Marnick Vermijl

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

Frank schreef:
RobertvdW schreef:
Frank schreef:
mschr schreef:Dat semi-interessante verhaal wordt door kenners ook wel omschreven als keiharde feiten. Een rechtsback huur je niet, maar leid je op. Moeilijk is dat niet, want een rechtsback is een simpele voetballer. Korte draaicirkel, fel, klein, in staat om een sliding te maken en een pass te geven naar degene die kan opbouwen. En waarom ik vaak ontevreden ben met het technisch beleid van NEC, lijkt me duidelijk. Het technisch beleid is warrig, onduidelijk en het slaat nergens op. Sinds een half jaar zijn we alleen maar geïnteresseerd in buitenlandse voetballers. Waarom dat is, geen idee. Ik weet alleen dat het een doodlopende weg gaat zijn. Maar ja, als jij er enthousiast over kan worden, ga je gang. Ik wil niemand zijn kortstondig pleziertje afnemen.
Helemaal mee eens! Maar wat is er de laatste jaren uit de jeugdopleiding gekomen? Toch veel en veels te weinig! Hier moet het veranderen en misschien is deze weg nu ook langzaam ingeslagen. Op de korte termijn heb ik ook het idee dat er bij de huidige generatie en met name Nederlandse voetballers nog te weinig realiteitszin is. De salarissen van veel spelers staan in geen verhouding tot het gebodene. Zelfs postbodes uit Luxemburg en Petrolullen uit Roemenie schakelen onze "mennekes"uit. Dus misschien wel goed dat er nu wat c.q. veel Scandinaviers,Duitsers,Belgen enz. enz. rondlopen. Laat ze NEC maar naar een wat hoger plan brengen. Corrigeren we de Nederlandse (en nog beter zou zijn de regionale) inbreng later wel weer.Het meeste geniet ik op dit moment van de saamhorigheid tussen de NEC-supporters en de terugkeer van een mooi trainersstel! Ik heb er weer vertrouwen in en belangrijker nog .................. Mijn NEC gevoel is,ondanks de veelheid aan nationaliteiten, weer helemaal terug!!
Mooi dat je zegt, dat je "op dit moment" geniet van de saamhorigheid tussen de "echte" N.E.C.-supporters en de terugkeer van een mooi trainersstel. Dat brengt jouw N.E.C. gevoel weer helemaal terug. Is jouw N.E.C. niet wat broos, als het bij tegenslagen (b.v. een reeks slechte prestaties; een trainer die je niet bevalt) weer weg is? En als straks dat mooie trainersstel nu eens (wat ik uiteraard niet hoop) tegenvallende resultaten behaald? In ieder geval is mijn N.E.C.-gevoel er altijd, in voor- en tegenspoed!
Wat zijn trouwens "echte" N.E.C.-supporters?
Robbert, het gevoel gaat nooit weg en is er al 40 jaar! Maar het werd wel minder. Heeft wellicht ook met mijn eigen leeftijd te maken. Want wat zat ik boven op mijn kamertje te huilen met mijn transistorradiootje in de hand toen NEC voor het eerst degradeerde. (Ik dacht PEC Zwolle uit met rode kaart voor Frans Janssen). Dat woordje "echte" heb ik weggehaald; daar zijn al eerder discussies over gevoerd. Kan ik niet uitleggen en voegt in mijn verhaal niks toe.

N.e.c en club gevoel zal bij mij altijd bij staan maar zoals n.e.c stond en speelde onder pastoor maakte me verdrietig. Geen strijd passie in mij ogen de twee basis, strijd en de wil om te voetballen en te willen winnen. dat je 2-2 gelijk speelt tegen rkc maar de eerste x weer het publiek hoort juichen niet omdat we zo goed speelde maar meer omdat er inzet getoond werd.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Danish Dynamite »

Juul schreef:
illestyl schreef: Maar PSV valt niet te vergelijken met NEC. Die moeten geen speler van Eredivisie niveau opleiden. Die moeten een speler van Top-Eredivisie niveau opleiden.
Daar heb je wel gelijk in. De enige topclub die dat lukt is Ajax. Bij NEC druppelt er heel weinig bruikbaars door. Met alle respect, maar ook Jordi Tutuarima lijkt me te licht voor het grote werk. Geldt ook voor Joeri Loen.

Maar on topic: Man United is van een niveau waar de NL top niet aan kan tippen, dus met left over Vermijl zie ik het wel zitten.
:???: Welke spelers van top niveau zijn er de laatste jaren daar opgeleid en doorgebroken dan?

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Juul »

Het ging om zelf opgeleide backs toch? Dan kan je stellen dat Ajax met vd Wiel, Blind, van Rhijn backs opleidt die Oranje halen, hoger niveau in Nederland hebben we niet. En Denswil zit er aan te komen.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Danish Dynamite »

Juul schreef:Het ging om zelf opgeleide backs toch? Dan kan je stellen dat Ajax met vd Wiel, Blind, van Rhijn backs opleidt die Oranje halen, hoger niveau in Nederland hebben we niet. En Denswil zit er aan te komen.
Dan heeft NEC het met de zelf opgeleide verdediger Nuytinck helemaal niet zo slecht gedaan dus, als je het afzet naar scoutingsgebied en financiele mogelijkheden...
Maar dat Nederlands elftal halen zegt mij vrij weinig over hun niveau, er zijn de afgelopen jaren genoeg spelers geselecteerd die er naar mijn bescheiden mening helemaal niet thuis horen.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Juul »

Danish Dynamite schreef: Maar dat Nederlands elftal halen zegt mij vrij weinig over hun niveau, er zijn de afgelopen jaren genoeg spelers geselecteerd die er naar mijn bescheiden mening helemaal niet thuis horen.
Mee eens, maar daar is de overschatte Bram Nuytinck juist het schoolvoorbeeld van. Je spreekt jezelf onbedoeld tegen.

ernie

Re: Marnick Vermijl

Bericht door ernie »

Als iemand niet overschat is is het Nuytinck wel.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Danish Dynamite »

Juul schreef:
Danish Dynamite schreef: Maar dat Nederlands elftal halen zegt mij vrij weinig over hun niveau, er zijn de afgelopen jaren genoeg spelers geselecteerd die er naar mijn bescheiden mening helemaal niet thuis horen.
Mee eens, maar daar is de overschatte Bram Nuytinck juist het schoolvoorbeeld van. Je spreekt jezelf onbedoeld tegen.
Als jij Nuytinck al niet goed genoeg vindt, en die mening mag je hebben, maar dan vraag ik me werkelijk af wat jouw verwachtingen zijn van de jeugdopleiding.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Juul »

Danish Dynamite schreef:
Als jij Nuytinck al niet goed genoeg vindt, en die mening mag je hebben, maar dan vraag ik me werkelijk af wat jouw verwachtingen zijn van de jeugdopleiding.
Jij vindt van Rhijn, vd Wiel en Blind niet goed genoeg voor Oranje, dus daarmee vergeleken vind ik Nuytinck overschat als aanvoerder van Jong Oranje en dus toekomstig Oranje. Je haalt een uitspraak uit de context. Ik vind Nuytinck een prima speler, maar de genoemde Ajaxieden een niveau hoger.

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door dolle dries »

:offtopic:

recreantb
Berichten: 2151
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 16:36

Re: Marnick Vermijl

Bericht door recreantb »

Marnick in de basis, iemand een indruk van hem gekregen op de training?
NEC: mijn club

Voorwaarts
Berichten: 4193
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Voorwaarts »

Opmerkelijke uitspraak van Marnick op omroepGLD:
"Het is gezien de kwaliteiten die we hebben ongelooflijk dat we laatste staan. Onder de nieuwe impulsen denk ik wel dat we naar de top gaan. Voor een club als NEC is ambitie ook heel erg nodig."

Die heeft niet getekend om hier tegen degradatie te moeten voetballen !
Nieuwe impulsen. Staat er nog meer te gebeuren ?
Naar de top. Ambitie. ... Zou graag horen wat hij met die ambitie bedoelde.
En wie die ambitie heeft uitgesproken naar hem.

Verder welkom Marnick en veel succes bij rood groen zwart ! :sjaal:
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5430
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door illestyl »

Echt, jij ziet dingen die er niet zien. Nee, er komt niets meer aan. Geen Bakkal. Geen Guidetti. Geen Ibrahimovic. Geen Thijs Hendriks. Alleen Leiwa.

Gebruikersavatar
bulletje
Berichten: 229
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 13:40
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door bulletje »

::
illestyl schreef:Echt, jij ziet dingen die er niet zien. Nee, er komt niets meer aan. Geen Bakkal. Geen Guidetti. Geen Ibrahimovic. Geen Thijs Hendriks. Alleen Leiwa.
Nou je het toch over Ibrahimovic hebt... Je raad nooit wie ik gister bij de training heb gezien.. :biggrin:

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door T.I.G.O. »

Die had molenaar eens bij de keel moeten grijpen :schater:

jasper491
Berichten: 3377
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Marnick Vermijl

Bericht door jasper491 »

Die gozer heeft het Mertens-loopje.. Hoop dat ie ook even goed is!

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Gerd »

recreantb schreef:Marnick in de basis, iemand een indruk van hem gekregen op de training?


Omdat ik vandaag vrij was heb ik een keer de training bezocht. De laatste keer was in de vakantie onder leiding van Pastoor in Woezik; toen was het een slappe vertoning en een matig niveau.
Vanmorgen was ik aangenaam verrast. Jakob Jantscher is een echte klasbak, hij ziet de vrije ruimte loopt slim vrij en schiet erg makkelijk op goal. Higdon gaat ook beter spelen, was weer enorm sterk aan de bal en sloopte Cmovs bijna in een duel. Van de nieuwe middenvelder Samuel Stefanik gaan we ook veel plezier beleven, een geweldige speler met een goed overzicht. Met Mark Vermijl is de verdediging echt sterker geworden. Anton zei het al het niveau van de trainingen omhoog is gegaan maar dat is ook echt zo. Iedereen voetbalde beter, en soepeler. Af en toe worden er harde woorden naar elkaar uitgesproken, maar wel met de intentie dat alles beter moet. Vooral Pálsson laat zich horen. Had een verbale discussie met Higdon en die is echt voor niemand bang. Je hebt echt een slechte middag als je tegen Higdon moet spelen; wat een beest is dat in de duels. :tu:
Het team wat zondag speelt had het soms erg moeilijk tegen het " tweede" waarin ook Heimlein speelde en scoorde. Het tweede team was gretig, zelfs Roorda deed het niet slecht.
Zoals de snor ook altijd al zei," drie aankopen kunnen voor een omwenteling in een elftal zorgen". Ik heb dat wel vandaag gezien. Er werd echt knap gevoetbald, er is meer concurrentie er wordt hard gewerkt en er lopen een paar zeer goede voetballers tussen waardoor andere spelers ook beter worden.
Ik hoop dat we zondag winnen, mocht dat niet lukken ( nog niet een ingespeeld team) dan maak ik me echt geen zorg over de rest van de competitie. Met dit materiaal gaan we zeker wedstrijden winnen en flink stijgen op de ranglijst.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7133
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door jetipo »

Gerd schreef:
recreantb schreef:Marnick in de basis, iemand een indruk van hem gekregen op de training?


Omdat ik vandaag vrij was heb ik een keer de training bezocht. De laatste keer was in de vakantie onder leiding van Pastoor in Woezik; toen was het een slappe vertoning en een matig niveau.
Vanmorgen was ik aangenaam verrast. Jakob Jantscher is een echte klasbak, hij ziet de vrije ruimte loopt slim vrij en schiet erg makkelijk op goal. Higdon gaat ook beter spelen, was weer enorm sterk aan de bal en sloopte Cmovs bijna in een duel. Van de nieuwe middenvelder Samuel Stefanik gaan we ook veel plezier beleven, een geweldige speler met een goed overzicht. Met Mark Vermijl is de verdediging echt sterker geworden. Anton zei het al het niveau van de trainingen omhoog is gegaan maar dat is ook echt zo. Iedereen voetbalde beter, en soepeler. Af en toe worden er harde woorden naar elkaar uitgesproken, maar wel met de intentie dat alles beter moet. Vooral Pálsson laat zich horen. Had een verbale discussie met Higdon en die is echt voor niemand bang. Je hebt echt een slechte middag als je tegen Higdon moet spelen; wat een beest is dat in de duels. :tu:
Het team wat zondag speelt had het soms erg moeilijk tegen het " tweede" waarin ook Heimlein speelde en scoorde. Het tweede team was gretig, zelfs Roorda deed het niet slecht.
Zoals de snor ook altijd al zei," drie aankopen kunnen voor een omwenteling in een elftal zorgen". Ik heb dat wel vandaag gezien. Er werd echt knap gevoetbald, er is meer concurrentie er wordt hard gewerkt en er lopen een paar zeer goede voetballers tussen waardoor andere spelers ook beter worden.
Ik hoop dat we zondag winnen, mocht dat niet lukken ( nog niet een ingespeeld team) dan maak ik me echt geen zorg over de rest van de competitie. Met dit materiaal gaan we zeker wedstrijden winnen en flink stijgen op de ranglijst.
:biggrin: :sjaal:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4446
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Ron Delgado »

Gerd voor President! En anders zou het een goeie zijn voor de pr-afdeling bij NEC. Ik heb gelijk zin in zondag.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32934
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door bertje »

http://www.nec-nijmegen.nl/home/07962_j ... resenteerd

Vermijl wil zich in de kijker spelen voor de bondscoach voor het WK, hij moet dus wel echt wat kunnen.. :tu:
Laatst gewijzigd door bertje op vr 13 sep 2013, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5430
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door illestyl »

@ Gerd; Leuk verslag! :tu:

Zo, die Vermijl heeft een goed fysiek zo te zien. Niet verwacht. Die gaat een verademing worden t.o.v. de Bovenbergjes en Will's van deze wereld, op zeker!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31827
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door vak Oost »

Afbeelding
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32934
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door bertje »

Ron Delgado schreef:Gerd voor President! En anders zou het een goeie zijn voor de pr-afdeling bij NEC. Ik heb gelijk zin in zondag.
:withstupid: :tu:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Voorwaarts
Berichten: 4193
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Voorwaarts »

Ben het grotendeels eens met Gerd eens. Ik ga ook wel eens kijken. Afgelopen donderdag was de tweede keer dit seizoen. Helaas bij de eerste training die ik zag geen partijvorm (onder pastoor). Kan dus niet goed vergelijken. Maar vond afg. donderdag het nivo vrij hoog. Er werd snel getikt en getreuzel werd genadeloos aangepakt. Geen tijd meer om te treuzelen dus. Mooi om te zien. Mooi om te lezen dat jij dat ook vind.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door eniesee12 »

Mooie verhalen hier, eindelijk! Laat me verassen zondag ! COME ON ENIESEE :sjaal:

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Marnick Vermijl

Bericht door Danish Dynamite »

Gerd schreef:
recreantb schreef:Marnick in de basis, iemand een indruk van hem gekregen op de training?


Omdat ik vandaag vrij was heb ik een keer de training bezocht. De laatste keer was in de vakantie onder leiding van Pastoor in Woezik; toen was het een slappe vertoning en een matig niveau.
Vanmorgen was ik aangenaam verrast. Jakob Jantscher is een echte klasbak, hij ziet de vrije ruimte loopt slim vrij en schiet erg makkelijk op goal. Higdon gaat ook beter spelen, was weer enorm sterk aan de bal en sloopte Cmovs bijna in een duel. Van de nieuwe middenvelder Samuel Stefanik gaan we ook veel plezier beleven, een geweldige speler met een goed overzicht. Met Mark Vermijl is de verdediging echt sterker geworden. Anton zei het al het niveau van de trainingen omhoog is gegaan maar dat is ook echt zo. Iedereen voetbalde beter, en soepeler. Af en toe worden er harde woorden naar elkaar uitgesproken, maar wel met de intentie dat alles beter moet. Vooral Pálsson laat zich horen. Had een verbale discussie met Higdon en die is echt voor niemand bang. Je hebt echt een slechte middag als je tegen Higdon moet spelen; wat een beest is dat in de duels. :tu:
Het team wat zondag speelt had het soms erg moeilijk tegen het " tweede" waarin ook Heimlein speelde en scoorde. Het tweede team was gretig, zelfs Roorda deed het niet slecht.
Zoals de snor ook altijd al zei," drie aankopen kunnen voor een omwenteling in een elftal zorgen". Ik heb dat wel vandaag gezien. Er werd echt knap gevoetbald, er is meer concurrentie er wordt hard gewerkt en er lopen een paar zeer goede voetballers tussen waardoor andere spelers ook beter worden.
Ik hoop dat we zondag winnen, mocht dat niet lukken ( nog niet een ingespeeld team) dan maak ik me echt geen zorg over de rest van de competitie. Met dit materiaal gaan we zeker wedstrijden winnen en flink stijgen op de ranglijst.
Ben ook weer een keer wezen kijken gisteren en ben het helemaal met je eens, behalve je verhaal over Higdon.
Het viel mij juist op dat hij vrijwel elk kopduel, van met name Breuer, verloor en dat puur door slechte timing. Ook van Cmovs verloor hij diverse duels, ik vond Higdon niet echt scherp tijdens het partijspel, maar misschien bewaard hij dat wel voor zondag... :biggrin:
Was inderdaad ook mooi om te zien dat hij Palsson verbaal terecht wees over een inspeelpass, wat een erg leuke en luide discussie werd tussen die 2. :sjaal:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten