Erik Falkenburg

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door OAFFERE »

Falkenburg is een goede voetballer, die vaak al een paar stappen verder is dan de rest.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15073
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door necnmgn »

Lars schreef:Falkenburg zou zijn aangetrokken om onze aanval meer tanden te geven. Maar je ziet dat als het tactisch plaatje niet deugt, je aan een speler als Falkenburg ook niet veel hebt. Ik heb ook nooit geloofd in het praatje van meneer Pastoor, dat het tekortscietende scorende vermogen van de aanval te maken zou hebben met de voorhanden zijnde spelers. Het heeft, denk ik, veel meer te maken met hete tactisch concept waarvoor door Pastoor gekozen is. Dwz een aanval zonder echte buitenspelers, met middenvelders die de lancunes naar vermogen moeten proberen op te vullen. En dat werkt, zoals is gebleken, niet. Het spel ontbeert diepte, voldoende speelruimte door het breed houden van het veld, en inleidende acties vanaf de vleugels. Nec mist node een vleugelflitser. Daardoor stokt het spel en komen spelers niet tot hun recht. In dat opzicht is het halen van een speler als Falkenburg een zinloze daad geweest. Temeer als je bedenkt dat hierdoor spelers die van hun plaats verdrongen worden (van der Velden) minder renderen en met veel inspanning opgebouwde automatismen uit het spel worden gehaald. En nog steeds wordt er dan gespeeld volgens een tactisch concept zonder buitenspelers dat, na jarenlang anders spelen, niet goed opgenomen wordt en ook nooit bij de stijl van NEC zal passen. Mij lijkt dat het tijd is het roer om te gooien.
Lars, we winnen 3 potten op rij met behoorlijk goed voetbal. Zeker vorige week uit bij FC Utrecht... Dit wat jij nu schetst slaat in mijn ogen dan ook nergens op. Heel erg met de waan van de dag gekeken

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Lars »

Falkenburg is misschien best een goede speler. Maar ik geloof niet in het verhaaltje van Pastoor om zijn komst te rechtvaardigen.
Ik vind zijn komst eerder van het ¨waan van de dag niveau¨. Het elftal loopt goed en je staat 7e. Ja, het aantal doepunten laat misschien te wensen over. Maar Pastoor heeft toch heel bewust gekozen voor een haast ¨Italiaanse¨ taktiek zonder echte buitenspelers en met vaak maar 1 spits. Op zich een strijdwijze die weinig risicos inhoudt en maximaal rendement oplevert voor een spelersgroep als die van NEC. Dan heb ik het even niet over de aantrekkelijkheid van het gespeelde voetbal. Maar dan klagen over een te geringe productiviteit, vind ik vreemd. Laat dan een George spelen of verander de taktiek zodat de creative potentiel van de middenvelders (dat er zeker is) beter benut wordt. Pastoor spreekt zichzelf ook tegen. Hij heeft toch altijd gezegd dat hij tevreden was met het voorhanden zijnde spelersmateriaal. Nou, je bent tevreden of niet!

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Pastoor stapt met het meer voorin laten spelen van Falkenburg af van zijn taktische, meer verdedigende concept, dat juist zoveel succes heeft gebracht. Daar zit wel een risico in. Misschien werkt de ingreep, ondanks dat spelpatronen en automatismen moeten veranderen. Misschien gaat het ook tegenvallen. Ik heb helaas geen glazen bol.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Kanchelskis »

Falkenburg is gehaald omdat je (op dit moment) niets aan Sno en Roorda hebt. Die hadden zijn taken in moeten vullen maar voldoen om uiteenlopende redenen niet. Falkenburg is een klasbak voor NEC, maar na 1 potje collectief falen begin jij zijn komst al ter discussie te stellen.

En NEC kan op verschillende manieren voetballen, maar tuurlijk houdt Pastoor vast aan 1 tactiek en die heeft er wel voor gezorgd dat NEC nu staat waar het staat. Het voetbal was afgelopen wedstrijden op VVV na gewoon goed. Jouw zogenaamde visie over hoe het wel moet is puur theoretisch gezever. De feiten van het spel onder het bewind van Pastoor zijn duidelijk en spreken in alle opzichten in zijn voordeel.

En een Vd Velden is juist beter gaan voetballen, dat geldt eveneens voor Van Koolwijk.

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Jomano »

mschr schreef:
De Kletskop schreef:
De Kletskop schreef:
mschr schreef:Je bent te sceptisch. NEC had problemen met verdedigende teams, omdat scorend vermogen en technisch vermogen ontbraken. Met Falkenburg hebben we iemand die wedstrijden kan openbreken. VVV gaat dus geen probleem zijn.
Ow jeee....
Weer eens een levend bewijs dat je qua voorspellingen beter je snavel kan houden Schramm.
Hoho! Mijn voorspelling was gebaseerd op de aanname dat Palsson vervangen werd door een Stutter en dat NEC met 2 controleurs zou gaan spelen. Het kwam niet in me op dat meneer Pastoor zou kiezen voor een kamikazeopstelling.
Ja, zuig er maar weer een puntje aan.... :zzz:
Jij roept over een Stutter op het middenveld???? Vreemd, want je hebt dit over Stutter gezegd:
mschr schreef:Prima! Maar ik vrees dat ik niet op kan tegen cabaretier en absurdist Alex Pastoor die het ziet zitten in een 24-jarige spits uit de Westfalenbezirksliga Staffel 5 en het zo in hem ziet zitten dat de goeie man op het middenveld moet.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26934
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door De Kletskop »

Touché :biggrin:

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Tiel »

Jomano schreef:
mschr schreef:
De Kletskop schreef:
De Kletskop schreef:
mschr schreef:Je bent te sceptisch. NEC had problemen met verdedigende teams, omdat scorend vermogen en technisch vermogen ontbraken. Met Falkenburg hebben we iemand die wedstrijden kan openbreken. VVV gaat dus geen probleem zijn.
Ow jeee....
Weer eens een levend bewijs dat je qua voorspellingen beter je snavel kan houden Schramm.
Hoho! Mijn voorspelling was gebaseerd op de aanname dat Palsson vervangen werd door een Stutter en dat NEC met 2 controleurs zou gaan spelen. Het kwam niet in me op dat meneer Pastoor zou kiezen voor een kamikazeopstelling.
Ja, zuig er maar weer een puntje aan.... :zzz:
Jij roept over een Stutter op het middenveld???? Vreemd, want je hebt dit over Stutter gezegd:
mschr schreef:Prima! Maar ik vrees dat ik niet op kan tegen cabaretier en absurdist Alex Pastoor die het ziet zitten in een 24-jarige spits uit de Westfalenbezirksliga Staffel 5 en het zo in hem ziet zitten dat de goeie man op het middenveld moet.
Ja maar dat kan bij acteurs he. Iedere rol is weer anders.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door T.I.G.O. »

De Kletskop schreef:Touché :biggrin:

De man is te brilliant om zichzelf te kunnen volgen :biggrin:

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12268
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door harold »

Jomano schreef:
mschr schreef:
De Kletskop schreef:
De Kletskop schreef:
mschr schreef:Je bent te sceptisch. NEC had problemen met verdedigende teams, omdat scorend vermogen en technisch vermogen ontbraken. Met Falkenburg hebben we iemand die wedstrijden kan openbreken. VVV gaat dus geen probleem zijn.
Ow jeee....
Weer eens een levend bewijs dat je qua voorspellingen beter je snavel kan houden Schramm.
Hoho! Mijn voorspelling was gebaseerd op de aanname dat Palsson vervangen werd door een Stutter en dat NEC met 2 controleurs zou gaan spelen. Het kwam niet in me op dat meneer Pastoor zou kiezen voor een kamikazeopstelling.
Ja, zuig er maar weer een puntje aan.... :zzz:
Jij roept over een Stutter op het middenveld???? Vreemd, want je hebt dit over Stutter gezegd:
mschr schreef:Prima! Maar ik vrees dat ik niet op kan tegen cabaretier en absurdist Alex Pastoor die het ziet zitten in een 24-jarige spits uit de Westfalenbezirksliga Staffel 5 en het zo in hem ziet zitten dat de goeie man op het middenveld moet.
Mschr... :jestera: :jestera: :jestera:

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Danish Dynamite »

Lars schreef:Falkenburg is misschien best een goede speler. Maar ik geloof niet in het verhaaltje van Pastoor om zijn komst te rechtvaardigen.
Ik vind zijn komst eerder van het ¨waan van de dag niveau¨. Het elftal loopt goed en je staat 7e. Ja, het aantal doepunten laat misschien te wensen over. Maar Pastoor heeft toch heel bewust gekozen voor een haast ¨Italiaanse¨ taktiek zonder echte buitenspelers en met vaak maar 1 spits. Op zich een strijdwijze die weinig risicos inhoudt en maximaal rendement oplevert voor een spelersgroep als die van NEC. Dan heb ik het even niet over de aantrekkelijkheid van het gespeelde voetbal. Maar dan klagen over een te geringe productiviteit, vind ik vreemd. Laat dan een George spelen of verander de taktiek zodat de creative potentiel van de middenvelders (dat er zeker is) beter benut wordt. Pastoor spreekt zichzelf ook tegen. Hij heeft toch altijd gezegd dat hij tevreden was met het voorhanden zijnde spelersmateriaal. Nou, je bent tevreden of niet!

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Pastoor stapt met het meer voorin laten spelen van Falkenburg af van zijn taktische, meer verdedigende concept, dat juist zoveel succes heeft gebracht. Daar zit wel een risico in. Misschien werkt de ingreep, ondanks dat spelpatronen en automatismen moeten veranderen. Misschien gaat het ook tegenvallen. Ik heb helaas geen glazen bol.
Typisch Lars weer....
Waarom horen en zien we je hier niet na 3 prima overwinningen?
Na 1 slechte wedstrijd met een collectief falende spelersgroep ben je er meteen weer als de kippen bij om je negativiteit hier te spuwen. :td:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door mschr »

T.I.G.O. schreef:
De Kletskop schreef:Touché :biggrin:

De man is te brilliant om zichzelf te kunnen volgen :biggrin:
Pff... Lees de draad over Stutter maar nog eens. Ik heb allang toegegeven dat Stutter een aangename verrassing is als middenvelder. Ik ben nl. niet star. Ik laat me overtuigen door doorslaggevend bewijs.

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Jomano »

mschr schreef:
T.I.G.O. schreef:
De Kletskop schreef:Touché :biggrin:

De man is te brilliant om zichzelf te kunnen volgen :biggrin:
Pff... Lees de draad over Stutter maar nog eens. Ik heb allang toegegeven dat Stutter een aangename verrassing is als middenvelder. Ik ben nl. niet star. Ik laat me overtuigen door doorslaggevend bewijs.
:schater: Hou op, hou op. Dus jij slaat 180 graden om na één wedstrijdje (tegen Utrecht).....iets van één zwaluw maakt nog geen zomer?
Maarre, ik heb de draad over Stutter nog eens doorgespit en het enige positive wat ik heb kunnen vinden is dit:
mschr schreef:In de eerste helft was hij goed.
Zie jij er meer? Kom, verras me en laat het zien....
En jij vind jezelf niet star? :crazy2:

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door SanderNEC »

Falkenburg staat nog één jaar onder contract in Alkmaar, maar rekent in principe niet op een terugkeer. "Ik denk dat mijn tijd bij AZ erop zit en ga van de zomer kijken naar iets anders. Ik denk dat het beter is voor beide partijen dat ik iets nieuws zoek", vertelde de middenvelder aan RTV Noord-Holland.
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Demtsjenko »

wat mij betreft mag hij zo tekenen...

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

SanderNEC schreef:
Falkenburg staat nog één jaar onder contract in Alkmaar, maar rekent in principe niet op een terugkeer. "Ik denk dat mijn tijd bij AZ erop zit en ga van de zomer kijken naar iets anders. Ik denk dat het beter is voor beide partijen dat ik iets nieuws zoek", vertelde de middenvelder aan RTV Noord-Holland.

sterke worden die is er wel klaar mee! mooi bij ons laten een tekeningentje laten maken onder een contract.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door SanderNEC »

Denk dat hij best duur is. Net als Boymans.
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12482
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Stefannec »

Hij kan wel duur zijn maar je neemt ook afscheid van spelers in de zomer.
George, ten Voorde, misschien wordt er nog iemand verkocht. Er ontstaat zeker ruimte en een spelers als Falkenburg zou echt een topper zijn om die nog een paar seizoenen vast te leggen.
Jippiekajee motherfucker!!!

Samnec
Berichten: 3380
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 20:49
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Samnec »

Is al uitgesloten, stond zaterdag in de Gelderlander!

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Danish Dynamite »

Samnec schreef:Is al uitgesloten, stond zaterdag in de Gelderlander!
Pfff en dan is het waar........

Reken maar dat Carlos allang met hem hierover gesproken heeft en dat Erik oa met dit soort uitspraken er alles aan zal doen om de prijs te drukken als hij graag hier blijft, en dat wil hij volgens mij ook.
Dat hij in de winterstop te duur was wil niet zeggen dat hij over 3 maanden nog te duur is, az zal dan nl echt van hem af willen ipv een ongemotiveerde speler terug te krijgen.

Samnec
Berichten: 3380
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 20:49
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Samnec »

Danish Dynamite schreef:
Samnec schreef:Is al uitgesloten, stond zaterdag in de Gelderlander!
Pfff en dan is het waar........

Reken maar dat Carlos allang met hem hierover gesproken heeft en dat Erik oa met dit soort uitspraken er alles aan zal doen om de prijs te drukken als hij graag hier blijft, en dat wil hij volgens mij ook.
Dat hij in de winterstop te duur was wil niet zeggen dat hij over 3 maanden nog te duur is, az zal dan nl echt van hem af willen ipv een ongemotiveerde speler terug te krijgen.
Er stond dat ze nu te duur zijn, dus de kans is niet erg groot lijkt me. Laten we hopen van wel natuurlijk. Anders kan Pastoor nooit echt gaan bouwen!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door LT »

Samnec schreef: Anders kan Pastoor nooit echt gaan bouwen!
Kan dat überhaupt? Pak de selectiefoto eens van twee seizoenen geleden, verschillen zijn grandioos.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Arjan van Hout »

ik had er toch meer van verwacht

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door Janssen »

Eniesee schreef:ik had er toch meer van verwacht
Het was wederom niet volgens mijn verwachting.....

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7197
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door karlo »

Eniesee schreef:ik had er toch meer van verwacht
:withstupid:

vind hem vies tegen vallen.
brengt ons geen steek verder.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Erik Falkenburg

Bericht door mschr »

karlo schreef:
Eniesee schreef:ik had er toch meer van verwacht
:withstupid:

vind hem vies tegen vallen.
brengt ons geen steek verder.
NEC speelt de laatste weken met tien man. Hij heeft geen enkele bijdrage. Hij doet ongetwijfeld zijn best, maar het zou fijn zijn als ie een duel weet te winnen of de bal bij zich houdt. Of de bal naar een medespeler weet te krijgen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten