Edo Ophof

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door vak Oost »

orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Demtsjenko »

orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:
orlando schreef:
Polleke schreef:
orlando schreef:Aalbers heeft het gewoon slecht gedaan, en moest daarom vertrekken. Dat Ophof geen verbetering was (of zelfs nog slechter) heeft men van tevoren verkeerd ingeschat. Ik had het graag anders gezien, maar de man is totaal incapabel gebleken en ook terecht ontslagen. Wat betreft de afkoopsom: ze weten toch onderhand wel dat je een contract af moet kopen als je dat eenzijdig opzegt, omgekeerd is dat ook het geval. Ik zie daar het probleem niet van in, maar leuk is natuurlijk anders. Het bewijst maar weer eens dat je heel goed je huiswerk moet doen voor je handelt.
Ik vind dat gewoon niet waar. Carlos Aalbers was technisch directeur van 2007 tot 2013. De bloeiperiode van NEC. Niet alleen het hoogste competitieresultaat ooit, maar ook een prachtige Europese campagne. In de tussentijd wist hij daarnaast ook nog eens voor NEC record-bedragen binnen te halen.

Hij stond achter zijn trainers, ontsloeg er niet één. En dat brak hem op. Hij verlengde in 2012 Pastoors contract toen NEC er prima voorstond, haalde twee man versterking die iedereen toejuichte. Eind dat jaar was NEC diep weggezakt, de klik was weg binnen het team. Toen maakte hij een enorme fout... hij bleef achter Pastoor staan.. de selectie gaf aan dat het prima werken was en de man was een prima veldtrainer. Maar de investeerders wilde hem weg... Aalbers kreeg geen geld meer mocht niet de door hem gewenste versterkingen aantrekken zolang Pastoor er zat en werd dus feitelijk gedwongen Pastoor te ontslaan.. toen klapte hij door.. en zat hij ziek thuis. De buitenlandse spelers die hij haalde waren van meerwaarde.

Zij opvolger kwam binnen met bombarie, ontsloeg meteen Pastoor en kreeg dus wel het geld. Daar deed hij, muv Leiwa (die Aalbers ook wilde) niks goeds mee.... Hij stelde Janssen aan en haalde alle buitenlanders van de afgelopen maanden.

Aalbers was TD in de glorieperiode van ons cluppie. Heeft geld verdient, waar NEC mee gered is (enorme tekorten zijn weggewerkt)... ja hij had ook miskopen. Maar de balans is uiterst positie. Dus Aalbers afkraken.... nee... Ophof.. ja. Dat zijn naar mijn mening de feiten.

Ik kan best begrijpen dat je net als zovelen een zwak hebt voor Aalbers, maar je moet de feiten wel objectief bekijken en beoordelen. En de feiten liegen er niet om, sinds zijn aantreden zijn we ieder jaar achteruit gelopen en werd de selectie ieder jaar kwalitatief slechter. Het eindresultaat spreekt voor zichzelf.
Feiten?
Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
pertinente onzin... de eerste twee jaren van aalbers waren een stijgende lijn te zien als je kijkt naar de eindrankschikking... vervolgens twee jaren minder... daarna weer twee jaren achter elkaar beter dan het voorgaande jaar en de laatste twee jaar slecht, waarvan het eerste halfjaar qua resultaten goed en het laatste jaar was aalbers geen eindverantwoordelijke meer... ook is de selectie van NEC qua sterkte niet alleen maar achteruit gegaan in de jaren nadat NEC europees haalde... hoezo objectief bekijken en beoordelen?

jbnmgn

Re: Edo Ophof

Bericht door jbnmgn »

Ophof is weg, dus wat mij betreft kan deze topic over een zwarte bladzijde in de geschiedenis van NEC gesloten worden.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Polleke »

jbnmgn schreef:Ophof is weg, dus wat mij betreft kan deze topic over een zwarte bladzijde in de geschiedenis van NEC gesloten worden.
:withstupid:

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door orlando »

vak Oost schreef:
orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Dat we 7e stonden is een feit, dat het voetbal niet om aan te zien was ook, als jij niet kon zien dat we door dat slechte spel punten zouden gaan verspelen zegt dat veel over je inzicht. Dat seizoen begonnen we met een selectie die door Aalbers was samengesteld, net zoals we 2013/2014 begonnen met een selectie door Aalbers samengesteld. Voor het gemak ga je daar even aan voorbij. Evenals het feit dat de degradatie miljoenen kost waar hij samen met Ophof medeverantwoordelijk voor was.
Maar net als voor zovelen hier is het seizoen voor jou geslaagd als we van Vitesse winnen, helaas zijn er echter nog 32 andere wedstrijden te spelen.
Dat ALLE verantwoordelijken toen niet zagen of wilden zien dat het op die manier wel eens verkeerd af zou kunnen lopen zegt mij genoeg.
Jammer dat de ogen iets te laat zijn opengegaan.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door vak Oost »

orlando schreef:
vak Oost schreef:
orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Dat we 7e stonden is een feit, dat het voetbal niet om aan te zien was ook, als jij niet kon zien dat we door dat slechte spel punten zouden gaan verspelen zegt dat veel over je inzicht.
Dat seizoen begonnen we met een selectie die door Aalbers was samengesteld, net zoals we 2013/2014 begonnen met een selectie door Aalbers samengesteld. Voor het gemak ga je daar even aan voorbij.
Evenals het feit dat de degradatie miljoenen kost waar hij samen met Ophof medeverantwoordelijk voor was.
Maar net als voor zovelen hier is het seizoen voor jou geslaagd als we van Vitesse winnen, helaas zijn er echter nog 32 andere wedstrijden te spelen.
Dat ALLE verantwoordelijken toen niet zagen of wilden zien dat het op die manier wel eens verkeerd af zou kunnen lopen zegt mij genoeg. Jammer dat de ogen iets te laat zijn opengegaan.
Niemand had na willem2 uit kunnen bevroeden dat we daarna geen wedstrijd meer zouden winnen en die spiraal werd ook niet doorbroken aan de aftrap van 2013/2014
Waren het de spelers die door aalbers werden gehaald het probleem ? mede ! Was het de trainer die in de periode van de winterstop 2012/2013 met de selectie ging schuiven ?
Was het niet de trainer die zo graag Bovenberg wilde hebben ? Aalbers had hier beter niet aan toe kunnen geven ! Daarnaast moest er elk jaar bezuinigd worden, dat betekende dat er elk jaar minder te besteden was.
Mede door de frictie tussen inversteerders en Pastoor werd het ook niet mogelijk om gerichte aankomen te doen, dat zijn allemaal zaken die hebben mee geholpen waarom we nu juliler league mogen aanschouwen.

Is aalbers mede verantwoordelijk ? Ja, dat is duidelijk als een klontje ... een vliegtuig komt ook niet om 1 reden uit de lucht vallen, het is een opsomming van fouten op vele niveau's
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Demtsjenko »

orlando schreef:
vak Oost schreef:
orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Dat we 7e stonden is een feit, dat het voetbal niet om aan te zien was ook, als jij niet kon zien dat we door dat slechte spel punten zouden gaan verspelen zegt dat veel over je inzicht. Dat seizoen begonnen we met een selectie die door Aalbers was samengesteld, net zoals we 2013/2014 begonnen met een selectie door Aalbers samengesteld. Voor het gemak ga je daar even aan voorbij. Evenals het feit dat de degradatie miljoenen kost waar hij samen met Ophof medeverantwoordelijk voor was.
Maar net als voor zovelen hier is het seizoen voor jou geslaagd als we van Vitesse winnen, helaas zijn er echter nog 32 andere wedstrijden te spelen.
Dat ALLE verantwoordelijken toen niet zagen of wilden zien dat het op die manier wel eens verkeerd af zou kunnen lopen zegt mij genoeg.
Jammer dat de ogen iets te laat zijn opengegaan.
ik heb even teruggelezen, maar van je 400 zoveel posts zijn er 500 over aalbers (en/of pastoor) en 600 daarvan zijn negatief... ik zou bijna zeggen dat je een pessimistische kijk op het leven in het algemeen hebt...

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Polleke »

Demtsjenko schreef:
orlando schreef:
vak Oost schreef:
orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Dat we 7e stonden is een feit, dat het voetbal niet om aan te zien was ook, als jij niet kon zien dat we door dat slechte spel punten zouden gaan verspelen zegt dat veel over je inzicht. Dat seizoen begonnen we met een selectie die door Aalbers was samengesteld, net zoals we 2013/2014 begonnen met een selectie door Aalbers samengesteld. Voor het gemak ga je daar even aan voorbij. Evenals het feit dat de degradatie miljoenen kost waar hij samen met Ophof medeverantwoordelijk voor was.
Maar net als voor zovelen hier is het seizoen voor jou geslaagd als we van Vitesse winnen, helaas zijn er echter nog 32 andere wedstrijden te spelen.
Dat ALLE verantwoordelijken toen niet zagen of wilden zien dat het op die manier wel eens verkeerd af zou kunnen lopen zegt mij genoeg.
Jammer dat de ogen iets te laat zijn opengegaan.
ik heb even teruggelezen, maar van je 400 zoveel posts zijn er 500 over aalbers (en/of pastoor) en 600 daarvan zijn negatief... ik zou bijna zeggen dat je een pessimistische kijk op het leven in het algemeen hebt...
Waar het mij om gaat is dat het enige feit dat je brengt is dat het na het Europajaar minder ging en dat Aalbers een aantal zgn miskopen heeft gedaan. Na een topjaar gaat het altijd minder, dus dat is logisch.. maar als je het topjaar eruit haalt is de balans muv de afgelopen twee seizoenen minder. Vorig seizoen kon hij daar niks aan doen, de selectie was prima. Dit jaar heeft hij zijn werk niet kunnen doen. Tel daarbij de winsten én het topjaar erbij en we hadden een prima TD... Ik snap die negativiteit niet... het is los van de dingen die de man goed heeft gedaan ook nog eens een clubman. Een beetje minder kan wel, of als je met argumenten komt... kom dan met twee kanten: de positieve en de negatieve.

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door orlando »

Demtsjenko schreef:
orlando schreef:
vak Oost schreef:
orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Dat we 7e stonden is een feit, dat het voetbal niet om aan te zien was ook, als jij niet kon zien dat we door dat slechte spel punten zouden gaan verspelen zegt dat veel over je inzicht. Dat seizoen begonnen we met een selectie die door Aalbers was samengesteld, net zoals we 2013/2014 begonnen met een selectie door Aalbers samengesteld. Voor het gemak ga je daar even aan voorbij. Evenals het feit dat de degradatie miljoenen kost waar hij samen met Ophof medeverantwoordelijk voor was.
Maar net als voor zovelen hier is het seizoen voor jou geslaagd als we van Vitesse winnen, helaas zijn er echter nog 32 andere wedstrijden te spelen.
Dat ALLE verantwoordelijken toen niet zagen of wilden zien dat het op die manier wel eens verkeerd af zou kunnen lopen zegt mij genoeg.
Jammer dat de ogen iets te laat zijn opengegaan.
ik heb even teruggelezen, maar van je 400 zoveel posts zijn er 500 over aalbers (en/of pastoor) en 600 daarvan zijn negatief... ik zou bijna zeggen dat je een pessimistische kijk op het leven in het algemeen hebt...
Pessimistisch?? Nee, realiteitszin? Ja, en daar schort het bij sommige aan.

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door orlando »

Polleke schreef:
Demtsjenko schreef:
orlando schreef:
vak Oost schreef:
orlando schreef:
Danish Dynamite schreef:Feiten? Europees in 2008/2009, een van mijn mooiste seizoenen in ruim 40 jaar NEC, inderdaad sinds het aantreden van Aalbers ging het alleen maar slechter...... :bye:
En daarna ging het jammer genoeg bergafwaarts en zijn we uiteindelijk gedegradeerd. De laatste 2 seizoenen zijn met afstand de slechtste in ruim 53 jaar NEC. Ja, inderdaad het ging alleen maar slechter.
na de winterstop van 2012/2013 stonden we 7de en wonnen we in de glasbak ... dat daarna door allerlei redenen de boel ontspoorde was vooraf niet voorzien
Dat we 7e stonden is een feit, dat het voetbal niet om aan te zien was ook, als jij niet kon zien dat we door dat slechte spel punten zouden gaan verspelen zegt dat veel over je inzicht. Dat seizoen begonnen we met een selectie die door Aalbers was samengesteld, net zoals we 2013/2014 begonnen met een selectie door Aalbers samengesteld. Voor het gemak ga je daar even aan voorbij. Evenals het feit dat de degradatie miljoenen kost waar hij samen met Ophof medeverantwoordelijk voor was.
Maar net als voor zovelen hier is het seizoen voor jou geslaagd als we van Vitesse winnen, helaas zijn er echter nog 32 andere wedstrijden te spelen.
Dat ALLE verantwoordelijken toen niet zagen of wilden zien dat het op die manier wel eens verkeerd af zou kunnen lopen zegt mij genoeg.
Jammer dat de ogen iets te laat zijn opengegaan.
ik heb even teruggelezen, maar van je 400 zoveel posts zijn er 500 over aalbers (en/of pastoor) en 600 daarvan zijn negatief... ik zou bijna zeggen dat je een pessimistische kijk op het leven in het algemeen hebt...
Waar het mij om gaat is dat het enige feit dat je brengt is dat het na het Europajaar minder ging en dat Aalbers een aantal zgn miskopen heeft gedaan. Na een topjaar gaat het altijd minder, dus dat is logisch.. maar als je het topjaar eruit haalt is de balans muv de afgelopen twee seizoenen minder. Vorig seizoen kon hij daar niks aan doen, de selectie was prima. Dit jaar heeft hij zijn werk niet kunnen doen. Tel daarbij de winsten én het topjaar erbij en we hadden een prima TD... Ik snap die negativiteit niet... het is los van de dingen die de man goed heeft gedaan ook nog eens een clubman. Een beetje minder kan wel, of als je met argumenten komt... kom dan met twee kanten: de positieve en de negatieve.
Anton Janssen is ook zo'n clubman, toch zijn de meeste hier blij dat hij weg is, om de doodeenvoudige reden dat hij niet gebracht heeft wat er van hem werd verwacht. Een beetje met 2 maten meten door sommige.
Ik heb nergens beweerd dat alles wat Aalbers gedaan heeft slecht is, maar zijn aan- en verkoopbeleid vond ik onvoldoende en het verlengen van Pastoor zijn grootste fout.
Uiteindelijk heeft contractverlenging van Pastoor hem de das omgedaan, de investeerders hielden de hand op de knip en hadden geen vertrouwen meer in hem. Gevolg: ontslag. Vervolgens bleek de keuze van Ophof en Janssen ook niet goed uit te pakken met als uitkomst degradatie en een miljoenenstrop.
Maar dat moeten we niemand kwalijk nemen, want het waren per slot van rekening clubmensen. Wat ik tussen de regels doorlees is dat als Aalbers geen clubman was geweest hij met de grond gelijk gemaakt zou zijn.
Wat een belachelijk standpunt!

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Polleke »

Nee... dat lees je dan fout. Het enige wat ik zeg is dat zelfs als je Aalbers een rampenTD vond, en zelfs als je nauwelijks een eerlijk beeld met alle voors en tegens vormt etc etc etc, dan nog mag je hem met een tikkie meer respect behandelen gezien zijn historie... en ja, dat geldt ook voor Janssen wat ik geen wereldtrainer vind, maar die ik zeker niet tot de hoofdverantwoordelijken reken.

Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door vak Oost »

Polleke schreef:Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?
vertel ... ?
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Jeffry74 »

vak Oost schreef:
Polleke schreef:Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?
vertel ... ?
vertel! Vast iets bij Ajax...?
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Polleke »

Jeffry74 schreef:
vak Oost schreef:
Polleke schreef:Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?
vertel ... ?
vertel! Vast iets bij Ajax...?
Nee... hij zit in Brasil spelertjes van Oranje cijfers te geven voor de Telegraaf... ik zag hem bij de WK cijfertjes als rapporteur staan... man is duidelijk ziek :wink:

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door valkhof »

Polleke schreef:
Jeffry74 schreef:
vak Oost schreef:
Polleke schreef:Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?
vertel ... ?
vertel! Vast iets bij Ajax...?
Nee... hij zit in Brasil spelertjes van Oranje cijfers te geven voor de Telegraaf... ik zag hem bij de WK cijfertjes als rapporteur staan... man is duidelijk ziek :wink:
zal die dat niet gewoon voor de tv doen?

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Polleke »

valkhof schreef:
Polleke schreef:
Jeffry74 schreef:
vak Oost schreef:
Polleke schreef:Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?
vertel ... ?
vertel! Vast iets bij Ajax...?
Nee... hij zit in Brasil spelertjes van Oranje cijfers te geven voor de Telegraaf... ik zag hem bij de WK cijfertjes als rapporteur staan... man is duidelijk ziek :wink:
zal die dat niet gewoon voor de tv doen?
Kan... maar ik vind mijn versie leuker :biggrin:

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door orlando »

Polleke schreef:Nee... dat lees je dan fout. Het enige wat ik zeg is dat zelfs als je Aalbers een rampenTD vond, en zelfs als je nauwelijks een eerlijk beeld met alle voors en tegens vormt etc etc etc, dan nog mag je hem met een tikkie meer respect behandelen gezien zijn historie... en ja, dat geldt ook voor Janssen wat ik geen wereldtrainer vind, maar die ik zeker niet tot de hoofdverantwoordelijken reken.

Overigens gezien wat Ophofs nieuwe baantje is?
Wat Ophof nu doet interesseert me niet, hij heeft waarschijnlijk het onderste uit de kan proberen te halen. Wat ik en ik denk de meeste mensen in dezelfde situatie ook zouden doen.
Wat Aalbers betreft: ik beoordeel hem vanuit mijn optiek op zijn werkzaamheden. Dat hij zijn uiterste best heeft gedaan , daar twijfel ik niet aan en heb ik ook nooit aan getwijfeld. De persoon Aalbers ken ik niet persoonlijk en over de persoon Aalbers heb ik ook nooit iets negatief geschreven, alleen over zijn functioneren als TD, en dan nog zoals ik het zie. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar in mijn beoordeling kijk ik niet of iemand een echte clubman is of niet.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Demtsjenko »

dat clubman zijn interesseert me ook niet... wat ik heb gezien is dat aalbers de eerste TD in decennia (ooit?) is geweest die geld voor de club heeft verdiend, die in staat is geweest een elftal samen te stellen dat europees voetbal heeft gehaald en ook na het weggekocht worden van de sterkhouders het jaar erop een selectie heeft weten samen te stellen die een puike europese campagne heeft neergezet. ik heb een TD gezien die de menselijke maat hoog in het vaandel heeft staan, een TD die vertrouwen uitspreekt in zijn technische staf, ook als het moeilijk gaat. dat vergt moed. ik heb een TD gezien die in de moeilijkst denkbare tijd (financiële en economische crisis vanaf 2009) toch steeds een redelijk elftal op de mat heeft weten te brengen...hier en daar met hulp van de investeerders natuurlijk... het elftal van vorig seizoen stond 7e met de winterstop... dan kun je mij veel wijsmaken, maar niet dat de selectie niet eredivisiewaardig was... dit seizoen was de selectie matiger, met name omdat de investeerders weigerden geld in de selectie te stoppen (overigens hun goed recht)... de selectie kon pas echt samen worden gesteld na het ontslag van pastoor en het wegzenden van aalbers... vervolgens heeft ophof lopende het seizoen ongeveer 19 (!) wijzigingen doorgevoerd in technische staf en selectie... en dan nog zijn er mensen die het samenstellen van de selectie en de resultaten ervan op het conto van aalbers willen schuiven... vreemd...

ik zie zo een-twee-drie echt niet waar de man grote steken heeft laten vallen... echt niet... het enige dat je hem kunt verwijten is dat hij te lang achter pastoor is blijven staan..., maar ook dat is niet alleen maar negatief... het lijstje 'miskopen' kun je van elke TD in de eredivisie maken dus ook daar til ik niet al te zwaar aan...

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door NiMMA_024 »

Demtsjenko schreef:dat clubman zijn interesseert me ook niet... wat ik heb gezien is dat aalbers de eerste TD in decennia (ooit?) is geweest die geld voor de club heeft verdiend, die in staat is geweest een elftal samen te stellen dat europees voetbal heeft gehaald en ook na het weggekocht worden van de sterkhouders het jaar erop een selectie heeft weten samen te stellen die een puike europese campagne heeft neergezet. ik heb een TD gezien die de menselijke maat hoog in het vaandel heeft staan, een TD die vertrouwen uitspreekt in zijn technische staf, ook als het moeilijk gaat. dat vergt moed. ik heb een TD gezien die in de moeilijkst denkbare tijd (financiële en economische crisis vanaf 2009) toch steeds een redelijk elftal op de mat heeft weten te brengen...hier en daar met hulp van de investeerders natuurlijk... het elftal van vorig seizoen stond 7e met de winterstop... dan kun je mij veel wijsmaken, maar niet dat de selectie niet eredivisiewaardig was... dit seizoen was de selectie matiger, met name omdat de investeerders weigerden geld in de selectie te stoppen (overigens hun goed recht)... de selectie kon pas echt samen worden gesteld na het ontslag van pastoor en het wegzenden van aalbers... vervolgens heeft ophof lopende het seizoen ongeveer 19 (!) wijzigingen doorgevoerd in technische staf en selectie... en dan nog zijn er mensen die het samenstellen van de selectie en de resultaten ervan op het conto van aalbers willen schuiven... vreemd...

ik zie zo een-twee-drie echt niet waar de man grote steken heeft laten vallen... echt niet... het enige dat je hem kunt verwijten is dat hij te lang achter pastoor is blijven staan..., maar ook dat is niet alleen maar negatief... het lijstje 'miskopen' kun je van elke TD in de eredivisie maken dus ook daar til ik niet al te zwaar aan...
Op 1 punt na kan ik mij helemaal vinden in dit stuk,
het elftal van vorig seizoen stond 7e met de winterstop... dan kun je mij veel wijsmaken, maar niet dat de selectie niet eredivisiewaardig was...
Het was aan andere clubs te danken dat zij hun sportieve plicht niet deden en een Godswonder voor NEC dat we toen zo hoog stonden. Want het voetbal was niet iets om over naar huis te schrijven.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door Demtsjenko »

tja, maar dat zou dan betekenen dat 11 andere ploegen ook geen eredivisiewaardig elftal zouden hebben...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door mschr »

Fijn dat ie weer in het nieuws is. Hopelijk kan ie als TD aan de slag bij Ajax. https://www.soccernews.nl/news/mijn-tel ... mijn-hart/

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9478
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door E.B »

mschr schreef:
di 17 jan 2023, 17:59
Fijn dat ie weer in het nieuws is. Hopelijk kan ie als TD aan de slag bij Ajax. https://www.soccernews.nl/news/mijn-tel ... mijn-hart/
Ik zou eerst een rapport op laten stellen door Arie van Eijden.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10412
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door TT »

mschr schreef:
di 17 jan 2023, 17:59
Fijn dat ie weer in het nieuws is. Hopelijk kan ie als TD aan de slag bij Ajax. https://www.soccernews.nl/news/mijn-tel ... mijn-hart/
Hoop het ook. Dat betekent namelijk dat het niet goed gaat in Amsterdam.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door bertje »

Haha señor bovenlip bij Ajax zou wel een toppertje zijn, waar kan hij tekenen?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Edo Ophof

Bericht door mschr »

De banden tussen NEC en Ajax worden verder aangehaald. https://www.parool.nl/sport/oud-speler ... ~b44c19a0/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten