Henk Grim

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15964
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door pjottr »

ik zou als hoofd scouting ook geen salaris inleveren ten faveure van een externe partner.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Jackiegoal »

mschr schreef:
TT schreef:
NIJMEGEN - De breuk tussen NEC en Henk Grim was onvermijdelijk. De hoofdscout van de Nijmeegse eerstedivisionist kreeg onlangs een nieuw contract voorgelegd. Dat behelsde 33% loonsverlaging, een periode van drie maanden werkloosheid en dan een contract voor slechts een half jaar. De ex-prof ging niet op dat aanbod in.

NEC speelt daardoor hoog spel. De Nijmeegse club verliest per direct een vrachtlading aan kennis en contacten. Daarbij raakt de eerstedivisionist ook nog eens zijn onafhankelijkheid kwijt. De club leunt de komende transferwindow volledig op het externe adviesbureau Futuralis Football Company. Die ontwikkeling strookt totaal niet met het beleidsplan 2014-2017 en acht het Cuijkse bureau zelf ook niet wenselijk.

Lees een uitgebreide analyse in De Gelderlander, edities Nijmegen, Maasland en De Betuwe

Die "Uitgebreide analyse" meldt overigens niet veel meer hoor....zo spannend is die 'analyse' niet....
Nou, ik wist niet dat Grim overhoop lag met Ophof.
Het spreekt voor Grim.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Frans »

Frans schreef:
LT schreef:
Frans schreef:Dat zal inderdaad de reden zijn. Op FB las ik dat hij ingaande 1 april 2015 een contract voor een half jaar kon krijgen, met 35% minder salaris als voorheen.
Ik kan me voorstellen dat je dan een andere keuze maakt. In de Gelderlander gaf Grim aan o.a. in gesprek te zijn met een andere Nederlandse club.
Voer je nu Jean Knipping op als bron?
Klopt, dat is inderdaad niet zo slim van me.....
Credits naar Jean Knipping, blijkt dus wel te kloppen.
NECTheBest

Henkiepenkie
Berichten: 6993
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Henkiepenkie »

Frans schreef:
Frans schreef:
LT schreef:
Frans schreef:Dat zal inderdaad de reden zijn. Op FB las ik dat hij ingaande 1 april 2015 een contract voor een half jaar kon krijgen, met 35% minder salaris als voorheen.
Ik kan me voorstellen dat je dan een andere keuze maakt. In de Gelderlander gaf Grim aan o.a. in gesprek te zijn met een andere Nederlandse club.
Voer je nu Jean Knipping op als bron?
Klopt, dat is inderdaad niet zo slim van me.....
Credits naar Jean Knipping, blijkt dus wel te kloppen.
Dat moet in de krant.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door tweety »

Curva schreef:
jetipo schreef:Weet iemand toevallig iets over het gerucht dat Grim een bod van Vitesse heeft gehad?
nee, ik weet nog wel dat ik m tijdens z'n voetballende jaren een keer een doos frikandellen heb beloofd als ie zou scoren in een bepaalde wedstrijd...(weet niet meer precies welke...)
aan zijn postuur te zien heeft hij die doos fricandellen toen ook gewonnen
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Jackiegoal »

tweety schreef:
Curva schreef:
jetipo schreef:Weet iemand toevallig iets over het gerucht dat Grim een bod van Vitesse heeft gehad?
nee, ik weet nog wel dat ik m tijdens z'n voetballende jaren een keer een doos frikandellen heb beloofd als ie zou scoren in een bepaalde wedstrijd...(weet niet meer precies welke...)
aan zijn postuur te zien heeft hij die doos fricandellen toen ook gewonnen
Goede grap :tu:
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31826
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door vak Oost »

http://www.omroepgelderland.nl/web/spor ... -prijs.htm

Bij een toernooien zoals in Terborg wemelt het van de scouts. "Je komt altijd dezelfde mensen tegen. Maar je moet toch die ene parel eruit proberen te pikken.
Zoals wij bij NEC hebben gedaan met Alireza Jahanbakhsh en Anthony Limbombe. Die zijn al heel veel geld waard, dat kan de club dan weer uitgeven."
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Legendario »

vak Oost schreef:http://www.omroepgelderland.nl/web/spor ... -prijs.htm

Bij een toernooien zoals in Terborg wemelt het van de scouts. "Je komt altijd dezelfde mensen tegen. Maar je moet toch die ene parel eruit proberen te pikken.
Zoals wij bij NEC hebben gedaan met Alireza Jahanbakhsh en Anthony Limbombe. Die zijn al heel veel geld waard, dat kan de club dan weer uitgeven."
Ja, dan zie je meteen dat zo´n Grim een buitengewone scout is. "Je moet weten wie wie is en geconcentreerd zijn". Daar kom je als leek natuurlijk nooit op.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10521
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door TT »

Legendario schreef:
vak Oost schreef:http://www.omroepgelderland.nl/web/spor ... -prijs.htm

Bij een toernooien zoals in Terborg wemelt het van de scouts. "Je komt altijd dezelfde mensen tegen. Maar je moet toch die ene parel eruit proberen te pikken.
Zoals wij bij NEC hebben gedaan met Alireza Jahanbakhsh en Anthony Limbombe. Die zijn al heel veel geld waard, dat kan de club dan weer uitgeven."
Ja, dan zie je meteen dat zo´n Grim een buitengewone scout is. "Je moet weten wie wie is en geconcentreerd zijn". Daar kom je als leek natuurlijk nooit op.
:biggrin:

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Frans »

Had dus bij Twente terecht gekund voordat de boel daar instortte.
NECTheBest

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32931
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door bertje »

Waarom staat hij nog tussen Spelers & Technische staf? Hij is beide onderhand niet meer dacht ik zo..

Hij bevestigd zelf wel even er weinig kaas van te hebben gegeten :biggrin:
Geloof mij nou, zei ik, die tuinkabouter kan niet mee in de Eredivisie’

Donderdag, 21 mei 2015 om 15:24

Henk Grim werkte tot januari 2015 als scout voor NEC en deed in die periode hard zijn best, de Nijmeegse club interessante spelers te bezorgen. Dat lukte hem, maar Grim zat er ook een paar keer flink naast. Dat geldt echter voor alle scouts, geeft hij aan in een interview met Voetbal International. Hij vindt het vreemd dat sommige scouts alleen maar hun succesverhalen opnoemen.

Grim was hoofdscout bij NEC en nam in januari afscheid. Het gebeurde hem meer dan eens dat hij een speler afschreef, die het later toch zou maken. In het weekblad noemt hij daarbij eerlijk namen: Dries Mertens bijvoorbeeld. Hij zag de kleine Belg aan het werk in dienst van AGOVV Apeldoorn en raakte niet echt van hem onder de indruk. “Geloof mij nou, zei ik, die tuinkabouter kan echt niet mee in de Eredivisie”, haalt Grim op.

Het liep echter anders: de behendige aanvaller kwam via AGOVV terecht bij FC Utrecht en verkaste daarna naar PSV, van waaruit hij een miljoenentransfer maakte naar Napoli. Bovendien is hij inmiddels 36-voudig Belgisch international en was hij basisspeler op het WK 2014 in Brazilië. Grim noemt nog een tweede naam, die hij niet eens zo heel lang geleden bij Manchester City aan het werk zag. D

“De manager van die jongen smeekte me twee jaar geleden, huilend bijna, of ik hem niet ergens binnen kon brengen. Maar ik was niet zo onder de indruk van die speler. Uiteindelijk hebben ze hem bij SC Cambuur door de strot weten te duwen”, geeft Grim aan. “Een paar weken geleden bezorgde deze Albert Rusnák FC Groningen de beker en werd hij omschreven als een koopje van een half miljoen in Voetbal International. Zulke dingen horen erbij. Als je sommige scouts mag geloven, hebben ze alleen maar succesverhalen achter hun naam, maar dat is flauwekul.”
Wel leuk interview, een keer een scout die ook zijn fouten toegeeft. Hij heeft ons alleen wel Mertens en Rusnák door de neus geboord :crazy:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Pol »

Zeker leuk, maar heeft ie ook succesverhalen?

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32931
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door bertje »

Pol schreef:Zeker leuk, maar heeft ie ook succesverhalen?
Dat vraag ik me ook ten zeerste af, verder als Vleminckx kom ik zo 123 niet. En dan heeft hij na zijn transfer ook nog eens niks laten zien eigenlijk..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door Pol »

bertje schreef:
Pol schreef:Zeker leuk, maar heeft ie ook succesverhalen?
Dat vraag ik me ook ten zeerste af, verder als Vleminckx kom ik zo 123 niet. En dan heeft hij na zijn transfer ook nog eens niks laten zien eigenlijk..
Bovendien kostte die ook wel een beetje.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32931
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door bertje »

Pol schreef:
bertje schreef:
Pol schreef:Zeker leuk, maar heeft ie ook succesverhalen?
Dat vraag ik me ook ten zeerste af, verder als Vleminckx kom ik zo 123 niet. En dan heeft hij na zijn transfer ook nog eens niks laten zien eigenlijk..
Bovendien kostte die ook wel een beetje.
En toen was hij trouwens niet eens hoofdscout, sinds 2011 pas. In die zomer kwam Conboy, das wel een prima aanwinst geweest. Smits is in zijn tijd gekomen, uiteindelijk ook goed gescout. Johnsson is in principe een goede keeper, al heeft hij dat hier niet echt laten zien. Higdon vond ik op zich prima gescout, al zal niet iedereen het daarmee eens zijn. Alireza, al weet ik ook niet zeker of hij door Grim of Aalbers zelf was gescout.
Daarmee houdt het wel een beetje op volgens mij.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38492
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door mschr »

Appiah, Santos heeft ie gehaald.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31826
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door vak Oost »

Pol schreef:Zeker leuk, maar heeft ie ook succesverhalen?
Een deel van de huidige selectie komt min of meer nog voort uit zijn werk.
Alles komt goed !!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Henk Grim

Bericht door Juul »

Grim kan dan wel zeggen:

"Als je sommige scouts mag geloven, hebben ze alleen maar succesverhalen achter hun naam, maar dat is flauwekul."

maar daar doet hij in dit interview bij Omroep Gelderland zelf gretig aan mee.

Alireza en Limbombe even noemen en verder zwijgen over alle mislukte spelers.

Erger is het feit dat Dries Mertens en Albert Rusnák voor NEC hadden kunnen spelen, ware het niet dat kenner Grim er geen heil in zag. Netjes die openhartigheid van Grim, maar zo'n workshop sla ik even over.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31826
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Henk Grim

Bericht door vak Oost »

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... nd?r=sport

Henk Grim, ex-scout van NEC, wordt scout bij Sankt Pauli in Duitsland. De club uit Hamburg komt uit in de Tweede Bundesliga.
Grim, die al met een cursus scouting door Nederland trekt, heeft daarmee een extra baan verworven.
Maar daar blijft het niet bij. De scout gaat ook voor andere clubs scouting- en organisatorische werkzaamheden verrichten.
Welke clubs dat zijn, is niet bekend. De Groesbeker is blij met zijn nieuwe job in Duitsland en spreekt van een prachtige uitdaging.

http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.5288213

Henk Grim treedt per direct in dienst bij De Treffers. De 53-jarige Groesbekenaar wordt hoofdscout bij de amateurclub uit zijn woonplaats.
De prioriteiten van de oud-profvoetballer van onder meer AZ, FC Den Bosch en NEC liggen bij het eerste elftal van de topklasser.
Alles komt goed !!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten