren. Dat zegt dan ook veel meer over zijn prestaties van voorheen.

Voor Foor (prima kerel) en voor 'het gehalte eigen jeugd in het elftal' zou ik het fijn vinden als hij dit seizoen eindelijk stappen gaat zetten. Maar voor mezelf, de toeschouwer, heb ik er vrede mee als het einde NEC is voor Foor. Vind het absoluut geen fijne voetballer om naar te kijken en irriteer me er meestal mateloos aan op de tribune.
:withstupid:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Tja, als je niks hebt met puike passing en vooruit voetballen, dan zul je Foor niks vinden. Dan zul je beter af zijn met spelers als een Paco v. Moorsel.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Stefannec »

Polleke schreef:
De Kletskop schreef:
Polleke schreef:
De Kletskop schreef:
Polleke schreef:
Stefannec schreef:Mensen zijn gauw tevreden zo goed was het allemaal niet.
Veel acties met weinig tot geen rendement en meneer was vaak ook een halve postbode.
Bal brengen inplaats van spelen.
Eerst wordt er gepiept dat mensen als Foor en Santos teveel passende spelers zijn... dan haal je een buitenspeler die lekker creatief is en acties maakt (met als gevolg dat je uiteraard ook wisselvallig bent in het slagen daarvan).. en is het weer niet goed. Ik heb een jong lekker groeibriljantje gezien.. en zeiken is bij sommige hier echt een sport geworden.
Wat een gelul zeg.
Je ziet de potentie, maar deze wedstrijd was het op een enkele gesmeerde aanval na veel blaffen maar weinig bijten...en zoals stefannec schrijft veel lopen met de bal.
Als je dan al aan het zeiken bent :crazy:
Ja dat is zeiken.... "Foor en Santos gaan geen man voorbij.... dat zijn geen buitenspelers"... haal je er eentje: "Hij loopt teveel met de bal"... ja duh.. dat is een van de onderdelen van een buitenspeler zijn... lopen en actie maken. Het een is niet goed... dan haal je iets anders... is dat weer niet goed.... als we morgen Robben halen... dan is niet balvast genoeg,..... haal je Messi... dan is ie te klein.... haal je Johan Cruijff als trainer.... dan is ie te oud. Zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken...... De jongen maakt zijn debuut, was in de eerste helft bij veel gevaarlijke momenten betrokken en ik genoot van zijn vrije spel. Wees toch eens positiever man, ik word er knetter van.
Pfff... zoals ik zei zie je de potentie bij Limbombe.
Maar kritisch kijken mag niet meer merk ik?

Speciaal voor jou:
Je ziet de potentie bij Limbombe, verder ook een prachtig kapsel en prachtige dribbels.
Ik heb geen enkel probleem met kritisch kijken... ik heb wel een probleem met het kritisch afzeiken wat hier een sport lijkt te worden...
Hmm grappig want ik geef gewoon een eerlijke kritische kijk, niks afzeiken noem hem nergens een mietje of iets dergelijks.
Geef gewoon aan waar ik vind dat hij nog te kort komt en dan krijg ik te horen dat ik zeik.
Ik lever gewoon een kritische kijk op de speler niet meer en niet minder.
Het is vind ik opvallend dat er over bepaalde spelers geen woord van kritiek mag geleverd worden, en andere spelers na een bal contact al naar het grofvuil worden geschreven. Misschien moeten mensen eens wat opener en eerlijk kijken naar spelers en naar wat voor soort kritiek er geleverd wordt.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26907
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door De Kletskop »

Stefannec schreef: Hmm grappig want ik geef gewoon een eerlijke kritische kijk, niks afzeiken noem hem nergens een mietje of iets dergelijks.
Geef gewoon aan waar ik vind dat hij nog te kort komt en dan krijg ik te horen dat ik zeik.
Ik lever gewoon een kritische kijk op de speler niet meer en niet minder.
Het is vind ik opvallend dat er over bepaalde spelers geen woord van kritiek mag geleverd worden, en andere spelers na een bal contact al naar het grofvuil worden geschreven. Misschien moeten mensen eens wat opener en eerlijk kijken naar spelers en naar wat voor soort kritiek er geleverd wordt.
:withstupid: helemaal meejeens.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9356
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Polleke »

De Kletskop schreef:
Stefannec schreef: Hmm grappig want ik geef gewoon een eerlijke kritische kijk, niks afzeiken noem hem nergens een mietje of iets dergelijks.
Geef gewoon aan waar ik vind dat hij nog te kort komt en dan krijg ik te horen dat ik zeik.
Ik lever gewoon een kritische kijk op de speler niet meer en niet minder.
Het is vind ik opvallend dat er over bepaalde spelers geen woord van kritiek mag geleverd worden, en andere spelers na een bal contact al naar het grofvuil worden geschreven. Misschien moeten mensen eens wat opener en eerlijk kijken naar spelers en naar wat voor soort kritiek er geleverd wordt.
:withstupid: helemaal meejeens.
Het draait erom of de kritiek eerlijk is:

- Foor is geen buitenspeler. Hij is opgeleid als nummer 10, als middenvelder net achter de spitsen. Dat is een positie waarin het draait op passes en steekpasses, om beweging en omschakelen. Maar wat is de kritiek hier: Foor moet zijn man opzoeken en deze passeren. Ik vind dat unfaire kritiek. Dan wordt er gezegd: hij is te licht voor de 10 positie. De 10 positie is een positie die je alleen leert op een bepaald niveau door er week na week te staan. Je moet feeling krijgen met je voorhoede spelers etc. Je staat er niet ineens: de jongen heeft daar nooit kansen gehad. In de praktijk is Foor een talent... en ja dat is hij te lang al. Maar iedereen roept dat dit talent kansen heeft gehad en dát is dus niet waar. Niet op de positie waar zijn kwaliteiten liggen. Dus vind ik de kritiek op Foor onterecht.

- Vervolgens wordt hier gezegd door vele dat Foor en Santos geen goede vleugelspitsen zijn: ze zoeken hun man niet op, passeren niet en komen niet met de voorzet. Los van het feit dat bijna niemand meer met dat type vleugelspitsen speelt (tegenwoordig trekken ze naar binnen om ruimte te maken voor de opkomende backs) kan je inderdaad stellen dat Foor en Santos geen klassieke vleugelspitsen zijn... maar dat is totaal anders als zeggen dat ze geen goede vleugelspelers zijn.

- Vervolgens haalt NEC wel een speler die het in zich heeft om een man te passeren. Iemand die wel dat kan en dus loopt en pingelt en pielt. De jongen speelt zijn eerste wedstrijd, is jonger dan menigeen en laat hartstikke leuke dingen zien. En dan is het: de bal wordt gebracht en hij loopt teveel en zijn acties missen effectiviteit. Dan denk ik: er is kritiek op hoe Foor en Santos het invullen en dan komt er een ander type, die voldoet aan die wensen, en dan is het weer niet goed. Na één wedstrijd! Wat wil je dan? Robben bij NEC? We zijn MAAR NEC hoor.

Kritiek is goed en een speler kritisch bekijken is ook geen enkel probleem. Maar je kan ook gaan zoeken naar dingen, vroege conclusies trekken, oordelen na één wedstrijd of spelers langs een meetlatje leggen terwijl dat niet hoort bij hun kwaliteiten. En dat wordt het voor mij zeiken en afzeiken. Zoeken naar iets op kritisch te zijn. En in de meeste dingen die ik hier lees wordt geen speler met zowel goede als slechte punten beoordeeld, maar alleen de slechte. Foor is een passer en in dat opzicht speelde hij prima de eerste helft tegen RKC. Limbombe is een speler met constante dreiging... voor dat soort spelers ga je naar een stadion toe. Ja alles kan beter... maar mijn god, we zijn vier wedstrijden onderweg en we kunnen niks anders zijn dan tevreden. Als je kritiek uit.. geef dan ook de goede dingen aan van een speler. Dat is mijn mening.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Jackiegoal »

Hoppa Polleke, zowaar :withstupid: Nu nog eens een wat realistischere kijk op het financieel beleid en ik zou zowaar een biertje met je kunnen drinken.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door LT »

Nou, Polleke's verhaal over Foor kent veel waarheden, maar ook wle een bepaalde eenkennigheid.

Foor is inderdaad opgeleid als nummer 10, maar wist op de flanken in de Eredivisie zich nog enigszins te onderscheiden. Echter, wat hij tekort komt is efficiency. Voor een buitenspeler of nummer 10, in welke vorm van deze posities (klassiek, modern, loper, passer) geeft hij te weinig assists en maakt hij nog minder goals. Foor heeft kwaliteiten, maar niet genoeg kwaliteit voor NEC1 in de Eredivisie. Daarin heeft hij kansen genoeg gehad; meer dan 80 wedstrijden gespeeld zelfs, waarvan minimaal een kwart ook achter de spitsen.

Een plek waar ik Foor nog weleens aan het werk zou willen zien, is de positie van Tom Daemen. Momenteel natuurlijk meer dan perfect ingevuld, maar als passer met redelijk loopvermogen naast een breker en een nummer 10 kan hij eventueel van waarde zijn. Ik hoop het van harte, want het is natuurlijk een jongen uit de jeugd. Als hij die achtergrond niet had gehad, ben ik bang dat er allang afscheid was genomen van Navarone.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Stefannec »

Polleke schreef:
De Kletskop schreef:
Stefannec schreef: Hmm grappig want ik geef gewoon een eerlijke kritische kijk, niks afzeiken noem hem nergens een mietje of iets dergelijks.
Geef gewoon aan waar ik vind dat hij nog te kort komt en dan krijg ik te horen dat ik zeik.
Ik lever gewoon een kritische kijk op de speler niet meer en niet minder.
Het is vind ik opvallend dat er over bepaalde spelers geen woord van kritiek mag geleverd worden, en andere spelers na een bal contact al naar het grofvuil worden geschreven. Misschien moeten mensen eens wat opener en eerlijk kijken naar spelers en naar wat voor soort kritiek er geleverd wordt.
:withstupid: helemaal meejeens.
Het draait erom of de kritiek eerlijk is:

- Foor is geen buitenspeler. Hij is opgeleid als nummer 10, als middenvelder net achter de spitsen. Dat is een positie waarin het draait op passes en steekpasses, om beweging en omschakelen. Maar wat is de kritiek hier: Foor moet zijn man opzoeken en deze passeren. Ik vind dat unfaire kritiek. Dan wordt er gezegd: hij is te licht voor de 10 positie. De 10 positie is een positie die je alleen leert op een bepaald niveau door er week na week te staan. Je moet feeling krijgen met je voorhoede spelers etc. Je staat er niet ineens: de jongen heeft daar nooit kansen gehad. In de praktijk is Foor een talent... en ja dat is hij te lang al. Maar iedereen roept dat dit talent kansen heeft gehad en dát is dus niet waar. Niet op de positie waar zijn kwaliteiten liggen. Dus vind ik de kritiek op Foor onterecht.

- Vervolgens wordt hier gezegd door vele dat Foor en Santos geen goede vleugelspitsen zijn: ze zoeken hun man niet op, passeren niet en komen niet met de voorzet. Los van het feit dat bijna niemand meer met dat type vleugelspitsen speelt (tegenwoordig trekken ze naar binnen om ruimte te maken voor de opkomende backs) kan je inderdaad stellen dat Foor en Santos geen klassieke vleugelspitsen zijn... maar dat is totaal anders als zeggen dat ze geen goede vleugelspelers zijn.

- Vervolgens haalt NEC wel een speler die het in zich heeft om een man te passeren. Iemand die wel dat kan en dus loopt en pingelt en pielt. De jongen speelt zijn eerste wedstrijd, is jonger dan menigeen en laat hartstikke leuke dingen zien. En dan is het: de bal wordt gebracht en hij loopt teveel en zijn acties missen effectiviteit. Dan denk ik: er is kritiek op hoe Foor en Santos het invullen en dan komt er een ander type, die voldoet aan die wensen, en dan is het weer niet goed. Na één wedstrijd! Wat wil je dan? Robben bij NEC? We zijn MAAR NEC hoor.

Kritiek is goed en een speler kritisch bekijken is ook geen enkel probleem. Maar je kan ook gaan zoeken naar dingen, vroege conclusies trekken, oordelen na één wedstrijd of spelers langs een meetlatje leggen terwijl dat niet hoort bij hun kwaliteiten. En dat wordt het voor mij zeiken en afzeiken. Zoeken naar iets op kritisch te zijn. En in de meeste dingen die ik hier lees wordt geen speler met zowel goede als slechte punten beoordeeld, maar alleen de slechte. Foor is een passer en in dat opzicht speelde hij prima de eerste helft tegen RKC. Limbombe is een speler met constante dreiging... voor dat soort spelers ga je naar een stadion toe. Ja alles kan beter... maar mijn god, we zijn vier wedstrijden onderweg en we kunnen niks anders zijn dan tevreden. Als je kritiek uit.. geef dan ook de goede dingen aan van een speler. Dat is mijn mening.
Ik wil geen Robben naar NEC en heb geen kritiek gegeven, loop alleen niet mee in de hosanna meteen.
Limbombe heeft talent en zoekt idd zijn tegenstander op.
Daar gaat het niet om, maar sommige mensen vinden hem voor NEC begrippen al een Messi, en ik zeg geef alleen aan dat het wel meevalt en hij nog veel moet leren.
Mag dat dan niet? Dat is prima maar dan moeten andere mensen ook niet aangeven waar andere spelers (nog) tekort komen want we zijn tenslotte maar NEC.

En ik beoordeel een speler nooit op een wedstrijd gaf alleen aan dat ik de hosanna na 1 wedstrijd niet terecht vind.
Zo vind ik het ook niet terecht dat Santos naar 5 wedstrijden is afgeschreven door velen.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door necnmgn »

LT schreef:Nou, Polleke's verhaal over Foor kent veel waarheden, maar ook wle een bepaalde eenkennigheid.

Foor is inderdaad opgeleid als nummer 10, maar wist op de flanken in de Eredivisie zich nog enigszins te onderscheiden. Echter, wat hij tekort komt is efficiency. Voor een buitenspeler of nummer 10, in welke vorm van deze posities (klassiek, modern, loper, passer) geeft hij te weinig assists en maakt hij nog minder goals. Foor heeft kwaliteiten, maar niet genoeg kwaliteit voor NEC1 in de Eredivisie. Daarin heeft hij kansen genoeg gehad; meer dan 80 wedstrijden gespeeld zelfs, waarvan minimaal een kwart ook achter de spitsen.

Een plek waar ik Foor nog weleens aan het werk zou willen zien, is de positie van Tom Daemen. Momenteel natuurlijk meer dan perfect ingevuld, maar als passer met redelijk loopvermogen naast een breker en een nummer 10 kan hij eventueel van waarde zijn. Ik hoop het van harte, want het is natuurlijk een jongen uit de jeugd. Als hij die achtergrond niet had gehad, ben ik bang dat er allang afscheid was genomen van Navarone.
:withstupid: Ik zie hem al jaren meer als een opbouwer/spelverdeler dan een nummer 10 (zoek maar terug :biggrin: ) precies met de redenen die je hierboven geeft. Een Clasie-light zal ik maar zeggen.

necthom
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 15:01
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door necthom »

Was Man Of The Match volgens VI met een 7.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door necnmgn »

necthom schreef:Was Man Of The Match volgens VI met een 7.
Ja, en Conboy had een betere beoordeling dan Appiah...

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Jackiegoal »

LT schreef:Nou, Polleke's verhaal over Foor kent veel waarheden, maar ook wle een bepaalde eenkennigheid.
Ik heb nou eenmaal een zwak voor eigen jeugd...
LT schreef:Een plek waar ik Foor nog weleens aan het werk zou willen zien, is de positie van Tom Daemen. Momenteel natuurlijk meer dan perfect ingevuld, maar als passer met redelijk loopvermogen naast een breker en een nummer 10 kan hij eventueel van waarde zijn.
Niet om heel pietluttig te doen, maar ik denk dat dat alleen werkt als je de zogenaamde breker er achter hebt staan (en dus met de punt naar achter speelt). Je ziet dat ook enigszins bij Wijnaldum in Oranje, alleen die heeft ook de kwaliteit om gaten dicht te lopen, dat zie ik Foor minder snel doen. Ik ben ook van mening dat Foor tekort kwam en komt in heel veel situaties, maar heb langer geleden ook een Foor gezien die met gemak mee kon in de Eredivisie, met de kwaliteiten om op 10 te spelen. Want hij is een van de beste passers in de selectie, met veel inzicht en overzicht. Ik vind Daemen alleen een completere voetballer (waarbij je overigens duidelijk ziet hoe ontzettend belangrijk ervaring is).
"I am Brian, and so is my wife!"

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Janssen »

LT schreef:Nou, Polleke's verhaal over Foor kent veel waarheden, maar ook wle een bepaalde eenkennigheid.

Foor is inderdaad opgeleid als nummer 10, maar wist op de flanken in de Eredivisie zich nog enigszins te onderscheiden. Echter, wat hij tekort komt is efficiency. Voor een buitenspeler of nummer 10, in welke vorm van deze posities (klassiek, modern, loper, passer) geeft hij te weinig assists en maakt hij nog minder goals. Foor heeft kwaliteiten, maar niet genoeg kwaliteit voor NEC1 in de Eredivisie. Daarin heeft hij kansen genoeg gehad; meer dan 80 wedstrijden gespeeld zelfs, waarvan minimaal een kwart ook achter de spitsen.

Een plek waar ik Foor nog weleens aan het werk zou willen zien, is de positie van Tom Daemen. Momenteel natuurlijk meer dan perfect ingevuld, maar als passer met redelijk loopvermogen naast een breker en een nummer 10 kan hij eventueel van waarde zijn. Ik hoop het van harte, want het is natuurlijk een jongen uit de jeugd. Als hij die achtergrond niet had gehad, ben ik bang dat er allang afscheid was genomen van Navarone.
Ik ben er inderdaad klaar mee. Hij brengt gewoon te weinig.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5427
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door illestyl »

Eerlijk gezegd schrik ik wel van datgene dat hier wordt neergezet over Foor. Foor schijnt 'een speler met een goede pass en een goed overzicht/inzicht' te zijn. Weet die toch verdomt goed te verbergen. Een speler die, zogenaamd, een goede trap en een prima inzicht heeft en als vleugelspeler of nummer 10 speelt moet toch in staat zijn om een hoop assists te geven. Foor heeft 11 assists gegeven in 5000 minuten Eredivise voetbal. 'Nuff said. Ik irriteer me juist aan zijn krachteloze zwakke trap en het immer niet zien van de derde man, de vrije ruimte of het niet verleggen van het spel c.q. het organiseren/voorbereiden van een aanval.

Foor als centrale middenvelder? Is dit serieus? Beschikt hij over enige duelkracht? Foor is dus in staat het spel te lezen, het spel te verdelen, aanvallen onschadelijk te maken en te heersen op het middenveld?

Foor is een energieke dribbelaar met een aardige techniek en een goede mentaliteit. That's it.

Maar goed, ik laat me niet meer over Foor uit. Zul je zien dat het net zoiets wordt als Voorwaarts met Higdon. :crazy: :biggrin:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32818
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door bertje »

De Kletskop schreef:
Stefannec schreef:Mensen zijn gauw tevreden zo goed was het allemaal niet.
Veel acties met weinig tot geen rendement en meneer was vaak ook een halve postbode.
Bal brengen inplaats van spelen.
:withstupid:
Toppertje hoor.. :biggrin:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door vak Oost »

bertje schreef:Toppertje hoor.. :biggrin:
man of the match vandaag en als die bal 10 minuten voortijd er nog in gaat dan was het helemaal feest geweest, wat heerlijke voetballer
Alles komt goed !!

Henkiepenkie
Berichten: 6983
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Henkiepenkie »

Wat was hij goed vandaag! Heerlijke voetballer om naar te kijken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten