Anthony Limbombe

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal). Maarre... wat let Limbombe om zijn contract voor 3 jaarsalarissen af te kopen? Als NEC vindt dat Limbombe marktwaarde vertegenwoordigt, dan moet die marktwaarde uitgedrukt in salaris over de contractperiode. Limbombe verdient, pak 'm beet een ton per jaar. NEC meent dat Limbombes marktwaarde meer dan 2 miljoen is, wat betekent dat hij minimaal een salaris van 4 ton moet krijgen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Legendario »

mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:In zo'n situatie zou een werknemer naar de rechter stappen en de rechter zou hem gelijk geven. Als 10x zoveel verdienen, geen geldige reden is om te vertrekken, dan zijn spelers als Limbombe slaven.
Nee. Het werkt anders dan jouw contract, dat weet je?
Ik zie niet in waarom het anders werkt.
Ja, dan laat maar.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Tiel »

Bruno Silva ging in staking en kreeg zijn zin. Totaal verkeerd voorbeeld.
Dus uiteindelijk een normale transfer, hij heeft niet zoals elke werknemer wel kan zijn contract opgezegd.

Grote schande dat Ajax hier aan mee heeft gedaan.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Legendario schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:In zo'n situatie zou een werknemer naar de rechter stappen en de rechter zou hem gelijk geven. Als 10x zoveel verdienen, geen geldige reden is om te vertrekken, dan zijn spelers als Limbombe slaven.
Nee. Het werkt anders dan jouw contract, dat weet je?
Ik zie niet in waarom het anders werkt.
Ja, dan laat maar.
NEC is niet werkgever van Limbombe? Werkgevers in Nederland hebben zich niet te houden aan arbeidsrecht?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Tiel »

mschr schreef:Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal). Maarre... wat let Limbombe om zijn contract voor 3 jaarsalarissen af te kopen? Als NEC vindt dat Limbombe marktwaarde vertegenwoordigt, dan moet die marktwaarde uitgedrukt in salaris over de contractperiode. Limbombe verdient, pak 'm beet een ton per jaar. NEC meent dat Limbombes marktwaarde meer dan 2 miljoen is, wat betekent dat hij minimaal een salaris van 4 ton moet krijgen.
Waarom komt dit dan nooit voor in de voetballerij als het allemaal zo simpel is?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Legendario »

mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:In zo'n situatie zou een werknemer naar de rechter stappen en de rechter zou hem gelijk geven. Als 10x zoveel verdienen, geen geldige reden is om te vertrekken, dan zijn spelers als Limbombe slaven.
Nee. Het werkt anders dan jouw contract, dat weet je?
Ik zie niet in waarom het anders werkt.
Ja, dan laat maar.
NEC is niet werkgever van Limbombe? Werkgevers in Nederland hebben zich niet te houden aan arbeidsrecht?
Wat staat er in dat arbeidsrecht dan?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Strooper »

LT schreef:Bruno Silva, Groningen naar Ajax.
Is nooit voor de arbitragecommissie gekomen. Uiteindelijk gewoon een akkoord bereikt tussen Groningen en Ajax.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Strooper »

mschr schreef:Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal).
Groningen heeft destijds die arbitragezaak gewoon gewonnen hoor: http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/73 ... ak-suarez/

Bij zijn transfer naar Liverpool was er al helemaal geen sprake van een arbitragezaak.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Strooper schreef:
mschr schreef:Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal).
Groningen heeft destijds die arbitragezaak gewoon gewonnen hoor: http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/73 ... ak-suarez/

Bij zijn transfer naar Liverpool was er al helemaal geen sprake van een arbitragezaak.
Maar voor beide partijen was duidelijk dat Suarez niet bij Groningen zou blijven.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Anthony Limbombe

Bericht door noviomagum »

Jacob lensky ging zogenaamd studeren
contract werd ontbonden en tekende uiteindelijk bij fc Utrecht

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Wessel »

mschr schreef:Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal). Maarre... wat let Limbombe om zijn contract voor 3 jaarsalarissen af te kopen? Als NEC vindt dat Limbombe marktwaarde vertegenwoordigt, dan moet die marktwaarde uitgedrukt in salaris over de contractperiode. Limbombe verdient, pak 'm beet een ton per jaar. NEC meent dat Limbombes marktwaarde meer dan 2 miljoen is, wat betekent dat hij minimaal een salaris van 4 ton moet krijgen.
Het is natuurlijk absurd wat je zegt. Afgelopen transferperiode zijn er voor een aantal topspelers recordaanbiedingen van 100 miljoen of meer geweest, o.a. voor Bale en Pogba. De respectievelijke clubs zouden dan op grond daarvan de salarissen van deze spelers moeten verdubbelen of verdrievoudigen? En al die kleinere clubs die een bod op een speler binnenkrijgen zouden alleen op grond daarvan het salaris van deze spelers moeten aanpassen? Nou, dan zou het vlug met het betaalde voetbal afgelopen zijn.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Legendario »

Wessel schreef:
mschr schreef:Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal). Maarre... wat let Limbombe om zijn contract voor 3 jaarsalarissen af te kopen? Als NEC vindt dat Limbombe marktwaarde vertegenwoordigt, dan moet die marktwaarde uitgedrukt in salaris over de contractperiode. Limbombe verdient, pak 'm beet een ton per jaar. NEC meent dat Limbombes marktwaarde meer dan 2 miljoen is, wat betekent dat hij minimaal een salaris van 4 ton moet krijgen.
Het is natuurlijk absurd wat je zegt. Afgelopen transferperiode zijn er voor een aantal topspelers recordaanbiedingen van 100 miljoen of meer geweest, o.a. voor Bale en Pogba. De respectievelijke clubs zouden dan op grond daarvan de salarissen van deze spelers moeten verdubbelen of verdrievoudigen? En al die kleinere clubs die een bod op een speler binnenkrijgen zouden alleen op grond daarvan het salaris van deze spelers moeten aanpassen? Nou, dan zou het vlug met het betaalde voetbal afgelopen zijn.
Mooi man. Volgens de theorie kunnen we dan fietas failliet bieden!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7342
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Keizerstad1994 »

mschr schreef:Suarez (Groningen - Ajax, Ajax-Liverpool en bijna gelukt Liverpool -Arsenal). Maarre... wat let Limbombe om zijn contract voor 3 jaarsalarissen af te kopen? Als NEC vindt dat Limbombe marktwaarde vertegenwoordigt, dan moet die marktwaarde uitgedrukt in salaris over de contractperiode. Limbombe verdient, pak 'm beet een ton per jaar. NEC meent dat Limbombes marktwaarde meer dan 2 miljoen is, wat betekent dat hij minimaal een salaris van 4 ton moet krijgen.
Je onzin begint nu echt vervelend te worden. Daarbij kan je wel zeggen dat Suarez het bijna gelukt is, maar bijna telt niet. Suarez heeft de arbitragezaak gewoon verloren. Zeker in Nederland kan ik de laatste arbitragezaak die gewonnen is door een speler al amper meer herinneren. Als Limbombe een arbitragezaak had aangespannen om naar de nummer 15 van de Championship te gaan had hij die binnen 2 minuten kansloos verloren.

En een speler kan niet zomaar zijn contract afkopen.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Jackiegoal »

mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:In zo'n situatie zou een werknemer naar de rechter stappen en de rechter zou hem gelijk geven. Als 10x zoveel verdienen, geen geldige reden is om te vertrekken, dan zijn spelers als Limbombe slaven.
Nee. Het werkt anders dan jouw contract, dat weet je?
Ik zie niet in waarom het anders werkt.
Ja, dan laat maar.
NEC is niet werkgever van Limbombe? Werkgevers in Nederland hebben zich niet te houden aan arbeidsrecht?
Mschr heeft gelijk als hij zegt dat het niet anders werkt dan een "normaal" arbeidscontract. Het zijn echter wel contracten voor bepaalde tijd en hiervan kan niet eenzijdig worden afgezien als daarvoor geen beding is opgenomen in het contract zelf (en dat wordt in het voetbal eigenlijk nooit gedaan, in de normale wereld is het juist de standaard). Een speler mag dus doorgaans zijn contract niet opzeggen zoals wij dat vaak wel mogen (met inachtneming van een opzegtermijn), maar dient zijn contract uit te dienen tenzij anders overeengekomen wordt. In de CAO voor contractspelers mogen ook veel langer contracten voor bepaalde tijd worden aangeboden (pas na 12 jaar wordt teruggevallen op de wettelijke bepalingen, waar wij tegenwoordig na 2 jaar al een vast contract horen te krijgen). Van afkopen is sowieso geen sprake zonder dat de club daar mee akkoord gaat. Er moet heel wat aan de hand zijn wil je via de arbitragecommissie toch zo'n ontbinding voor elkaar krijgen en dat is in deze zaak eigenlijk ondenkbaar.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Maar een contract is toch altijd te ontbinden, als minimaal een van beide partijen ervan af wil, mits de andere partij in alle redelijkheid gecompenseerd wordt? Daarvoor hoeft in een contract toch geen speciale ontbindingsclausule opgenomen te worden?

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3721
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Super-Simr »

Wat een oeverloze discussies hier over deze jongen.....
Er was interesse van een club die hem / zijn zaakwaarnemer de kop gek hebben gemaakt. Hij geeft eerlijk aan dat hij hier wel door wordt afgeleid en de trainer besluit hem vervolgens buiten de selectie te houden. Nu lijkt het hele verhaal niet door te gaan en kan hij zich weer volledig met NEC bezig houden. Heel normaal aangezien er in elk bedrijf iedere dag wel mensen zijn die om wat voor een reden dan ook even niet gemotiveerd zijn...
Limbombe is nu weer bij de les en daar is de kous mee af. Hij is een van onze beste spelers (we zullen hem nog erg nodig hebben) en heeft zich altijd voor onze club ingezet. Graag wat mee respect en hoop dat hij een meer dan warm onthaal krijgt de volgende pot.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13386
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Pol »

mschr schreef:Maar een contract is toch altijd te ontbinden, als minimaal een van beide partijen ervan af wil, mits de andere partij in alle redelijkheid gecompenseerd wordt? Daarvoor hoeft in een contract toch geen speciale ontbindingsclausule opgenomen te worden?
Sterker, daar is toch een vaste formule voor gebaseerd op salaris en lengte contract?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Pol schreef:
mschr schreef:Maar een contract is toch altijd te ontbinden, als minimaal een van beide partijen ervan af wil, mits de andere partij in alle redelijkheid gecompenseerd wordt? Daarvoor hoeft in een contract toch geen speciale ontbindingsclausule opgenomen te worden?
Sterker, daar is toch een vaste formule voor gebaseerd op salaris en lengte contract?
Lijkt mij ook.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Tiel »

Pol schreef:
mschr schreef:Maar een contract is toch altijd te ontbinden, als minimaal een van beide partijen ervan af wil, mits de andere partij in alle redelijkheid gecompenseerd wordt? Daarvoor hoeft in een contract toch geen speciale ontbindingsclausule opgenomen te worden?
Sterker, daar is toch een vaste formule voor gebaseerd op salaris en lengte contract?
En geen voetballer maakt daar gebruik van. Lijkt mij dat Depay een beter salaris had gehad als hij zo was weggegaan. Zal in de voetballerij zo niet werken.

Oh Oh OH wat een oelewapper is die Ali, die had zo makkelijk weggekunnen.............................
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9374
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Polleke »

Super-Simr schreef:Wat een oeverloze discussies hier over deze jongen.....
Er was interesse van een club die hem / zijn zaakwaarnemer de kop gek hebben gemaakt. Hij geeft eerlijk aan dat hij hier wel door wordt afgeleid en de trainer besluit hem vervolgens buiten de selectie te houden. Nu lijkt het hele verhaal niet door te gaan en kan hij zich weer volledig met NEC bezig houden. Heel normaal aangezien er in elk bedrijf iedere dag wel mensen zijn die om wat voor een reden dan ook even niet gemotiveerd zijn...
Limbombe is nu weer bij de les en daar is de kous mee af. Hij is een van onze beste spelers (we zullen hem nog erg nodig hebben) en heeft zich altijd voor onze club ingezet. Graag wat mee respect en hoop dat hij een meer dan warm onthaal krijgt de volgende pot.
Heel idealistisch..... ik denk dat die jongen witheet is op NEC. Dat is niet terecht. Maar als ik elders in het mooiste voetballand van de wereld bij een vette club 4 keer mijn salaris kon verdienen en de club waar ik speel werkt niet mee, dan had ik me ook bijzonder kut gevoeld.

Ik baal dat NEC afwacht. Je kan Leeds ook een tegenvoorstel doen, fiks doorverkoopbedragje erin en je toont aan bij Limbombe dat je echt wel mee wilt denken. Zijn er alleen winnaars, als Leeds afzegt heeft NEC er alles aan gedaan. Ik denk overigens dat hij nog wel gaat.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door Legendario »

Jackiegoal schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:
mschr schreef:In zo'n situatie zou een werknemer naar de rechter stappen en de rechter zou hem gelijk geven. Als 10x zoveel verdienen, geen geldige reden is om te vertrekken, dan zijn spelers als Limbombe slaven.
Nee. Het werkt anders dan jouw contract, dat weet je?
Ik zie niet in waarom het anders werkt.
Ja, dan laat maar.
NEC is niet werkgever van Limbombe? Werkgevers in Nederland hebben zich niet te houden aan arbeidsrecht?
Mschr heeft gelijk als hij zegt dat het niet anders werkt dan een "normaal" arbeidscontract. Het zijn echter wel contracten voor bepaalde tijd en hiervan kan niet eenzijdig worden afgezien als daarvoor geen beding is opgenomen in het contract zelf (en dat wordt in het voetbal eigenlijk nooit gedaan, in de normale wereld is het juist de standaard). Een speler mag dus doorgaans zijn contract niet opzeggen zoals wij dat vaak wel mogen (met inachtneming van een opzegtermijn), maar dient zijn contract uit te dienen tenzij anders overeengekomen wordt. In de CAO voor contractspelers mogen ook veel langer contracten voor bepaalde tijd worden aangeboden (pas na 12 jaar wordt teruggevallen op de wettelijke bepalingen, waar wij tegenwoordig na 2 jaar al een vast contract horen te krijgen). Van afkopen is sowieso geen sprake zonder dat de club daar mee akkoord gaat. Er moet heel wat aan de hand zijn wil je via de arbitragecommissie toch zo'n ontbinding voor elkaar krijgen en dat is in deze zaak eigenlijk ondenkbaar.
En dat van die opzegtermijn is wat ik mschr dus probeer te vertellen, maar die leest daar voor het gemak overheen omdat het niet in zijn argumentatie past.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door burp »

Bij Leeds willen ze na Botaka nog een winger dus veilig is Limbombe nog niet voor ons. Sowieso is de markt in Engeland een dag langer open.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

Ik hoop dat hij blijft, want dan hoeven we niet meer te genieten van Sleegers als linksbuiten. Ik hoop ook dat NEC zijn contract openbreekt, want goed werkgeverschap is me ook wat waard.

jbnmgn

Re: Anthony Limbombe

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:Maar een contract is toch altijd te ontbinden, als minimaal een van beide partijen ervan af wil, mits de andere partij in alle redelijkheid gecompenseerd wordt? Daarvoor hoeft in een contract toch geen speciale ontbindingsclausule opgenomen te worden?
Sterker, daar is toch een vaste formule voor gebaseerd op salaris en lengte contract?
Lijkt mij ook.
Dan zal ten alle tijde het contract afgekocht moeten worden. En dan zal NEC niet alleen de transferwaarde eisen maar ook een afkoopsom.
Als Limbombe een rechtszaak zou aanspannen en door de rechter zo weg zou mogen gaan dan is geen enkele club meer zeker van zijn spelers.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anthony Limbombe

Bericht door mschr »

jbnmgn schreef:
mschr schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:Maar een contract is toch altijd te ontbinden, als minimaal een van beide partijen ervan af wil, mits de andere partij in alle redelijkheid gecompenseerd wordt? Daarvoor hoeft in een contract toch geen speciale ontbindingsclausule opgenomen te worden?
Sterker, daar is toch een vaste formule voor gebaseerd op salaris en lengte contract?
Lijkt mij ook.
Dan zal ten alle tijde het contract afgekocht moeten worden. En dan zal NEC niet alleen de transferwaarde eisen maar ook een afkoopsom.
Als Limbombe een rechtszaak zou aanspannen en door de rechter zo weg zou mogen gaan dan is geen enkele club meer zeker van zijn spelers.
Ik hoop niet dat ie het doet, maar hij zou een meer dan goeie kans maken om een rechtszaak te winnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten